Lediga jobb som Upphandlare i Härnösand

Se lediga jobb som Upphandlare i Härnösand. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Härnösand som finns hos arbetsgivaren.

Upphandlare till Region Västernorrland, Härnösand

Ansök    Dec 22    REGION VÄSTERNORRLAND    Upphandlare
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling. Regionledningsförvaltningen har tre huvudsakliga uppdrag: - Att utifrån lagstiftning och regelverk styra och stödja verksamheterna. - Att erbjuda stöd... Visa mer
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.

Regionledningsförvaltningen har tre huvudsakliga uppdrag:
- Att utifrån lagstiftning och regelverk styra och stödja verksamheterna.
- Att erbjuda stöd och service till verksamheternas processer och utveckling.
- Att ge stöd och kvalitativa underlag till den politiska förtroendemannaorganisationen och regionledningen.

Verksamhetsområdet Inköp och Upphandling genomför operativa och strategiska inköp och upphandlingar med tillämpning av LOU/LUK, avtalsuppföljning, driver miljö- och hållbarhetsfrågor samt ansvarar för e-handel. Med upphandling i fokus jobbar vi med spännande och omväxlande arbetsuppgifter. Genom att använda offentlig upphandling som styrmedel kan regionen driva samhällsutvecklingen i en hållbar riktning.

Det övergripande målet vid Inköp och upphandling är att skapa förutsättningar för regionen att göra goda och långsiktigt hållbara affärer. Vi erbjuder ett utvecklande uppdrag i en positiv och engagerande arbetsmiljö med ca 34 medarbetare.

Till verksamhet Inköp och Upphandling inom Region Västernorrland söker vi nu en eller flera upphandlare med placering i Härnösand. Anställningen avser tillsvidareanställning med tillträde snarast enligt överenskommelse.

ROLLEN SOM UPPHANDLARE

Det övergripande målet vid Inköp och upphandling är att skapa förutsättningar för Regionen att göra goda och långsiktigt hållbara affärer. Som upphandlare kommer du i nära samarbete med sakkunniga driva flera upphandlingsuppdrag parallellt, ett varierande arbete med många nya infallsvinklar. Arbetsuppgifterna består i huvudsak av att ansvara för planering och genomförande av upphandlingar av varor och tjänster med skiftande komplexitet.

I rollen som upphandlare kommer du bland annat:
- Ge råd och stöd till regionens medarbetare i upphandlingsfrågor
- Samverka i förstudier, marknads- och behovsanalyser inför upphandling
- Genomföra upphandlingar genom att upprätta, sammanställa förfrågningsunderlag och avtal samt ansvara för utvärdering av anbud

Du förväntas delta aktivt i verksamhetens utvecklingsarbete avseende gemensamma processer och arbetsmetoder. Vi ska tillsammans verka för att vår upphandlingsorganisation ska upplevas som en attraktiv och affärsmässig samarbetspartner för så väl uppdragsgivare som leverantörer.

Vi ser att du kan och vet hur en affär kommer till; från projektets början, genomförande av analyser, framtagande av strategier, genomförande av upphandling, förhandlingar med leverantör och framtagande av handlingar till ett färdigt avtal.

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom inköp/logistik/ekonomi eller motsvarande, eller annan för arbetsuppgifterna relevant erfarenhet som kan bedömas likvärdig.

Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete med Lagen om Offentlig Upphandling och andra tillämpliga regelverk, samt god kännedom om regionens organisation och behov av varor och tjänster.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du kännetecknas av en god samarbetsförmåga och kan leda uppdrag på ett målinriktat arbetssätt så väl självständigt som i grupp. Vi värdesätter nytänkande och söker dig som balanserar ansvar med mod att prova nya sätt. Du är kreativ och initiativtagande, har ett affärsmässigt sinnelag och besitter en mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift. Vidare tillämpar du ett strukturerat och analytiskt arbetssätt med förmåga att engagera och motivera.

Välkommen att söka!

Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Du får tillgång till regionens friskvårdsanläggningar i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik samt Sollefteå. Genom din anställning hos oss har du flera anställningsförmåner som exempelvis tillägg till föräldraförsäkringen, extra semesterdagar när du fyllt 40 år, möjlighet att löneväxla till tjänstepension. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Region Västernorrlands arbetsplatser är rökfria och vi tillämpar rökfri arbetstid.

På Inköp och upphandling tillämpar vi flexibel arbetstid utifrån givna ramar samt friskvårdstimme. Du har också möjlighet att växla semesterdagstillägg mot ledig tid.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

Strategisk inköpare till ekonomienheten

Vill du bidra till Sveriges största kunskapsbank inom specialpedagogik? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande ska kunna utvecklas och nå målen i sin utbildning – oavsett funktionsförmåga. Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Vi driver också flera specialskolor, fördelar statsbidrag och utvecklar läromedel. Myndi... Visa mer
Vill du bidra till Sveriges största kunskapsbank inom specialpedagogik? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande ska kunna utvecklas och nå målen i sin utbildning – oavsett funktionsförmåga. Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Vi driver också flera specialskolor, fördelar statsbidrag och utvecklar läromedel. Myndigheten har cirka 1 200 medarbetare och verksamhet i hela landet.

Som medarbetare hos oss får du arbeta för allas lika värde i en organisation där delaktighet och engagerade medarbetare värderas högt. Vi ser ett stort värde i att ha medarbetare som mår bra och satsar därför mycket på friskvård och kompetensutveckling. Hos oss har du frihet att påverka ditt arbete. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb


Ekonomienheten är en enhet inom verksamhetsområde stöd och styrning, med ansvarsområdena verksamhetsstyrning, ekonomistyrning, ekonomiadministration, upphandling och inköpsfrågor. Enheten har sin verksamhet huvudsakligen i Härnösand och Örebro, med enhetschefen placerad i Örebro. Eftersom enhetens medarbetare, liksom de verksamheter vi stödjer, finns spridda på olika orter sker den största delen av arbetet i digitala möten. Ekonomienheten ansvarar för myndighetens inköpsprocesser och är normerande och stödjande för hela myndigheten i frågor som rör upphandling, inköp och leverantörsavtal. Myndighetens strategiska och taktiska inköpare finns vid ekonomienheten, medan operativa inköpare finns placerade inom olika verksamhetsområden.

ARBETSUPPGIFTER
I ditt arbete ingår exempelvis att
- vara kategoriledare för vissa inköpskategorier, uppdraget innebär att koordinera tvärfunktionella kategoriteam och leda implementering av kategoristrategier.
- som projektledare ansvara för planering och genomförande av upphandlingar med skiftande komplexitet inom framförallt tilldelade kategorier i enlighet med myndighetens inköpsprocesser och aktuella kategoristrategier.
- fånga upp inköps- och upphandlingsbehov genom uppföljning och dialog med verksamheten.
- bidra i arbetet med att utveckla och effektivisera myndighetens arbetssätt när det gäller inköp.

Inköpsorganisationen befinner sig i ett genomgripande och långsiktigt utvecklingsarbete där vi har påbörjat införande av kategoristyrning, vilket innebär att du blir delaktig i den pågående förändringen. Vi har inte alla strategier, arbetssätt, rutiner eller dokument på plats än och du förväntas tillsammans med kollegor arbeta fram förslag och bidra till etableringen av dessa.

I rollen som strategisk inköpare och kategoriledare krävs nära samarbete med enhetens inköpare, avtalscontroller och e-handelsansvarig samt sakkunniga och medarbetare som berörs av aktuella inköpskategorier. Du deltar i utvecklingen av strategier och planer för myndighetens olika inköpskategorier. Den strategiska delen av arbetet innebär att genom det kategoristyrda arbetssättet verka för att alla inköp genomförs som en del av ett långsiktigt tänk för att bidra till myndighetens övergripande mål. Samtidigt projektleder du enskilda upphandlingar inom ramen för de långsiktiga strategierna.

I din roll utgår du ifrån verksamhetens behov samt beslutade kategoristrategier och -planer. Du samverkar med verksamheten i hela kedjan från behov till avtal. Du har ett helhetsperspektiv när det gäller myndighetens inköp.

Eftersom vår organisation är rikstäckande och finns på flera olika orter, genomförs de möten du har i det här uppdraget nästan alltid på distans.

Vi använder oss av systemstödet Mercell Tendsign och har UBW/ERP som affärssystem.

Som arbetsgivare vill Specialpedagogiska skolmyndigheten skapa utrymme för ett flexiblare arbetsliv vilket innebär att vi erbjuder möjligheter till arbete på distans.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har
- en eftergymnasial utbildning med inriktning mot upphandling eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för området
- dokumenterad arbetslivserfarenhet av inköp och upphandlingar samt erfarenhet av Lagen om offentlig upphandling
- erfarenhet av att driva arbete i projektform
- en god kommunikativ förmåga där du uttrycker dig väl i tal eller teckenspråk på svenska och i skrift

Vi ser gärna att du har ett intresse av it och erfarenhet av upphandlingar inom it-området samt erfarenhet från offentlig verksamhet. Vana från förändringsarbete är en fördel, liksom god it-vana och vana att tolka regelverk och juridiska texter.

Personliga egenskaper
Vi söker dig som är strategiskt och affärsmässigt inriktad. För att trivas i det här uppdraget behöver du tycka att det är intressant att delta aktivt i ett pågående förändringsarbete. Du har god pedagogisk och kommunikativ förmåga. Du är en drivande och uthållig person med gott omdöme som tycker om att arbeta i team. Rollen som strategisk inköpare ställer krav på att du tar ansvar för en större helhet, arbetar självständigt och har hög integritet.

- För dig är ingen uppgift för stor eller för liten utan du löser uppgifter på ett prestigelöst och flexibelt sätt.
- Du trivs med att arbeta och att driva ditt arbete självständigt, strukturerat och noggrant samtidigt som du är flexibel och har förmåga att prioritera och arbeta med flera parallella uppdrag.
- Du är samarbetsorienterad och har ett positivt bemötande.

Stor hänsyn tas till personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vid all rekrytering sätter vi värde på de kvalitéer som jämställdhet och mångfald tillför verksamheten. Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning. Provanställning på 6 månader tillämpas.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Inköpsstrateg till Region Västernorrland

Ansök    Sep 8    REGION VÄSTERNORRLAND    Upphandlare
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling. Regionledningsförvaltningen har tre huvudsakliga uppdrag: - Att utifrån lagstiftning och regelverk styra och stödja verksamheterna. - Att erbjuda stöd... Visa mer
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.

Regionledningsförvaltningen har tre huvudsakliga uppdrag:
- Att utifrån lagstiftning och regelverk styra och stödja verksamheterna.
- Att erbjuda stöd och service till verksamheternas processer och utveckling.
- Att ge stöd och kvalitativa underlag till den politiska förtroendemannaorganisationen och regionledningen.

Verksamhetsområdet Inköp och Upphandling genomför operativa och strategiska inköp och upphandlingar med tillämpning av LOU, avtalsuppföljning, driver miljö- och hållbarhetsfrågor samt ansvarar för e-handel. Med upphandling i fokus jobbar vi med spännande och omväxlande arbetsuppgifter. Genom att använda offentlig upphandling som styrmedel kan regionen driva samhällsutvecklingen i en hållbar riktning.

Det övergripande målet vid Inköp och upphandling är att skapa förutsättningar för regionen att göra goda och långsiktigt hållbara affärer. Vi erbjuder ett utvecklande uppdrag i en positiv och engagerande arbetsmiljö med ca 34 medarbetare.

Till verksamhet Inköp och Upphandling inom Region Västernorrland söker vi nu en inköpsstrateg.

ROLLEN SOM INKÖPSSTRATEG

I rollen som Inköpsstrateg ansvarar du enligt överenskommelse med verksamhetschef för delar av det strategiska samt operativa arbetet kopplat mot inköp och upphandling. Samordnar och fördelar upphandlingsarbetet, stödjer enhetens upphandlare och genomför egna upphandlingar.

Som inköpsstrateg kommer du jobba nära och bistå din chef i utvecklingsarbeten och den dagliga styrningen inom inköpsområdet. Du svarar bland annat för att fördela upphandlingsuppdrag till en ansvarig upphandlare, följa upp och analysera teamets resultat, måluppfyllnad och meddela eventuella avvikelser till chef. Vidare bistår du din chef i framtagande av strategier på kort och lång sikt, och att utveckla och upprätthålla goda strukturer och arbetsrutiner. Arbetet förutsätter likaså ett nära samarbete med verksamhetens övriga funktioner så som inköpare, hållbarhets- och avtalscontrollers och e-handel.

Att representera vår verksamhet i olika sammanhang så väl internt som externt genom att tex. hålla utbildningar inom inköps- och upphandlingsområdet samt att bistå med rådgivning och stöd i frågor gällande upphandlingslagstiftning är en del av uppdraget.

I ditt uppdrag ingår även att genomföra egna upphandlingar. Som upphandlare kommer du i nära samarbete med sakkunniga driva flera upphandlingsuppdrag parallellt. Arbetsuppgifterna består i huvudsak av att som projektledare ansvara för planering och genomförande av upphandlingar av varor och tjänster med skiftande komplexitet.

I rollen som upphandlare kommer du bland annat:
. ge råd och stöd till regionens medarbetare i inköpsfrågor
. genomföra förstudier, marknads- och behovsanalyser inför upphandling
. utforma strategier, upprätta och sammanställa förfrågningsunderlag och avtal samt ansvara för utvärdering av anbud


Du förväntas sammantaget delta aktivt i verksamhetens utvecklingsarbete. Rollen innebär ett stort fokus på att samordna och utveckla gemensamma processer och arbetsmetoder. Du kommer att kommunicera mål och visioner och genom att vara en inspirerande kollega hjälpa din grupp att leverera i samklang med regionens mål. Vi ska tillsammans verka för att vår inköpsorganisation ska upplevas som en attraktiv och affärsmässig samarbetspartner för så väl uppdragsgivare som leverantörer.

Verksamhetschefen har det övergripande ansvaret inklusive ansvaret för personal och ekonomi på enheten. I rollen som Inköpsstrateg ska du stötta din chef i att utveckla verksamheten och ingår därmed i verksamhetens ledningsgrupp.

Fördelning av tjänstens arbetsinnehåll: Strateg 60 %, upphandlare 40 % (kan variera över tid).


Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi/juridik/teknik eller motsvarande, eller annan för arbetsuppgifterna relevant erfarenhet som kan bedömas likvärdig.

Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete med Lagen om Offentlig Upphandling och andra tillämpliga regelverk, samt god kännedom om regionens organisation och behov av varor och tjänster.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du kännetecknas av en god samarbetsförmåga och kan leda uppdrag på ett målinriktat arbetssätt så väl självständigt som i grupp. Vi värdesätter nytänkande och söker dig som balanserar ansvar med mod att prova nya sätt. Du är kreativ och initiativtagande, har ett affärsmässigt sinnelag och besitter en mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift. Vidare tillämpar du ett strukturerat och analytiskt arbetssätt med förmåga att engagera och motivera.

Välkommen att söka!

Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Du får tillgång till regionens friskvårdsanläggningar i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik samt Sollefteå. Genom din anställning hos oss har du flera anställningsförmåner som exempelvis tillägg till föräldraförsäkringen, extra semesterdagar när du fyllt 40 år, möjlighet att löneväxla till tjänstepension. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Region Västernorrlands arbetsplatser är rökfria och vi tillämpar rökfri arbetstid.

På Inköp och upphandling tillämpar vi flexibel arbetstid utifrån givna rama samt friskvårdstimme. Du har också möjlighet att växla semesterdagstillägg mot ledig tid.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

Strategisk inköpare till ekonomienheten, Härnösand eller Örebro

Vill du bidra till Sveriges största kunskapsbank inom specialpedagogik? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande ska kunna utvecklas och nå målen i sin utbildning – oavsett funktionsförmåga. Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Vi driver också flera specialskolor, fördelar statsbidrag och utvecklar läromedel. Myndi... Visa mer
Vill du bidra till Sveriges största kunskapsbank inom specialpedagogik? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande ska kunna utvecklas och nå målen i sin utbildning – oavsett funktionsförmåga. Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Vi driver också flera specialskolor, fördelar statsbidrag och utvecklar läromedel. Myndigheten har cirka 1 200 medarbetare och verksamhet i hela landet.

Som medarbetare hos oss får du arbeta för allas lika värde i en organisation där delaktighet och engagerade medarbetare värderas högt. Vi ser ett stort värde i att ha medarbetare som mår bra och satsar därför mycket på friskvård och kompetensutveckling. Hos oss har du frihet att påverka ditt arbete. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb


Just nu befinner sig myndigheten i ett spännande utvecklingsarbete med en tydlig målbild. Vi strävar efter att vara en erkänd kunskapsaktör, en ledande utvecklingsaktör, en förebyggande stödaktör och en pådrivande rättighetsaktör. Vi arbetar alltid i ständig förbättring. Att jobba i vår myndighet innebär att du delar den statliga värdegrunden Våra ledord är att vi är tillgängliga, nyfikna och att vi agerar. Vilket även du behöver vara för att vi ska nå vår vision; En likvärdig utbildning för alla.
Vi ser gärna att du som söker har kännedom om vår myndighet.

Ekonomienheten är en enhet inom verksamhetsområde stöd och styrning, med ansvarsområdena verksamhetsstyrning, ekonomistyrning, ekonomiadministration, upphandling och inköpsfrågor. Enheten har sin verksamhet huvudsakligen i Härnösand och Örebro, med enhetschefen placerad i Örebro. Eftersom enhetens medarbetare finns spridda på olika orter sker en stor del av arbetet i digitala möten. Ekonomienheten ansvarar för myndighetens inköpsprocesser och är normerande och stödjande för hela myndigheten i frågor som rör upphandling, inköp och leverantörsavtal. Myndighetens strategiska och taktiska inköpare finns vid ekonomienheten, medan operativa inköpare finns placerade inom olika verksamhetsområden.

ARBETSUPPGIFTER
- vara kategoriledare för vissa inköpskategorier
-som projektledare ansvara för planering och genomförande av upphandlingar med skiftande komplexitet inom framförallt tilldelade kategorier i enlighet med myndighetens inköpsprocesser
- i förekommande fall ge internt stöd i frågor som rör Lagen om offentlig upphandling
- fånga upp inköps- och upphandlingsbehov genom uppföljning och dialog med verksamheten
- delta i arbetet med att utveckla och effektivisera myndighetens arbetssätt när det gäller inköp och upphandlingar

I arbetet ingår att jobba proaktivt och drivande för att myndigheten ska göra goda affärer samt följa riktlinjer och regelverk vid inköp och upphandlingar, vilket bland annat kan innebära att du ansvarar för informations- och utbildningsinsatser.

I rollen som strategisk inköpare och kategoriledare krävs nära samarbete med enhetens inköpare, avtalscontroller och e-handelsansvarig samt sakkunniga och medarbetare som berörs av aktuella inköpskategorier. Du leder dina kategorier med tillhörande kategoriteam på ett systematiskt, inspirerande och inkluderande sätt och är intresserad av att hitta nya lösningar. Du deltar i utvecklingen av strategier och planer för myndighetens olika inköpskategorier.

I din roll utgår du ifrån verksamhetens behov av samt beslutade kategoristrategier och -planer. Du samverkar med verksamheten i hela kedjan från behov till avtal. Du har ett helhetsperspektiv när det gäller myndighetens inköp.

Även om de flesta möten sker digitalt så kan tjänsten innebära resor.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har
- en eftergymnasial utbildning med inriktning mot upphandling eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för området
- dokumenterad arbetslivserfarenhet av inköp och upphandlingar samt erfarenhet av Lagen om offentlig upphandling
- erfarenhet av att driva arbete i projektform

Vi ser gärna att du har erfarenhet av upphandlingar inom tjänsteområdet, erfarenhet från offentlig verksamhet samt av elektronisk beställning, elektroniskt upphandlingsverktyg och av affärssystem. Vana från förändringsarbete är en fördel, liksom god it-vana och vana att tolka regelverk och juridiska texter.

Vi söker dig som är strategiskt och affärsmässigt inriktad. Du har god pedagogisk och kommunikativ förmåga. Du är en drivande och uthållig person med gott omdöme som tycker om att arbeta i team. Rollen som strategisk inköpare ställer krav på du tar ansvar för en större helhet, arbetar självständigt och har hög integritet.

Personliga egenskaper
- För dig är ingen uppgift för stor eller för liten utan du löser uppgifter på ett prestigelöst och flexibelt sätt.
- Du trivs med att arbeta och att driva ditt arbete självständigt, strukturerat och noggrant samtidigt som du är flexibel och har förmåga att prioritera och arbeta med flera parallella uppdrag.
- Du är samarbetsorienterad och har ett positivt bemötande.

Stor hänsyn tas till personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi tillämpar sex månaders provanställning.

Vid all rekrytering sätter vi värde på de kvalitéer som jämställdhet och mångfald tillför verksamheten. Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Junior upphandlare till Verksamhetsområde Specialpedagogiskt stöd

Vill du bidra till Sveriges största kunskapsbank inom specialpedagogik? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande ska kunna utvecklas och nå målen i sin utbildning – oavsett funktionsförmåga. Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Vi driver också flera specialskolor, fördelar statsbidrag och utvecklar läromedel. Myndi... Visa mer
Vill du bidra till Sveriges största kunskapsbank inom specialpedagogik? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande ska kunna utvecklas och nå målen i sin utbildning – oavsett funktionsförmåga. Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Vi driver också flera specialskolor, fördelar statsbidrag och utvecklar läromedel. Myndigheten har cirka 1 200 medarbetare och verksamhet i hela landet.

Som medarbetare hos oss får du arbeta för allas lika värde i en organisation där delaktighet och engagerade medarbetare värderas högt. Vi ser ett stort värde i att ha medarbetare som mår bra och satsar därför mycket på friskvård och kompetensutveckling. Hos oss har du frihet att påverka ditt arbete. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb


Just nu befinner sig myndigheten i ett spännande utvecklingsarbete med en tydlig målbild. Vi strävar efter att vara en erkänd kunskapsaktör, en ledande utvecklingsaktör, en förebyggande stödaktör och en pådrivande rättighetsaktör.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en junior upphandlare till Verksamhetsstödsenheten. Placeringsort är antingen Stockholm, Örebro eller Härnösand men beroende på sökandes kompetens kan placering vid något av våra andra kontor komma att bli aktuellt.
Verksamhetsstödsenheten består av 26 medarbetare och tillhör verksamhetsområde Specialpedagogiskt stöd. Vi ger stöd till verksamhetsområdets chefer så att de kan fokusera på ledarskapet och till våra medarbetare så att de kan fokusera på våra målgruppers behov. Vi ger bland annat stöd inom områdena ekonomi- och verksamhetsstyrning, ekonomiadministration, inköp- och upphandling, personaladministration, bidragshantering och kursadministration. Som upphandlare tillhör man ett team behöriga beställare som idag består av 4 medarbetare.

Då myndigheten finns inom stora delar av landet används Teams, Skype och Zoom för arbete och möten på distans. Resor i tjänsten kan förekomma.

Upphandlaren kommer att ingå i ett team och arbeta med allt från enklare beställningar till mer komplexa direktupphandlingar, avrop mot ramavtal med alla villkor fastställda samt vissa förnyade konkurrensutsättningar.
Ett stort utvecklingsarbete pågår i myndigheten och fokus framöver kommer att innebära kategoristyrda team som specialiserar sig inom olika områden. Upphandlaren kommer tillsammans med kollegor vara ett nära stöd till chefer och projektledare i tidigt stadie så att upphandlingar sker korrekt. Komplexa och krävande direktupphandlingar sker i nära samarbete med ekonomienheten. Upphandlaren ser till att inköp av produkter, material, varor och tjänster alltid görs med hänsyn till hållbarhet och lönsamhet.
Även andra administrativa uppgifter kan förekomma.

Arbetsuppgifterna innebär bland annat att:
• Planera, genomföra och utvärdera varor, tjänster och entreprenader, såväl avrop som direktupphandlingar till ett visst värde.
• Driva ett team och ha vana för projektledning.
• Ansvara för att informera om, utbilda och följa upp de lagar och regler som finns inom området, till exempel lagen om offentlig upphandling (LOU).
• Ge stöd med administrativa arbetsuppgifter i upphandlingar. Arbetet omfattar hela inköpskedjan från att sammanställa dokumentation och till uppföljning av avtal.
• Ha många kontakter och ett nära samarbete med medarbetare på myndigheten.
• Initiera och leda möten kopplade till uppdraget.
• Diarieföra dokumentation enligt gällande rutiner.
• Ansvara för ärendehantering, gemensamma rutiner och uppföljning av ärenden

KVALIFIKATIONER
• Minst tvåårig utbildning inom inköp och upphandling inom offentlig verksamhet
• Minst tvåårig dokumenterat aktuell erfarenhet av arbete med direktupphandlingar enligt LOU och inköp på statlig myndighet eller inom offentlig verksamhet
• Kunskaper om juridiska ramverk för upphandling
• Kunskap eller erfarenhet av att ställa tillgänglighetskrav vid upphandlingar.
• God analytisk förmåga
• Mycket goda datakunskaper i MS Officepaket
• Hög förmåga att uttrycka dig tydligt och korrekt på svenska i tal och skrift

• Kunskap eller erfarenhet av kategoristyrning.
• Erfarenhet av att organisera och hålla i digitala möten.
• Kunskap eller erfarenhet av hållbar utveckling.
• Goda kunskaper i system för ärendehantering, uppföljning och analys är meriterande (exempelvis UBW, W3D3, Tendsign).

Personliga egenskaper
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person trivs du att arbeta i en verksamhet som är i ständig utveckling och förbättring och har förmågan att hålla i och hålla ut. Du är tillgänglig och prestigelös, med en god förmåga att söka lösningar tillsammans med andra. Du har lätt för att se helheten och har en förmåga att prioritera. Du är ansvarstagande och agerar när det behövs. Du är nyfiken och alltid villig att utveckla nya förmågor.
För att lyckas i rollen som upphandlare behöver du även:
• Vara representativ, serviceinriktad och samarbetsorienterad med hög förmåga att bygga relationer med andra inom och utanför myndigheten.
• Bidra genom medledarskap till gott arbetsklimat och måluppfyllelse inom egna ansvarsområden och enhetens gemensamma.
• Ha förmågan att leda dig själv i din vardag och både arbeta självständigt och i grupp mot ett gemensamt mål.
• Arbeta systematiskt med ständiga förbättringar.
• Ha förmågan av att göra ekonomiska rimlighetsbedömningar.


ÖVRIGT
Vid all rekrytering sätter vi värde på de kvalitéer som jämställdhet och mångfald tillför verksamheten. Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Ledigt jobb som upphandlare till en myndighet i Härnösand

Ansök    Okt 4    Experis AB    Upphandlare
Är du en strategisk och noggrann upphandlare som har tidigare erfarenhet av att arbeta med offentliga upphandlingar? Är du dessutom på jakt efter en ny utmaning? Vi på Jefferson Wells söker just nu dig som vill jobba som Upphandlare hos en statlig myndighet i Härnösand. Låter det intressant? Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Start: 1 november Placering: Arbetet sker till största del på distans, men vid behov kommer man att arbeta på Härnösands... Visa mer
Är du en strategisk och noggrann upphandlare som har tidigare erfarenhet av att arbeta med offentliga upphandlingar? Är du dessutom på jakt efter en ny utmaning? Vi på Jefferson Wells söker just nu dig som vill jobba som Upphandlare hos en statlig myndighet i Härnösand. Låter det intressant? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Start: 1 november
Placering: Arbetet sker till största del på distans, men vid behov kommer man att arbeta på Härnösandskontoret.
Uppdrag: Konsultuppdrag fram tills 31/3 2022



Om uppdraget

I uppdraget kommer du att stärka upp myndighetens befintliga upphandlingsfunktion på ekonomienheten. Idag består avdelningen av ett team på 5 personer som just nu behöver kompletteras med en ytterligare upphandlare. Arbetet innebär bland annat att ha ansvar för övergripande verksamhetsinformation, avrop, sammanställning av statistik, samt självständigt genomföra upphandlingar enligt lagen om offentlig upphandling. Du kommer även att få delta i kund- och uppstartsmöten, rekrytering av personal och hantering av dokumentation och diarieföring.



Om dig:

För tjänsten söker vi dig som uppfyller följande krav,

* högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, YH-utbildning som upphandlare/inköpare eller likvärdig utbildning samt minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
* goda kunskaper inom LOU
* erfarenhet från att arbeta med upphandlingsverktyg t.ex. Mercell TendSign.
* goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
* kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift

Som person är du flexibel och har lätt att anpassa dig till nya arbetsuppgifter. Du har vidare en förmåga att arbeta strategisk och noggrant. För att vara framgångsrik i rollen ser vi också att du kan arbeta på ett självständigt sätt där du själv planerar och driver ditt arbete framåt.



Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Vi matchar dina färdigheter och karriärmål med några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken, så att du kan uppnå dina karriärmål.



Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila ansvarig Talent Acquisition Specialist Ida Tegnelöv på [email protected] Visa mindre

Upphandlare till Ekonomienheten, Härnösand

Vill du bidra till Sveriges största kunskapsbank inom specialpedagogik? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande ska kunna utvecklas och nå målen i sin utbildning – oavsett funktionsförmåga. Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Vi driver också flera specialskolor, fördelar statsbidrag och utvecklar läromedel. Myndi... Visa mer
Vill du bidra till Sveriges största kunskapsbank inom specialpedagogik? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande ska kunna utvecklas och nå målen i sin utbildning – oavsett funktionsförmåga. Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Vi driver också flera specialskolor, fördelar statsbidrag och utvecklar läromedel. Myndigheten har cirka 1 200 medarbetare och verksamhet i hela landet.

Som medarbetare hos oss får du arbeta för allas lika värde i en organisation där delaktighet och engagerade medarbetare värderas högt. Vi ser ett stort värde i att ha medarbetare som mår bra och satsar därför mycket på friskvård och kompetensutveckling. Hos oss har du frihet att påverka ditt arbete. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb


Just nu befinner sig myndigheten i ett spännande utvecklingsarbete med en tydlig målbild. Vi strävar efter att vara en erkänd kunskapsaktör, en ledande utvecklingsaktör, en förebyggande stödaktör och en pådrivande rättighetsaktör.

Ekonomienheten är en enhet inom verksamhetsområde stöd och styrning, med ansvarsområdena verksamhetsstyrning, ekonomistyrning, ekonomiadministration, upphandling och inköpsfrågor. Enheten har sin verksamhet huvudsakligen i Härnösand och Örebro, med enhetschefen placerad i Örebro. Ekonomienheten ansvarar för myndighetens samordnade inköpsprocess och är normerande för hela myndigheten i frågor som rör upphandling och inköp.

Som upphandlare inom myndigheten kommer du att ha en både stödjande och drivande funktion gentemot övrig verksamhet. Du kommer att ingå i ett team med två andra upphandlare och en administratör, som tillsammans utgör myndighetens samlade upphandlingsfunktion. I din roll kommer du även att samarbeta med inköpsstöd och e-handelsansvarig inom enheten.



ARBETSUPPGIFTER
I ditt arbete ingår exempelvis att:
- som projektledare ansvara för planering och genomförande av upphandlingar med skiftande komplexitet inom olika kategorier i enlighet med myndighetens samordnade inköpsprocess.
- i förekommande fall ge internt stöd i frågor om direktupphandlingar, avrop mot rangordnade ramavtal och i allmänna avtals- och inköpsfrågor
- fånga upp inköps- och upphandlingsbehov genom uppföljning och dialog med verksamheten.
- delta i arbetet med att utveckla och effektivisera myndighetens arbetssätt när det gäller inköp och upphandlingar

I arbetet ingår att jobba proaktivt för att myndigheten ska följa riktlinjer och regelverk vid inköp och upphandlingar, vilket bland annat kan innebära att du ansvarar för informations- och utbildningsinsatser.

Som projektledare för upphandlingar samverkar du med verksamheten i hela kedjan från behovsanalys och fram till dess att överlämning till verksamheten för avrop och beställningar kan ske.



KVALIFIKATIONER
Du har:
- en eftergymnasial utbildning med inriktning mot upphandling eller en högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant
- minst två års dokumenterad arbetslivserfarenhet av inköp och upphandlingar
- dokumenterad erfarenhet av Lagen om offentlig upphandling (LOU)

Vi ser gärna att du har erfarenhet av upphandlingar inom tjänsteområdet, samt av elektronisk beställning, elektroniskt upphandlingsverktyg och av affärssystem. Vana av att driva förändringsarbete är en fördel, liksom god it-vana och erfarenhet av programvaran SharePoint.

Vi söker dig som trivs med att jobba operativt men också med strategiska inslag. Du är lyhörd och har hög integritet samt pedagogisk förmåga. Du bör också ha ett konsultativt förhållningssätt och vara van att arbeta i team och i en stödjande roll. Arbetsuppgifterna kräver god kommunikativ förmåga och vana att uttrycka sig i skrift.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.



ÖVRIGT
Vid all rekrytering sätter vi värde på de kvalitéer som jämställdhet och mångfald tillför verksamheten. Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Controller med inriktning mot upphandling

Ansök    Dec 11    Härnösands Kommun    Upphandlare
Vi är medarbetare, kollegor och vänner med hjärta för Härnösand. Tillsammans gör vi skillnad för människor - dygnet runt. Med glädje delar vi med oss av vår kunskap och service i våra olika yrkesroller. I Härnösand har vi tagit #metoo vidare till #WeDo. Vi vill skapa en hållbar arbetsplats och kommun där alla kan känna sig trygga och ha framtidstro. Nu söker vi positiva, ansvarstagande och engagerade människor som vill vara med och bygga en hållbar fra... Visa mer
Vi är medarbetare, kollegor och vänner med hjärta för Härnösand. Tillsammans gör vi skillnad för människor - dygnet runt. Med glädje delar vi med oss av vår kunskap och service i våra olika yrkesroller.

I Härnösand har vi tagit #metoo vidare till #WeDo. Vi vill skapa en hållbar arbetsplats och kommun där alla kan känna sig trygga och ha framtidstro.

Nu söker vi positiva, ansvarstagande och engagerade människor som vill vara med och bygga en hållbar framtid i Härnösand.


Brinner du för den goda affären och tilltalas av möjligheten att vara med och påverka? I så fall kan du vara den vi söker.

Under våren 2019 införde kommunen ett nytt beställnings- och fakturahanteringssystem (Visma Proceedo). Kommunen gör just nu en resa mot en ny inköpskultur och en standardiserad inköps- och fakturahantering.

Som Controller med inriktning mot upphandling tillhör du upphandlingsenheten som är en av tre enheter på kommunens Ekonomiavdelning. På upphandlingsenheten är vi sex medarbetare inklusive upphandlingschef. Arbetet innebär ett nära samarbete med enhetens avtalscontroller och e-handelssamordnare samt kommunens övriga verksamheter.

Arbetsuppgifter:

Du kommer ansvara för att planera och genomföra upphandlingar på ett affärsmässigt sätt. Du säkerställer att beställt uppdrag genomförs enligt upphandlingsprocessen.

Du arbetar parallellt med flera upphandlingar samtidigt, med eget projektansvar och i nära samarbete med kommunens verksamheter. Ditt upphandlingsuppdrag kan vara kommunövergripande eller förvaltningsspecifikt. Du kommer att arbeta med såväl tjänsteupphandlingar som produktupphandlingar inom olika avtalsområden och med varierande omfattning.

Du förvaltar och arbetar proaktivt med dina upphandlade avtal utifrån prioritering och i samarbete med avtalscontroller.

Du ansvarar själv för att planera, organisera och prioritera din arbetsdag på ett effektivt sätt och utifrån gällande arbetsrutiner och styrdokument.

Du ger service, råd, stöd och utbildning till kommunens verksamheter i upphandlingsfrågor. Du medverkar aktivt i förbättringsarbete.

Vem är du?

Vi förväntar oss att du har ett affärsmässigt förhållningssätt och har ett stort intresse för upphandlingsfrågor.

Handlingskraft, engagemang och samarbete är en given del av din vardag. Du tycker om att bygga relationer och har förmågan att skapa förtroende. Du är öppen för att prova nytt.

Du är strukturerad och vill påverka inom ramen för god ekonomi, kostnadseffektivitet, digitalisering och hållbar utveckling.

Du har en utvecklad förmåga att planera, organisera och prioritera på ett effektivt sätt. Du arbetar utifrån ett helhetsperspektiv med fokus på att hitta lösningar.

Du är serviceinriktad, lyhörd och har hög integritet.

Kvalifikationer

Du har relevant eftergymnasial utbildning. Du har goda kunskaper i de regelverk som styr offentlig upphandling. Du bör ha arbetat minst tre år med offentlig upphandling.

Du behärskar svenska språket väl i tal och skrift samt kan anpassa kommunikationen till motpart och situation.

För tjänsten krävs att du behärskar Officepaketets olika delar väl och har goda kunskaper i Excel. Kunskaper inom upphandlingsverktyget e-Avrop är önskvärt.

Erfarenhet av IT-upphandlingar värdesätts.

Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet för tjänsten.

Arbetstid/Varaktighet: Heltid. Tillsvidare.

Tillträde: Snarast och enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Lön Individuell lönesättning tillämpas.


Härnösand i Höga Kusten är platsen för dig som gillar det nära och enkla livet. Här kan du bo nära havet och naturen och vad du än är intresserad av så finns det bara några minuter bort. Ena stunden på jobbet – i nästa på havet, i skogen eller på fritidsanläggningen. Välkommen till Härnösand!

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen vill vi att du söker tjänsten via denna annons. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt. Visa mindre

Upphandlare till Ekonomienheten

Vill du bidra till Sveriges största kunskapsbank inom specialpedagogik? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande ska kunna utvecklas och nå målen i sin utbildning – oavsett funktionsförmåga. Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Vi driver också flera specialskolor, fördelar statsbidrag och utvecklar läromedel. Myndi... Visa mer
Vill du bidra till Sveriges största kunskapsbank inom specialpedagogik? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande ska kunna utvecklas och nå målen i sin utbildning – oavsett funktionsförmåga. Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Vi driver också flera specialskolor, fördelar statsbidrag och utvecklar läromedel. Myndigheten har cirka 1 200 medarbetare och verksamhet i hela landet.

Som medarbetare hos oss får du arbeta för allas lika värde i en organisation där delaktighet och engagerade medarbetare värderas högt. Vi ser ett stort värde i att ha medarbetare som mår bra och satsar därför mycket på friskvård och kompetensutveckling. Hos oss har du frihet att påverka ditt arbete. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb


Just nu befinner sig myndigheten i ett spännande utvecklingsarbete med en tydlig målbild. Vi strävar efter att vara en erkänd kunskapsaktör, en ledande utvecklingsaktör, en förebyggande stödaktör och en pådrivande rättighetsaktör.

Ekonomienheten är en enhet inom verksamhetsområde stöd och styrning, med ansvarsområdena verksamhetsstyrning, ekonomistyrning, ekonomiadministration, upphandling och inköpsfrågor. Enheten har sin verksamhet huvudsakligen i Härnösand och Örebro, med enhetschefen placerad i Örebro. Ekonomienheten ansvarar för myndighetens samordnade inköpsprocess och är normerande för hela myndigheten i frågor som rör upphandling och inköp.

Som upphandlare inom myndigheten kommer du att ha en både stödjande och drivande funktion gentemot övrig verksamhet. Du kommer att ingå i ett team med två andra upphandlare och en administratör, som tillsammans utgör myndighetens samlade upphandlingsfunktion. I din roll kommer du även att samarbeta med inköpsstöd och e-handelsansvarig inom enheten.

Tjänsteställe för denna anställning är i första hand på myndighetens huvudkontor i Härnösand.



ARBETSUPPGIFTER
I ditt arbete ingår exempelvis att:
• som projektledare ansvara för planering och genomförande av upphandlingar med skiftande komplexitet inom olika kategorier i enlighet med myndighetens samordnade inköpsprocess.
• i förekommande fall ge internt stöd i frågor om direktupphandlingar, avrop mot rangordnade ramavtal och i allmänna avtals- och inköpsfrågor
• fånga upp inköps- och upphandlingsbehov genom uppföljning och dialog med verksamheten.
• delta i arbetet med att utveckla och effektivisera myndighetens arbetssätt när det gäller inköp och upphandlingar

I arbetet ingår att jobba proaktivt för att myndigheten ska följa riktlinjer och regelverk vid inköp och upphandlingar, vilket bland annat kan innebära att du ansvarar för informations- och utbildningsinsatser.

Som projektledare för upphandlingar samverkar du med verksamheten i hela kedjan från behovsanalys och fram till dess att överlämning till verksamheten för avrop och beställningar kan ske.



KVALIFIKATIONER
Du ska ha
• en eftergymnasial utbildning med inriktning mot upphandling eller en högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant
• minst två års dokumenterad arbetslivserfarenhet av inköp och upphandlingar samt dokumenterad erfarenhet av Lagen om offentlig upphandling (LOU)

Vi ser gärna att du har erfarenhet av upphandlingar inom tjänsteområdet, samt av elektronisk beställning, elektroniskt upphandlingsverktyg och av affärssystem. Vana av att driva förändringsarbete är en fördel, liksom god it-vana och erfarenhet av programvaran SharePoint.

Vi söker dig som är strategisk och ser både nuläget och framtiden. Du är lyhörd och har hög integritet samt pedagogisk förmåga. Du bör också ha ett konsultativt förhållningssätt och vara van att arbeta i team och i en stödjande roll. Arbetsuppgifterna kräver god kommunikativ förmåga och vana att uttrycka sig i skrift.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.



ÖVRIGT
Vid all rekrytering sätter vi värde på de kvalitéer som jämställdhet och mångfald tillför verksamheten. Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Upphandlare - påverka i en strategisk och rådgivande roll

Ansök    Mar 29    Region Västernorrland    Upphandlare
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling. Regionledningsförvaltningen har i uppdrag att stödja kärnverksamheternas processer inom olika kompetensområden. Förvaltningen ger också stöd och kvalita... Visa mer
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.

Regionledningsförvaltningen har i uppdrag att stödja kärnverksamheternas processer inom olika kompetensområden. Förvaltningen ger också stöd och kvalitativa underlag till regiondirektören och politikerna.

Regionledningsförvaltningen består av sex områden, varav Område ekonomi och planering består av 180 medarbetare inom tre verksamheter; Ekonomi och samordning, Inköp och upphandling samt Regionfastigheter.

Verksamhetsområdet Inköp och Upphandling genomför operativa och strategiska inköp och upphandlingar med tillämpning av LOU, avtalsuppföljning, driver miljö- och hållbarhetsfrågor samt ansvarar för e-handel. Med upphandling i fokus jobbar vi med spännande och omväxlande arbetsuppgifter. Genom att använda offentlig upphandling som styrmedel kan regionen driva samhällsutvecklingen i en hållbar riktning. Vi erbjuder ett utvecklande uppdrag i en positiv och engagerande arbetsmiljö med ca 28 medarbetare.


.

Region Västernorrland söker nu en upphandlare till regionledningsförvaltningen i Härnösand. Arbetsuppgifterna består i huvudsak av att som projektledare ansvara för planering och genomförande av upphandlingar med skiftande komplexitet inom olika varu- och tjänstekategorier.

Du kommer i nära samarbete med sakkunniga driva flera upphandlingsuppdrag parallellt och med olika kunder vilket innebär ett varierande arbete med många nya infallsvinklar.

I rollen som upphandlare kommer du bland annat:
- ge råd och stöd till regionens medarbetare i upphandlingsfrågor
- genomföra förstudier, marknads- och behovsanalyser inför upphandling
- utforma strategier, upprätta och sammanställa förfrågningsunderlag och avtal samt ansvara för utvärdering av anbud

Du förväntas delta aktivt i verksamhetens utvecklingsarbete avseende gemensamma processer och arbetsmetoder. Vi ska tillsammans verka för att vår upphandlingsorganisation ska upplevas som en attraktiv och affärsmässig samarbetspartner för så väl uppdragsgivare som leverantörer.

Vi söker dig som har utbildning på högskolenivå med inriktning mot juridik, ekonomi, inköpsutbildning från yrkeshögskola eller annan för arbetsuppgifterna relevant erfarenhet som kan bedömas likvärdig.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom offentlig upphandling, besitter kunskap om lagen om offentlig upphandling och andra tillämpliga regelverk samt har god kännedom om regioners/landstings krav och behov av varor och tjänster.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du kännetecknas av en god samarbetsförmåga och kan leda uppdrag på ett målinriktat arbetssätt så väl självständigt som i grupp. Du är kreativ och initiativtagande, har ett affärsmässigt sinnelag och besitter en mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift. Vidare tillämpar du ett strukturerat och analytiskt arbetssätt med förmåga att engagera och motivera.

Som medarbetare får du tillgång till gym i anslutning till arbetsplatsen och när verksamheten tillåter en friskvårdstimma i veckan under arbetstid. Vi tillämpar flexibel arbetstid utifrån givna ramar och möjlighet att växla semesterdagstillägg mot ledig tid. Provanställning kan komma att tillämpas.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Upphandlingscontroller

Ansök    Mar 13    Härnösands Kommun    Upphandlare
Härnösands kommun är inne i en förvandlingsprocess där vi arbetar som ett enda lag och bygger och vårdar vårt varumärke tillsammans. Nu söker vi engagerade människor som vill vara med och bygga framtidens Härnösand. Gillar du att arbeta med strategiska frågor? Är du analytisk och gillar förbättrings- och utvecklingsarbete? Då är du kanske vår nästa upphandlingscontroller där fokus handlar om affärsmässighet och den goda affären! Upphandlingsenheten i Här... Visa mer
Härnösands kommun är inne i en förvandlingsprocess där vi arbetar som ett enda lag och bygger och vårdar vårt varumärke tillsammans. Nu söker vi engagerade människor som vill vara med och bygga framtidens Härnösand.

Gillar du att arbeta med strategiska frågor? Är du analytisk och gillar förbättrings- och utvecklingsarbete? Då är du kanske vår nästa upphandlingscontroller där fokus handlar om affärsmässighet och den goda affären!

Upphandlingsenheten i Härnösands kommun är organisatoriskt placerad under ekonomiavdelningen och består idag av 5 medarbetare. 

Upphandlingsenhetens uppdrag


Enhetens uppdrag är att i arbetet med upphandlingar och inköp ansvara för att, genom ett affärsmässigt arbetssätt och utifrån gällande lagstiftning, förvalta skattemedlen på bästa sätt.

Att vara affärsmässig innebär för enheten att verka för respekt och förståelse mellan samverkansparterna, vi är beroende av varandra för att kunna leverera affärsnytta.

I vårt uppdrag ska samverkans- och partnerskapsperspektivet spegla varje dialog och varje process eller handling som på ett eller annat sätt involverar eller berör externa parter.

Upphandlingscontrollerns arbetsuppgifter

Dina arbetsuppgifter blir att självständigt leda och genomföra upphandlingar från förarbete till avtalstecknande. Du kommer att arbeta både med kommunövergripande upphandlingar samt förvaltningsspecifika upphandlingar. Du kommer att bistå med råd och hjälp i upphandlingsärenden. Du kommer att genomföra utbildningar och delta i avtalsuppföljning i samarbete med enhetens avtalscontroller och verksamhetsrepresentanter.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har relevant utbildning för arbetsuppgifterna, högskola eller universitet. Du bör ha god kunskap om LOU och av övriga regelverk som styr offentlig upphandling. Du bör ha jobbat med offentlig upphandling eller med andra uppdrag inom området. 

Du har ett genuint intresse för att göra bra affärer i offentlig förvaltning. Arbetet kräver många kontakter varför du har lätt att samarbeta och kommunicera med andra. Du måste ha förståelse för din roll på enheten och vara initiativrik, engagerad och innovativ. Som projektledare för upphandlingar är du ansvarig för att tidplaner följs och arbetet kan därmed periodvis innebära högt arbetstempo. Du är serviceinriktad och lyhörd. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Vi jobbar för att utveckla och ha goda affärsrelationer med våra leverantörer och kunder varför ett fokus på goda affärer är ett måste.

Du ska ha goda kunskaper i användandet av Officepaketet.

Arbetstid/varaktighet

Heltid, tillsvidareanställning med tillsättning snarast eller enligt överenskommelse.

Lön

Individuell lönesättning


Härnösand i Höga Kusten är platsen för dig som gillar det nära och enkla livet. Här kan du bo nära havet och naturen och vad du än är intresserad av så finns det bara några minuter bort. Ena stunden på jobbet – i nästa på havet, i skogen eller på fritidsanläggningen. Välkommen till Härnösand!

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen vill vi att du söker tjänsten via denna annons. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt. Visa mindre

Upphandlingssamordnare

Ansök    Apr 16    Region Västernorrland    Upphandlare
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling. Regionledningsförvaltningen har i uppdrag att stödja kärnverksamheternas processer inom olika kompetensområden. Förvaltningen ger också stöd och kvalita... Visa mer
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.

Regionledningsförvaltningen har i uppdrag att stödja kärnverksamheternas processer inom olika kompetensområden. Förvaltningen ger också stöd och kvalitativa underlag till regiondirektören och politikerna.

Regionledningsförvaltningen består av sex områden, varav Område ekonomi och planering består av 180 medarbetare inom tre verksamheter; Ekonomi och samordning, Inköp och upphandling samt Regionfastigheter.

Verksamhetsområdet Inköp och Upphandling genomför operativa och strategiska inköp och upphandlingar med tillämpning av LOU, avtalsuppföljning, driver miljö- och hållbarhetsfrågor samt ansvarar för e-handel. Med upphandling i fokus jobbar vi med spännande och omväxlande arbetsuppgifter. Genom att använda offentlig upphandling som styrmedel kan regionen driva samhällsutvecklingen i en hållbar riktning. Vi erbjuder ett utvecklande uppdrag i en positiv och engagerande arbetsmiljö med ca 28 medarbetare.

Region Västernorrland söker nu en upphandlingssamordnare.

.

Som upphandlingssamordnare kommer du jobba nära och bistå din chef i utvecklingsarbeten och den dagliga styrningen inom upphandlingsområdet. Din roll är att samordna Inköp och Upphandlings team för upphandling.

I rollen som upphandlingssamordnare samordnar du det operativa upphandlingsarbetet. Du svarar bland annat för att fördela upphandlingsuppdrag till en ansvarig upphandlare, följa upp och analysera teamets resultat, måluppfyllnad och meddela eventuella avvikelser till chef. Vidare bistår du din chef i framtagande av strategier på kort och lång sikt, och att utveckla och upprätthålla goda strukturer och arbetsrutiner. Arbetet förutsätter likaså ett nära samarbetar med verksamhetens övriga funktioner så som inköpare, miljö- och avtalscontrollers och e-handel.

Att representera vår verksamhet i olika sammanhang så väl internt som externt genom att tex. hålla utbildningar inom inköps-/upphandlingsområdet samt att bistå med rådgivning och stöd i frågor gällande LOU är en del av uppdraget.

I ditt uppdrag ingår även att genomföra egna upphandlingar. Arbetsuppgifterna består i huvudsak av att som projektledare ansvara för planering och genomförande av upphandlingar med skiftande komplexitet inom olika varu- och tjänstekategorier.

Du kommer i nära samarbete med sakkunniga driva flera upphandlingsuppdrag parallellt och med olika kunder vilket innebär ett varierande arbete med många nya infallsvinklar.

I rollen som upphandlare kommer du bland annat:
- ge råd och stöd till regionens medarbetare i upphandlingsfrågor
- genomföra förstudier, marknads- och behovsanalyser inför upphandling
- utforma strategier, upprätta och sammanställa förfrågningsunderlag och avtal samt ansvara för utvärdering av anbud

Du förväntas delta aktivt i verksamhetens utvecklingsarbete. Rollen innebär ett stort fokus på att samordna och utveckla gemensamma processer och arbetsmetoder. Du kommer att kommunicera mål och visioner och genom att vara en inspirerande kollega hjälpa din grupp att leverera i samklang med regionens mål. Vi ska tillsammans verka för att vår upphandlingsorganisation ska upplevas som en attraktiv och affärsmässig samarbetspartner för så väl uppdragsgivare som leverantörer.

Verksamhetschefen har det övergripande ansvaret inklusive ansvaret för personal och ekonomi på enheten. I rollen som samordnare ska du stötta din chef i att utveckla verksamheten och ingår därmed i verksamhetens ledningsgrupp.

Fördelning av tjänstens arbetsinnehåll: Upphandlingssamordnare 50 %, upphandlare 50% (kan variera över tid).

Vi söker dig som har utbildning på högskolenivå med inriktning mot juridik, ekonomi, inköpsutbildning från yrkeshögskola eller annan för arbetsuppgifterna relevant erfarenhet som kan bedömas likvärdig.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom offentlig upphandling, besitter kunskap om lagen om offentlig upphandling och andra tillämpliga regelverk samt har god kännedom om regioners/landstings krav och behov av varor och tjänster.

Som person tar du gärna initiativ till aktiviteter och förändringar. Du tycker om att samordna och motivera andra för att nå gemensamma mål. Att samarbeta och skapa goda relationer är en naturlig del i din vardag. I din planering av verksamheten så ser du långsiktigt och till helheten och arbetar med ständiga förbättringar av verksamhet och processer.

Som medarbetare får du tillgång till gym i anslutning till arbetsplatsen och när verksamheten tillåter en friskvårdstimma i veckan under arbetstid. Vi tillämpar flexibel arbetstid utifrån givna ramar och möjlighet att växla semesterdagstillägg mot ledig tid. Se information om övriga anställningsförmåner på vår hemsida.

Tjänsten är en tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas. Placeringsort: Härnösand

Tillträde snarast enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre