Lediga jobb Kammarkollegiet i Härnösand

Se alla lediga jobb från Kammarkollegiet i Härnösand. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Härnösand som finns inom det yrket.

Administratör (registratur) Kammarkollegiets tolk- och translatorsenhet

Placeringsort: Härnösand Är du en erfaren och självgående person som trivs med många varierande arbetsuppgifter där den röda tråden är service och administration? Vill du bidra i uppstarten av ett nytt kontor med ett viktigt samhällsuppdrag? Drivs du av att ha flera ansvarsområden och ett tätt samarbete med kollegor? Då kan vi erbjuda dig en spännande tjänst. Är du vår framtida kollega? Vi söker nu en kvalificerad administratör med inriktning på provkoo... Visa mer
Placeringsort: Härnösand

Är du en erfaren och självgående person som trivs med många varierande arbetsuppgifter där den röda tråden är service och administration? Vill du bidra i uppstarten av ett nytt kontor med ett viktigt samhällsuppdrag? Drivs du av att ha flera ansvarsområden och ett tätt samarbete med kollegor? Då kan vi erbjuda dig en spännande tjänst.

Är du vår framtida kollega?
Vi söker nu en kvalificerad administratör med inriktning på provkoordination till vårt blivande kontor i Härnösand för tolk- och translatorsenheten som tillhör Rättsavdelningen. Hos oss arbetar ca 12 medarbetare och på kontoret i Härnösand kommer fem av tjänsterna att vara placerade. Övrig personal är placerade på vårt kontor i Stockholm. Enhetens uppdrag är att pröva och godkänna kunskapsnivån hos tolkar och översättare genom skriftliga och muntliga prov eller bedöma utifrån utländska yrkeskvalifikationer samt att vi bedömer deras lämplighet för yrket. Vi genomför auktorisationsprov för tolkar i cirka 50 språk och auktorisationsprov för översättare i cirka 30 språk.

Kontoret är placerat i fina lokaler centralt i Härnösand. I samma lokaler finns andra myndigheter och vi har gemensamma ytor för möten, matsal och fika för att skapa social samvaro och möjligheten till att nätverka med andra statsanställda.

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna för tjänsten är inriktad på att vara en registratorsfunktion för enhetens verksamhet med tillhörande ärendehantering och utlämnande av allmän handling. Du registrerar, diarieför och arkiverar ärenden och är ett stöd till dina kollegor i ärenden om diarieföring. Utöver detta är tjänsten inriktad på service, att svara på frågor från sökanden och från allmänheten på e-post och på telefon. Utöver detta tillkommer administrativa arbetsuppgifter som hantering av legitimationskort för tolkar, registrering av arvodesutbetalningar för bedömare inom provverksamheten, granskningar av ärenden samt andra vid enheten förekommande administrativa arbetsuppgifter. Då det stundvis är hög arbetsbelastning inom enheten är det viktigt att du är flexibel och ser det som en självklarhet att stötta kollegorna.

Då verksamheten framöver kommer att bedrivas från två orter förväntas det att du som medarbetare på enheten bidrar aktivt i vårt gemensamma utvecklingsarbete och strävan efter enkla, rättssäkra och digitala arbetssätt.

Kvalifikationer


Vi söker dig som har:


• Minst fullständig gymnasieutbildning
• Minst tre års erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete inom offentlig förvaltning
• Mycket goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift
• Goda kunskaper i engelska i tal och skrift
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Erfarenhet av ett eller flera ärendehanteringssystem

Det är meriterande om du har:


• Registratorsutbildning och eller arbetat inom registratur och arkiv
• Erfarenhet av att besvara frågor från allmänheten
• Arbetat med ekonomiadministration

Personliga egenskaper
Du ska ha god förmåga att strukturera och planera ditt arbete, vara lösningsorienterad och arbeta självständigt genom att ta ansvar och egna initiativ. För att lyckas i denna roll är det viktigt att du är noggrann och kvalitetsmedveten för att tillsammans med kollegorna säkerställa alla delar av vår verksamhet.

Då arbetet innebär många kontakter både internt och externt via telefon och e-post krävs det att du är social och serviceinriktad. Du har gott omdöme och en förmåga att kunna kommunicera med alla kollegor och allmänheten. Vi arbetar idag i olika handläggnings- och datasystem och det är därför viktigt att du har lätt för att lära dig nya digitala system.   

Det är viktigt att du kan arbeta såväl självständigt som i grupp och trivs med att tillhöra en enhet. Då kontoret i Härnösand är en nyetablering och det dagliga arbetet kommer att ske med distans från huvudkontoret i Stockholm är det viktigt att du är flexibel och lösningsorienterad.

Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Mer information
Tillträde enligt överenskommelse.
Anställningen är tillsvidare som inleds med 6 månaders provanställning.
Möjlighet till distansavtal finns i den mån verksamheten tillåter.
Reser till kontoret i Stockholm förekommer och ingår i tjänsten.

Ansökan
Välkommen med din ansökan, inklusive CV och personligt brev, senast den 10 december 2023.


Kontaktpersoner
Sara Raneke, enhetschef, telefon 08-700 08 72
Karin Edstrand, Saco-S, telefon 08-700 08 48
Lisa Ericsson, ST, telefon 08-700 06 40

Övrigt
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Handläggare till Kammarkollegiets tolk- och translatorsenhet i Härnösand

Placeringsort: Härnösand Är du en erfaren och självgående person som trivs med många varierande arbetsuppgifter där den röda tråden är handläggning och rättssäkerhet? Vill du bidra i uppstarten av ett nytt kontor med ett viktigt samhällsuppdrag? Drivs du av att ha flera ansvarsområden och tätt samarbete med kollegor? Då kan vi erbjuda dig en spännande tjänst. Är du vår framtida kollega? Vi söker nu två kvalificerade handläggare till vårt blivande kontor... Visa mer
Placeringsort: Härnösand

Är du en erfaren och självgående person som trivs med många varierande arbetsuppgifter där den röda tråden är handläggning och rättssäkerhet? Vill du bidra i uppstarten av ett nytt kontor med ett viktigt samhällsuppdrag? Drivs du av att ha flera ansvarsområden och tätt samarbete med kollegor? Då kan vi erbjuda dig en spännande tjänst.

Är du vår framtida kollega?
Vi söker nu två kvalificerade handläggare till vårt blivande kontor i Härnösand för tolk- och translatorsenheten som tillhör Rättsavdelningen. Hos oss arbetar ca 12 medarbetare och på kontoret i Härnösand kommer fem av tjänsterna vara placerade. Övrig personal är placerade på vårt kontor i Stockholm. Enhetens uppdrag är att pröva och godkänna kunskapsnivån hos tolkar och översättare genom skriftliga och muntliga prov eller bedöma utifrån utländska yrkeskvalifikationer samt att vi bedömer deras lämplighet för yrket. Vi genomför auktorisationsprov för tolkar i cirka 50 språk och auktorisationsprov för översättare i cirka 30 språk.

Kontoret är placerad i fina lokaler centralt i Härnösand. I samma lokaler finns andra myndigheter och vi har gemensamma ytor för möten, matsal och fika för att skapa social samvaro och möjligheten till att nätverka med andra statsanställda.

Arbetsuppgifter
De två handläggartjänsterna i Härnösand kommer att arbeta med handläggning av ansökningar för tolkar med viss utbildning som vill ingå i ett nationellt register, tillsynsärenden för auktoriserade tolkar och translatorer samt handläggning av förnyelser av auktorisation. Därtill kommer du att arbeta med andra arbetsuppgifter inom enheten tillsammans med kollegorna i Stockholm.

Då verksamheten framöver kommer att bedrivas från två orter förväntas det att du som medarbetare på enheten bidrar aktivt i vårt gemensamma utvecklingsarbete och strävan efter enkla, rättssäkra och digitala arbetssätt.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:


• Akademisk examen med samhällsvetenskaplig inriktning alternativt motsvarande utbildning som Kammarkollegiet bedömer är likvärdig och relevant för tjänsten
• Minst tre års erfarenhet av kvalificerad handläggning inom offentlig sektor
• Mycket goda kunskaper i det svenska språket
• Goda kunskaper i engelska
• Goda kunskaper i Officepaketet

Det är meriterande om du har:


• Erfarenhet av utredningsarbete
• God kunskap i främmande språk
• Dokumenterad erfarenhet av projektledning och eller verksamhetsutveckling genom digitalisering

Personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna kräver att du har ett systematiskt arbetssätt med en god förmåga att både självständigt och tillsammans med kollegor prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Som person är du ansvarstagande, strukturerad, lyhörd, kvalitetsmedveten och har en god kommunikativ förmåga för att tillsammans med kollegorna säkerställa alla delar av vår verksamhet. Du behöver vara lättlärd och snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter, arbetssätt, ärendehanteringssystem och digitala verktyg. Vi ser gärna att du är utvecklingsinriktad och drivs av att hitta nya lösningar för våra olika processer.

Det är viktigt att du kan arbeta såväl självständigt som i grupp och trivs med att tillhöra en enhet. Då kontoret i Härnösand är en nyetablering och det dagliga arbetet kommer att ske med distans från huvudkontoret i Stockholm är det viktigt att du är flexibel och lösningsorienterad.

Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Mer information
Tillträde enligt överenskommelse.
Anställningen är tillsvidare som inleds med 6 månaders provanställning.
Möjlighet till distansavtal finns i den mån verksamheten tillåter.
Reser till kontoret i Stockholm förekommer och ingår i tjänsten.

Ansökan
Välkommen med din ansökan, inklusive CV och personligt brev, senast den 10 december 2023.


Kontaktpersoner
Sara Raneke, enhetschef, telefon 08-700 08 72
Karin Edstrand, Saco-S, telefon 08-700 08 48
Lisa Ericsson, ST, telefon 08-700 06 40

Övrigt
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Administratörer till Kammarkollegiets tolk- och translatorsenhet

Placeringsort: Härnösand Är du en erfaren och självgående person som trivs med många varierande arbetsuppgifter där den röda tråden är samordning och administration? Vill du bidra i uppstarten av ett nytt kontor med ett viktigt samhällsuppdrag? Drivs du av att ha flera ansvarsområden och tätt samarbete med kollegor? Då kan vi erbjuda dig en spännande tjänst. Är du vår framtida kollega? Vi söker nu två kvalificerade administratörer med inriktning på prov... Visa mer
Placeringsort: Härnösand

Är du en erfaren och självgående person som trivs med många varierande arbetsuppgifter där den röda tråden är samordning och administration? Vill du bidra i uppstarten av ett nytt kontor med ett viktigt samhällsuppdrag? Drivs du av att ha flera ansvarsområden och tätt samarbete med kollegor? Då kan vi erbjuda dig en spännande tjänst.

Är du vår framtida kollega?
Vi söker nu två kvalificerade administratörer med inriktning på provkoordination till vårt blivande kontor i Härnösand för tolk- och translatorsenheten som tillhör Rättsavdelningen. Hos oss arbetar ca 12 medarbetare och på kontoret i Härnösand kommer fem av tjänsterna vara placerade. Övrig personal är placerade på vårt kontor i Stockholm. Enhetens uppdrag är att pröva och godkänna kunskapsnivån hos tolkar och översättare genom skriftliga och muntliga prov eller bedöma utifrån utländska yrkeskvalifikationer samt att vi bedömer deras lämplighet för yrket. Vi genomför auktorisationsprov för tolkar i cirka 50 språk och auktorisationsprov för översättare i cirka 30 språk.

Kontoret är placerat i fina lokaler centralt i Härnösand. I samma lokaler finns andra myndigheter och vi har gemensamma ytor för möten, matsal och fika för att skapa social samvaro och möjligheten till att nätverka med andra statsanställda.

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna för tjänsterna är inriktad på koordinationen av auktorisationsproven för tolkar och översättare. Det innebär att du i din arbetsvardag ansvarar för hålltidsplanering av de skriftliga och muntliga proven så att de kan genomföras enligt plan. Till detta kommer ärendehantering, administration av provmaterial, uppdragsförfrågningar, bokning av språkbedömare och rollspelare, arvodering, bokning av resor, lokalbokning vid skriftliga prov samt administration som utskick av kallelser, fakturering och hantering av deltagarlistor. De tre administrativa tjänsterna kommer även att ha huvudansvaret för att besvara frågor från sökanden och allmänheten på e-post och telefon. Du behöver vara lättlärd och snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter, arbetssätt, ärendehanteringssystem och digitala verktyg.

Då verksamheten framöver kommer att bedrivas från två orter förväntas det att du som medarbetare på enheten bidrar aktivt i vårt gemensamma utvecklingsarbete och strävan efter enkla, rättssäkra och digitala arbetssätt. Hos oss får du arbeta med rättssäkerhet i praktiken genom att arbeta för att säkra åtkomsten till tolkar och översättare

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:


• Minst fullständig gymnasieutbildning
• Minst tre års erfarenhet av kvalificerade administrativa arbete inom offentlig förvaltning
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Erfarenhet av ett eller flera ärendehanteringssystem
• Mycket goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift
• Goda kunskaper i engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du har:


• Arbetat i en samordnande/koordinerade roll
• Arbetat med provverksamhet
• Erfarenhet av ekonomiadministration

Personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna kräver att du har ett systematiskt arbetssätt med en god förmåga att både självständigt och tillsammans med kollegor prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Som person är du ansvarstagande, strukturerad, lyhörd och kvalitetsmedveten för att tillsammans med kollegorna säkerställa alla delar av vår verksamhet. Då arbetet innebär många kontakter både internt och externt via telefon och e-post krävs det att du är social och serviceinriktad. Du har gott omdöme och en mycket god förmåga att kunna kommunicera med alla kollegor och allmänheten. Det är viktigt att du kan arbeta såväl självständigt som i grupp och trivs med att tillhöra en enhet.

Då kontoret i Härnösand är en nyetablering och det dagliga arbetet kommer att ske med distans från huvudkontoret i Stockholm är det viktigt att du är flexibel och lösningsorienterad.

Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Mer information
Tillträde enligt överenskommelse.
Anställningen är tillsvidare som inleds med 6 månaders provanställning.
Möjlighet till distansavtal finns i den mån verksamheten tillåter.
Resor till kontoret i Stockholm förekommer och ingår i tjänsten.

Ansökan
Välkommen med din ansökan, inklusive CV och personligt brev, senast den 10 december 2023.


Kontaktpersoner
Sara Raneke, enhetschef, telefon 08-700 08 72
Karin Edstrand, Saco-S, telefon 08-700 08 48
Lisa Ericsson, ST, telefon 08-700 06 40

Övrigt
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring.
Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre