Som medarbetare i Härnösands kommun är ditt främsta uppdrag att tillsammans med dina kollegor ge god service till invånare och gäster.
Vår kultur ska präglas av tillit, nyfikenhet och lärande och vi vill att du ska ha ett långsiktigt hållbart arbetsliv.
Vi är övertygade om att vårt förhållningssätt till varandra och vårt arbete har en direkt koppling till invånarnas upplevelse av våra välfärdstjänster. Vi är också säkra på att jämlikhet och mångfald utve... Visa mer
Som medarbetare i Härnösands kommun är ditt främsta uppdrag att tillsammans med dina kollegor ge god service till invånare och gäster.
Vår kultur ska präglas av tillit, nyfikenhet och lärande och vi vill att du ska ha ett långsiktigt hållbart arbetsliv.
Vi är övertygade om att vårt förhållningssätt till varandra och vårt arbete har en direkt koppling till invånarnas upplevelse av våra välfärdstjänster. Vi är också säkra på att jämlikhet och mångfald utvecklar och höjer kvaliteten på våra verksamheter.
Vi uppmuntrar ett livslångt lärande och ger dig möjlighet till utveckling och karriär.I en fin miljö med naturen som granne finns Brunne skola. På skolorna går ungefär ca 70 elever fördelade från förskoleklass till årskurs 6. Skolområdet har även idrottshall, fotbolls- och ishockeyplan, samt skogsområde med kåta och grillplats.
Under hösten 2023 är vår ambition att för grundskolans F-6 skapa en ny lärmiljö, Brunne 1-6B. Denna lärmiljö ska ses som förstadiet till högstadiets 7-9b och målgruppen elever är de elever som vi sedan tänker är de som kommer att gå i 7-9b. Elever i den anpassade lärmiljön har generellt sätt stora behov av en lugn och socialt begränsad miljö. Eleverna har behov av att strukturera och kravanpassa sin skoldag, har behov av förutsägbarhet, behov av stöd i sociala relationer, behov av stöd i kommunikation och samspel, behov av stöd i att tolka och processa information, eventuellt behov med stöd i sin affektreglering. Den särskilt anpassade lärmiljön ska säkerställa att eleverna får lärarstöd genom hög personaltäthet med god kompetens likväl att den fysiska miljön erbjuder en lugn miljö med både gemensamma men även avskilda arbetsplatser. Antal elever kan variera utifrån behov. Bedömningen är dock att gruppen, när den är helt utbyggd ska innefatta max tio elever. Eleverna skrivs över till Brunne skola där 1-6b är placerad för att eleverna vid behov ska kunna samspela med ordinarie klassverksamhet. Gruppen kommer att vara en del av Brunne skolas verksamhet.
Är du en driven pedagog som ser möjligheter, lösningar och triggas av utmaningar? Får du energi av skolutveckling, problemlösning och kollegor som vill samarbeta mot ett gemensamt mål?
Nu får du chansen att tillsammans med kollegor, elevhälsoteam och skolledning vara medskapare till att utforma framtidens skola!
Arbetsuppgifter
Som Lärare i Fritidshem inom ramen för 1-6B verksamheten arbetar du tillsammans med specialpedagog/lärare, elevassistent under ledning av skolledning. Tillsammans arbetar ni för att erbjuda en kvalitativ, och tillgänglig utbildning i en trygg och tillåtande lärmiljö. Med stöd av specialpedagog/lärare bidrar du till dokumentation, utvärdering, och analys. Tillsammans med specialpedagog/lärare planerar, genomför och utvärderar du undervisningen för elever, i skola och fritidsverksamheten. Hos oss arbetar du aktivt för att öka alla elevers delaktighet och inflytande i skolans vardag utifrån varje elevs egna förutsättningar. Som anställd hos oss har du en genuin tilltro till våra elever, är lösningsfokuserad och kreativ i ditt sätt att hantera mångfalden i elevgruppen och att hitta olika vägar till elevers lärande och omsorg. Du har naturligt fokus på det ”möjliga” och du visar stort engagemang för allas lika värde.
Vad vi söker hos dig som är:
Relationsskapande
Problemlösare
Flexibel
Kvalifikationer
Du ser möjligheter och är lösningsfokuserad. Du är engagerad, positiv och har ett mycket gott bemötande och ett lågaffektivt förhållningssätt. Du ser olikheter som berikande och du tar gärna initiativ till att lära och göra nytt tillsammans med andra. konstruktiv. Vidare har du har lätt för att upprätthålla och utveckla goda relationer till alla personer du möter under din arbetsdag och du kan arbeta bra både självständigt och tillsammans med flera andra. Du är lyhörd för nya arbetssätt och ny teknik, är självgående, trygg, ansvarstagande och en god förmåga att kommunicera med både elever, vårdnadshavare och kollegor.
Skallkrav
- utbildad lärare i fritidshem/ fritidspedagog.
- lärarlegitimation.
- Dokumenterad erfarenhet både teoretisk och praktisk att arbeta med barn och ungdomar inom Neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (NPF).
Meriterande
- Har tidigare erfarenhet av specialpedagogik.
- Har ett professionellt bemötande och en god förmåga att kommunicera med både elever, vårdnadshavare och kollegor.
- Har god erfarenhet av språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt, tydliggörande pedagogik.
- Är förtrogen med läroplanens och styrdokumentens mål.
- Kan använda digitala verktyg.
Intervjuer kommer att ske fortlöpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan.
För arbete inom skolan krävs alltid ett inlämnat utdrag ur belastningsregistret.
Tjänsten: 100% tillsvidaretjänst med start 15/8 -2023 eller enligt överenskommelse. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.
Härnösand i Höga Kusten är platsen för dig som gillar det nära och enkla livet. Här kan du bo nära havet, naturen och kulturen. Vad du än är intresserad av så finns det bara några minuter bort. Ena stunden på jobbet – i nästa på havet, i skogen eller på konsthallen. Välkommen till Härnösand!
Säkerhetsprövning
Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du behöver i vissa fall vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen vill vi att du söker tjänsten via denna annons. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt. Om du har skyddad identitet kontakta ansvarig rekryterare.
Visa mindre