Lediga jobb som Inköpare i Härnösand

Se lediga jobb som Inköpare i Härnösand. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Härnösand som finns hos arbetsgivaren.

Inköpare till Svevia Härnösand

Ansök    Sep 1    Svevia AB (publ)    Inköpare
Att bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort. Att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos oss får du göra både och. Nu söker vi en Inköpare till vår driftverksamhet i Härnösand. Inom Svevia kombinerar vi det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med storföretagets stabilitet. Här får du möjlighet att utvecklas som en specialist på väg - med engagemang, samarbete och ansvar. Ditt uppdrag som Inköpare Som inköpare hos Svevia stötta... Visa mer
Att bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort. Att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos oss får du göra både och. Nu söker vi en Inköpare till vår driftverksamhet i Härnösand. Inom Svevia kombinerar vi det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med storföretagets stabilitet. Här får du möjlighet att utvecklas som en specialist på väg - med engagemang, samarbete och ansvar.

Ditt uppdrag som Inköpare
Som inköpare hos Svevia stöttar du platschefer och övriga staben genom hela projektprocesessen; genom anbudsarbetet, med affärer/avtal samt leverantörsrelationer till färdigställande av projektet. Dina huvudsakliga uppgifter inkluderar:

- Identifiera och utvärdera leverantörer, säkerställa konkurrenskraftiga priser

- Förhandla och upprätta avtal samt utvärdera leverantörer och entreprenörer

- Förvalta relationer med befintliga leverantörer och söka efter nya samarbetspartner.

- Ta in offerter och samarbeta med kalkyl i anbudsskedet

I rollen ingår även att styra, följa upp, och utveckla arbetschefsområdet inköpsarbete utifrån Svevias inköpssystem, -processer och policys. Ledningsgruppsarbete kan förekomma. Det finns stora möjligheter att växa i rollen och utveckla tjänsten med nya spännande arbetsuppgifter inom kalkyl och uppstart av projekt.

Du kommer vara omgiven av mycket duktiga medarbetare som gärna arbetar tillsammans med dig och delar med sig av sina erfarenheter. Vi ger dig en utmanande vardag med stöd av divisionens inköpsteam. Du är en del av arbetschefsområdets stab, verksamheten består idag av drift och underhåll av vägar samt mindre anläggningsprojekt. Verksamhetsområdet sträcker sig över Jämtland, Västernorrland och delar av Gävleborgslän.

Vi finns på många platser i Sverige och placeringsort för denna tjänst är i första hand Härnösand, men är du rätt för oss så finns möjlighet till annan etablering inom Jämtland/Västernorrland.

Vem är du?
För att trivas i rollen som inköpare är det viktigt att du har ett brinnande engagemang för affärer samt trivs med att skapa och bibehålla goda relationer. Du har lätt att kommunicera och känner dig hemma i rollen som kravställare och förhandlare. Du är analytisk, utåtriktad, arbetar organiserat och noggrant.

Vi söker dig med inköpsrelaterad utbildning alternativt byggteknisk utbildning kompletterat med arbetslivserfarenhet. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper som ska samspela med våra värdeord; engagemang, ansvar, samarbete.

Du bör även ha goda kunskaper i svenska och ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift samt innehar B-körkort.

En del av något större
Svevia är i dag Sveriges största driftentreprenör. Inom drift och underhåll sköter vi bland annat sommar- och vinterväghållningen för hälften av statens vägnät. Och många kommuner, privata företag och vägföreningar anlitar oss för att ta hand om deras vägar och utemiljöer.

Hos oss bidrar du till en större helhet. Vi plogar för barnfamiljen som är på väg till fjällen. Vi gör så att näringslivets varutransporter når fram och ser till att gator, torg och parker är rena och snygga. Dessutom skyddar vi liv på vägen genom vårt erbjudande inom trafikanordningar.

Varför Svevia?
Hos oss blir du snabbt en i gänget och vi månar om att vara en arbetsplats för alla. Beslutsvägarna är korta, det är lätt att påverka och göra sin röst hörd.

Vi har karriärvägarna för dig som både vill bli chef och ledare eller vill utvecklas i din befintliga yrkesroll. Det är som lag vi skapar framgång. Det är så vi gör affärer och genererar resultat. Det är så vi får stad och land att fungera. Vill du dela väg med oss?

Ansökan och information
Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV och svara på några urvalsfrågor. Vår rekryteringsprocess bygger på ett kompetensbaserat arbetssätt, det är en förutsättning för att rekrytera kvalitetssäkert, inkluderande och fördomsfritt. Därför vill vi inte ha ett personligt brev.

Skicka in din ansökan senast den 2023-09-03. Urval görs efter sista ansökningsdatum.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Entreprenadchef Emma Strand 070 651 04 91. Vid frågor om rekryteringsprocessen kan du vända dig till HR-specialist Daniel Kimdal 070 256 86 74.

Vi har tagit ställning till annonsering, vilket gör att vi inte önskar säljsamtal för ytterligare frågor kring annonsering, rekrytering eller bemanning. Visa mindre

Category Purchaser / Inköpare till Valmet i Sundsvall

Ansök    Jan 5    Bravura Sverige AB    Inköpare
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som kon... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Valmet. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företaget:

Valmet är den ledande globala utvecklaren och leverantören av teknik, automation och service inom massa-, pappers- och energiindustrin. Valmet AB ingår i den finska Valmet-koncernen och levererar anläggningar, utrustning, processlösningar, service och experthjälp till pappersbruk, kemiska och mekaniska massabruk, fiberboard och energiindustri över hela världen.

Idag arbetar cirka 14 000 anställda i olika länder och sammanlagt 1 700 anställda i Sverige

I Sundsvall har Valmet 460 anställda och levererar processer och utrustning för kemisk och mekanisk massaframställning, fiberboardproduktion, balhantering och hydrolyssystem för framställning av biobränslen.

Arbetsuppgifter:

Som inköpare säkerställer du en professionell och affärsorienterad upphandling i olika leveransprojekt. Du har ett övergripande ansvar för upphandlingar och inköp inom utvalda sortimentsgrupper. Ditt primära ansvarsområde är planering och ERP-administration såsom orderläggning, tidigare- och senareläggning av order samt leveransbevakning av produkter och material.

Vidare sköter du löpande kontakt med leverantörer nationellt som internationellt, där du även ansvarar för utvärdering, uppföljning och utveckling av samarbetet. Tillsamman med övriga på avdelningen arbetar ni aktivt med utveckling och effektivisering av inköpsprocessen.

• Ansvar för inköp av material till produktion och tillverkning
• Offerthantering, leveransbevakning och ERP-administration
• Ansvarar för leverantörsuppföljning och -utvärdering

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Eftergymnasial utbildning, gärna inom ekonomi, inköp eller logistik
• Något års erfarenhet inom inköp, gärna inom tillverkningsindustri
• God systemförståelse, gärna kunskaper inom ERP-systemet BAAN
• Flytande kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift

Du har ett genuint intresse för affärer och sätter alltid företagets lönsamhet första hand. Du har en analytisk förmåga som gör att du kan omvandla strategier till konkreta aktiviteter som ger resultat. För att trivas i den här rollen gillar du att jobba i ett högt tempo och du kan hantera en hög arbetsbelastning utan att det påverkar kvaliteten i det du gör. I den här rollen förväntas du ta mycket eget ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt, och det också är i en sådan roll som du trivs bäst. I rollen arbetar du tätt ihop med ditt team. Därför är det viktigt att du gillar att jobba tillsammans med andra, att du ser till gruppens bästa och är mån om att skapa ett bra arbetsklimat. Du anstränger dig alltid för att kunna leverera bästa möjliga lösning, och du uppskattar att se konsekvenserna av jobbet du lägger ner.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Sundsbruk, Sundsvall
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Inköpare sökes till Svevia i Jämtland/Västernorrland

Ansök    Dec 8    Svevia AB (publ)    Inköpare
Att bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort. Att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos oss får du göra både och. Nu söker vi en inköpare till vår driftverksamhet?i Västernorrland/Jämtland. Inom Svevia kombinerar vi det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med storföretagets stabilitet. Här får du möjlighet att utvecklas som en specialist på väg?-?med engagemang, samarbete och ansvar. Ditt uppdrag som Inköpare Som inköpar... Visa mer
Att bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort. Att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos oss får du göra både och. Nu söker vi en inköpare till vår driftverksamhet?i Västernorrland/Jämtland. Inom Svevia kombinerar vi det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med storföretagets stabilitet. Här får du möjlighet att utvecklas som en specialist på väg?-?med engagemang, samarbete och ansvar.





Ditt uppdrag som Inköpare

Som inköpare stöttar du platschefer och kalkylingenjörer genom hela projektprocesessen; genom anbudsarbetet, med upphandling till färdigställande av projektet. Du kommer bland annat att arbeta med leverantörsbedömningar, förhandlingar, kontrakt och uppföljningar i enlighet med Svevias inköpsprocess. Vid sidan av dina arbetsuppgifter som inköpare kan du även få vara behjälplig i kvalitetsfrågor samt kalkylarbetet för regionen.

Du kommer vara omgiven av mycket duktiga medarbetare som gärna arbetar tillsammans med dig och delar med sig av sina erfarenheter. Vi ger dig en utmanande vardag med stöd av divisionens inköpsteam. Du är en del av arbetschefsområdets stab. Arbetschefsområdets verksamhet består idag av drift och underhåll av vägar samt mindre anläggningsprojekt.

Vi finns på många platser i Sverige och placeringsort för denna tjänst är inom Jämtland/Västernorrland. Förslagsvis Östersund, Härnösand eller enligt överenskommelse.





Vem är du?

För att trivas i rollen som inköpare är det viktigt att du har ett brinnande engagemang för affärer samt trivs med att skapa och bibehålla goda relationer. Du har lätt att kommunicera och känner dig hemma i rollen som kravställare och förhandlare. Du arbetar självständigt, är utåtriktad och har lätt för att samarbeta.

Vi söker dig med inköpsrelaterad utbildning alternativt byggteknisk högskoleutbildning kompletterat med arbetslivserfarenhet, gärna inom bygg och anläggning. Erfarenhet i en produktionsinriktad roll som exempelvis arbetsledare eller platschef är meriterande. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper som samarbetsförmåga, servicekänsla och engagemang?samt att du har ett affärsmässigt och förtroendeingivande arbetssätt. Du bör även ha goda kunskaper i svenska och ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift samt innehar B-körkort.





En del av något större

Svevia är i dag Sveriges största driftentreprenör. Inom drift och underhåll sköter vi bland annat sommar- och vinterväghållningen för hälften av statens vägnät. Och många kommuner, privata företag och vägföreningar anlitar oss för att ta hand om deras vägar och utemiljöer.

Tillsammans med Svevias övriga verksamheter inom anläggning och beläggning blir du en viktig kugge i ett större samhällsmaskineri. Det öppnar nya möjligheter för innovation och problemlösning.





Varför Svevia



Hos oss blir du snabbt en i gänget och vi månar om att vara en arbetsplats för alla. Beslutsvägarna är korta, det är lätt att påverka och göra sin röst hörd.

Vi har karriärvägarna för dig som både vill bli chef och ledare eller vill utvecklas i din befintliga yrkesroll. Det är som lag vi skapar framgång. Det är så vi gör affärer och genererar resultat. Det är så vi får stad och land att fungera.?Vill du dela väg med oss?



Ansökan?



Du ansöker genom att skicka in ditt CV och svara på några urvalsfrågor. Vår rekryteringsprocess bygger på ett kompetensbaserat arbetssätt, det är en förutsättning för att rekrytera kvalitetssäkert, inkluderande och fördomsfritt. Därför vill vi inte ha ett personligt brev.

Skicka in din ansökan senast den 8 januari. Urval görs efter sista ansökningsdatum.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Entreprenadchef Emma Strand 070-651 04 91. Vid frågor om rekryteringsprocessen kan du vända dig till HR-specialist Victoria Jersenius, telefonnummer 036-15 14 27.



Vi har tagit ställning till annonsering, vilket gör att vi inte önskar säljsamtal för ytterligare frågor kring annonsering, rekrytering eller bemanning. Visa mindre

Inköpare till Valmet i Sundsvall

Ansök    Okt 20    Bravura Sverige AB    Inköpare
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 10 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som ko... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 10 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Valmet. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företaget:

Valmet är den ledande globala utvecklaren och leverantören av teknik, automation och service inom massa-, pappers- och energiindustrin. Valmet AB ingår i den finska Valmet-koncernen och levererar anläggningar, utrustning, processlösningar, service och experthjälp till pappersbruk, kemiska och mekaniska massabruk, fiberboard och energiindustri över hela världen.

Idag arbetar cirka 14 000 anställda i olika länder och sammanlagt 1 700 anställda i Sverige

I Sundsvall har Valmet 460 anställda och levererar processer och utrustning för kemisk och mekanisk massaframställning, fiberboardproduktion, balhantering och hydrolyssystem för framställning av biobränslen.

Då Valmets kunder finns både nationellt och internationellt förekommer det resor i tjänsten.

Arbetsuppgifter:

Som inköpare säkerställer du en professionell affärsorienterad upphandling i leveransprojekt. Du skickar inköpsorder av material för produktion och tillverkning inom ditt tilldelade område och inom projektbudgeternas utgifts- och tidsplan. Du sköter offerthantering och leveransbevakning men arbetar också med kompensationsbegäran. Vidare sköter du löpande kontakt med leverantörer nationellt som internationellt, där du ansvarar för utvärdering, uppföljning och utveckling av samarbetet.

• Ansvar för inköp av material till produktion och tillverkningen
• Offerthantering, leveransbevakning och kompensationsbegäran
• Ansvarar för leverantörsuppföljning och -utvärdering

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Eftergymnasial utbildning, gärna inom inköp, logistik eller teknik
• Några års erfarenhet inom inköp, gärna inom tillverkningsindustri
• Flytande kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
• God systemförståelse, gärna kunskaper inom ERP-systemet BAAN

Du har ett genuint intresse för affärer och sätter alltid företagets lönsamhet första hand. Du har en analytisk förmåga som gör att du kan omvandla strategier till konkreta aktiviteter som ger resultat. För att trivas i den här rollen gillar du att jobba i ett högt tempo och du kan hantera en hög arbetsbelastning utan att det påverkar kvaliteten i det du gör. I den här rollen förväntas du ta mycket eget ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt, och det också är i en sådan roll som du trivs bäst. I rollen arbetar du tätt ihop med ditt team. Därför är det viktigt att du gillar att jobba tillsammans med andra, att du ser till gruppens bästa och är mån om att skapa ett bra arbetsklimat. Du anstränger dig alltid för att kunna leverera bästa möjliga lösning, och du uppskattar att se konsekvenserna av jobbet du lägger ner.

Övrig information:

Start: Omgående, gärna till årsskiftet
Plats: Sundsvall, Sundsbruk
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Valmet, inköpare, purchaser, kategoriinköpare, category purchaser, inköpsorder, kategori, projekt, fakturahantering, anbud, förfrågningar, leverantör, leverantörsförhandlingar Visa mindre

Inköpare till Region Västernorrland

Ansök    Nov 18    REGION VÄSTERNORRLAND    Inköpare
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling. Regionledningsförvaltningen har tre huvudsakliga uppdrag: - Att utifrån lagstiftning och regelverk styra och stödja verksamheterna. - Att erbjuda stöd... Visa mer
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.

Regionledningsförvaltningen har tre huvudsakliga uppdrag:
- Att utifrån lagstiftning och regelverk styra och stödja verksamheterna.
- Att erbjuda stöd och service till verksamheternas processer och utveckling.
- Att ge stöd och kvalitativa underlag till den politiska förtroendemannaorganisationen och regionledningen.

Verksamhetsområdet Inköp och Upphandling genomför operativa och strategiska inköp och upphandlingar med tillämpning av LOU, avtalsuppföljning, driver miljö- och hållbarhetsfrågor samt ansvarar för e-handel. Med upphandling i fokus jobbar vi med spännande och omväxlande arbetsuppgifter. Genom att använda offentlig upphandling som styrmedel kan regionen driva samhällsutvecklingen i en hållbar riktning.

Det övergripande målet vid Inköp och upphandling är att skapa förutsättningar för regionen att göra goda och långsiktigt hållbara affärer. Vi erbjuder ett utvecklande uppdrag i en positiv och engagerande arbetsmiljö med ca 34 medarbetare.

Till verksamhet Inköp och Upphandling inom Region Västernorrland söker vi en administratör, inköpare, till funktionen Inköpsservice.

ROLLEN SOM INKÖPARE

Det övergripande målet vid Inköp och upphandling är att skapa förutsättningar för Regionen att göra goda och långsiktigt hållbara affärer.

Brinner du för inköp och att ge service är rollen som inköpare på Inköpsservice ett arbete för dig. De huvudsakliga arbetsuppgifterna består av att på uppdrag av regionens olika verksamheter genomföra operativa inköp av varor och tjänster i form av dels beställningar från regionens avtal, dels direktupphandlingar i de fall regionen saknar avtal. En viktig uppgift är att fånga upp och styra inköp till regionens befintliga avtal och identifiera inköpsområden är avtals bör tecknas.

Du kommer att ha en kontinuerlig dialog med beställande verksamheter och leverantörer. I uppdraget ingår att begära in offerter, konkurrensutsätta inköp, förhandla priser, samt lägga inköpsordrar till leverantörer via regionens e-handelssystem Proceedo. I uppdraget ingår också att samarbeta med övriga funktioner på Inköp och Upphandling.

Du förväntas delta aktivt i verksamhetens utvecklingsarbete avseende gemensamma processer och arbetsmetoder. Vi ska tillsammans verka för att vår upphandlingsorganisation ska upplevas som en attraktiv och affärsmässig samarbetspartner för så väl uppdragsgivare som leverantörer.

Vi söker dig som har inköpsutbildning eller annan för arbetsuppgifterna relevant erfarenhet som kan bedömas likvärdig.

Det är meriterande om du har god kännedom om produkten som används inom hälso- och sjukvård och vana att vara beställare. Vidare är det meriterande med kunskap om Lagen om Offentlig Upphandling samt god kännedom om regionens organisation och behov av varor och tjänster.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och som person är du trygg i dig själv, och du tar ett stort ansvar för ditt eget arbete, är noggrann, flexibel och drivande. Du har god samarbetsförmåga samt är bra på att etablera och behålla relationer. Du är kreativ och initiativtagande, har ett affärsmässigt sinnelag och besitter en mycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift. Vidare tillämpar du ett strukturerat och analytiskt arbetssätt med förmåga att engagera och motivera.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde snarast enligt överenskommelse.

Placeringsort: Härnösand

Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Du får tillgång till regionens friskvårdsanläggningar i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik samt Sollefteå. Genom din anställning hos oss har du flera anställningsförmåner som exempelvis tillägg till föräldraförsäkringen, extra semesterdagar när du fyllt 40 år, möjlighet att löneväxla till tjänstepension. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Region Västernorrlands arbetsplatser är rökfria och vi tillämpar rökfri arbetstid.

Välkommen in med din ansökan redan idag.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

Inköpare till Valmet i Sundsvall

Ansök    Okt 31    Bravura Sverige AB    Inköpare
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 10 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som ko... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 10 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Valmet. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företaget:

Valmet är den ledande globala utvecklaren och leverantören av teknik, automation och service inom massa-, pappers- och energiindustrin. Valmet AB ingår i den finska Valmet-koncernen och levererar anläggningar, utrustning, processlösningar, service och experthjälp till pappersbruk, kemiska och mekaniska massabruk, fiberboard och energiindustri över hela världen.

Idag arbetar cirka 14 000 anställda i olika länder och sammanlagt 1 700 anställda i Sverige

I Sundsvall har Valmet 460 anställda och levererar processer och utrustning för kemisk och mekanisk massaframställning, fiberboardproduktion, balhantering och hydrolyssystem för framställning av biobränslen.

Då Valmets kunder finns både nationellt och internationellt förekommer det resor i tjänsten.

Arbetsuppgifter:

Som inköpare säkerställer du en professionell affärsorienterad upphandling i leveransprojekt. Du skickar inköpsorder av material för produktion och tillverkning inom ditt tilldelade område och inom projektbudgeternas utgifts- och tidsplan. Du sköter offerthantering och leveransbevakning men arbetar också med kompensationsbegäran. Vidare sköter du löpande kontakt med leverantörer nationellt som internationellt, där du ansvarar för utvärdering, uppföljning och utveckling av samarbetet.

• Ansvar för inköp av material till produktion och tillverkningen
• Offerthantering, leveransbevakning och kompensationsbegäran
• Ansvarar för leverantörsuppföljning och -utvärdering

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Eftergymnasial utbildning, gärna inom inköp, logistik eller teknik
• Några års erfarenhet inom inköp, gärna inom tillverkningsindustri
• Flytande kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
• God systemförståelse, gärna kunskaper inom ERP-systemet BAAN

Du har ett genuint intresse för affärer och sätter alltid företagets lönsamhet första hand. Du har en analytisk förmåga som gör att du kan omvandla strategier till konkreta aktiviteter som ger resultat. För att trivas i den här rollen gillar du att jobba i ett högt tempo och du kan hantera en hög arbetsbelastning utan att det påverkar kvaliteten i det du gör. I den här rollen förväntas du ta mycket eget ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt, och det också är i en sådan roll som du trivs bäst. I rollen arbetar du tätt ihop med ditt team. Därför är det viktigt att du gillar att jobba tillsammans med andra, att du ser till gruppens bästa och är mån om att skapa ett bra arbetsklimat. Du anstränger dig alltid för att kunna leverera bästa möjliga lösning, och du uppskattar att se konsekvenserna av jobbet du lägger ner.

Övrig information:

Start: Omgående, gärna till årsskiftet
Plats: Sundsvall, Sundsbruk
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Valmet, inköpare, purchaser, kategoriinköpare, category purchaser, inköpsorder, kategori, projekt, fakturahantering, anbud, förfrågningar, leverantör, leverantörsförhandlingar Visa mindre

Inköpare

Ansök    Jul 1    PEAB Sverige AB    Inköpare
Det är mycket på gång inom samhällsbyggnadsområdet i Sundsvall och Härnösand och Peab bygger bland annat det nya Riksarkivet. Nu söker vi vår näste projektinköpare som kan stötta oss i utvecklingen! Ditt jobb som projektinköpare Som projektinköpare hos Peab i Sundsvall/Härnösand arbetar du med ett eller flera av avdelningens projekt. Du driver självständigt hela inköpsprocessen vilket bland annat omfattar förhandling och uppföljning samt att du säkerstäl... Visa mer
Det är mycket på gång inom samhällsbyggnadsområdet i Sundsvall och Härnösand och Peab bygger bland annat det nya Riksarkivet.
Nu söker vi vår näste projektinköpare som kan stötta oss i utvecklingen!

Ditt jobb som projektinköpare
Som projektinköpare hos Peab i Sundsvall/Härnösand arbetar du med ett eller flera av avdelningens projekt. Du driver självständigt hela inköpsprocessen vilket bland annat omfattar förhandling och uppföljning samt att du säkerställer inköp till lägsta totalkostnad inkluderande kvalitet, service, logistik, leveransprecision och minimerad riskexponering. Framför allt har du en viktig roll i anbudsprocessen och inför projektuppstart i att göra leverantörsbedömningar och leverantörsval för inköpen av material och produkter för just det specifika projektet.

Du arbetar med att stötta Peabs produktionsavdelningar och i det arbetet har du ett tätt samarbete med kalkyl, -produktions- och KMA-funktionen inom arbetschefsområdet med bas i Sundsvall.
Du kommer att ingå i ett professionellt team av projektinköpare och internationella inköpare med medarbetarinflytande, samanhållning och arbetsglädje.

Vår mission är att förbättra vardagen där livet levs och till din hjälp har du en stor skara kollegor. Vi agerar utifrån vår värdegrund JUPP som definierar oss som Jordnära, Utvecklande, Personliga och Pålitliga och är också övertygade om att vi enskilda individer tillsammans, kan skapa någonting stort. På tal om stort, så engagerar vi oss mycket i vår omvärld, både när det kommer till miljö och hållbarhet, välgörenhet samt barn och ungdom.

Givetvis lägger vi också stor vikt vid Din hälsa och ditt välmående på arbetsplatsen och därför är det viktigt för oss att kontinuerligt kunna erbjuda kompetensutveckling, friskvårds- och massagebidrag samt andra fina förmåner.

Du som inköpare
För att trivas i rollen krävs det att du har en relevant högskoleutbildning inom bygg, teknik eller industriell ekonomi alternativt har tidigare erfarenhet av kvalificerad och/eller strategiskt inköpsarbete inom bygg-eller tillverkningsindustrin.

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet och kunskaper från den spännande byggproduktionen och att du som person är strukturerad, analytisk, serviceinriktad och kommunikativ.

Kontaktuppgifter
Emelie Parkman HR Partner, 070-380 21 35

Jonas Bölegård, Regioninköpschef, 072-533 62 07 Visa mindre

Inköpare till Region Västernorrland

Ansök    Sep 20    REGION VÄSTERNORRLAND    Inköpare
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling. Regionledningsförvaltningen har tre huvudsakliga uppdrag: - Att utifrån lagstiftning och regelverk styra och stödja verksamheterna. - Att erbjuda stöd... Visa mer
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.

Regionledningsförvaltningen har tre huvudsakliga uppdrag:
- Att utifrån lagstiftning och regelverk styra och stödja verksamheterna.
- Att erbjuda stöd och service till verksamheternas processer och utveckling.
- Att ge stöd och kvalitativa underlag till den politiska förtroendemannaorganisationen och regionledningen.

Verksamhetsområdet Inköp och Upphandling genomför operativa och strategiska inköp och upphandlingar med tillämpning av LOU, avtalsuppföljning, driver miljö- och hållbarhetsfrågor samt ansvarar för e-handel. Med upphandling i fokus jobbar vi med spännande och omväxlande arbetsuppgifter. Genom att använda offentlig upphandling som styrmedel kan regionen driva samhällsutvecklingen i en hållbar riktning.

Det övergripande målet vid Inköp och upphandling är att skapa förutsättningar för regionen att göra goda och långsiktigt hållbara affärer. Vi erbjuder ett utvecklande uppdrag i en positiv och engagerande arbetsmiljö med ca 34 medarbetare.

Till verksamhet Inköp och Upphandling inom Region Västernorrland söker vi nu en inköpare med placeringsort Härnösand.

ROLLEN SOM INKÖPARE

Som inköpare kommer du i nära samarbete med sakkunniga driva flera inköpsuppdrag parallellt. Arbetsuppgifterna består i huvudsak av att som projektledare ansvara för planering och genomförande av direktupphandlingar och avrop av varor och tjänster med skiftande komplexitet.

I rollen som inköpare kommer du bland annat:
. ge råd och stöd till regionens medarbetare i inköpsfrågor
. genomföra förstudier, utforma strategier, upprätta och sammanställa offertförfrågan, utvärdera anbud, förhandla priser, upprätta avtal samt lägga inköpsorder/beställning mot leverantör

Du förväntas delta aktivt i verksamhetens utvecklingsarbete avseende gemensamma processer och arbetsmetoder. Vi ska tillsammans verka för att vår inköpsorganisation ska upplevas som en attraktiv och affärsmässig samarbetspartner för så väl uppdragsgivare som leverantörer.

Vi söker dig som har inköpsutbildning eller annan för arbetsuppgifterna relevant erfarenhet som kan bedömas likvärdig.

Meriterande om du har:
. erfarenhet av inköpsarbete
. erfarenhet av arbete inom offentlig upphandling
. kunskap om lagen om offentlig upphandling och andra tillämpliga regelverk
. Kännedom om regioners/landstings behov av varor och tjänster
. Erfarenhet av systemen Mecell Tendsign, Proceedo, Spendency

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du driven och vill ta ansvar. Du är noggrann och strukturerad samt självgående. Du är kreativ och initiativtagande, har ett affärsmässigt sinnelag och besitter en mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift. Du kännetecknas av en god samarbetsförmåga och kan leda uppdrag på ett målinriktat arbetssätt så väl självständigt som i grupp med förmåga att engagera och motivera.

Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Du får tillgång till regionens friskvårdsanläggningar i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik samt Sollefteå. Genom din anställning hos oss har du flera anställningsförmåner som exempelvis tillägg till föräldraförsäkringen, extra semesterdagar när du fyllt 40 år, möjlighet att löneväxla till tjänstepension. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Region Västernorrlands arbetsplatser är rökfria och vi tillämpar rökfri arbetstid.

På Inköp och upphandling tillämpar vi flexibel arbetstid utifrån givna ramar samt friskvårdstimme. Du har också möjlighet att växla semesterdagstillägg mot ledig tid.

Välkommen att söka!

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

Inköpare till Valmet i Sundsvall

Ansök    Okt 13    Bravura Sverige AB    Inköpare
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 10 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som ko... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 10 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Valmet. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företaget:

Valmet är den ledande globala utvecklaren och leverantören av teknik, automation och service inom massa-, pappers- och energiindustrin. Valmet AB ingår i den finska Valmet-koncernen och levererar anläggningar, utrustning, processlösningar, service och experthjälp till pappersbruk, kemiska och mekaniska massabruk, fiberboard och energiindustri över hela världen.

Idag arbetar cirka 14 000 anställda i olika länder och sammanlagt 1 700 anställda i Sverige

I Sundsvall har Valmet 460 anställda och levererar processer och utrustning för kemisk och mekanisk massaframställning, fiberboardproduktion, balhantering och hydrolyssystem för framställning av biobränslen.

Då Valmets kunder finns både nationellt och internationellt förekommer det resor i tjänsten.

Arbetsuppgifter:

Som inköpare säkerställer du en professionell affärsorienterad upphandling i leveransprojekt. Du skickar inköpsorder av material för produktion och tillverkning inom ditt tilldelade område och inom projektbudgeternas utgifts- och tidsplan. Du sköter offerthantering och leveransbevakning men arbetar också med kompensationsbegäran. Vidare sköter du löpande kontakt med leverantörer nationellt som internationellt, där du ansvarar för utvärdering, uppföljning och utveckling av samarbetet.

• Ansvar för inköp av material till produktion och tillverkningen
• Offerthantering, leveransbevakning och kompensationsbegäran
• Ansvarar för leverantörsuppföljning och -utvärdering

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Eftergymnasial utbildning, gärna inom inköp, logistik eller teknik
• Några års erfarenhet inom inköp, gärna inom tillverkningsindustri
• Flytande kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
• God systemförståelse, gärna kunskaper inom ERP-systemet BAAN

Du har ett genuint intresse för affärer och sätter alltid företagets lönsamhet första hand. Du har en analytisk förmåga som gör att du kan omvandla strategier till konkreta aktiviteter som ger resultat. För att trivas i den här rollen gillar du att jobba i ett högt tempo och du kan hantera en hög arbetsbelastning utan att det påverkar kvaliteten i det du gör. I den här rollen förväntas du ta mycket eget ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt, och det också är i en sådan roll som du trivs bäst. I rollen arbetar du tätt ihop med ditt team. Därför är det viktigt att du gillar att jobba tillsammans med andra, att du ser till gruppens bästa och är mån om att skapa ett bra arbetsklimat. Du anstränger dig alltid för att kunna leverera bästa möjliga lösning, och du uppskattar att se konsekvenserna av jobbet du lägger ner.

Övrig information:

Start: Omgående, gärna till årsskiftet
Plats: Sundsvall, Sundsbruk
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Valmet, inköpare, purchaser, kategoriinköpare, category purchaser, inköpsorder, kategori, projekt, fakturahantering, anbud, förfrågningar, leverantör, leverantörsförhandlingar Visa mindre

Inköpare anläggning / Projektinköpare till Svevia

Ansök    Sep 27    Bravura Sverige AB    Inköpare
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du an... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Svevia.

Om företaget:

Svevia är specialiserat på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. De är ledande på drift och underhåll och ett av de största anläggningsföretagen i Sverige. Svevia är ett av svenska staten helägt bolag med säte i Solna. Svevia bedriver verksamhet över hela Sverige. Verksamheten är indelad i divisioner: Drift, Anläggning, Industri och dotterbolaget Arento.

Deras affärsidé är att genom bra service och aktivt samarbete med kunder och leverantörer leverera rätt kvalitet vid byggande och skötsel av vägar och infrastruktur. Bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort, att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos Svevia får du göra både och nu då de söker en kvalificerad inköpare till anläggningsverksamheten. Inom Svevia kombinerar de det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med storföretagets stabilitet. Deras framgång bygger på förmågan att behålla, engagera, utveckla och rekrytera medarbetare. Jämställdhet och mångfald bland medarbetare bidrar till framgångsrika projekt.

Arbetsuppgifter:

I rollen som inköpare arbetar du nära produktionen. Du arbetar med att stötta platschefer och kalkylingenjörer genom hela projektprocesessen; genom anbudsarbetet, med upphandling till färdigställande av projektet. Dina arbetaruppgifter består av att arbeta med leverantörsbedömningar, förhandlingar, kontrakt och uppföljningar i enlighet med Svevias inköpsprocess. Du ansvarar för att utveckla samarbetet med leverantörer och säkerställa kvalitet, service, logistik och leveransprecision.

Du kommer vara omgiven av mycket duktiga medarbetare som gärna arbetar tillsammans med dig och delar med sig av sina erfarenheter. Vi ger dig en utmanande vardag med stöd av divisionens inköpsteam.

Tjänsten är placerad i endera Falun eller Härnösand då du arbetar i båda arbetschefsområdena och arbete ute på projekt kommer vara del av din vardag.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Eftergymnasial utbildning, exempelvis civil- eller högskoleingenjör alternativt inom inköp
• 3-5 års erfarenhet av operativt inköp, förhandling och upphandling
• Erfarenhet inom Lagen om Offentlig Upphandling (LOU) är meriterande
• Erfarenhet inom produktion är meriterande
• B-körkort
• Du talar och skriver flytande svenska och engelska

I rollen som inköpare inom divisionen projektinköp är det viktigt att du har ett driv och engagemang. Du har en god förhandlingsvana och är tydlig i din kommunikation. Tillsammans med andra samarbetar du för att nå bästa resultat i varje projekt. Du har en vana av att arbeta organiserat och är bra på att skapa effektivitet genom struktur.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Falun alternativt Härnösand
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla [email protected] så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Inköpsadministratör till Region Västernorrland

Ansök    Sep 20    REGION VÄSTERNORRLAND    Inköpare
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling. Regionledningsförvaltningen har i uppdrag att stödja kärnverksamheternas processer inom olika kompetensområden. Förvaltningen ger också stöd och kvalita... Visa mer
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.

Regionledningsförvaltningen har i uppdrag att stödja kärnverksamheternas processer inom olika kompetensområden. Förvaltningen ger också stöd och kvalitativa underlag till regiondirektören och politikerna.

Verksamhetsområdet Inköp och upphandling genomför operativa och strategiska inköp och upphandlingar med tillämpning av LOU, avtalsuppföljning, driver miljö- och hållbarhetsfrågor samt ansvarar för e-handel. Med upphandling i fokus jobbar vi med spännande och omväxlande arbetsuppgifter. Genom att använda offentlig upphandling som styrmedel kan regionen driva samhällsutvecklingen i en hållbar riktning. Vi erbjuder ett utvecklande uppdrag i en positiv och engagerande arbetsmiljö med 34 medarbetare.

Till verksamhet Inköp och Upphandling inom Region Västernorrland söker vi nu en inköpsadministratör med placering i Härnösand.
Anställningen avser vikariatsanställning under perioden 2021-12-01 tom 2023-08-30 med tillträde enligt överenskommelse.

.

Det övergripande målet vid Inköp och upphandling är att skapa förutsättningar för regionen att göra goda och långsiktigt hållbara affärer.

Som inköpsadministratör ska du fungera som ett nav och stöd till chefer och medarbetare på inköpsavdelningen så att den interna upphandlings-, inköpsprocessen kan bedrivas effektivt.
Du har en bred och varierad roll som innebär ansvar för följande områden:

I din roll som administratör har du löpande kontakt med interna och externa parter i frågor som berör vårt verksamhetsuppdrag. Du inhämtar och förmedlar information och kontakter beroende på frågeställning samt handlägger avvikelser kopplade till vår verksamhet. I uppdraget ingår även ta emot och sammanställa inköpsuppdrag från regionens alla beställande verksamheter, kategorisera genomförda inköp och kartlägga inköpsmönster inom regionen.

Som administrativt stöd för verksamheten ingå även arbetsuppgifter kopplat till personaladministration så som allmänna introduktioner, behörighetshantering, bokning av mötes- och utbildningsinsatser. Vidare ansvar du för beställningar och granskning av fakturaunderlag kopplat till arbetsplatsen.

I rollen som inköpare kommer du genomföra operativa inköp i form av direktupphandlingar och avrop från redan upphandlade varu- och tjänsteavtal. Du kommer i nära samarbete med sakkunniga driva flera inköpsuppdrag parallellt.

I rollen som inköpare kommer du bland annat:
- genomföra förstudier, marknads- och behovsanalyser inför inköp
- upprätta och sammanställa offertförfrågningar/förfrågningsunderlag, utvärdera anbud, förhandla priser samt upprätta avtal och lägga inköpsbeställningar mot leverantör
- ge råd och stöd till regionens medarbetare i inköpsfrågor

Du förväntas delta aktivt i verksamhetens utvecklingsarbete avseende gemensamma processer och arbetsmetoder. Vi ska tillsammans verka för att vår inköpsorganisation ska upplevas som en attraktiv och affärsmässig samarbetspartner för så väl uppdragsgivare som leverantörer.

Vi söker dig som har gymnasieutbildning, inköpsutbildning från yrkeshögskola eller annan för arbetsuppgifterna relevant erfarenhet som kan bedömas likvärdig.

Meriterande om du har:
- erfarenhet av arbete inom offentlig upphandling
- kunskap om lagen om offentlig upphandling
- erfarenhet av systemen; Platina, Oktav, Heroma, Proceedo, Tendsign, Spendency

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du driven och vill ta ansvar. Du är noggrann och strukturerad samt självgående. Du är kreativ och initiativtagande, har ett affärsmässigt sinnelag och besitter en mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift. Du kännetecknas av en god samarbetsförmåga och kan leda uppdrag på ett målinriktat arbetssätt så väl självständigt som i grupp med förmåga att engagera och motivera.

Välkommen att söka!

Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Du får tillgång till regionens friskvårdsanläggningar i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik samt Sollefteå. Genom din anställning hos oss har du flera anställningsförmåner som exempelvis tillägg till föräldraförsäkringen, extra semesterdagar när du fyllt 40 år, möjlighet att löneväxla till tjänstepension. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Region Västernorrlands arbetsplatser är rökfria och vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

Inköpare anläggning / Projektinköpare till Svevia

Ansök    Sep 7    Bravura Sverige AB    Inköpare
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du an... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Svevia.

Om företaget:

Svevia är specialiserat på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. De är ledande på drift och underhåll och ett av de största anläggningsföretagen i Sverige. Svevia är ett av svenska staten helägt bolag med säte i Solna. Svevia bedriver verksamhet över hela Sverige. Verksamheten är indelad i divisioner: Drift, Anläggning, Industri och dotterbolaget Arento.

Deras affärsidé är att genom bra service och aktivt samarbete med kunder och leverantörer leverera rätt kvalitet vid byggande och skötsel av vägar och infrastruktur. Bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort, att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos Svevia får du göra både och nu då de söker en kvalificerad inköpare till anläggningsverksamheten. Inom Svevia kombinerar de det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med storföretagets stabilitet. Deras framgång bygger på förmågan att behålla, engagera, utveckla och rekrytera medarbetare. Jämställdhet och mångfald bland medarbetare bidrar till framgångsrika projekt.

Arbetsuppgifter:

I rollen som inköpare arbetar du nära produktionen. Du arbetar med att stötta platschefer och kalkylingenjörer genom hela projektprocesessen; genom anbudsarbetet, med upphandling till färdigställande av projektet. Dina arbetaruppgifter består av att arbeta med leverantörsbedömningar, förhandlingar, kontrakt och uppföljningar i enlighet med Svevias inköpsprocess. Du ansvarar för att utveckla samarbetet med leverantörer och säkerställa kvalitet, service, logistik och leveransprecision.

Du kommer vara omgiven av mycket duktiga medarbetare som gärna arbetar tillsammans med dig och delar med sig av sina erfarenheter. Vi ger dig en utmanande vardag med stöd av divisionens inköpsteam.

Tjänsten är placerad i endera Falun eller Härnösand då du arbetar i båda arbetschefsområdena och arbete ute på projekt kommer vara del av din vardag.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Eftergymnasial utbildning, exempelvis civil- eller högskoleingenjör alternativt inom inköp
• 3-5 års erfarenhet av operativt inköp, förhandling och upphandling
• Erfarenhet inom Lagen om Offentlig Upphandling (LOU) är meriterande
• Erfarenhet inom produktion är meriterande
• B-körkort
• Du talar och skriver flytande svenska och engelska

I rollen som inköpare inom divisionen projektinköp är det viktigt att du har ett driv och engagemang. Du har en god förhandlingsvana och är tydlig i din kommunikation. Tillsammans med andra samarbetar du för att nå bästa resultat i varje projekt. Du har en vana av att arbeta organiserat och är bra på att skapa effektivitet genom struktur.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Falun alternativt Härnösand
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla [email protected] så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Inköpare anläggning / Projektinköpare till Svevia

Ansök    Jun 29    Bravura Sverige AB    Inköpare
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du an... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Svevia.

Om företaget:

Svevia är specialiserat på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. De är ledande på drift och underhåll och ett av de största anläggningsföretagen i Sverige. Svevia är ett av svenska staten helägt bolag med säte i Solna. Svevia bedriver verksamhet över hela Sverige. Verksamheten är indelad i divisioner: Drift, Anläggning, Industri och dotterbolaget Arento.

Deras affärsidé är att genom bra service och aktivt samarbete med kunder och leverantörer leverera rätt kvalitet vid byggande och skötsel av vägar och infrastruktur. Bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort, att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos Svevia får du göra både och nu då de söker en kvalificerad inköpare till anläggningsverksamheten. Inom Svevia kombinerar de det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med storföretagets stabilitet. Deras framgång bygger på förmågan att behålla, engagera, utveckla och rekrytera medarbetare. Jämställdhet och mångfald bland medarbetare bidrar till framgångsrika projekt.

Arbetsuppgifter:

I rollen som inköpare arbetar du nära produktionen. Du arbetar med att stötta platschefer och kalkylingenjörer genom hela projektprocesessen; genom anbudsarbetet, med upphandling till färdigställande av projektet. Dina arbetaruppgifter består av att arbeta med leverantörsbedömningar, förhandlingar, kontrakt och uppföljningar i enlighet med Svevias inköpsprocess. Du ansvarar för att utveckla samarbetet med leverantörer och säkerställa kvalitet, service, logistik och leveransprecision.

Du kommer vara omgiven av mycket duktiga medarbetare som gärna arbetar tillsammans med dig och delar med sig av sina erfarenheter. Vi ger dig en utmanande vardag med stöd av divisionens inköpsteam.

Tjänsten är placerad i endera Falun eller Härnösand då du arbetar i båda arbetschefsområdena och arbete ute på projekt kommer vara del av din vardag.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Eftergymnasial utbildning, exempelvis civil- eller högskoleingenjör alternativt inom inköp
• 3-5 års erfarenhet av operativt inköp inom bygg- och anläggningsbranschen
• B-körkort
• Du talar och skriver flytande svenska och engelska

I rollen som inköpare inom divisionen projektinköp är det viktigt att du har ett driv och engagemang. Du har en god förhandlingsvana och är tydlig i din kommunikation. Tillsammans med andra samarbetar du för att nå bästa resultat i varje projekt. Du har en vana av att arbeta organiserat och är bra på att skapa effektivitet genom struktur.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Falun alternativt Härnösand
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla [email protected] så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Inköpare anläggning / Projektinköpare till Svevia

Ansök    Jul 26    Bravura Sverige AB    Inköpare
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du an... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Svevia.

Om företaget:

Svevia är specialiserat på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. De är ledande på drift och underhåll och ett av de största anläggningsföretagen i Sverige. Svevia är ett av svenska staten helägt bolag med säte i Solna. Svevia bedriver verksamhet över hela Sverige. Verksamheten är indelad i divisioner: Drift, Anläggning, Industri och dotterbolaget Arento.

Deras affärsidé är att genom bra service och aktivt samarbete med kunder och leverantörer leverera rätt kvalitet vid byggande och skötsel av vägar och infrastruktur. Bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort, att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos Svevia får du göra både och nu då de söker en kvalificerad inköpare till anläggningsverksamheten. Inom Svevia kombinerar de det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med storföretagets stabilitet. Deras framgång bygger på förmågan att behålla, engagera, utveckla och rekrytera medarbetare. Jämställdhet och mångfald bland medarbetare bidrar till framgångsrika projekt.

Arbetsuppgifter:

I rollen som inköpare arbetar du nära produktionen. Du arbetar med att stötta platschefer och kalkylingenjörer genom hela projektprocesessen; genom anbudsarbetet, med upphandling till färdigställande av projektet. Dina arbetaruppgifter består av att arbeta med leverantörsbedömningar, förhandlingar, kontrakt och uppföljningar i enlighet med Svevias inköpsprocess. Du ansvarar för att utveckla samarbetet med leverantörer och säkerställa kvalitet, service, logistik och leveransprecision.

Du kommer vara omgiven av mycket duktiga medarbetare som gärna arbetar tillsammans med dig och delar med sig av sina erfarenheter. Vi ger dig en utmanande vardag med stöd av divisionens inköpsteam.

Tjänsten är placerad i endera Falun eller Härnösand då du arbetar i båda arbetschefsområdena och arbete ute på projekt kommer vara del av din vardag.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Eftergymnasial utbildning, exempelvis civil- eller högskoleingenjör alternativt inom inköp
• 3-5 års erfarenhet av operativt inköp inom bygg- och anläggningsbranschen
• B-körkort
• Du talar och skriver flytande svenska och engelska

I rollen som inköpare inom divisionen projektinköp är det viktigt att du har ett driv och engagemang. Du har en god förhandlingsvana och är tydlig i din kommunikation. Tillsammans med andra samarbetar du för att nå bästa resultat i varje projekt. Du har en vana av att arbeta organiserat och är bra på att skapa effektivitet genom struktur.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Falun alternativt Härnösand
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla [email protected] så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Inköpare anläggning / Projektinköpare till Svevia

Ansök    Aug 13    Bravura Sverige AB    Inköpare
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du an... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Svevia.

Om företaget:

Svevia är specialiserat på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. De är ledande på drift och underhåll och ett av de största anläggningsföretagen i Sverige. Svevia är ett av svenska staten helägt bolag med säte i Solna. Svevia bedriver verksamhet över hela Sverige. Verksamheten är indelad i divisioner: Drift, Anläggning, Industri och dotterbolaget Arento.

Deras affärsidé är att genom bra service och aktivt samarbete med kunder och leverantörer leverera rätt kvalitet vid byggande och skötsel av vägar och infrastruktur. Bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort, att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos Svevia får du göra både och nu då de söker en kvalificerad inköpare till anläggningsverksamheten. Inom Svevia kombinerar de det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med storföretagets stabilitet. Deras framgång bygger på förmågan att behålla, engagera, utveckla och rekrytera medarbetare. Jämställdhet och mångfald bland medarbetare bidrar till framgångsrika projekt.

Arbetsuppgifter:

I rollen som inköpare arbetar du nära produktionen. Du arbetar med att stötta platschefer och kalkylingenjörer genom hela projektprocesessen; genom anbudsarbetet, med upphandling till färdigställande av projektet. Dina arbetaruppgifter består av att arbeta med leverantörsbedömningar, förhandlingar, kontrakt och uppföljningar i enlighet med Svevias inköpsprocess. Du ansvarar för att utveckla samarbetet med leverantörer och säkerställa kvalitet, service, logistik och leveransprecision.

Du kommer vara omgiven av mycket duktiga medarbetare som gärna arbetar tillsammans med dig och delar med sig av sina erfarenheter. Vi ger dig en utmanande vardag med stöd av divisionens inköpsteam.

Tjänsten är placerad i endera Falun eller Härnösand då du arbetar i båda arbetschefsområdena och arbete ute på projekt kommer vara del av din vardag.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Eftergymnasial utbildning, exempelvis civil- eller högskoleingenjör alternativt inom inköp
• 3-5 års erfarenhet av operativt inköp inom bygg- och anläggningsbranschen
• B-körkort
• Du talar och skriver flytande svenska och engelska

I rollen som inköpare inom divisionen projektinköp är det viktigt att du har ett driv och engagemang. Du har en god förhandlingsvana och är tydlig i din kommunikation. Tillsammans med andra samarbetar du för att nå bästa resultat i varje projekt. Du har en vana av att arbeta organiserat och är bra på att skapa effektivitet genom struktur.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Falun alternativt Härnösand
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla [email protected] så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Inköpare anläggning / Projektinköpare till Svevia

Ansök    Maj 25    Bravura Sverige AB    Inköpare
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du an... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Svevia.

Om företaget:

Svevia är specialiserat på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. De är ledande på drift och underhåll och ett av de största anläggningsföretagen i Sverige. Svevia är ett av svenska staten helägt bolag med säte i Solna. Svevia bedriver verksamhet över hela Sverige. Verksamheten är indelad i divisioner: Drift, Anläggning, Industri och dotterbolaget Arento.

Deras affärsidé är att genom bra service och aktivt samarbete med kunder och leverantörer leverera rätt kvalitet vid byggande och skötsel av vägar och infrastruktur. Bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort, att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos Svevia får du göra både och nu då de söker en kvalificerad inköpare till anläggningsverksamheten. Inom Svevia kombinerar de det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med storföretagets stabilitet. Deras framgång bygger på förmågan att behålla, engagera, utveckla och rekrytera medarbetare. Jämställdhet och mångfald bland medarbetare bidrar till framgångsrika projekt.

Arbetsuppgifter:

I rollen som inköpare arbetar du nära produktionen. Du arbetar med att stötta platschefer och kalkylingenjörer genom hela projektprocesessen; genom anbudsarbetet, med upphandling till färdigställande av projektet. Dina arbetaruppgifter består av att arbeta med leverantörsbedömningar, förhandlingar, kontrakt och uppföljningar i enlighet med Svevias inköpsprocess. Du ansvarar för att utveckla samarbetet med leverantörer och säkerställa kvalitet, service, logistik och leveransprecision.

Du kommer vara omgiven av mycket duktiga medarbetare som gärna arbetar tillsammans med dig och delar med sig av sina erfarenheter. Vi ger dig en utmanande vardag med stöd av divisionens inköpsteam.

Tjänsten är placerad i endera Falun eller Härnösand då du arbetar i båda arbetschefsområdena och arbete ute på projekt kommer vara del av din vardag.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Eftergymnasial utbildning, exempelvis civil- eller högskoleingenjör alternativt inom inköp
• 3-5 års erfarenhet av operativt inköp inom bygg- och anläggningsbranschen
• B-körkort
• Du talar och skriver flytande svenska och engelska

I rollen som inköpare inom divisionen projektinköp är det viktigt att du har ett driv och engagemang. Du har en god förhandlingsvana och är tydlig i din kommunikation. Tillsammans med andra samarbetar du för att nå bästa resultat i varje projekt. Du har en vana av att arbeta organiserat och är bra på att skapa effektivitet genom struktur.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Falun alternativt Härnösand
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla [email protected] så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Kvalificerad inköpare till Härnösand

Ansök    Jul 5    Svevia    Inköpare
Vill du arbeta i en varierad miljö och påverka inköpsarbetet?Som inköpare i Svevia har du en chans att utvecklas tillsammans med härliga kollegor. Om tjänsten Som inköpare arbetar du nära produktionen. Du stöttar platschefer och kalkylingenjörer genom hela projektprocesessen; genom anbudsarbetet, med upphandling till färdigställande av projektet. Du kommer bland annat att arbeta med leverantörsbedömningar, förhandlingar, kontrakt och uppföljningar i enlig... Visa mer
Vill du arbeta i en varierad miljö och påverka inköpsarbetet?Som inköpare i Svevia har du en chans att utvecklas tillsammans med härliga kollegor. Om tjänsten Som inköpare arbetar du nära produktionen. Du stöttar platschefer och kalkylingenjörer genom hela projektprocesessen; genom anbudsarbetet, med upphandling till färdigställande av projektet. Du kommer bland annat att arbeta med leverantörsbedömningar, förhandlingar, kontrakt och uppföljningar i enlighet med Svevias inköpsprocess. Leverantörsutveckling och ansvar för att säkerställa inköp till lägsta totalkostnad innefattade kvalitet, service, logistik, leveransprecision och minimerad riskexponering är ytterligare delar i din roll. Det är en komplex och spännande utmaning! Tjänsten är placerad i Härnösand men arbete ute på projekt kommer vara din vardag. Vem är du? För att trivas i rollen som inköpare är det viktigt att du har ett brinnande engagemang för affärer samt trivs med att skapa och bibehålla goda relationer. Du har lätt att kommunicera och känner dig hemma i rollen som kravställare och förhandlare. Du arbetar självständigt, är utåtriktad och har lätt för att samarbeta. Vi lägger stor vikt vid att du är strukturerad och affärsmässig. Vi söker dig med tidigare erfarenhet av operativt inköp, gärna inom bygg- och anläggningsbranschen. Erfarenhet i en produktionsinriktad roll som exempelvis arbetsledare eller platschef är meriterande. Du har en inköpsinriktad eller byggnadsteknisk utbildning alternativt motsvarande kompetens. Du behärskar svenska och engelska i tal och i skrift samt innehar B-körkort. Vi erbjuder digDu kommer vara omgiven av mycket duktiga medarbetare som gärna vägleder dig och delar med sig av sina erfarenheter.Hos oss blir du snabbt en i gänget. Det ger dig utvecklingsmöjligheter och öppnar för spännande utmaningar i ett företag i snabb förändring. Som anställd hos oss får du tydliga prestationsmål, stimulerande arbetsuppgifter och möjlighet att utvecklas tillsammans med branschens ledande specialister. Vi ger dig en utmanande vardag med stöd av divisionen inköpsteam.

Vill du dela väg med oss?

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast 2019-08-31. Urval sker löpande under augustioch tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta divisionens inköpschef Pär Sager, [email protected]. Fackliga företrädare nås via växeln, tfn 08-4041000.

Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare annonsering. Visa mindre

Strategisk/operativ inköpare till Absolicon

Ansök    Jun 7    Rutinera i Sundsvall AB    Inköpare
Absolicon är ett börsnoterat svenskt solenergiföretag som utvecklar, tillverkar, säljer och levererar robotiserade produktionslinor för koncentrerade solfångare. Företaget har tekniken för att genomföra den viktiga omställningen från fossila bränslen till koncentrerad solenergi och har som mål att växa med hela världen som marknad. Organisationen består idag av ca 30 anställda som arbetar med forskning, utveckling, tillverkning, inköp, försäljning och leve... Visa mer
Absolicon är ett börsnoterat svenskt solenergiföretag som utvecklar, tillverkar, säljer och levererar robotiserade produktionslinor för koncentrerade solfångare. Företaget har tekniken för att genomföra den viktiga omställningen från fossila bränslen till koncentrerad solenergi och har som mål att växa med hela världen som marknad. Organisationen består idag av ca 30 anställda som arbetar med forskning, utveckling, tillverkning, inköp, försäljning och leverans. I samband med tillväxten rekryteras nu fler medarbetare som vill vara med på Absolicons äventyr ute i världen. Läs mer på www.absolicon.se
Är du en erfaren inköpare som brinner för teknisk utveckling och innovativa lösningar? Vill du arbeta med förnyelsebar energi i ett snabbt växande företag vars produkter finns etablerade på den internationella marknaden? Då ska du söka tjänsten som inköpare hos Absolicon.
I din roll ansvarar du både för det operativa och det strategiska inköpsarbetet. Du tillhör vår avdelning inom teknik, projekt och inköp där du arbetar tillsammans med ett team av ingenjörer och specialister som jobbar med hela kedjan från inköp till forskning och utveckling av tekniska produkter och tillverkningsprocesser. Du rapporterar till vår tekniska avdelningschef.
Dina uppgifter innebär att sköta det dagliga löpande operativa inköpsarbetet men även att ta fram och utveckla inköpsstrategier. Du tar fram förfrågningsunderlag, sköter förhandlingar och kontraktsskrivningar. Vidare arbetar du med löpande utveckling av befintliga leverantörer samt utvärdering av nya. Du ansvarar för att upprätthålla en stabil, säker och kostnadsoptimerad leverantörsbas.
Vi söker dig som har erfarenhet från inköp inom industrisidan och som är van att självständigt driva förhandlingar gentemot leverantörer samt arbetat med att utveckla dessa. Du har en teknisk bakgrund och god förståelse av att läsa/tolka mekaniska ritningsunderlag. Då vi våra leverantörer och kunder finns på en global marknad ser vi gärna att du har erfarenhet av att arbeta i en internationell miljö. Du har en eftergymnasial utbildning inom ex. inköp, business, ekonomi och/eller teknisk ingenjörsutbildning.
För att trivas och passa i rollen är det viktigt att du har en god affärsmässig förståelse och är kommersiellt driven med ett strategiskt förhållningssätt. Det är även viktigt att du drivs av resultat, är anpassningsbar och kan arbeta såväl självständigt som i grupp. Du har lätt för att kommunicera och att få andra delaktiga vilket behövs vid dina kontakter såväl internt som externt. Du är målinriktad och ser samarbete som en förutsättning för att nå målen. Du är också noggrann och har en känsla att förstå detaljerna.
Goda kunskaper i engelska är ett krav och vi förutsätter att du är en god användare av program inom MSOffice samt erfarenhet av affärssystem.
Tjänsten avser anställning hos Absolicon, heltid med placeringsort Härnösand, med möjlighet att utgå från vårt kontor i Sundsvall. Flexibel arbetstid och möjlighet att förlägga del av arbetet på distans.
Rekryteringen sker i samarbete med Rutinera, för mer information välkommen att kontakta rekryterare Anna Ottosson, 070-380 70 47 [email protected] Registrera din ansökan på www.rutinera.se OBS! Ange att du söker tjänsten ”Inköpare Absolicon” Då urval pågår löpande ber vi dig att skicka in den omgående, dock senast den 30 juni 2021. Visa mindre

Inköpare till Inköp och Upphandling i Härnösand

Ansök    Apr 18    Region Västernorrland    Inköpare
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling. Regionledningsförvaltningen har i uppdrag att stödja kärnverksamheternas processer inom olika kompetensområden. Förvaltningen ger också stöd och kvalita... Visa mer
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.

Regionledningsförvaltningen har i uppdrag att stödja kärnverksamheternas processer inom olika kompetensområden. Förvaltningen ger också stöd och kvalitativa underlag till regiondirektören och politikerna.
Regionledningsförvaltningen består av sex områden, varav Område ekonomi och planering består av 180 medarbetare inom tre verksamheter; Ekonomi och samordning, Inköp och upphandling samt Regionfastigheter.

Verksamhetsområdet Inköp och Upphandling genomför operativa och strategiska inköp och upphandlingar med tillämpning av LOU, avtalsuppföljning, driver miljö- och hållbarhetsfrågor samt ansvarar för e-handel. Med upphandling i fokus jobbar vi med spännande och omväxlande arbetsuppgifter. Genom att använda offentlig upphandling som styrmedel kan regionen driva samhällsutvecklingen i en hållbar riktning. Vi erbjuder ett utvecklande uppdrag i en positiv och engagerande arbetsmiljö med ca 28 medarbetare.

Region Västernorrland söker nu en inköpare.

.

Arbetsuppgifterna består i huvudsak av planering och genomförande av enklare inköp i form av direktupphandlingar och avrop från redan upphandlade avtal inom olika varu- och tjänstekategorier.

Som operativ inköpare kommer du i nära samarbete med sakkunniga driva flera upphandlingsuppdrag parallellt och med olika kunder vilket innebär ett varierande arbete med många nya infallsvinklar.

I rollen som inköpare kommer du bland annat:
. ge råd och stöd till regionens medarbetare i inköpsfrågor
. genomföra förstudier, marknads- och behovsanalyser
. upprätta och sammanställa offertförfrågningar/förfrågningsunderlag, utvärdera anbud, förhandla priser samt upprätta avtal och lägga inköpsbeställningar mot leverantör

Du förväntas delta aktivt i verksamhetens utvecklingsarbete avseende gemensamma processer och arbetsmetoder. Vi ska tillsammans verka för att vår upphandlingsorganisation ska upplevas som en attraktiv och affärsmässig samarbetspartner för så väl uppdragsgivare som leverantörer.

Vi söker dig som har avslutad gymnasieutbildning. Inköpsutbildning från yrkeshögskola eller annan för arbetsuppgifterna relevant erfarenhet som kan bedömas likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom offentlig upphandling, besitter kunskap om lagen om offentlig upphandling och andra tillämpliga regelverk samt har god kännedom om regioners/landstings krav och behov av varor och tjänster.

Du kännetecknas av en god samarbetsförmåga och kan leda uppdrag på ett målinriktat arbetssätt så väl självständigt som i grupp. Du är kreativ och initiativtagande, har ett affärsmässigt sinnelag och besitter en mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift. Vidare tillämpar du ett strukturerat och analytiskt arbetssätt med förmåga att engagera och motivera. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Några utav de förmåner du får som medarbetare hos oss är tillgång till gym i anslutning till arbetsplatsen och när verksamheten tillåter en friskvårdstimma i veckan under arbetstid. Vi tillämpar även flexibel arbetstid utifrån givna ramar och möjlighet att växla semesterdagstillägg mot ledig tid.

Tjänsten är en allmän visstidsanställning tom 2019-12-31 med tillträde enligt överenskommelse.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre