Lediga jobb som Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl. i Härnösand

Se lediga jobb som Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl. i Härnösand. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Härnösand som finns hos arbetsgivaren.

Har du kryddorna som krävs för att bli Brand Ambassador för Hernö Gin?

Nu söker vi en Brand Ambassador som med charm, nyfikenhet och fingertoppskänsla vill representera världens mest prisbelönta gin på den svenska marknaden. Har du ett hjärta som klappar för riktigt bra hantverk och älskar att snacka smaker såväl bakom baren, som i minglet eller framför publik så är det kanske dig vi söker. Vem är du? Du älskar att bygga relationer och smakupplevelser, har känsla för balansen mellan detaljer och högt tempo. Vi tror att du jo... Visa mer
Nu söker vi en Brand Ambassador som med charm, nyfikenhet och fingertoppskänsla vill representera världens mest prisbelönta gin på den svenska marknaden. Har du ett hjärta som klappar för riktigt bra hantverk och älskar att snacka smaker såväl bakom baren, som i minglet eller framför publik så är det kanske dig vi söker.
Vem är du?
Du älskar att bygga relationer och smakupplevelser, har känsla för balansen mellan detaljer och högt tempo. Vi tror att du jobbar i branschen idag, troligen bakom en bar, inom sälj, eller med alkoholhaltiga drycker generellt och är sugen på att ta nästa steg inom branschen.
Din roll på Hernö Gin
Som Brand Ambassador för Hernö Gin blir du vårt ansikte utåt i branschen och för ginälskare i stort. Du representerar Hernö Gin genom provningar, branschbesök, event, mässor och gästspel. Du bygger relationer med krögare, bartenders, distributörer och konsumenter, från nyfikna nybörjare till passionerade ginentusiaster. Du utbildar, inspirerar och berättar om våra produkter på ett äkta, kunnigt, engagerande sätt, samtidigt som du aktivt driver försäljning och stärker vår närvaro på marknaden.
Du kommer att arbeta tätt ihop med hela Hernö-teamet, både på destilleriet och Hernö Gin Bar i Stockholm. Ditt ansvarsområde är att skapa och driva aktiveringar och idéer som engagerar, både i ”verkligheten” och i digitala kanaler. Du får såklart resa en hel del, främst inom Sverige (ca 120 resdagar/år), men ibland även ut i världen. Ditt arbete utgår från Stockholm men regelbundna besök i vår huvudstad Härnösand där du har en given plats i fikarummet ingår i din vardag.
Vi tror att du...
Har jobbat i vår bransch och förstår vikten av kvalitet framför kvantitet (särskilt gin).
Är social, ödmjuk och värnar om både privata och affärsmässiga relationer
Är trygg och bekväm i att prata inför folk, oavsett om de är fem eller femtio.
Trivs med att jobba affärsdrivande och säljfokuserat från idéskapande till genomförande.
Känner dig trygg med att driva och slutföra avtalsförhandlingar på ett professionellt sätt.
Är självgående men älskar att jobba tätt med andra.
Har koll på sociala medier och vet hur man skapar innehåll som engagerar.
Har B-körkort och trivs med att vara på resande fot.

Vi kan erbjuda...
En kreativ, fartfylld och rolig vardag med ett varumärke som folk respekterar.
Ett branschgäng med passion, humor och höga ambitioner.
En chans att sätta avtryck i svensk ginhistoria.
Möjligheten att representera ett varumärke du kan vara stolt över – både hemma och internationellt.

Intresserad?
Skicka CV + några rader om dig själv till: [email protected]. Vi strävar efter att skapa en mångsidig och inkluderande arbetsmiljö. Vi välkomnar alla sökande, oavsett bakgrund, kön, ålder eller erfarenhet.
Sista ansökningsdag: Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Tillsättning: Vår ambition är att ha rätt person på plats senast i september.
Placeringsort: Stockholm / Härnösand (fördelningen mellan orterna kan diskuteras)
Tjänst: Heltid
Lön: Enligt överenskommelse Visa mindre

Sociala medier-kreatör? Hjälp oss stoppa ungas väg in i kriminalitet!

Ansök    Apr 12    Stora K Gruppen AB    Marknadsförare
Dags att agera – inte bara titta på! Sverige befinner sig i en brutal våldsvåg. Varje dag dras fler unga in i den kriminella världen, och vi vägrar stå bredvid och se på när barn och tonåringar tvingas fatta ödesdigra beslut som kan kosta dem deras framtid – eller deras liv. Det är dags att stoppa nyrekryteringen nu. Vi tar kampen genom att ge unga ett verkligt alternativ. Men vi behöver din hjälp. Om oss Vi är en idéell förening som driver projektet RÄTT ... Visa mer
Dags att agera – inte bara titta på!
Sverige befinner sig i en brutal våldsvåg. Varje dag dras fler unga in i den kriminella världen, och vi vägrar stå bredvid och se på när barn och tonåringar tvingas fatta ödesdigra beslut som kan kosta dem deras framtid – eller deras liv. Det är dags att stoppa nyrekryteringen nu.
Vi tar kampen genom att ge unga ett verkligt alternativ. Men vi behöver din hjälp.
Om oss
Vi är en idéell förening som driver projektet RÄTT VÄG. Vår mission är att skydda barn och unga från kriminalitetens brutala konsekvenser och ge dem en framtid fylld av möjligheter. Genom meningsfulla aktiviteter, starka förebilder och en trygg gemenskap visar vi att det finns ett annat val. Vi satsar på idrott, friluftsliv, musik, film, entreprenörskap och mycket mer – allt för att ge unga en meningsfull fritid och ett hopp om en bättre framtid.
Om rollen
Vi söker influencers, mikroinfluencers och sociala medie-kreatörer som vill göra skillnad – samtidigt som de kan få en bra ersättning genom vårt nya samarbetskoncept.
Det är deltid, heltid eller att ni själva faktuerar ert arbete , vi är öppna för förslag.
Vi behöver någon som kan:
Skapa engagerande och inspirerande innehåll för TikTok och Instagram
Hjälpa oss att nå ut till fler genom sociala medier
Skapa annonser för att rekrytera fler event- och fältsäljare



Vem är du?
Du har ett eget aktivt konto på Instagram och/eller TikTok eller ett samarbetskonto där vi kan se ditt tidigare arbete
Du brinner för att skapa positiv förändring för unga och samhället
Du förstår hur sociala medier fungerar och hur man skapar engagemang
Du kan skapa innehåll som berör, inspirerar och får spridning
Du har en följarskara – eller vill bygga en
Du kan skapa videos och rullar som får folk att agera



Viktig information om ansökan
På grund av det stora antalet ansökningar kan vi endast gå vidare med kandidater som bifogar sitt användarnamn på Instagram och/eller TikTok i ansökan. Detta är avgörande för att vi ska kunna hantera processen effektivt.
Vad vi erbjuder:
En unik chans att använda dina sociala mediekunskaper för att förändra livet
Kreativ frihet och stöd i ditt arbete
Möjlighet till bra ersättning genom vårt nya samarbetskoncept
Jobba på distans



Vill du vara med och göra skillnad?
Skicka in din ansökan och inkludera ditt användarnamn på sociala medier så hör vi av oss! Visa mindre

Affärsdriven och kreativ kommunikatör

Ansök    Jul 20    Hernö Gin AB    Marknadskommunikatör
Vi söker dig som vill ta kommunikationsansvaret för Hernö Gin. Ett arbete för dig som trivs där det händer och gärna arbetar både strategiskt och praktiskt. Här ryms allt från att skapa kommunikationsstrategi till att ta emot besökare och skriva pressmeddelanden. Du ingår i vårt marknadsteam. I tjänsten ingår: Strategiskt ansvar för intern- och extern kommunikation Press- och mediakontakter Investor relations Internkommunikation Utformning av kommunikation... Visa mer
Vi söker dig som vill ta kommunikationsansvaret för Hernö Gin. Ett arbete för dig som trivs där det händer och gärna arbetar både strategiskt och praktiskt. Här ryms allt från att skapa kommunikationsstrategi till att ta emot besökare och skriva pressmeddelanden. Du ingår i vårt marknadsteam.
I tjänsten ingår:
Strategiskt ansvar för intern- och extern kommunikation
Press- och mediakontakter
Investor relations
Internkommunikation
Utformning av kommunikationsstrategi med ledningsgrupp
Strategiskt och operativt kommunikationsarbete med svenska och utländska distributörer
Produktion av kommunikations- och pressmaterial

Vi söker dig som:
Nu arbetar som ledande kommunikatör
Har utbildning inom strategisk kommunikation
Är bekväm med att kommunicera live och i skrift på svenska och engelska
Är van att arbeta i pressverktyg och Adobes Creative Suite
Är kreativ och älskar att skriva
Har en kärlek för Höga Kusten och vår region

Det är meriterande om du:
Är intresserad av den svenska smakkulturen
Kan fler språk än svenska och engelska

Du kommer att ha:
Placering i Dala utanför Härnösand med möjlighet att delvis arbeta hemifrån
Tolv fantastiska kollegor i Härnösand och lika många i Stockholm
Friskvårdstimme och friskvårdsbidrag
Ett omväxlande arbete Visa mindre

Sociala medier-kreatör? Hjälp oss stoppa ungas väg in i kriminalitet!

Ansök    Mar 21    Stora K Gruppen AB    Marknadsförare
Dags att agera – inte bara titta på! Sverige befinner sig i en brutal våldsvåg. Varje dag dras fler unga in i den kriminella världen, och vi vägrar stå bredvid och se på när barn och tonåringar tvingas fatta ödesdigra beslut som kan kosta dem deras framtid – eller deras liv. Det är dags att stoppa nyrekryteringen nu. Vi tar kampen genom att ge unga ett verkligt alternativ. Men vi behöver din hjälp. Om oss Vi är en idéell förening som driver projektet RÄTT ... Visa mer
Dags att agera – inte bara titta på!
Sverige befinner sig i en brutal våldsvåg. Varje dag dras fler unga in i den kriminella världen, och vi vägrar stå bredvid och se på när barn och tonåringar tvingas fatta ödesdigra beslut som kan kosta dem deras framtid – eller deras liv. Det är dags att stoppa nyrekryteringen nu.
Vi tar kampen genom att ge unga ett verkligt alternativ. Men vi behöver din hjälp.
Om oss
Vi är en idéell förening som driver projektet RÄTT VÄG. Vår mission är att skydda barn och unga från kriminalitetens brutala konsekvenser och ge dem en framtid fylld av möjligheter. Genom meningsfulla aktiviteter, starka förebilder och en trygg gemenskap visar vi att det finns ett annat val. Vi satsar på idrott, friluftsliv, musik, film, entreprenörskap och mycket mer – allt för att ge unga en meningsfull fritid och ett hopp om en bättre framtid.
Om rollen
Vi söker influencers, mikroinfluencers och sociala medie-kreatörer som vill göra skillnad – samtidigt som de kan få en bra ersättning genom vårt nya samarbetskoncept.
Det är deltid, heltid eller att ni själva faktuerar ert arbete , vi är öppna för förslag.
Vi behöver någon som kan:
Skapa engagerande och inspirerande innehåll för TikTok och Instagram
Hjälpa oss att nå ut till fler genom sociala medier
Skapa annonser för att rekrytera fler event- och fältsäljare



Vem är du?
Du har ett eget aktivt konto på Instagram och/eller TikTok eller ett samarbetskonto där vi kan se ditt tidigare arbete
Du brinner för att skapa positiv förändring för unga och samhället
Du förstår hur sociala medier fungerar och hur man skapar engagemang
Du kan skapa innehåll som berör, inspirerar och får spridning
Du har en följarskara – eller vill bygga en
Du kan skapa videos och rullar som får folk att agera



Viktig information om ansökan
På grund av det stora antalet ansökningar kan vi endast gå vidare med kandidater som bifogar sitt användarnamn på Instagram och/eller TikTok i ansökan. Detta är avgörande för att vi ska kunna hantera processen effektivt.
Vad vi erbjuder:
En unik chans att använda dina sociala mediekunskaper för att förändra livet
Kreativ frihet och stöd i ditt arbete
Möjlighet till bra ersättning genom vårt nya samarbetskoncept
Jobba på distans



Vill du vara med och göra skillnad?
Skicka in din ansökan och inkludera ditt användarnamn på sociala medier så hör vi av oss! Visa mindre

Saneringstekniker

Ansök    Nov 22    Ocab Group AB    Saneringsarbetare
Som Saneringstekniker möter du människor som behöver hjälp när olyckan varit framme. Vi söker ytterligare en medarbetare till vårt saneringsteam så att vi kan hjälpa fler kunder som drabbats av det oförutsägbara som exempelvis brand-, klotter- och vattenskador. Vi erbjuder dig varierande arbetsuppgifter och miljöer. Arbetsdagen präglas av olika former av saneringsuppdrag. Att samarbeta med oss ska vara en kvalitetsgaranti. Våra största kunder är försäkrin... Visa mer
Som Saneringstekniker möter du människor som behöver hjälp när olyckan varit framme. Vi söker ytterligare en medarbetare till vårt saneringsteam så att vi kan hjälpa fler kunder som drabbats av det oförutsägbara som exempelvis brand-, klotter- och vattenskador.
Vi erbjuder dig varierande arbetsuppgifter och miljöer. Arbetsdagen präglas av olika former av saneringsuppdrag. Att samarbeta med oss ska vara en kvalitetsgaranti. Våra största kunder är försäkringsbolag, större industrier, Fastighetsbolag och kommuner. På Ocab ”räddar vi värden” genom att sanera, torka och återställa istället för att kassera,riva och bygga nytt. I grunden en hållbar verksamhet som värnar om miljö och människan.
Vi utvecklar dig i din roll som Saneringstekniker till att bli våra kunders vardagshjälte. Hos oss får du utbildning för att du ska bli trygg i din yrkesroll. Du arbetar tillsammans med engagerade kollegor och vi delar med oss av varandras kunskaper. För dig som är hungrig, vill lära dig mer och utvecklas finns goda karriärmöjligheter. Ocab ingår i en större koncern med kontor på över 50 orter i landet.
Vi söker dig som tar ansvar för tilldelade arbetsuppgifter, har ett starkt driv och gillar att samarbeta med kollegor för kundens bästa. Du behöver inte ha tidigare erfarenhet av branschen. Det viktigaste är att du är nyfiken och öppensinnad.
Hos oss skiftar arbetslagen så dagen blir extra rolig och lärorik då du alltid jobbar med olika erfarna kollegor. I teamet delar vi med oss av varandras erfarenheter så du ska ha en stark vilja att lära dig mer.
För oss är arbetsmiljö och säkerhet viktigt. Eftersom vissa arbeten är riskfyllda behöver du vara ansvarstagande och värna om både din och dina kollegors arbetsmiljö och säkerhet.
Kompetenskrav för rollen:
Tidigare arbetslivserfarenhet
Körkort
Kommunicera och göra dig förståddpåsvenska. Kan du flera språk är det meriterande.

Det är meriterande om du har någon form av erfarenhet av saneringsarbete eller från byggsektorn och industrin. Har du krav och behörighetsutbildning som exempelvis Heta arbeten, Fallskydd, Truck, lift- och mobila arbetsplattformar och kemiska arbetsmiljörisker väger det tungt. Det är dock inget krav. Det viktigaste för oss är att du har rätt egenskaper och inställning för att utvecklas och växa med oss.
Flera av våra medarbetare har tidigare arbetat inom vård och omsorg. Kunskaper härifrån är relevanta då vi ofta möter kunder och beställare i svåra situationer.
Egenskaper för att lyckas i rollen:
Du ska vara en lagspelare med förmåga att samarbeta
Du ska vara lyhörd och förstå kundens behov
Arbetsvillig och nyfiken att vilja lära mer
Vara vårt ansikte utåt och den som har direkt kontakt med våra kunder
Alltid vilja göra ditt bästa
Gilla att hålla ordning och reda.
God fysisk form

Övrig information:
Vi sanerar efter brand, klotter och vattenskador, utför byggstädning och sanerar mögel, lukt, asbest och PCB.
Ordinarie arbetstider hos oss är 07-16. Eftersom vi inte kan styra när olyckan sker jobbar vi på dygnets alla timmar och för den som vill finns det möjlighet att ingå i vår jourgrupp och ha beredskap.
För våra medarbetare ska vi vara en trygg arbetsgivare med kollektivavtal, försäkringar, pension och avtalsenlig semester. Visa mindre

Intervjuare till undersökning om gator i HÄRNÖSAND sökes till sommaren

Ansök    Maj 15    Enkätfabriken AB    Marknadsundersökare
Vi söker nu en person att genomföra intervjuer i Härnösand! Uppdraget innebär att göra korta personliga intervjuer med medborgare om hur de upplever en specifik gata i Härnösand. Intervjuerna sker under totalt 5 dagar under vecka 24. Undersökningen sker på uppdrag av ArkDes – Statens centrum för arkitektur och design, och är perfekt för dig som söker ett trevligt jobb i början av sommaren. Du genomför intervjuer med hjälp av en surfplatta där du följer en ... Visa mer
Vi söker nu en person att genomföra intervjuer i Härnösand!
Uppdraget innebär att göra korta personliga intervjuer med medborgare om hur de upplever en specifik gata i Härnösand. Intervjuerna sker under totalt 5 dagar under vecka 24. Undersökningen sker på uppdrag av ArkDes – Statens centrum för arkitektur och design, och är perfekt för dig som söker ett trevligt jobb i början av sommaren.
Du genomför intervjuer med hjälp av en surfplatta där du följer en webbaserad enkät och anger de svar respondenten uppger under intervjun. Intervjuerna är runt 3-5 minuter långa och består alltså av förbestämda frågor där du som intervjuare klickar i/skriver ett svar i surfplattan. Surfplatta tillhandahålls av oss, och återlämnas när uppdraget är avslutat.
Arbetet sker på plats utomhus.
Uppdraget innebär att du intervjuar ensam på plats, men arbetet är socialt och omväxlande - och innebär att du får träffa människor och vistas utomhus.
Arbetstider
Uppdraget pågår vecka 24 sommaren 2023.
Arbetspassen är 8 timmar långa.
Du arbetar enbart dagtid under vardagar och helgdagar.

Vi söker dig som:
Bor i eller i närheten av Härnösand och har möjlighet att ta dig till bestämda gator.
Är social och kontakttagande
Är noggrann och ansvarsfull
Har god datorvana, och kan hantera en surfplatta utan problem
Lätt för att uttrycka dig i tal och skrift
Gärna tidigare vana av intervjuande eller sälj, alternativt annat socialt arbete
Utbildning samhällsvetenskap, humaniora eller ekonomi är meriterande.


Vi erbjuder:
En fast timlön
En liten arbetsplats där varje anställds insats är viktig för helheten


Om oss
Vi på Enkätfabriken arbetar med olika typer av undersökningar på uppdrag av offentliga organisationer, akademisk sektor, företag och föreningar. Vi är ett ungt företag som sätter kvaliteten på våra undersökningar och vårt analysarbete i första rummet. En arbetsplats där individens insats är viktig för helheten.
Vi anställer löpande, så skicka in din ansökan idag! Visa mindre

Sociala medier - extra jobb

Ansök    Okt 19    Treefling AB    Marknadsförare
Om jobbet Vill du arbeta extra på ett hållbart och växande företag? Gillar du sociala medier och har en vana att använda, Instagram & Facebook med mera då ska du kontakta oss! Vi ser gärna att du studerar på Universitet/högskola idag och att du behöver ett extra jobb under din studietid. Om oss: Treefling utvecklar och tillverkar hygienartiklar som är 100% naturliga och ekologiska samt att vi tar ansvar för miljön och vårt klimat! Jobba med oss ifall du va... Visa mer
Om jobbet
Vill du arbeta extra på ett hållbart och växande företag? Gillar du sociala medier och har en vana att använda, Instagram & Facebook med mera då ska du kontakta oss!
Vi ser gärna att du studerar på Universitet/högskola idag och att du behöver ett extra jobb under din studietid.
Om oss:
Treefling utvecklar och tillverkar hygienartiklar som är 100% naturliga och ekologiska samt att vi tar ansvar för miljön och vårt klimat! Jobba med oss ifall du vara med i ett ungt och framgångsrikt team.
Arbetsuppgifter:
Vi söker nu flera personer som kan arbeta extra med våra sociala medier och som kan vara med och producera content till våra sociala medier. Ta bilder, filma samt redigera och skriva inlägg till våra sociala medier.
Distans: Det går bra att arbeta på distans.
ANSÖK IDAG!
Skriv ett mail till oss där du presenterar dig kort samtidigt som du bifogar ett cv med bild. I ämnes raden skriver du ”extra sociala medier”. Maila din ansökan till: [email protected]
GLÖM EJ!
1 Gilla vår instagram sida ”treelfingorganic”
2, maila in ditt cv med personliga brev! Visa mindre

Sociala medier - Extra jobb!

Ansök    Sep 7    Treefling AB    Marknadsförare
Vill du arbeta extra på ett hållbart och växande företag? Gillar du sociala medier och har en vana att använda, Instagram & Facebook då ska du kontakta oss! Om oss: Treefling utvecklar och tillverkar hygienartiklar som är 100% naturliga och ekologiska samt att vi tar ansvar för miljön och vårt klimat! Jobba med oss ifall du vara med i ett ungt och framgångsrikt team. Arbetsuppgifter: Vi söker nu flera personer som kan arbeta extra med våra sociala medier o... Visa mer
Vill du arbeta extra på ett hållbart och växande företag? Gillar du sociala medier och har en vana att använda, Instagram & Facebook då ska du kontakta oss!
Om oss:
Treefling utvecklar och tillverkar hygienartiklar som är 100% naturliga och ekologiska samt att vi tar ansvar för miljön och vårt klimat! Jobba med oss ifall du vara med i ett ungt och framgångsrikt team.
Arbetsuppgifter:
Vi söker nu flera personer som kan arbeta extra med våra sociala medier och som kan vara med och producera content till våra sociala medier. Ta bilder, filma samt redigera och skriva inlägg till våra sociala medier.
Distans: Det går bra att arbeta på distans.


ANSÖK IDAG!
Skriv ett mail till oss där du presenterar dig kort samtidigt som du bifogar ett cv med bild. I ämnes raden skriver du ”extra sociala medier”. Maila din ansökan till: [email protected]
GLÖM EJ!
1, Gå in och gilla vår facebook sida ”Treefling”
2, Gilla vår instagram sida ”treelfingorganic” Visa mindre

Saneringstekniker - Härnösand - Ett varierande arbete med härliga kollegor!

Ansök    Aug 8    Consultify AB    Saneringsarbetare
Om Företaget Ett sanerings- och rivningsföretag som bryr sig om sina anställda med en varm och familjär policy som sätter hög kvalité på deras arbetsplats. Företaget sanerar och river för privatpersoner och företag, de utför det mesta inom sanering och rivning och tar sig an arbetet efter kundernas behov och företagets förmåga för att alltid hitta den bästa lösningen. Som strukturen i företaget ser ut just i dag så finns det en sida som river och en som j... Visa mer
Om Företaget
Ett sanerings- och rivningsföretag som bryr sig om sina anställda med en varm och familjär policy som sätter hög kvalité på deras arbetsplats.

Företaget sanerar och river för privatpersoner och företag, de utför det mesta inom sanering och rivning och tar sig an arbetet efter kundernas behov och företagets förmåga för att alltid hitta den bästa lösningen. Som strukturen i företaget ser ut just i dag så finns det en sida som river och en som jobbar med inventarier och lösöre. Det gemensamma för båda benen är sanering av oftast fukt eller brandskador. Företaget vänder sig till privatpersoner, företag och kommuner där inget jobb är för stort eller litet.

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta som saneringstekniker, mestadels efter fukt och brandskador utomhus som inomhus, rivning av allt från kök till betongplattor kommer att förekomma med viss uppbyggnad av befintliga byggnationer. Uppgifter som sanering av fukt- och brandskador är också förekommande.

Du kommer att arbeta metodiskt och systematiskt med de uppgifter du tilldelas och du förväntas att göra arbetet med entusiasm och noggrannhet. Arbetet kan ske enskilt och i grupp och arbetslaget har blandade åldrar.
Det företaget kan lova dig är ett stimulerande arbetsteam och en stor variation på arbetsuppgifter i ett glatt och energifyllt team. Du kommer även få ta del av jouren som kan innebära att man få åka iväg utanför arbetstid till akuta arbeten.

Personliga Egenskaper
- Företaget tycker det är ytters viktigt med mångfald i teamen med både män och kvinnor i blandade åldrar.
- Sportig, målinriktad och gillar att hålla dig aktiv med träning och sporter
- Social kompetens och att kunna jobba enskilt samt i grupp.
- Kan arbeta under eget ansvar och upprätthålla ordning och reda.

Krav
- Svenska i tal och skrift
- B-körkort

Meriterande
- Tidigare yrkeserfarenhet eller utbildning
- Mobila Plattformar
- Heta Arbeten
- Truckkort
- Asbestutbildning
- Möjlighet att arbeta jour

Då urval kommer ske löpande ser vi gärna att du ansöker så snart som möjligt.
Välkommen med din ansökan!
Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av den nya lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår annons eller hemsida.)

Om oss
Consultify är företaget för unga talanger som vill komma direkt in på ett företag. Där får du visa vad du går för mitt i hetluften, istället för att bli ett namn på ett cv som bara hamnar på hög. Vi är ett personalförmedlingsföretag som brinner för att få ut unga talanger i givande och stimulerande jobbmöjligheter, bygga på cv:t, knyta kontakter och till slut få en fast anställning. Vi har huvudkontoret i Kalmar men finns även i Växjö, Karlskrona, Halmstad, Linköping och Kristianstad.

Consultify är företaget som skapar riktiga jobb för Sveriges unga talanger! Visa mindre

Marknadsförare / Marknadskoordinator till GIF Sundsvall

Nu söker vi dig med erfarenhet inom marknadsföring och kommunikation som vill arbeta lokalt för ett av Sundsvalls största varumärken! OBS! Placeringsort: Sundsvall Om rollen Som marknadsförare på GIF Sundsvall kommer du att arbeta tätt tillsammans med övriga kollegor och framför allt med verksamhetens kommunikatör. Du hanterar nya och befintliga medlemmar inom organisationen och kommer rikta in dig på att nå ut till fler privatkunder. Dina arbetsuppgifter ... Visa mer
Nu söker vi dig med erfarenhet inom marknadsföring och kommunikation som vill arbeta lokalt för ett av Sundsvalls största varumärken!
OBS! Placeringsort: Sundsvall
Om rollen
Som marknadsförare på GIF Sundsvall kommer du att arbeta tätt tillsammans med övriga kollegor och framför allt med verksamhetens kommunikatör. Du hanterar nya och befintliga medlemmar inom organisationen och kommer rikta in dig på att nå ut till fler privatkunder.
Dina arbetsuppgifter kommer vara att planera och planlägga marknadsinsatser samt målgruppsanpassa marknadsföring och skapa kampanjer och event i syfte att nå ut till fler privatkunder. Du kommer att arbeta i CRM system och olika databaser där du kommer att ta fram statistik och annan relevant information genom att identifiera olika målgrupper. Du är även ansvarig för utveckling och förbättringsområden på hur verksamheten kan sprida rätt budskap utåt till rätt målgrupp samt hur GIF Sundsvall på bästa sätt kan öka närvaro på privatsidan inför kommande matchevent.
Du kommer att representera en fotbollsklubb och ett ämne som engagerar många, vilket gör att du behöver vara professionell och affärsmässig i möten med kunder. Den här tjänsten ställer också krav på dig att vara ansvarstagande och strukturerad i hur du planerar dina arbetsuppgifter då ditt fokus kommer läggas på att planera marknadsföring, merch och rekrytering av privatkunder för att under fotbollssäsongen bedriva och närvara vid anordnade event.
För rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter att utvecklas internt och vi ser gärna att du som kommer in tar möjligheten att skapa dina egna ansvarsområden. Det här är en unik möjlighet för dig som vill vara med att utveckla GIF Sundsvall som allsvensk förening.
Vem är du?
Vi tror att du tidigare har arbetat inom marknad / kommunikation med fördel inom e-handel. Du arbetar enligt tydlig process, organiserar och planerar ditt arbete väl och gör det du kan för ett gott resultat. Vidare tror vi att du aktivt gillar att ta initiativ i sociala sammanhang och har lätt för att skapa nya relationer samtidigt som du ser utanför boxen, tänker i nya banor och finner lösningar på uppkomna problem. Du arbetar även ambitiöst för att nå dina mål.
Som person trivs du i en roll där du får möjlighet att utveckla och förändra samt implementera nya arbetssätt och föra dina idéer framåt. Vi går mycket på personliga egenskaper och ser gärna att du har eftergymnasial utbildning inom kommunikation & PR eller motsvarande, men det är inget krav.
Krav för tjänsten
Några års arbetslivserfarenhet inom marknad / kommunikation

Meriterande
Tidigare erfarenhet av marknadsföring inom e-handel
Eftergymnasial utbildning inom kommunikation & PR eller motsvarande
Tidigare erfarenhet av CRM
B-körkort

Om GIF Sundsvall
GIF Sundsvall är en anrik förening som bildades 1903. Visionen är att vara stabil allsvensk förening och en engagerad samhällsaktör. Klubben har ett representationslag i allsvenskan, en elitförberedande verksamhet av högsta sverigeklass och en mycket bra ungdomsverksamhet. GIF Sundsvall tar också ett stort ansvar för samhällsfrågorna i kommunen i allmänhet men i vissa utpekade utvecklingsområden i synnerhet.
I den här tjänsten arbetar du tillsammans med dina kollegor på kansliet som består av marknad, sporten, samhällsengagemang och akademi & ungdomsverksamheten samt övriga kollegor på fotbollsplanen.
Övrigt
Startdatum: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Ort: Sundsvall
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Vi går igenom urvalet löpande vilket innebär att rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta [email protected].
Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra. Visa mindre

Marknadsförare / Marknadskoordinator till GIF Sundsvall

Nu söker vi dig med erfarenhet inom marknadsföring och kommunikation som vill arbeta lokalt för ett av Sundsvalls största varumärken! OBS! Placeringsort: Sundsvall Om rollen Som marknadsförare på GIF Sundsvall kommer du att arbeta tätt tillsammans med övriga kollegor och framför allt med verksamhetens kommunikatör. Du hanterar nya och befintliga medlemmar inom organisationen och kommer rikta in dig på att nå ut till fler privatkunder. Dina arbetsuppgifter ... Visa mer
Nu söker vi dig med erfarenhet inom marknadsföring och kommunikation som vill arbeta lokalt för ett av Sundsvalls största varumärken!
OBS! Placeringsort: Sundsvall
Om rollen
Som marknadsförare på GIF Sundsvall kommer du att arbeta tätt tillsammans med övriga kollegor och framför allt med verksamhetens kommunikatör. Du hanterar nya och befintliga medlemmar inom organisationen och kommer rikta in dig på att nå ut till fler privatkunder.
Dina arbetsuppgifter kommer vara att planera och planlägga marknadsinsatser samt målgruppsanpassa marknadsföring och skapa kampanjer och event i syfte att nå ut till fler privatkunder. Du kommer att arbeta i CRM system och olika databaser där du kommer att ta fram statistik och annan relevant information genom att identifiera olika målgrupper. Du är även ansvarig för utveckling och förbättringsområden på hur verksamheten kan sprida rätt budskap utåt till rätt målgrupp samt hur GIF Sundsvall på bästa sätt kan öka närvaro på privatsidan inför kommande matchevent.
Du kommer att representera en fotbollsklubb och ett ämne som engagerar många, vilket gör att du behöver vara professionell och affärsmässig i möten med kunder. Den här tjänsten ställer också krav på dig att vara ansvarstagande och strukturerad i hur du planerar dina arbetsuppgifter då ditt fokus kommer läggas på att planera marknadsföring, merch och rekrytering av privatkunder för att under fotbollssäsongen bedriva och närvara vid anordnade event.
För rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter att utvecklas internt och vi ser gärna att du som kommer in tar möjligheten att skapa dina egna ansvarsområden. Det här är en unik möjlighet för dig som vill vara med att utveckla GIF Sundsvall som allsvensk förening.
Vem är du?
Vi tror att du tidigare har arbetat inom marknad / kommunikation med fördel inom e-handel. Du arbetar enligt tydlig process, organiserar och planerar ditt arbete väl och gör det du kan för ett gott resultat. Vidare tror vi att du aktivt gillar att ta initiativ i sociala sammanhang och har lätt för att skapa nya relationer samtidigt som du ser utanför boxen, tänker i nya banor och finner lösningar på uppkomna problem. Du arbetar även ambitiöst för att nå dina mål.
Som person trivs du i en roll där du får möjlighet att utveckla och förändra samt implementera nya arbetssätt och föra dina idéer framåt. Vi går mycket på personliga egenskaper och ser gärna att du har eftergymnasial utbildning inom kommunikation & PR eller motsvarande, men det är inget krav.
Krav för tjänsten
Några års arbetslivserfarenhet inom marknad / kommunikation

Meriterande
Tidigare erfarenhet av marknadsföring inom e-handel
Eftergymnasial utbildning inom kommunikation & PR eller motsvarande
Tidigare erfarenhet av CRM
B-körkort

Om GIF Sundsvall
GIF Sundsvall är en anrik förening som bildades 1903. Visionen är att vara stabil allsvensk förening och en engagerad samhällsaktör. Klubben har ett representationslag i allsvenskan, en elitförberedande verksamhet av högsta sverigeklass och en mycket bra ungdomsverksamhet. GIF Sundsvall tar också ett stort ansvar för samhällsfrågorna i kommunen i allmänhet men i vissa utpekade utvecklingsområden i synnerhet.
I den här tjänsten arbetar du tillsammans med dina kollegor på kansliet som består av marknad, sporten, samhällsengagemang och akademi & ungdomsverksamheten samt övriga kollegor på fotbollsplanen.
Övrigt
Startdatum: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Ort: Sundsvall
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Vi går igenom urvalet löpande vilket innebär att rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta [email protected].
Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra. Visa mindre

Content Manager till Absolicon

Absolicon är ett börsnoterat svenskt solenergiföretag som utvecklar, tillverkar, säljer och levererar robotiserade produktionslinor för koncentrerade solfångare. Företaget har tekniken för att genomföra den viktiga omställningen från fossila bränslen till koncentrerad solenergi och har som mål att växa med hela världen som marknad. Organisationen består idag av ca 40 anställda som arbetar med forskning, utveckling, tillverkning, inköp, försäljning och leve... Visa mer
Absolicon är ett börsnoterat svenskt solenergiföretag som utvecklar, tillverkar, säljer och levererar robotiserade produktionslinor för koncentrerade solfångare. Företaget har tekniken för att genomföra den viktiga omställningen från fossila bränslen till koncentrerad solenergi och har som mål att växa med hela världen som marknad. Organisationen består idag av ca 40 anställda som arbetar med forskning, utveckling, tillverkning, inköp, försäljning och leverans. I samband med tillväxten rekryteras nu fler medarbetare som vill vara med på Absolicons äventyr ute i världen. Läs mer på www.absolicon.se
Är du en duktig skribent med ett sinne för detaljer och som får saker att hända? Tycker du om att arbeta proaktivt och att vara den som har koll på läget? Har du en kreativ ådra och vill ha en varierad vardag där du får använda din goda kommunikationsförmåga för att skapa träffsäkra budskap i digitala kanaler och hemsida? Då ska du söka tjänsten som Content Manager hos oss. I denna roll tillhör du vårt marknadsteam som består av Marketing Manager, Motion Graphic Designer och Graphic Designer. Marknadsteamet tillhör avdelningen för Sales & Marketing och du rapporterar till Sales Manager.
Dina arbetsuppgifter innefattar:
· Ansvara för att skriva och producera SEO optimerat innehåll för webb och digitala kanaler.
· Identifiera, producera samt publicera intresseväckande och målgruppsanpassat innehåll i digitala kanaler.
· Skapa anpassat innehåll till de digitala samt sociala kanalerna.
· Arbeta data- och insiktsdrivet genom löpande uppföljningar, rapportering och optimering av innehåll.
Dina kvalifikationer:
· Mycket goda och dokumenterade kunskaper av att skriva och producera SEO- och målgruppsanpassat innehåll för digitala kanaler.
· Vana att arbeta kreativt med idéer och koncept utifrån innehållsstrategi och omvärldshändelser.
· Erfarenhet från att arbeta datadrivet och löpande följa upp, testa, analysera och justera innehåll.
· Erfarenhet från CMS-verktyg, Google Analytics samt analysverktyg för sociala medier.
· Erfarenhet av Hubspot och Inbound marketing är meriterande.
· Vi vill att du är en duktig skribent och att du kan uttrycka dig obehindrat i både svenska och engelska.
Vi söker dig med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och med god förmåga att uttrycka dig via text och bild – du vet hur man bygger en bra story för att fånga intresset. Du har en god insikt och förståelse kring digitala plattformar, sociala medier och digitala trender. Vidare har du ett stort eget driv, nyfikenhet, och är ansvarstagande.
Tjänsten avser heltid, anställning hos Absolicon med placering i Härnösand.
Rekryteringen sker i samarbete med Rutinera i Sundsvall, för mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Josefin Johansson [email protected] 073-041 32 55. Din ansökan registrerar du på www.rutinera.se OBS! Ange att du söker tjänsten: ”Content Manager Absolicon” då urval och intervjuer sker löpande vill vi ha din ansökan omgående, dock senast den 31 mars 2022. Visa mindre

Saneringstekniker - Härnösand - Ett varierande arbete med härliga kollegor!

Ansök    Apr 21    Consultify AB    Saneringsarbetare
Om Företaget Ett sanerings- och rivningsföretag som bryr sig om sina anställda med en varm och familjär policy som sätter hög kvalité på deras arbetsplats. Företaget sanerar och river för privatpersoner och företag, de utför det mesta inom sanering och rivning och tar sig an arbetet efter kundernas behov och företagets förmåga för att alltid hitta den bästa lösningen. Som strukturen i företaget ser ut just i dag så finns det en sida som river och en som ... Visa mer
Om Företaget

Ett sanerings- och rivningsföretag som bryr sig om sina anställda med en varm och familjär policy som sätter hög kvalité på deras arbetsplats.

Företaget sanerar och river för privatpersoner och företag, de utför det mesta inom sanering och rivning och tar sig an arbetet efter kundernas behov och företagets förmåga för att alltid hitta den bästa lösningen. Som strukturen i företaget ser ut just i dag så finns det en sida som river och en som jobbar med inventarier och lösöre. Det gemensamma för båda benen är sanering av oftast fukt eller brandskador. Företaget vänder sig till privatpersoner, företag och kommuner där inget jobb är för stort eller litet.

Arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta som saneringstekniker, mestadels efter fukt och brandskador utomhus som inomhus, rivning av allt från kök till betongplattor kommer att förekomma med viss uppbyggnad av befintliga byggnationer. Uppgifter som sanering av fukt- och brandskador är också förekommande.

Du kommer att arbeta metodiskt och systematiskt med de uppgifter du tilldelas och du förväntas att göra arbetet med entusiasm och noggrannhet. Arbetet kan ske enskilt och i grupp och arbetslaget har blandade åldrar.
Det företaget kan lova dig är ett stimulerande arbetsteam och en stor variation på arbetsuppgifter i ett glatt och energifyllt team. Du kommer även få ta del av jouren som kan innebära att man få åka iväg utanför arbetstid till akuta arbeten.

Personliga Egenskaper

- Företaget tycker det är ytters viktigt med mångfald i teamen med både män och kvinnor i blandade åldrar.
- Sportig, målinriktad och gillar att hålla dig aktiv med träning och sporter
- Social kompetens och att kunna jobba enskilt samt i grupp.
- Kan arbeta under eget ansvar och upprätthålla ordning och reda.

Krav

- Svenska i tal och skrift
- B-körkort

Meriterande

- Tidigare yrkeserfarenhet eller utbildning
- Mobila Plattformar
- Heta Arbeten
- Truckkort
- Asbestutbildning
- Möjlighet att arbeta jour

Då urval kommer ske löpande ser vi gärna att du ansöker så snart som möjligt.
Välkommen med din ansökan!

Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av den nya lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår annons eller hemsida.)

Om oss

Consultify är företaget för unga talanger som vill komma direkt in på ett företag. Där får du visa vad du går för mitt i hetluften, istället för att bli ett namn på ett cv som bara hamnar på hög. Vi är ett personalförmedlingsföretag som brinner för att få ut unga talanger i givande och stimulerande jobbmöjligheter, bygga på cv:t, knyta kontakter och till slut få en fast anställning. Vi har huvudkontoret i Kalmar men finns även i Växjö, Karlskrona, Halmstad, Linköping och Kristianstad.

Consultify är företaget som skapar riktiga jobb för Sveriges unga talanger! Visa mindre

Junior Projektledare till Sundsvall

Vi söker dig med ett stort intresse för kommunikation och service. Är du strukturerad och organiserad samt gillar att ta ansvar över projekt och event? Då är denna tjänst för dig. Ansök idag! Om rollen För kunds räkning söker vi nu en projektledare med ett genuint intresse av att erbjuda ett professionellt bemötande och god service. Som projektledare kommer du att stötta medarbetare och intressenter inom organisationen samt vara en aktiv kommunikatör för v... Visa mer
Vi söker dig med ett stort intresse för kommunikation och service. Är du strukturerad och organiserad samt gillar att ta ansvar över projekt och event? Då är denna tjänst för dig. Ansök idag!
Om rollen
För kunds räkning söker vi nu en projektledare med ett genuint intresse av att erbjuda ett professionellt bemötande och god service. Som projektledare kommer du att stötta medarbetare och intressenter inom organisationen samt vara en aktiv kommunikatör för verksamheten såväl på event som i sociala medier. I rollen som projektledare kommer du att samordna event för olika projekt och ändamål inom regionen samt säkerhetsställa protokoll och förmedla relevant information i artiklar utåt.
Vi söker dig som är lyhörd, flexibel och serviceinriktad med förmåga att sätta sig in i andras situationer. Du lyssnar, förstår och visar hänsyn samtidigt som du står upp för egna åsikter och ser logik och samband som hör till omvärlden och dess perspektiv. Som medarbetare hos kunden får du utökande semesterdagar, flexibla arbetstider och goda utvecklingsmöjligheter.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta:
Samordning av event
Stötta kundens intressenter och medarbetare i olika ändamål och frågor
Säkerhetsställa protokoll
Kommunikativt / grafiskt förmedla innehåll i såväl artiklar som på sociala medier
Aktivt deltagande på organiserade event och företagsträffar vilket innebär i snitt två resdagar i veckan samt fyra till sex övernattningar per månad

Vem är du?
Lyhörd / flexibel
Stark kommunikationsförmåga
Serviceinriktad samt har förmåga sätta sig in i andras situationer
Strukturerad och organiserad
Möjlighet att resa i arbetet. Event och möten sker under kvällstid vilket innebär att du får räkna med cirka två kvällar per vecka. Även övernattningar är vanligt förekommande.
Har tidigare arbetslivserfarenhet inom projektledning / kommunikation / sälj eller annat motsvarande inom service

Krav för tjänsten
Tidigare arbetslivserfarenhet inom projektledning / kommunikation / sälj eller motsvarande inom service
God datorvana
B-körkort

Meriterande
Eftergymnasial utbildning inom kommunikation & PR eller motsvarande

Övrigt
Startdatum: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Ort: Sundsvall
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Vi går igenom urvalet löpande vilket innebär att rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Line Andersson via 076-023 02 17 eller [email protected]
Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra. Visa mindre

Marknadsområdeschef Buildings Nord

Ansök    Dec 15    AFRY AB    Marknadsanalytiker
Företagsbeskrivning AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle. Vi är 16 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer. Jobbeskrivning Vårt affärsområde Buildings är med över 1200 medarbetare en av Sveriges största aktörer inom bygg- och fastighetssektorn. Vi skap... Visa mer
Företagsbeskrivning
AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle.
Vi är 16 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer.
Jobbeskrivning
Vårt affärsområde Buildings är med över 1200 medarbetare en av Sveriges största aktörer inom bygg- och fastighetssektorn. Vi skapar hållbara, byggnadsrelaterade, teknik- och designlösningar för fastighetsägare, entreprenörer och industri. Med utgångspunkt i våra kvalitativa erbjudanden och produkter tillsammans med fokus på tillväxt, hållbarhet och digitalisering, ser vi många möjligheter och ljust på framtiden.
I rollen som marknadsområdeschef har du personal- och resultatansvar för ett av regionens marknadsområden och rapporterar till regionchefen. Du leder sju direktrapporterande sektionschefer, en affärsutvecklare och drygt 110 medarbetarare fördelade på åtta kontor mellan Sundsvall och Skellefteå.
Du ingår i ledningsgruppen för Buildings Nord och motiveras av att aktivt bidra till utvecklingen av vårt erbjudande, såväl operativt som strategiskt, tillsammans med regionchefen, marknadsområdes-, sektions- och gruppchefer.
Val av placeringsort är flexibelt inom marknadsområdet.
Kravspecifikation
Till den här rollen söker vi dig som är handlingskraftig, har förmågan att fatta beslut och agera utifrån dessa i en snabbrörlig bransch. Vi ser att du är en god och tydlig kommunikatör som är van att skapa och bibehålla relationer såväl internt som externt. Du utstrålar trygghet och stabilitet samt har en förmåga att skapa trovärdighet i dialogen med dina medarbetare. Självklart ser du dig själv som en lagspelare och du trivs med att dela din kunskap och hjälpa andra att utvecklas. Du är lösningsorienterad och besitter strategisk kompetens i att driva en stor organisation. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att bygga och utveckla större team samt att coacha, leda och utveckla chefer.
Vi tror att du:
Är en handlingskraftig, tydlig och affärsmässig lagspelare med empatisk förmåga
Har erfarenhet av att leda en större organisation, med utvecklings-, budget- och personalansvar
Har relevant branscherfarenhet från bygg- och fastighetssektorn
Har eftergymnasial utbildning i någon form kopplad till bygg- och fastighet
Har flera års erfarenhet av byggbranschen och ett stort eget kontaktnät på byggkonsultsidan i norra Sverige
Du talar och skriver engelska och svenska obehindrat
Drivs av utveckling – både för verksamheten, dina medarbetare och dig själv


Ytterligare information
TM Konsult är ett av norra Sveriges största arkitekt- och teknikkonsultföretag. Vi är sedan 1966 verksamma med uppdrag från Stockholm i söder till Kiruna i norr och har idag runt 110 medarbetare. Sedan 2021 är vi även en del av AFRY, som består av 16 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri och energi. De kommande decennierna väntas det ske investeringar i mångmiljardklassen när industrins klimatomställning tar fart i regionen. I kombination med att stora råvaruresurser finns i norr innebär detta ett uppsving för det lokala företagsklimatet med utmaningar vad gäller kompetensförsörjningen. Genom fusionen är AFRY med TM Konsult störst på marknaden i norra Sverige, och visionen är att fortsätta växa och bidra med innovativa lösningar i den hållbara omställningen.
Vi värdesätter sammanhållning, kompetensutbyte och mod och strävar mot ett hållbart samhälle där vi framgångsrikt bidrar med kreativa och innovativa lösningar – både nu och för framtiden. Making Future, som vi säger. Med det hälsar vi dig välkommen till oss!
Kontaktuppgifter för frågor:
Krister Persson, Regionchef
[email protected]
+46 10 505 83 55
Jenny Stigedal, HR
[email protected]
AFRY is committed to creating an inclusive & diverse environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, disability, or age. You will be part of a global and diverse company where our differences are our strengths. Join us to accelerate the transition towards a sustainable society. Visa mindre

Projektadministratör till Ipsos kontor i Härnösand

Ansök    Apr 30    Ipsos AB    Marknadsundersökare
Ipsos söker vass projektadministratör till vårt kontor i Härnösand Är du en självgående och positiv person som växer med ansvar? Du behöver vara noggrann, uthållig, ha öga för detaljer, förmåga att prioritera, och tydlig i din kommunikation. Du ska ha lätt för att samarbeta trivas med att arbeta administrativt i tydliga processer och brinna för våra kunder, då är det här tjänsten perfekt för dig! Vad händer på Ipsos?  Som projektadministratör vill vi... Visa mer
Ipsos söker vass projektadministratör till vårt kontor i Härnösand

Är du en självgående och positiv person som växer med ansvar? Du behöver vara noggrann, uthållig, ha öga för detaljer, förmåga att prioritera, och tydlig i din kommunikation. Du ska ha lätt för att samarbeta trivas med att arbeta administrativt i tydliga processer och brinna för våra kunder, då är det här tjänsten perfekt för dig!

Vad händer på Ipsos? 

Som projektadministratör vill vi att du är delaktig i hela processen från det att ett projekt kommer in, till att slutleverans till kund sker. Du arbetar tillsammans med ansvarig projektledare i Härnösand, men kommer även att arbeta självständigt och ha dialog med interna och externa kunder som finns över hela Sverige men även i andra länder. Som projektadministratör ska du administrera och assistera i pågående projekt efter givna direktiv och processer.

Ipsos förväntningar på dig ?

Vi ser att du är nyfiken, proaktiv, har lätt att lära och snabbt kan sätta dig in i nya projekt och arbetsuppgifter. Du ska ha intresse för affärer och gilla att arbeta nära kunder. Du motiveras av frihet under ansvar och att arbeta mot tydliga mål, oftast i högt tempo. Vi ser att du:


• Har adekvat eftergymnasial utbildning. Kunskap i undersökningsmetodik är önskvärd.
• God administratör som kan hantera många projekt samtidigt
• Har bra koll på ny teknik god datavana och är kompetent i Officepaketet
• Talar och skriver svenska och engelska obehindrat/flytande
• Kraft och vilja att driva projekt självständigt, ta ansvar och egna initiativ
• Är utåtriktad och har sinne för humor – en absolut nödvändighet i en imiljö där förutsättningarna snabbt kan skifta

Meriterande för tjänsten är om du arbetat med administration, kundtjänst och/eller projektledning.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Tjänsten är en allmän visstidsanställning på 12 månader, 100% sysselsättningsgrad med placering på kontoret Härnösand. Lön och startdatum efter ök. Skicka ditt CV och ansökan snarast, dock senast, 24 maj till [email protected] Skriv "Projektadministratör” i rubrikraden. Ansökningar kommer att hanteras vartefter de inkommer och vi sparar ansökningar under tiden rekryteringsprocessen pågår. För mer information kontakta gärna Hasse Tjernberg (verksamhetsansvarig) eller Pernilla Wrangdahl (HR)

Ipsos är ett av världens ledande research- och analysföretag med verksamhet i 90 länder. Vill du veta mer om Ipsos, besök vår hemsida www.ipsos.com Visa mindre

Betald Praktik som Digital marknadsförare

Ansök    Jul 8    Bokadero AB    Marknadsförare
Nu söker vi på Bokadero en framtida stjärna som vill vara med och utveckla sig själv och Bokadero till nästa nivå! Är du en driftig och intiativtagande person med kunskap inom digital marknadsföring? Vill du jobba på ett värderingsdrivet företag med stora ambitioner? Då har du chansen att vara med på vår snabba, svängiga och roliga resa som vi har framför oss, som Digital marknadsförare på Bokadero har du chansen att komma in och växa för att bli vår framt... Visa mer
Nu söker vi på Bokadero en framtida stjärna som vill vara med och utveckla sig själv och Bokadero till nästa nivå!
Är du en driftig och intiativtagande person med kunskap inom digital marknadsföring? Vill du jobba på ett värderingsdrivet företag med stora ambitioner? Då har du chansen att vara med på vår snabba, svängiga och roliga resa som vi har framför oss, som Digital marknadsförare på Bokadero har du chansen att komma in och växa för att bli vår framtida Marknadschef.
Vilka är Bokadero?
Bokadero är en digital rekryteringsplattform som förmedlar olika jobb, såsom konsultjobb, anställningar, praktikplatser, styrelsejobb m.m. I grunden har vi ett rekryteringsverktyg som förenklar för arbetsgivarnas rekryteringsprocesser.
Genom vår plattform kan arbetsgivare visa upp sitt nuvarande och framtida rekryteringsbehov och sedan enkelt hantera ansökningar som kommer in. Konsulter och arbetssökande kan lägga upp sina profiler, paktera sina tjänster, söka jobb och lämna offerter på jobbuppdrag som kommer in på vår jobbportal.
Genom Bokadero Arena erbjuder vi också företag kontinuerlig kompetensutveckling genom en produkt som kan liknas som Netflix för utbildnings- och affärsnätverk.
Ett av våra stora mål är att koppla ihop vår plattform med föreningslivet och bli en av de största aktörerna som stöttar föreningslivet. Vi vill dela ut 50 miljoner kr per år till föreningslivet genom att dela ut 6 % av våra intäkter.
Vi vill göra jobbet till en hobby!
Bokadero tror på att om vi tillsammans med dig utvecklar ett företag som våra medarbetare tycker är som sin hobby då kommer vi tillsammans kämpa hårdare och bry oss mer om företagets utveckling.
Vi tror att jobbet blir roligare när alla är delaktiga i företagets utveckling och när arbetsuppgifterna känns betydelsefulla. För att uppnå det lägger vi väldigt mycket eget ansvar på alla medarbetare där alla ska känna att misstag bara är en väg vi behöver vandra för att nå framgång.
Om företaget går bra så tycker vi också att våra medarbetare ska ha det lite bättre också, det gör vi genom att dela ut gemsamma bonusar till medarbetarna om vi uppnår våra målsättningar.
Dina arbetsuppgifter som Digital Marknadsförare på Bokadero
Som Digital Marknadsförare är du en nyckelspelare i organisationen (precis som alla andra på Bokadero), då din främsta uppgift är att få fler att upptäcka Bokaderos tjänster.
Du planerar tillsammans med säljteam och marknad våra kampanjer, skapar kampanjerna och mäter utfallet. Du har en startbudget att förhålla dig till och desto bättre resultat vi ser av ditt arbete desto mer resurser får du för att lyckas ännu bättre. Vi är ett företag med sikte på tillväxt, så vi kommer hela tiden vilja bli bättre tillsammans med dig.
Till din hjälp har du hela Bokadero men framförallt Carro som idag jobbar med våra sociala medier, nyhetsbrev, eventkommunikation m.m.
Vi förstår att du kanske inte har möjlighet att jobba med alla våra olika delar i marknadsföringen och där får vi kolla på lösningar på vilka kompletterande lösningar vi kan skapa. Idag hyr vi in konsulter för Google Ads t.ex.
Arbetsuppgifter som finns tillgängliga för dig kan vara:


- Mäta analysera vår generella marknadsföring.
- Google Ads
- SEO-optimering
- Facebook Ads
- Marketing Automation
- Skapa landningssidor för kampanjer
- Leadsgenerering
- Utveckla partnerkoncept för ökad skalbarhet i försäljningen.
- Paketera och genomföra extra marknadspaket för rekryterande företag och konsulter.
- Mailkampanjer.
- Utveckla vårt marknadsarbete strategiskt.
Du kommer få eget ansvar att driva på och utveckla vår marknadsföring till nästa nivå. Även om det är en praktik så vill vi ge dig stort ansvar för att växa in i rollen, vi tror att människor växer med ansvar.
Praktiken ska vara minst 6 månader, men troligen längre. Vår förhoppning efter avslutad praktik är att du då ska kunna erbjudas anställning i vårt team och bli en nyckelperson.
Din profil
Som person ser vi att du gärna har stor drivkraft och att du trivs med stort ansvar, högt tempo och kontinuerlig utveckling. Du är väldigt nyfiken på digital marknadsföring och håller dig idag väldigt uppdaterad i ämnet på olika sätt. Kanske studerar du idag och ser detta som ett perfekt komplement till dina studier.
Du är en person som är lätt att samarbeta med och du har lätt för att hitta lösningar på utmaningar. Du gillar att testa olika saker i liten skala för att sedan utvärdera och skala upp det.
Plats
Som praktikant och anställd på Bokadero kan du själv välja vart du vill arbeta från som utgångspunkt, det är meriterande för oss om du vill arbeta från en liten/medelstor stad i Sverige då vi själva brinner för landsbygden och vill bli rikstäckande. Vi har anpassat vårt arbetssätt för att alla ska kunna utgå från valfri ort.
Vi har kontinuerliga träffar på vårt huvudkontor i Söderhamn som du behöver kunna ta dig till.
Om tjänsten
Sista ansökningsdag är 30 september, intervjuer kan ske löpande och anställning kan också starta innan sista ansökningsdag. Visa mindre

Do you want to be part of the transition to renewable energy ?

Marketing Specialist The company Absolicon Solar Collector was established in 2007. Today, Absolicon is a business company with 20 installations on three continents and 30 employees i three cities. Fossil energy resources are limited. The sun will be shining for a least another 4 billion years. By developing, manufacturing and selling solar energy systems that generate renewable energy in various forms, we are helping to solve the world’s energy problem. W... Visa mer
Marketing Specialist
The company Absolicon Solar Collector was established in 2007. Today, Absolicon is a business company with 20 installations on three continents and 30 employees i three cities. Fossil energy resources are limited. The sun will be shining for a least another 4 billion years. By developing, manufacturing and selling solar energy systems that generate renewable energy in various forms, we are helping to solve the world’s energy problem.
Would you like to join the next part of the journey in conquering the world with solar concentrators, to establish a distributor network in export markets and make the sales volumes more efficient?
Absolicon is now looking for a Marketing Specialist
We are looking for an enthusiastic Marketing Specialist to help us in our overall marketing efforts. You will be an integral part of the development and execution of marketing plans to reach targets from brand awareness to product promotion.


Marketing Specialist skills & qualification
A Marketing specialist should be a competent professional able to grasp consumer behavior trends and generate creative ideas. You should also be well-versed in specialized marketing concepts, principle and tactics.
The goal is to deliver effective marketing programs that will help our reputation and growth.
· Proven experience as marketing specialist or similar role
· Thorough understanding of marketing elements (including traditional and digital marketing such as SEO/Social media etc.) and market research methods
· Demonstrable experience in marketing data analytics and tools
· Solid computer skills, including Hubspot, MS Office, marketing software (Adobe Creative Suite & CRM) and applications (Web analytics, Google Adwords etc.)
· Knowledge of HTML, CSS and web development tools
· Well-organized and detail oriented
· Exceptional communication and writing skills (English & Spanish)
· Commercial awareness partnered with a creative mind
· BSc/BA in marketing, communications or equivalent


Marketing Specialist Duties and Responsibilities
· Conduct market research to find answers about consumer requirements, habits and trends
· Brainstorm and develop ideas for creative marketing campaigns
· Assist in outbound or inbound marketing activities by demonstrating expertise in various areas (content development and optimization, advertising, events planning etc.)
· Liaise with external vendors to execute promotional events and campaigns
· Collaborate with marketing and other professionals to coordinate brand awareness and marketing efforts
· Plan and execute initiatives to reach the target audience through appropriate channels (social media, e-mail)
· Assist in analyzing marketing data (campaign results, conversion rates, traffic etc.) to help shape future marketing strategies
· Undertake individual tasks of a marketing plan as assigned Visa mindre

Projektadministratör till Ipsos kontor i Härnösand

Ansök    Mar 9    Ipsos AB    Marknadsundersökare
Ipsos söker två vassa projektadministratörer till vårt kontor i Härnösand Är du en självgående och positiv person som växer med ansvar? Du behöver vara noggrann, uthållig, ha öga för detaljer, förmåga att prioritera, och tydlig i din kommunikation. Du ska ha lätt för att samarbeta trivas med att arbeta administrativt i tydliga processer och brinna för våra kunder, då är det här tjänsten perfekt för dig! Genom vår förmåga att omsätta insikter till ko... Visa mer
Ipsos söker två vassa projektadministratörer till vårt kontor i Härnösand

Är du en självgående och positiv person som växer med ansvar? Du behöver vara noggrann, uthållig, ha öga för detaljer, förmåga att prioritera, och tydlig i din kommunikation. Du ska ha lätt för att samarbeta trivas med att arbeta administrativt i tydliga processer och brinna för våra kunder, då är det här tjänsten perfekt för dig!


Genom vår förmåga att omsätta insikter till konkreta rekommendationer och strategier bygger vi nära partnerskap med våra kunder som hjälper dem att göra bättre affärer och som gör Ipsos till det största insiktsföretaget i Sverige.

Vad händer på Ipsos? 

Som projektadministratör vill vi att du är delaktig i hela processen från det att ett projekt kommer in, till att slutleverans till kund sker. Du arbetar tillsammans med ansvarig projektledare i Härnösand, men kommer även att arbeta självständigt och ha dialog med interna och externa kunder. Som projektadministratör ska du administrera och assistera i pågående projekt efter givna direktiv.

Hos oss får du drivna, lyhörda och kompetenta medarbetare som bidrar till en trevlig stämning på arbetsplatsen.  Du kommer även få en eller flera handledare som stöttar och hjälper dig in i rollen och guidar dig i företaget på bästa sätt.

Ipsos förväntningar på dig ?


• Har adekvat eftergymnasial utbildning
• God administratör som kan hantera många projekt samtidigt
• Har bra koll på ny teknik god datavana och är kompetent i Officepaketet
• Talar och skriver svenska och engelska flytande
• Kraft och vilja att driva projekt självständigt, ta ansvar och egna initiativ
• Utåtriktad och med god social kompetens
• Meriterande för tjänsten är om du arbetat med administration eller projektledning

Som person blir du snabbt självgående i ditt arbete, du har lätt för att ta till dig ny information och du förstår vad som krävs för att säkerställa att projektet blir fullgjort enligt uppsatta kvalitets- och tidsaspekter. Du har en positiv attityd som smittar av sig.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Startdatum snarast, dock senast, 17 maj och lön efter överenskommelse. Tjänsten är en allmän visstidsanställning på 12 månader, 100% sysselsättningsgrad och placering Ipsos kontor i Härnösand. Skicka ditt CV och ansökan till [email protected] Skriv "Projektadministratör” i rubrikraden. Ansökningar kommer att hanteras vartefter de inkommer. Senaste ansökningsdatum 31 mars, 2021. Vi sparar ansökningar under tiden rekryteringsprocessen pågår, därefter tas de bort. För mer information kontakta gärna Hasse Tjernberg (verksamhetsansvarig) eller Pernilla Wrangdahl (HR)

Ipsos är ett av världens ledande research- och analysföretag med verksamhet i 90 länder. Vill du veta mer om Ipsos, besök vår hemsida www.ipsos.com Visa mindre

Projektledare till återbruksgalleria

Vi är medarbetare, kollegor och vänner med hjärta för Härnösand. Tillsammans gör vi skillnad för människor - dygnet runt. Med glädje delar vi med oss av vår kunskap och service i våra olika yrkesroller. I Härnösand har vi tagit #metoo vidare till #WeDo. Vi vill skapa en hållbar arbetsplats och kommun där alla kan känna sig trygga och ha framtidstro. Nu söker vi positiva, ansvarstagande och engagerade människor som vill vara med och bygga en hållbar fra... Visa mer
Vi är medarbetare, kollegor och vänner med hjärta för Härnösand. Tillsammans gör vi skillnad för människor - dygnet runt. Med glädje delar vi med oss av vår kunskap och service i våra olika yrkesroller.

I Härnösand har vi tagit #metoo vidare till #WeDo. Vi vill skapa en hållbar arbetsplats och kommun där alla kan känna sig trygga och ha framtidstro.

Nu söker vi positiva, ansvarstagande och engagerade människor som vill vara med och bygga en hållbar framtid i Härnösand.


Om tjänsten

Arbetslivsförvaltningen är en förvaltning som ansvarar för att samordna och utveckla kommunens arbetsmarknad och vuxenutbildning. Arbetslivsförvaltningen erbjuder årligen sysselsättning och utveckling för personer som inte står till den offentliga arbetsmarknadens förfogande. I det pågående samarbetet mellan Hemab och Arbetslivsförvaltningen genom återvinningscentralen Kretsloppsparken, uppkom idén att ytterligare utveckla konceptet med återbruk genom att skapa en galleria för försäljning av återbrukade produkter. Konceptet ska locka en bredare målgrupp samt sprida kunskap om hållbarhet och cirkulär ekonomi. Målet med projektet är att bygga upp och etablera en återbruksgalleria på central plats i Härnösand samt att hitta personer som är intresserade av att etablera företag inom återbruk i dessa lokaler.

Nu söker vi en projektledare som kan hjälpa oss med att utveckla detta. 

Arbetsuppgifter

Du kommer att leda arbetet tillsammans med en arbetsgrupp om fem personer, ansvara för övergripande mål samt rapportera löpande till projektets styrgrupp. Som projektledare ansvarar du för att utforma en projektplan tillsammans med arbetsgruppen samt söka relevanta projektmedel från olika instanser. Du ansvarar för ekonomi och samordning av projektet, ta fram förslag på lämplig driftsform, samt fullföljande av uppdraget.

I uppdraget ingår också att hitta personer som vill investera och etablera sig på en ny arena för hållbart företagande. Du ska också genomföra analyser, marknadsföra Härnösand och regionen som ett attraktivt etableringsområde, samt stimulera och sprida kunskap om möjligheterna kring hållbart företagande.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av projektledning och projektarbete i större projekt. Ett krav för tjänsten är att du har relevant akademisk utbildning inom projektledning eller erfarenhet som kan bedömas likvärdig. Meriterande är om du har utbildning/erfarenhet inom marknadsföring och etableringsprocesser. Det är också meriterande om du har erfarenhet av eget företagande eller arbete inom regionalfondsfinansierade projekt. Du bör ha ett intresse för miljö och hållbarhetsfrågor.

Som person är du kommunikativ och har god samarbetsförmåga. Du är kreativ och problemlösande, har lätt till att ta initiativ och inriktad på att leverera en hög prestationsnivå.



Övrig information


Omfattning: heltid, allmän visstidsanställning till och med 2022-06-30. 

Lön: Individuell lönesättning

Startdatum: snarast eller senast 20210301

Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. 



Härnösand i Höga Kusten är platsen för dig som gillar det nära och enkla livet. Här kan du bo nära havet och naturen och vad du än är intresserad av så finns det bara några minuter bort. Ena stunden på jobbet – i nästa på havet, i skogen eller på fritidsanläggningen. Välkommen till Härnösand!

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen vill vi att du söker tjänsten via denna annons. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt. Visa mindre

Marknadskommunikatör till Elpress

Om tjänsten Då vi nu tar ytterligare ett steg i utvecklingen gällande vår marknadsföring och satsar på vår digitala resa söker vi dig som drivs av utveckling och vill hjälpa oss med denna spännande utmaning. Du erbjuds chansen att få arbeta i en framgångsrik organisation med korta beslutsvägar och fokus på tillväxt. Tjänsten kan utvecklas och innefatta personalansvar för ett team på 4 personer om du lockas av en tjänst med mer ansvar och operativ ledning... Visa mer
Om tjänsten
Då vi nu tar ytterligare ett steg i utvecklingen gällande vår marknadsföring och satsar på vår digitala resa söker vi dig som drivs av utveckling och vill hjälpa oss med denna spännande utmaning.
Du erbjuds chansen att få arbeta i en framgångsrik organisation med korta beslutsvägar och fokus på tillväxt.
Tjänsten kan utvecklas och innefatta personalansvar för ett team på 4 personer om du lockas av en tjänst med mer ansvar och operativ ledning.

Vill du arbeta i en kreativ, innovativ och omväxlande tjänst inom marknadsföring kan detta vara din nya utmaning.
Välkommen med din ansökan redan idag!


Om företaget
Omställningen till ett hållbart samhälle har skapat ett större fokus på förnybara energikällor och miljövänliga transportsätt. Vindkraft, solceller, smarta lokala elnät, batterilagring och elfordon har alla behov av elektriska förbindningar. Elpress AB vill fortsätta vara en del i samhällsutvecklingen och erbjuda elektriska förbindningslösningar och smarta verktyg som hjälper till med övergången till ett cirkulärt samhälle.
Elpress AB med huvudkontor i Kramfors tillverkar och marknadsför kontaktpressningssystem för elektriska ledarförbindningar. Elpress är marknadsledande i Norden och säljer bland annat till krävande transformator-, vindkraftverks-, tåg- och fordonskunder över hela världen.
Utveckling och tillverkning av systemen sker i Kramfors. Förutom moderbolaget finns försäljningskontor i Stockholm, Sundsvall, Danmark, Tyskland, USA samt Kina. Totalt är vi ca 160 personer i koncernen och omsätter ca 350 Mkr med god lönsamhet och stark tillväxt. Elpress AB ägs av Lagercrantz Group AB, som är noterat på Stockholmsbörsen.

För närmare information; www.elpress.se.


Arbetsuppgifter
I ditt arbete med säljstödsmaterial ansvarar du huvudsakligen för att ta fram säljstödsmaterial till marknadsföring av Elpress produkter.

Du kommer bland annat ansvara för:

- Planera och arbeta i projekt för framtagning av Elpress koncernens kataloger och marknadsmaterial.
- Ta fram produktblad, bruksanvisningar, nyhetsblad, skyltar, emballage etc.
- Arbeta med annonser som Elpress koncernen använder utifrån kommunikationsplan som tas fram årligen.
- Förse grossister med katalogjusteringar som de är i behov av.
- Utföra fotografering av Elpress koncernens produkter för kataloger samt övrigt marknadsmaterial.
- Vid behov arbeta med det grafiska utseendet av Elpress koncernens hemsida samt uppdatera den med senaste nyheter och även underhålla denna.

Vidare kommer du vara operativ kontaktperson vid grafiska frågor inom Elpress koncernen, arbeta med marknadsföring av utbildningskoncept och det är självklart viktigt att du håller dig uppdaterad med det senaste inom grafisk design och utformning av marknadsmaterial.

Placeringsort: Tjänstens placering är vid något av våra kontor i Kramfors eller Sundsvall. För rätt kandidat finner vi den bästa lösningen för båda parter. Tjänsten kräver minst 2 dagars närvaro i Kramfors/ vecka då produktion, huvudkontor och dina medarbetare finns här.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Det är meriterande om du har utbildning och erfarenhet av sociala medier, web och filmproduktion. Vidare har du goda kunskaper inom layoutprogram såsom t.ex. Adobe Indesign.

Som person är du självklart kreativ, positiv och trivs med att arbeta i grupp likväl som självständigt. Du har viljan att utvecklas, är ansvarsfull och trivs då du får ta egna initiativ samt motiveras av utveckling och nya idéer. Du har vidare ett strukturerat arbetssätt eftersom du kommer att hantera många arbetsuppgifter- och områden parallellt.
Koncernen präglas av entreprenörskap, öppenhet och prestigelöshet samt befinner sig i stark tillväxt. Det är därför synnerligen viktigt att du trivs och blir engagerad i en sådan miljö. Du har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift i svenska och engelska.

Stor vikt läggs vid den personliga lämpligheten då vi värderar lyhördhet, rätt attityd och hög ambition. Vidare är det viktigt att Elpress värdegrund; tillit, passion, kvalitet och utveckling genomsyrar ditt sätt att arbeta.


Övrigt
För närmare information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Linda Sandwall på KFX HR- partner, 070- 663 19 89 alternativt mailadress: [email protected].

Sökande till denna tjänst kommer att få genomgå personlighetstest, kompetenstest och bakgrundskontroll.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag då urval och intervjuer sker löpande, dock senast 22 Oktober. Visa mindre

Do you want to be part of the transition to renewable energy ?

Market Analyst The company Absolicon Solar Collector was established in 2007. Today, Absolicon is a business company with 20 installations on three continents and 30 employees i three cities. Fossil energy resources are limited. The sun will be shining for a least another 4 billion years. By developing, manufacturing and selling solar energy systems that generate renewable energy in various forms, we are helping to solve the world’s energy problem. Would y... Visa mer
Market Analyst
The company Absolicon Solar Collector was established in 2007. Today, Absolicon is a business company with 20 installations on three continents and 30 employees i three cities. Fossil energy resources are limited. The sun will be shining for a least another 4 billion years. By developing, manufacturing and selling solar energy systems that generate renewable energy in various forms, we are helping to solve the world’s energy problem.
Would you like to join the next part of the journey in conquering the world with solar concentrators, to establish a distributor network in export markets and make the sales volumes more efficient?
Absolicon is now looking for a Market Analyst for Central and South America.
The job requires good knowledge and skills to independently conduct in-depth analyzes and surveys of the Spanish-speaking markets, primarily in America, on behalf of Absolicon.
Business Specialist skills & qualification
Business Specialist requires data analysis (demographic, financial, competitor, etc.) skills, he/she must possess excellent communication and writing skills, be adept in business and development as well as possess interpersonal skills to work collaboratively with colleagues and clients.
· Research & Strategy – In order to have an understanding of how Absolicon can be positioned in a specific Market, the Business Specialist must have strong research and strategic analysis skills. These are necessary in order to benchmark the competition and keep the company ahead of it.
· Communication & Interpersonal skills – The Business Specialist must have strong communication skills. They are required in order to communicate, present, assert and speak to all the different stakeholders involved. He/she must also be able to cold call prospects with confidence in order to gain new clients.
· Business intelligence – BS conduct the necessary market analysis needed to identify the Absolicon current and future position in a specific Market. He/she conduct analysis of what competitive advantage Absolicon has over the similar businesses in the sector. Business Specialist must be able to collect the data he/she needs in order to prepare an accurate analysis.
· Project Management – BS is able to set goals, plan and manage projects, manage the risks involved, calculate budgets, cost, time and teams working on ongoing projects.
· Negotiation and Persuasion – This includes being tactful and diplomatic at all times. Achieving his/her goals required that BS is able to learn when to compromise and when to take a stand. In order to persuade his/her prospects to do what needs to be done, BS needs to win their hearts, minds and trust. Visa mindre