Lediga jobb Arbetsförmedlingen i Härnösand

Se alla lediga jobb från Arbetsförmedlingen i Härnösand. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Härnösand som finns inom det yrket.

Servicedeskmedarbetare

Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta ... Visa mer
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Tillsammans får vi Sverige i arbete! Vill du bli en av oss?




Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten.

Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi är inne i ett omfattande förnyelsearbete, i det är IT och digitalisering mycket centralt. Genom att förstå verksamheten och kombinera det med vår IT-kompetens kan vi leverera moderna och värdeskapande tjänster. Vårt mål är högt, vi tänker bli Sveriges modernaste myndighet.

Vi har en stark övertygelse om att en nyckel för att lyckas (tillräckligt fort) är att vi lyckas släppa loss kraften hos alla våra medarbetare.
Vi tror helt enkelt att ”om alla får göra mer av det Jag brinner för och får tillit att fatta egna beslut så går det fortare, blir bättre och vi har roligare på vägen”. Naturligtvis behöver detta kombineras av en stor förståelse för helheten och vad som gynnar vår resa.

Enheten support och övervakning, Sektionen servicedesk, Härnösand
Vi på Servicedesk finns på tre orter, Härnösand, Östersund och Skövde och är idag cirka 60 medarbetare. Vi arbetar tätt i team över orterna och söker nu nya medarbetare till IT-avdelningen på Arbetsförmedlingen i Härnösand som kan bidra framåt på vår resa.

Det bästa med att jobba inom enheten är att vi medarbetare ges, genom självledarskapet, stor möjlighet att vara med och påverka enhetens utveckling. Vi får arbeta med den nyaste tekniken och de modernaste, agila metoderna. Vi respekterar och lyfter varandra och lär oss genom att prova oss fram.

På Servicedesk har vi möjligheten att jobba i direkt kontakt med kunden/användaren och sen använda den kunskapen vi får till att förbättra våra IT-lösningar i ett nära samarbete med resten av IT-avdelningen.

Vi jobbar med att förstå kunden/användarens behov och tillgodose det, för oss är det viktigt att hela tiden jobba med förbättringar och att vi levererar hög kvalité i det vi gör.

Beskrivning av rollen
Du kommer i din roll primärt supportera våra interna användare (alla anställda på arbetsförmedlingen) och/eller våra externa kunder (externa aktörer) via telefon och mejl. Du kommer också ges tid och utrymme till att lyfta och driva förbättringar och skapa långsiktigt värde för våra användare och kunder.

Vi arbetar idag mellan 7.20–16.40 och har därmed tre olika skift som vi schemaläggs på utifrån verksamhetens behov. 

Distansarbete är möjligt i viss utsträckning. 

Vi söker dig som har följande grundläggande kvalifikationer:
- Avslutad godkänd gymnasieutbildning

- Har arbetslivserfarenhet av service mot kunder inom de senaste tre åren

- Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift 

Meriterande:
- Erfarenhet av att arbeta med support via telefon och digitala kanaler

- Erfarenhet av ärendehanteringssystemet ServiceNow

Vem är du
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och egenskaper som till exempel:

- Flexibilitet, positivt bemötande samt god förmåga att ge service och hjälpa andra 

- Målmedvetenhet, uthållighet och förmåga att anpassa din arbetsinsats efter verksamhetens behov och växla mellan olika uppgifter med kort framförhållning

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap:

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten

- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser

- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring 

 

Vårt erbjudande
Tjänsterna är två tillsvidareanställningar och en visstidsanställning till och med 2023-12-31, på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsorten är Härnösand.

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss


Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2023-02-05. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt intyg/betyg som styrker kraven för tjänsten. När du skickar din ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor.

För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår har vi svårare att göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.

Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den Rekryteringspartner som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss 

Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Visa mindre

Sektionschef till Övervakning-Kontaktcenter i Härnösand

Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta ... Visa mer
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?




Vilka är vi
Arbetsförmedlingen tar nu sikte på 2026 - en reformerad myndighet med ett tydligare fokus.

För oss på IT betyder det såväl omfattande utveckling av externa digitala tjänster som utveckling av våra interna digitala lösningar. Med tekniken transformerar vi myndigheten – i grunden.

Vårt uppdrag inom enheten Support och Övervakning är att leverera en support i världsklass till Arbetsförmedlingens kunder samt anställda inom myndigheten. Vi ska även tillsammans med de andra funktionerna inom enheten aktivt bidra till en minskning av antalet inkommande kontakter till myndigheten genom proaktivitet, självläkande system, självserviceportaler osv.

Enheten består av fyra sektioner var av tre av dessa är Supportteam som är lokaliserade i Östersund, Skövde och Härnösand. Den fjärde sektionen är ett Övervakning-Kontaktcenter som är lokaliserad i Härnösand. Sektionerna består av ca 15-20 medarbetare.

Supportteamens erbjudande är en väg in för felanmälan, teknisk support, information och svar på metod och användarfrågor.

Sektionen Övervakning-Kontaktcenter erbjuder en övervakningsplattform för övervakning av applikation, infrastruktur och nätverk, samt instruktionsbaserad drift genom Operation Center. Sektionen ansvarar också för en kontaktcenterplattform som möjliggör att Arbetsförmedlingen som myndighet uppfattas som en relevant digital aktör för våra kunder och partners. Vi finns i samma kanaler som våra kunder och erbjuder tjänster och funktioner för kundkontakt, kunskapsbas, ärendestyrning och bemanningsplanering. 

Du kommer samverka tätt med andra sektioner och sektionschefer för att lyckas med ert gemensamma uppdrag. 

För att vi ska vara framgångsrika och lyckas med vårt uppdrag har vi en stark tro på att leverera iterativt och att lära oss på vägen. Vi har basen i Scrum och inspireras av SAFe-ramverket.

Vem söker vi
Vi söker en sektionschef till sektionen Övervakning-Kontaktcenter som vill vara en viktig spelare i arbetet med att transformera myndigheten med hjälp av ny teknik. I arbetet ingår att kontinuerligt förbättra arbetssätt, processer, metoder och verktyg. Du har god förmåga att driva arbetet mot uppställda mål i nära samarbete med övriga kollegor inom enheten. Här får du vara med och utforma din egen roll, hitta din egen plats och skapa ditt eget bidrag inom organisationen.

Sektionschefens uppdrag och ansvar
Ditt uppdrag som sektionschef innebär verksamhets- och personalansvar. Du ansvarar för att sektionens resultat motsvarar fastställda mål och förväntningar.

Du som sektionschef har ett viktigt uppdrag i att skapa välfungerande arbetsgrupper och tillsammans med dina medarbetare driva och utveckla verksamheten. Du skapar förutsättningar för goda prestationer, hög trivsel och en god arbetsmiljö genom att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens chefskriterier. Du verkar för en kultur som är präglad av tillit, öppenhet och trygghet. Ditt arbete sker i starkt partnerskap i och utanför din egen sektion och i god samverkan med fackliga parter. Du ingår i enhetschefens ledningsgrupp och kommer gemensamt med denna och de andra sektionscheferna att ansvara för hela enhetens resultat och utveckling. Som sektionschef är du en förebild i att leva Arbetsförmedlingens vision, värdegrund och inriktning för medarbetarskap och chefskap.

 

Kvalifikationer
- Aktuell erfarenhet av en ledande roll (sammanhängande uppdrag, projekt, arbetsgrupp) minst sex månader inom Arbetsförmedlingens verksamhet

Eller:

- Genomfört Arbetsförmedlingens förberedande chefsprogram

Eller:

- Aktuell erfarenhet av chefskap på motsvarande nivå med verksamhet- och personalansvar från annan organisation minst ett år

 

Övriga meriter för tjänsten
- Erfarenhet av produktstyrning eller motsvarande
- Erfarenhet av ITIL

 

Vem är du
Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap och chefskap:

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Chefer är medarbetare på Arbetsförmedlingen som dessutom:

- Pekar ut riktning för sina medarbetare och följer upp prestationer
- Undanröjer hinder i vardagen och hanterar problem
- Skapar delaktighet i arbetet och främjar utveckling

 
Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse som inleds med sex månaders provanställning. Placeringsort är Härnösand. Möjlighet att jobba på distans till viss del finns.

Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll och särskild personutredning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Detta innebär att det för befattningen krävs svenskt medborgarskap.

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-10-25. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Visa mindre

Produktansvarig Support till enheten Support och Övervakning, Härnösand

Ansök    Okt 17    Arbetsförmedlingen    IT-strateg
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta ... Visa mer
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?




Vilka är vi
Arbetsförmedlingen tar nu sikte på 2026 - en reformerad myndighet med ett tydligare fokus.

För oss på IT betyder det såväl omfattande utveckling av externa digitala tjänster som utveckling av våra interna digitala lösningar. Med tekniken transformerar vi myndigheten – i grunden.

Vårt uppdrag inom enheten Support och Övervakning är att leverera en support i världsklass till Arbetsförmedlingens kunder samt anställda inom myndigheten. Vi ska även tillsammans med de andra funktionerna inom enheten aktivt bidra till en minskning av antalet inkommande kontakter till myndigheten genom proaktivitet, självläkande system, självserviceportaler osv.

Våra viktigaste uppdrag är bland annat att:
- Strategiskt/Operativt ansvara för produktens utveckling, drift och leverans
- Driva förbättrings och konstadseffektivisering
- Säkerställa dialogen med intressenter

Det bästa med att jobba inom enheten är att vi medarbetare ges, genom självledarskapet, stor möjlighet att vara med och påverka enhetens utveckling. Vi får arbeta med den nyaste tekniken och de modernaste, agila metoderna. Vi respekterar och lyfter varandra och lär oss genom att prova oss fram.

Det är en utmaning att ständigt kunna leverera högklassiga IT-lösningar till våra kunder och medarbetare i en exploderande förändring. Just nu befinner sig vår enhet i en spännande moderniseringsfas och vi behöver fler kollegor. Den förmåga vi söker nu är en produktansvarig för Support.

 

Beskrivning av rollen
Du ansvarar för att hålla ihop leveransen av vår support tillsammans med ett befintliga förmågor i teamet. Du kommer ingå i ett 3rd line team där du kommer ha möjligheten att driva och hantera ärenden som övrig verksamhet lyfter vidare. Du kommer ges tid och utrymme till att lyfta och driva förbättringar och skapa långsiktigt värde för våra användare och kunder. En viktig del kommer även att vara budget och prognosarbete för produkten Support.  

Grundläggande kvalifikationskrav
- Universitets-/högskoleutbildning alt. kan du ha tillgodosett dig motsvarande kunskaper på annat sätt
- Jobbat i ledande positioner inom produktstyrning, projektledning eller dylikt
- Erfarenhet av arbete inom offentlig sektor


Övriga meriter för tjänsten
- Erfarenhet av att leda innovation från idé till färdig leverans
- Erfarenhet av budgetansvar och gjort budgetplanering och uppföljning
- Erfarenhet av produktstyrning eller motsvarande

Vem är du
Några av de egenskaper vi värdesätter är att du är lösningsorienterad, engagerad och strukturerad. Det är också viktigt att du har ett genuint intresse för att utveckla våra kunders verksamhet, gärna genom innovativa IT-lösningar. Du är kreativ och tänker i nya banor.

Som person är du affärsmässig och drivande, strukturerad och initiativtagande med stor social kompetens och förmåga att skapa nätverk både externt och internt. Du är analytisk och noggrann i ditt sätt att arbeta, samtidigt som du trivs med varierande arbetsuppgifter. Du är en lagspelare som trivs i en innovativ och framåtriktad organisation.

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarkriterier:

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse som inleds med sex månaders provanställning. Möjlighet att jobba på distans till viss del finns. Placeringsort: Härnösand.

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-10-31. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.

Intervjuer kan komma att ske löpande. Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Visa mindre

Fullstack-utvecklare till Enheten IT Infrastruktur i Härnösand

Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta ... Visa mer
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?




Avdelningens/Enhetens uppdrag
Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten.

Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi är inne i ett omfattande förnyelsearbete, i det är IT och digitalisering mycket centralt. Genom att förstå verksamheten och kombinera det med vår IT-kompetens kan vi leverera moderna och värdeskapande tjänster. Vårt mål är högt, vi tänker bli Sveriges modernaste myndighet.

Enheten IT Infrastruktur och sektionen i Härnösand
Vårt fokus inom enheten Infrastruktur ligger på att med ny teknik skapa grunden för Arbetsförmedlingens utveckling mot digitalisering, självbetjäning och automatisering samt leverera ett bemötande i världsklass! Sektionen Support i Härnösand är en del av enheten Infrastruktur och arbetar inom tre olika ansvarsområden; support till våra användare via telefon, Operation center som utvecklar myndighetens applikationsövervakning med fokus på att skapa proaktivitet samt kontaktcenter som ansvarar för myndighetens telefoniplattform. Vi söker nu en utvecklare till funktionen Operation Center.

Beskrivning av tjänsten
De huvudsakliga uppgifterna är att säkra och modernisera Arbetsförmedlingens infrastruktur med fokus på automation, såsom den digitala arbetsplatsen och att lägga grunden för att tillsammans med våra kollegor från andra IT-enheter skapa DevOps.

Följande uppgifter kommer att vara del i ditt dagliga arbete:

- Hålla ihop utvecklingsinitiativ ur ett holistiskt perspektiv.
- Ta fram design-principer och riktlinjer för utveckling.
- Tillse att utvecklingsinitiativ sker enligt arbetsförmedlingens design-principer och riktlinjer
- Kommunicera och samverka med våra användare/intressenter; främst utvecklingsteamen, samt andra intressenter och extern leverantör
- Utbilda/Instruera/stödja andra utvecklare
- Vara en senior utvecklingsresurs i vår Ansibel plattform

För att trivas och lyckas i rollen som utvecklare bör du trivas med att arbeta självständigt och vara drivande. Du bör också vara bra på att kommunicera, både i tal och skrift, eftersom rollen innebär ständiga kontakter med kollegor. En förutsättning är också att du har erfarenhet av komplexa applikationsmiljöer.

Det bästa med att jobba inom enheten är att medarbetare ges, genom självledarskapet, stor möjlighet att vara med och påverka enhetens utveckling. Vi får arbeta med den nyaste tekniken och de modernaste, agila metoderna. Vi respekterar och lyfter varandra och lär oss genom att prova oss fram.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har följande kvalifikationer:

- Godkänd gymnasieutbildning
- Erfarenhet av programmering med Javascript minst 10 år
- Erfarenhet av fullstack-utveckling minst 10 år

Övriga meriter för tjänsten
- God kännedom om databaser (MS , Maria DB, My)
- God kännedom om servermiljöer Linux såväl som Windows
- Programmeringsfärdigheter inom t.ex. powershell, högnivåspråk, .
- Erfarenhet av Scom, Elastic eller andra övervakningsverktyg

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap och chefskap:

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsorten är Härnösand.

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-05-05. 

Du ansöker genom att klicka på knappen ”Ansök”. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss

Urvalstest kan förekomma i vår rekryteringsprocess och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökningstiden gått ut.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Visa mindre

Övervakningstekniker till Enheten IT Infrastruktur i Härnösand

Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta ... Visa mer
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?




Avdelningens/Enhetens uppdrag
Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten.

Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi är inne i ett omfattande förnyelsearbete, i det är IT och digitalisering mycket centralt. Genom att förstå verksamheten och kombinera det med vår IT-kompetens kan vi leverera moderna och värdeskapande tjänster. Vårt mål är högt, vi tänker bli Sveriges modernaste myndighet.

Vi har en stark övertygelse om att en nyckel för att lyckas är att vi lyckas släppa loss kraften hos våra medarbetare. Vi tror helt enkelt att om våra medarbetare får göra mer av det de brinner för och får tillit att fatta egna beslut så går jobbet fortare och blir bättre samtidigt som vi har roligare på vägen. Detta kombineras även med en stor förståelse för helheten och vad som är gynnsamt vår resa.

Enheten IT Infrastruktur och sektionen i Härnösand

Det bästa med att jobba inom enheten är att vi medarbetare ges stor möjlighet att vara med och påverka enhetens utveckling. Vi får arbeta med den nyaste tekniken och de mest moderna, agila metoderna. Vi respekterar och lyfter varandra och lär oss genom att prova oss fram.

På sektionen har vi möjligheten att jobba i direktkontakt med kunden/användaren och sedan använda den kunskapen vi får till att förbättra våra IT-lösningar i ett nära samarbete med resten av verksamhetsområdet inom IT. För oss är det viktigt att hela tiden jobba med förbättringar och att vi levererar hög kvalitet i det vi gör.

Beskrivning av tjänsten
Vi är i uppstartsfasen av en ny funktion inom support- och incidenthanteringen på verksamhetsområde IT som heter Operation Center. Operation Centers uppdrag är att förflytta oss från en reaktiv till en proaktiv support genom applikationsövervakning där vi kommer lägga mycket fokus på övervakning, utveckling, automation i våra nya och befintliga systemstöd.,

Operation Center ska kunna ta hand om fördefinierade larm och incidenter på ett proaktivt sätt och utföra instruktionsbaserade driftåtgärder i syfte att hålla tillgänglighet enligt SLA och OLA, vilket leder till minskad påverkan hos kunder och användare. Vi ska även stödja våra utvecklingsteam i deras incident- och problemhantering genom att hjälpa dem med larmsättning, uppföljning och proaktiva åtgärder.

Du kommer också ges tid och utrymme till att lyfta och driva förbättringar, egen utveckling samt skapa långsiktigt nytta och värde för våra interna användare och externa kunder.

Du kommer ha varierande arbetstider, både kontorstid och obekväm arbetstid.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har följande kvalifikationer:

- Avslutad godkänd gymnasieutbildning
- Arbetslivserfarenhet inom IT teknisk support under de senaste 3 åren
- Goda kunskaper i det svenska och engelska språket i tal och skrift.

Övriga meriter för tjänsten
- Servicenow (Övervakningsplattformen)
- Kännedom om Java-Script för att kunna utveckla i våra stödsystem och processer
- Kännedom om SCOM, Elastic, Riverbed etc (larmkällor)
- Erfarenheter av ITIL processtyrd verksamhet



 Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap och chefskap:

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

 

Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsorten är Härnösand.

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss


Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-05-08.

Du ansöker genom att klicka på knappen ”Ansök”. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsidahttps://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss

Urvalstest kan förekomma i vår rekryteringsprocess och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökningstiden gått ut.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Visa mindre

Sektionschef till Servicedesk Härnösand på enheten Support och Övervakning

Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta ... Visa mer
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?




Vilka är vi
Arbetsförmedlingen tar nu sikte på 2026 - en reformerad myndighet med ett tydligare fokus.

För oss på IT betyder det såväl omfattande utveckling av externa digitala tjänster som utveckling av våra interna digitala lösningar. Med tekniken transformerar vi myndigheten – i grunden. Vi består av över 11 000 engagerade medarbetare utspridda i hela landet.

Vårt uppdrag inom enheten Support och Övervakning är att leverera en support i världsklass till Arbetsförmedlingens kunder samt anställda inom myndigheten. Vi ska även tillsammans med de andra funktionerna inom enheten aktivt bidra till en minskning av antalet inkommande kontakter till myndigheten genom proaktivitet, självläkande system, självserviceportaler osv.

Enheten består av fyra sektioner var av tre av dessa är Supportteam som är lokaliserade i Östersund, Skövde och Härnösand. Den fjärde sektionen är ett Övervakning-Kontaktcenter som är lokaliserad i Härnösand. Sektionerna består av ca 15-20 medarbetare.

Supportteamens erbjudande är en väg in för felanmälan, teknisk support, information och svar på metod och användarfrågor.

Sektionen Övervakning-Kontaktcenter erbjuder en övervakningsplattform för övervakning av applikation, infrastruktur och nätverk, samt instruktionsbaserad drift genom Operation Center. Sektionen ansvarar också för en kontaktcenterplattform som möjliggör att Arbetsförmedlingen som myndighet uppfattas som en relevant digital aktör för våra kunder och partners. Vi finns i samma kanaler som våra kunder och erbjuder tjänster och funktioner för kundkontakt, kunskapsbas, ärendestyrning och bemanningsplanering.

Du kommer samverka tätt med andra sektioner och sektionschefer för att lyckas med ert gemensamma uppdrag.

För att vi ska vara framgångsrika och lyckas med vårt uppdrag har vi en stark tro på att leverera iterativt och att lära oss på vägen. Vi har basen i Scrum och inspireras av SAFe-ramverket.

Vem söker vi
Vi söker en sektionschef till Support som vill vara en viktig spelare i arbetet med att transformera myndigheten med hjälp av ny teknik. I arbetet ingår att kontinuerligt förbättra arbetssätt, processer, metoder och verktyg. Du har god förmåga att driva arbetet mot uppställda mål i nära samarbete med övriga kollegor inom enheten. Här får du vara med och utforma din egen roll, hitta din egen plats och skapa ditt eget bidrag inom organisationen.

Sektionschefens uppdrag och ansvar
Ditt uppdrag som sektionschef innebär verksamhets- och personalansvar. Du ansvarar för att sektionens resultat motsvarar fastställda mål och förväntningar.

Du som sektionschef har ett viktigt uppdrag i att skapa välfungerande arbetsgrupper och tillsammans med dina medarbetare driva och utveckla verksamheten. Du skapar förutsättningar för goda prestationer, hög trivsel och en god arbetsmiljö genom att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens chefskriterier. Du verkar för en kultur som är präglad av tillit, öppenhet och trygghet. Ditt arbete sker i starkt partnerskap i och utanför din egen sektion och i god samverkan med fackliga parter. Du ingår i enhetschefens ledningsgrupp och kommer gemensamt med denna och de andra sektionscheferna att ansvara för hela enhetens resultat och utveckling. Som sektionschef är du en förebild i att leva Arbetsförmedlingens vision, värdegrund och inriktning för medarbetarskap och chefskap.

Kvalifikationer
- Aktuell erfarenhet av en ledande roll (sammanhängande uppdrag, projekt, arbetsgrupp) minst 6 månader inom Arbetsförmedlingens verksamhet

Eller:

- Genomfört Arbetsförmedlingens förberedande chefsprogram

Eller:

- Aktuell erfarenhet av chefskap på motsvarande nivå med verksamhet- och personalansvar från annan organisation minst 1 år

 

Övriga meriter för tjänsten
- Erfarenhet av produktstyrning eller motsvarande
- Erfarenhet av ITIL

Vem är du
Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap och chefskap:

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Chefer är medarbetare på Arbetsförmedlingen som dessutom:

- Pekar ut riktning för sina medarbetare och följer upp prestationer
- Undanröjer hinder i vardagen och hanterar problem
- Skapar delaktighet i arbetet och främjar utveckling

Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse som inleds med sex månaders provanställning. Placeringsort är Härnösand. Möjlighet att jobba på distans till viss del finns.

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-10-25. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Visa mindre

Servicedesk Enheten IT Infrastruktur

Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta ... Visa mer
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?




Vilka är vi
Det bästa med att jobba inom enheten är att vi medarbetare ges, genom självledarskapet, stor möjlighet att vara med och påverka enhetens utveckling.

Vi får arbeta med den nyaste tekniken och de modernaste, agila metoderna. Vi respekterar och lyfter varandra och lär oss genom att prova oss fram.

På Servicedesk har vi möjligheten att jobba i direkt kontakt med kunden/användaren och sen använda den kunskapen vi får till att förbättra våra IT-lösningar i ett nära samarbete med resten av IT-avdelningen.

Vi jobbar med att förstå kunden/användarens behov och tillgodose det, för oss är det viktigt att hela tiden jobba med förbättringar och att vi levererar hög kvalité i det vi gör.

Vem söker vi
Vi på Servicedesk finns på tre orter, Härnösand, Östersund och Skövde och är idag cirka 50 medarbetare. Vi arbetar tätt i team över orterna och söker idag nya medarbetare till IT-avdelningen på Arbetsförmedlingen i Härnösand som kan bidra framåt på vår resa.

Du kommer i din roll primärt supportera våra interna användare (alla anställda på arbetsförmedlingen) och/eller våra externa kunder (arbetssökande, arbetsgivare och externa aktörer) via telefon och mejl. Du kommer också ges tid och utrymme till att lyfta och driva förbättringar och skapa långsiktigt värde för våra användare och kunder.

Vi arbetar idag mellan 7.20–16.40 och har därmed tre olika skift som vi schemaläggs på utifrån verksamhetens behov.



Kvalifikationer
- Avslutad godkänd gymnasieutbildning
- Har arbetslivserfarenhet inom support via telefon i första och/eller andra linje de senaste 3 åren.
- Du behöver ha goda kunskaper i det svenska och engelska språket i tal och skrift.

Vem är du
Vi tror att du är flexibel i ditt sätt att arbeta med förmågan att ställa om i varierade arbetssituationer. Du har en positiv inställning och en hög serviceförmåga att hjälpa andra.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för rollen.

Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är Härnösand.

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-01-25 märkt med Af-2022/0001 2982. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.

Intervjuer kan komma att ske löpande. I denna rekrytering kan urvalstester och arbetsprov förekomma.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Visa mindre

Servicedesk medarbetare till Enheten IT Infrastruktur i Härnösand

Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta ... Visa mer
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?




Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten.

Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi är inne i ett omfattande förnyelsearbete, i det är IT och digitalisering mycket centralt. Genom att förstå verksamheten och kombinera det med vår IT-kompetens kan vi leverera moderna och värdeskapande tjänster. Vårt mål är högt, vi tänker bli Sveriges modernaste myndighet.

Vi har en stark övertygelse om att en nyckel för att lyckas (tillräckligt fort) är att vi lyckas släppa loss kraften hos alla våra medarbetare.
Vi tror helt enkelt att ”om alla får göra mer av det Jag brinner för och får tillit att fatta egna beslut så går det fortare, blir bättre och vi har roligare på vägen”. Naturligtvis behöver detta kombineras av en stor förståelse för helheten och vad som gynnar vår resa.

Enheten IT Infrastruktur och sektionen Servicedesk Härnösand
Vi på Servicedesk finns på tre orter, Härnösand, Östersund och Skövde och är idag cirka 60 medarbetare. Vi arbetar tätt i team över orterna och söker nu nya medarbetare till IT-avdelningen på Arbetsförmedlingen i Härnösand som kan bidra framåt på vår resa.

Det bästa med att jobba inom enheten är att vi medarbetare ges, genom självledarskapet, stor möjlighet att vara med och påverka enhetens utveckling. Vi får arbeta med den nyaste tekniken och de modernaste, agila metoderna. Vi respekterar och lyfter varandra och lär oss genom att prova oss fram.

På Servicedesk har vi möjligheten att jobba i direkt kontakt med kunden/användaren och sen använda den kunskapen vi får till att förbättra våra IT-lösningar i ett nära samarbete med resten av IT-avdelningen.

Vi jobbar med att förstå kunden/användarens behov och tillgodose det, för oss är det viktigt att hela tiden jobba med förbättringar och att vi levererar hög kvalité i det vi gör.

Beskrivning av rollen
Du kommer i din roll primärt supportera våra interna användare (alla anställda på arbetsförmedlingen) och/eller våra externa kunder (arbetssökande, arbetsgivare och externa aktörer) via telefon och mejl. Du kommer också ges tid och utrymme till att lyfta och driva förbättringar och skapa långsiktigt värde för våra användare och kunder.

Vi arbetar idag mellan 7.20–16.40 och har därmed tre olika skift som vi schemaläggs på utifrån verksamhetens behov. 

Vi söker dig som har följande kvalifikationer:
- Avslutad godkänd gymnasieutbildning
- Har arbetslivserfarenhet inom teknisk support via telefon i första och/eller andra linje de senaste 3 åren
- Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.



Vem är du
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och egenskaper som till exempel:

- Flexibilitet, positivt bemötande samt god förmåga att ge service och hjälpa andra.

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap och chefskap:

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Vårt erbjudande
Tjänsterna är en tillsvidareanställningar på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Placeringsorten är Härnösand.

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss


Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-05-08. 

Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida Jobba hos oss - Arbetsförmedlingen (arbetsformedlingen.se)

Urvalstest kan förekomma i vår rekryteringsprocess och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökningstiden gått ut.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Visa mindre

Trafikledare till Enheten IT Infrastruktur i Härnösand

Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta ... Visa mer
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?




Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten.

Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi är inne i ett omfattande förnyelsearbete, i det är IT och digitalisering mycket centralt. Genom att förstå verksamheten och kombinera det med vår IT-kompetens kan vi leverera moderna och värdeskapande tjänster. Vårt mål är högt, vi tänker bli Sveriges modernaste myndighet.

Vi har en stark övertygelse om att en nyckel för att lyckas (tillräckligt fort) är att vi lyckas släppa loss kraften hos alla våra medarbetare.
Vi tror helt enkelt att ”om alla får göra mer av det Jag brinner för och får tillit att fatta egna beslut så går det fortare, blir bättre och vi har roligare på vägen”. Naturligtvis behöver detta kombineras av en stor förståelse för helheten och vad som gynnar vår resa.

Enheten IT Infrastruktur och sektionen Servicedesk Härnösand
Vi på Servicedesk finns på tre orter, Härnösand, Östersund och Skövde och är idag cirka 60 medarbetare. Nu söker vi en Trafikledare till Arbetsförmedlingens Servicedesk med placering i Härnösand.

Det bästa med att jobba inom enheten är att vi medarbetare ges, genom självledarskapet, stor möjlighet att vara med och påverka enhetens utveckling. Vi får arbeta med den nyaste tekniken och de modernaste, agila metoderna. Vi respekterar och lyfter varandra och lär oss genom att prova oss fram.

På Servicedesk har vi möjligheten att jobba i direkt kontakt med kunden/användaren och sen använda den kunskapen vi får till att förbättra våra IT-lösningar i ett nära samarbete med resten av IT-avdelningen.

Vi jobbar med att förstå kunden/användarens behov och tillgodose det, för oss är det viktigt att hela tiden jobba med förbättringar och att vi levererar hög kvalité i det vi gör.

Beskrivning av rollen
I tjänsten ingår bland annat att styra bemanningen och det dagliga arbetet för vår personal och att kommunicera nyheter, händelser och driftstörningar både internt och mot externa intressenter. Du kommer att vara delaktig i att ta fram och utveckla sambandsfunktionens processer, rutiner och metoder samt vara en viktig del i att organisera och planera trafikledningen.
Vårt kontaktcentersystem är för närvarande ACE Interact, vårt WFM-system är Teleopti och vårt ITSM-verktyg är ServiceNow. Vi erbjuder idag service via telefon och e-post.

Vi söker dig som har följande kvalifikationer:
- Avslutad godkänd gymnasieutbildning
- Erfarenhet av arbete med trafikledning inom supportverksamhet
- Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift



Meriterande kvalifikationer
- Erfarenhet av att arbeta med ACE Interact, ServiceNow och Teleopti

Vem är du
I denna roll söker vi dig som uppvisar starkt kund- och resultatfokus. Du är initiativtagande och ansvarstagande. Rollen kräver god kommunikativ och pedagogisk förmåga.
Du har lätt att samarbeta, är prestigelös, samtidigt som du också kan vara självgående i din roll.
Du är analytiskt lagd och har ett driv för att förbättra metoder och processer.
Du har också en god förmåga att se mönster och hitta strukturer genom att följa verksamheten och ta in synpunkter från medarbetare och chefer.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap och chefskap:

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Placeringsorten är Härnösand.

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss


Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-05-08. 

Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida Jobba hos oss - Arbetsförmedlingen (arbetsformedlingen.se)

Urvalstest kan förekomma i vår rekryteringsprocess och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökningstiden gått ut.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Visa mindre

Servicedesk Enheten IT Infrastruktur

Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta ... Visa mer
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?




Vilka är vi
Det bästa med att jobba inom enheten är att vi medarbetare ges, genom självledarskapet, stor möjlighet att vara med och påverka enhetens utveckling.

Vi får arbeta med den nyaste tekniken och de modernaste, agila metoderna. Vi respekterar och lyfter varandra och lär oss genom att prova oss fram.

På Servicedesk har vi möjligheten att jobba i direkt kontakt med kunden/användaren och sen använda den kunskapen vi får till att förbättra våra IT-lösningar i ett nära samarbete med resten av IT-avdelningen.

Vi jobbar med att förstå kunden/användarens behov och tillgodose det, för oss är det viktigt att hela tiden jobba med förbättringar och att vi levererar hög kvalité i det vi gör.

Vem söker vi
Vi på Servicedesk finns på tre orter, Härnösand, Östersund och Skövde och är idag cirka 50 medarbetare. Vi arbetar tätt i team över orterna och söker idag nya medarbetare till IT-avdelningen på Arbetsförmedlingen i Härnösand som kan bidra framåt på vår resa.

Du kommer i din roll primärt supportera våra interna användare (alla anställda på arbetsförmedlingen) och/eller våra externa kunder (arbetssökande, arbetsgivare och externa aktörer) via telefon och mejl. Du kommer också ges tid och utrymme till att lyfta och driva förbättringar och skapa långsiktigt värde för våra användare och kunder.

Vi arbetar idag mellan 7.20–16.40 och har därmed tre olika skift som vi schemaläggs på utifrån verksamhetens behov.



Kvalifikationer
- Avslutad godkänd gymnasieutbildning
- Har arbetslivserfarenhet inom teknisk PC support via telefon i första och/eller andra linje de senaste 3 åren.
- Du behöver ha goda kunskaper i det svenska och engelska språket i tal och skrift.

Vem är du
Vi tror att du är flexibel i ditt sätt att arbeta med förmågan att ställa om i varierade arbetssituationer. Du har en positiv inställning och en hög serviceförmåga att hjälpa andra.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för rollen.

Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsorten är Härnösand.

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-01-25 märkt med Af-2022/0001 2982. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.

Intervjuer kan komma att ske löpande. I denna rekrytering kan urvalstester och arbetsprov förekomma.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Visa mindre

Produktstöd till Kontaktcenter

Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta ... Visa mer
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?




Vilka är vi
Vårt mål är högt satt – vi tänker bli Sveriges modernaste myndighet! Vårt fokus inom enheten Infrastruktur ligger på att med ny teknik skapa grunden för Arbetsförmedlingens utveckling mot digitalisering, självbetjäning och automatisering samt leverera ett bemötande i världsklass!

Det bästa med att jobba inom enheten Infrastruktur är att vi medarbetare ges, genom självledarskapet, stor möjlighetbatt vara med och påverka enhetens utveckling.

Vi får arbeta med den nyaste tekniken och de modernaste, agila metoderna. Vi respekterar och lyfter varandra och lär oss genom att prova oss fram.

Det är en utmaning att ständigt kunna leverera högklassiga IT-lösningar till våra kunder och medarbetare i en exploderande förändring.

Produkten Kontaktcenter tillhör sektion Support och är en del av IT-infrastrukturenheten som ansvarar för är att serva och förse våra kunder och intressenter med en modern, innovativ och stabil kontaktcenterplattform.

Just nu befinner sig vår produkt i en spännande moderniseringsfas och vi söker en ny kollega som kan stötta i samtliga våra nya och befintliga leveranser inom produkten Kontaktcenter.

Vem söker vi
Viktiga uppdrag inom Enheten och Produkten Kontaktcenter är:

*Operativt ansvara för produktens utveckling, drift och leverans

*Livcykelhantering av tekniska komponenter

*Driva förbättrings och konstadseffektivisering

*Säkerställa dialogen med intressenter

*Hantera och prioritera administrativ backlogg

Du kommer i din roll supportera våra interna intressenter samt ingå i ett 3rd line team med fokus på incidenthantering. Du kommer ges tid och utrymme till att lyfta och driva förbättringar och skapa långsiktigt värde för våra användare och kunder.

Kvalifikationer
- Du har godkänd Gymnasieutbildning
- Erfarenhet av arbete inom en myndighet
- Erfarenhet av Servicenow

Vem är du
Några av de egenskaper vi värdesätter är att du är lösningsorienterad, engagerad och strukturerad. Det är också viktigt att du har ett genuint intresse för att utveckla våra kunders verksamhet, gärna genom innovativa IT-lösningar. Vi ser gärna att du är lösningsorienterad och engagerad, både i kunder och kollegor. Du är kreativ och tänker i nya banor

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för rollen.

Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Placeringsorten är Härnösand.

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2021-12-17 märkt med Af-2021/0093 0016. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.

Intervjuer kan komma att ske löpande. I denna rekrytering kan urvalstester och arbetsprov förekomma.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Visa mindre

Servicedesk medarbetare

Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara... Visa mer
Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?




Vilka är vi
Det bästa med att jobba inom enheten är att vi medarbetare ges, genom självledarskapet, stor möjlighet att vara med och påverka enhetens utveckling.

Vi får arbeta med den nyaste tekniken och de modernaste, agila metoderna. Vi respekterar och lyfter varandra och lär oss genom att prova oss fram.

På Servicedesk har vi möjligheten att jobba i direkt kontakt med kunden/användaren och sen använda den kunskapen vi får till att förbättra våra IT-lösningar i ett nära samarbete med resten av IT-avdelningen.

Vi jobbar med att förstå kunden/användarens behov och tillgodose det, för oss är det viktigt att hela tiden jobba med förbättringar och att vi levererar hög kvalité i det vi gör.

Vem söker vi
Vi på Servicedesk finns på tre orter, Härnösand, Östersund och Skövde och är idag cirka 50 medarbetare. Vi arbetar tätt i team över orterna och söker idag nya medarbetare till IT-avdelningen på Arbetsförmedlingen i Härnösand som kan bidra framåt på vår resa.

Du kommer i din roll primärt supportera våra interna användare (alla anställda på arbetsförmedlingen) och/eller våra externa kunder (arbetssökande, arbetsgivare och externa aktörer) via telefon och mejl. Du kommer också ges tid och utrymme till att lyfta och driva förbättringar och skapa långsiktigt värde för våra användare och kunder.

Vi arbetar idag mellan 7.20–16.40 och har därmed tre olika skift som vi schemaläggs på utifrån verksamhetens behov.



Kvalifikationer
- Avslutad godkänd gymnasieutbildning
- Har arbetslivserfarenhet inom teknisk PC support via telefon i första och/eller andra linje det senaste året.
- Erfarenheter av ITIL processtyrd verksamhet
- Erfarenhet av Servicenow
- Goda kunskaper i det svenska och engelska språket i tal och skrift.

Vem är du
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet som tillexempel



- Flexibilitet, positivt bemötande, serviceförmåga att hjälpa andra

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för rollen.

Vårt erbjudande
Anställningsformen är tillsvidare, heltid, med 6 månaders provanställning för dig som inte redan är anställd på myndigheten. Tillträde enligt överenskommelse.

Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se. 


Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2021-10-15 märkt med Af-2020/0074 7471. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.

Intervjuer kan komma att ske löpande. I denna rekrytering kan urvalstester och arbetsprov förekomma.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Visa mindre

Operation Center till Enheten IT Infrastruktur

Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara... Visa mer
Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?




Vilka är vi
Enheten IT Infrastruktur och sektionen i Härnösand

Det bästa med att jobba inom enheten är att vi medarbetare genom självledarskapet, ges stor möjlighet att vara med och påverka enhetens utveckling.

Vi får arbeta med den nyaste tekniken och de modernaste agila metoderna. Vi respekterar och lyfter varandra och lär oss genom att prova oss fram.

På sektionen har vi möjligheten att jobba i direktkontakt med kunden/användaren och sedan använda den kunskapen vi får till att förbättra våra IT-lösningar i ett nära samarbete med resten av verksamhetsområde IT. .

Vi jobbar med att förstå kunden/användarens behov och tillgodose det, för oss är det viktigt att hela tiden jobba med förbättringar och att vi levererar hög kvalité i det vi gör.

Vem söker vi
Vi är i uppstartsfasen av en ny funktion inom support- och incidenthanteringen på verksamhetsområde IT som heter Operation Center. Operation Centers uppdrag är att förflytta oss från en reaktiv till en proaktiv support genom applikationsövervakning där vi kommer lägga mycket fokus på övervakning, utveckling, automation i våra nya och befintliga systemstöd.

Operation Center ska kunna ta hand om fördefinierade larm och incidenter på ett proaktivt sätt och utföra instruktionsbaserade driftåtgärder i syfte att hålla tillgänglighet enligt SLA och OLA, vilket leder till minskad påverkan hos kunder och användare. Vi ska även stödja våra utvecklingsteam i deras incident- och problemhantering genom att hjälpa dem med larmsättning, uppföljning och proaktiva åtgärder

Du kommer också ges tid och utrymme till att lyfta och driva förbättringar, egen utveckling samt skapa långsiktigt nytta och värde för våra interna användare och externa kunder.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har följande kvalifikationer

- Avslutad godkänd gymnasieutbildning
- Arbetslivserfarenhet (under de sista 3 åren) inom IT teknisk support eller skaffat dig motsvarade erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
- Goda kunskaper i det svenska och engelska språket i tal och skrift.
- Erfarenheter av ITIL processtyrd verksamhet



Meriterande är även kunskaper inom

- Servicenow (övervakningsplattformen)
- Java-Script för att kunna utveckla i våra stödsystem
- SCOM, Elastic, Riverbed (larmkällor)

Vem är du
Vi kommer även att lägga stor vikt vid personlig lämplighet som till exempel

- Flexibilitet, serviceförmåga och lösningsorientering



Vårt erbjudande
Anställningsformen är tillsvidare, heltid, med 6 månaders provanställning för dig som inte redan är anställd på myndigheten. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort Härnösand. Du kommer ha varierande arbetstider, både kontorstid och obekväm arbetstid.

Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se. 

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast 2021-08-06 märkt med Af-2021/0052 6612. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet. I denna rekrytering kan urvalstester och arbetsprov att förekomma.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Visa mindre

Servicedesk medarbetare till Enheten IT Infrastruktur

Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara... Visa mer
Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?




Vilka är vi
Enheten IT Infrastruktur och sektionen Servicedesk Härnösand

Det bästa med att jobba inom enheten är att vi medarbetare ges, genom självledarskapet, stor möjlighet att vara med och påverka enhetens utveckling.

Vi får arbeta med den nyaste tekniken och de modernaste, agila metoderna. Vi respekterar och lyfter varandra och lär oss genom att prova oss fram.

På Servicedesk har vi möjligheten att jobba i direkt kontakt med kunden/användaren och sen använda den kunskapen vi får till att förbättra våra IT-lösningar i ett nära samarbete med resten av IT-avdelningen.

Vi jobbar med att förstå kunden/användarens behov och tillgodose det, för oss är det viktigt att hela tiden jobba med förbättringar och att vi levererar hög kvalité i det vi gör.

Vem söker vi
Vi på Servicedesk finns på tre orter, Härnösand, Östersund och Skövde och är idag cirka 50 medarbetare. Vi arbetar tätt i team över orterna och söker idag nya medarbetare till IT-avdelningen på Arbetsförmedlingen i Härnösand som kan bidra framåt på vår resa.

Du kommer i din roll primärt supportera våra externa kunder (arbetssökande, arbetsgivare och externa aktörer) via telefon och mejl. Du kommer också ges tid och utrymme till att lyfta och driva förbättringar och skapa långsiktigt värde för våra användare och kunder.

Vi arbetar idag mellan 7.20–16.40 och har därmed tre olika skift som vi schemaläggs på utifrån verksamhetens behov.  

Kvalifikationer
Vi söker dig som har följande kvalifikationer:

- Avslutad godkänd gymnasieutbildning
- Har arbetslivserfarenhet inom telefonsupport via telefon i första och/eller andra linje det senaste året inom myndigheten.
- Erfarenhet i Servicenow.
- Du behöver ha goda kunskaper i det svenska och engelska språket i tal och skrift.



Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Vem är du
Du är en person som  är flexibel, positivt bemötande och har en god serviceförmåga att hjälpa andra.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för rollen.

Vårt erbjudande
Tjänsten är en visstidsanställning på 7 veckor mellan 21 Juni- 8 Aug med placeringsort Härnösand. 

Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se. 

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast 2021-05-20 märkt med Af-2021/0037 7757. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.

Intervjuer kan komma att ske löpande. Urvalstester kan förekomma i denna rekrytering.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Visa mindre

Arbetsförmedlingens Servicedesk söker nya kollegor i Härnösand

Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara... Visa mer
Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?




Enheten IT Infrastruktur och sektionen Servicedesk Härnösand

Det bästa med att jobba inom enheten är att vi medarbetare ges, genom självledarskapet, stor möjlighet att vara med och påverka enhetens utveckling.

Vi får arbeta med den nyaste tekniken och de modernaste, agila metoderna. Vi respekterar och lyfter varandra och lär oss genom att prova oss fram.

På Servicedesk har vi möjligheten att jobba i direkt kontakt med kunden/användaren och sen använda den kunskapen vi får till att förbättra våra IT-lösningar i ett nära samarbete med resten av IT-avdelningen.

Vi jobbar med att förstå kunden/användarens behov och tillgodose det, för oss är det viktigt att hela tiden jobba med förbättringar och att vi levererar hög kvalité i det vi gör.

Beskrivning

Vi på Servicedesk finns på tre orter, Härnösand, Östersund och Skövde och är idag cirka 50 medarbetare. Vi arbetar tätt i team över orterna och söker idag nya medarbetare till IT-avdelningen på Arbetsförmedlingen i Härnösand som kan bidra framåt på vår resa.

Du kommer i din roll primärt supportera våra interna användare (alla anställda på arbetsförmedlingen) och/eller våra externa kunder (arbetssökande, arbetsgivare och externa aktörer) via telefon och mejl. Du kommer också ges tid och utrymme till att lyfta och driva förbättringar och skapa långsiktigt värde för våra användare och kunder.

Vi arbetar idag mellan 7.20–16.40 och har därmed tre olika skift som vi schemaläggs på utifrån verksamhetens behov.

Placeringsort: Härnösand



Vi söker dig som har följande kvalifikationer:

- Avslutad godkänd gymnasieutbildning
- Har arbetslivserfarenhet inom teknisk PC support via telefon i första och/eller andra linje de senaste 3 åren.
- Du behöver ha goda kunskaper i det svenska och engelska språket i tal och skrift.



Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet som till exempel

- Flexibilitet, positivt bemötande, Serviceförmåga att hjälpa andra,



Övrigt

Tjänsterna är en tillsvidareanställning (6 månaders provanställning) samt två vikariat med slutdatum 2021-12-31 med placering i Härnösand. Tillträde snarast, enligt överenskommelse. 

Ansökan

Välkommen med din ansökan märkt med diarienr: Af-2021/0014 5282 senast den 05/03-2021. Ansök elektroniskt via vårt rekryteringssystem, där du även får svara på några urvalsfrågor elektroniskt. Bifoga ditt CV där du beskriver relevant arbetslivserfarenhet och utbildning samt ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Detta innebär att vi använder vetenskapligt förankrade urvalsmetoder och en strukturerad process för att bedöma vilken kandidat som är mest lämplig för tjänsten. Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan. 

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Visa mindre

Arbetsförmedlingens Servicedesk söker nya kollegor i Härnösand

Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara... Visa mer
Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?




Vilka är vi
Enheten IT Infrastruktur och sektionen Support – Servicedesk
Det bästa med att jobba inom enheten är att vi medarbetare ges, genom självledarskapet, stor möjlighet att vara med och påverka enhetens utveckling.

Vi får arbeta med den senaste tekniken och de modernaste, agila metoderna. Vi respekterar och lyfter varandra och lär oss genom att prova oss fram.

På Servicedesk har vi möjligheten att jobba i direkt kontakt med kunden/användaren och sen använda den kunskapen vi får till att förbättra våra IT-lösningar i ett nära samarbete med resten av IT-avdelningen.

Vi jobbar med att förstå kunden/användarens behov och tillgodose det, för oss är det viktigt att hela tiden jobba med förbättringar och att vi levererar hög kvalité i det vi gör.

Beskrivning

Vi på Servicedesk finns på tre orter: Härnösand, Östersund och Skövde och är idag cirka 50 medarbetare som arbetar tätt i team över orterna. 

Vi som myndighet behöver anpassa oss och göra förändringar utifrån det läget vi är i nu, detta innebär också en del tekniska förändringar och förflyttningar som gör att våra kollegor behöver mer teknisk support än innan. Vi behöver därför fylla på med flera nya medarbetare för att täcka upp det behovet våra kollegor har så att dem får de bästa tekniska förutsättningarna för att hjälpa våra arbetssökande och arbetsgivare.

Placeringsort: Härnösand

Vem söker vi
Vi söker dig som har en grundläggande förståelse för hur teknik fungerar och är nyfiken på att lära dig mer. Du behöver också ha förmågan att kommunicera på mottagarens villkor och sätta kunden/användaren i fokus.

I din roll som medarbetare på Servicedesk kommer dina arbetsuppgifter bestå av att hjälpa våra användare/kunder över telefon med teknisk support genom att försöka lösa så stor andel av ärendena direkt vid första kontakten. Du kommer också tillhöra en backoffice-grupp där ni arbetar med att lösa mer komplexa ärenden och mail. Vi vill dessutom att du reflekterar och är nyfiken på vad av det vi eller användaren/kunden gör idag som skulle kunna göras bättre imorgon för att hela tiden utveckla verksamheten och förbättra förutsättningarna för våra kunder/användare, detta tillsammans med dina kollegor och andra delar av verksamheten.

Arbetstiden är mellan 7.20–16.40 och vi har därmed tre olika skift som vi schemaläggs på utifrån verksamhetens behov.

Kvalifikationer
- Avslutad godkänd gymnasieutbildning
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Vem är du
Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarkriterier:

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Övrigt
Du får intern grundutbildning, möjlighet till kompetensutveckling, friskvård, bra semesteravtal samt andra förmåner. Tjänsten är på heltid men kan anpassas efter arbetsförmåga. Anställningen är en tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 12/2 2021 märkt med Af-2021/0007 6910. Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” nedan. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven för tjänsten.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Detta innebär att vi använder vetenskapligt förankrade urvalsmetoder och en strukturerad process för att bedöma vilken kandidat som är mest lämplig för tjänsten. Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan. 

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Visa mindre