Lediga jobb som Affärsutvecklare i Härnösand

Se lediga jobb som Affärsutvecklare i Härnösand. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Härnösand som finns hos arbetsgivaren.

Affärsutvecklare till Bizmaker AB

Ansök    Apr 10    Poolia AB    Affärsutvecklare
Är du redo att vara med och bygga framtidens företag i Västernorrland? Vill du jobba med entreprenörer, affärsutveckling och idéer som gör skillnad? Trivs du i en dynamisk miljö där du får driva processer, bygga nätverk och skapa möjligheter för innovation att växa? Då kan det här vara rätt roll för dig! Om tjänsten Som affärsutvecklare får du en nyckelroll i att skapa förutsättningar för att nya idéer och företag ska växa och lyckas i Västernorrland. ... Visa mer
Är du redo att vara med och bygga framtidens företag i Västernorrland?

Vill du jobba med entreprenörer, affärsutveckling och idéer som gör skillnad? Trivs du i en dynamisk miljö där du får driva processer, bygga nätverk och skapa möjligheter för innovation att växa? Då kan det här vara rätt roll för dig!


Om tjänsten
Som affärsutvecklare får du en nyckelroll i att skapa förutsättningar för att nya idéer och företag ska växa och lyckas i Västernorrland. Du hittar idéer med potential, coachar entreprenörer genom deras företagsresa och ser till att de får tillgång till nätverk, finansiering och expertkompetens.

Med starka kontakter i det lokala näringslivet och det offentliga blir du länken som gör att fler goda idéer får en verklig chans.

Du blir en del av ett kreativt och starkt team där vi stöttar varandra, samarbetar nära och kombinerar våra olika kompetenser för att lyckas tillsammans.

Din arbetsort blir Härnösand med resor i tjänsten, då BizMaker har ett regionalt uppdrag.


Vem är du?
Vi vill jobba med dig som:

• ser potentialen i varje människa och vill stötta och inspirera entreprenörer.
• drivs av en passion för innovation och entreprenörskap.
• tänker kreativt, löser problem och ser möjligheter.
• trivs i team, men är också självgående och initiativtagande.
• är socialt skicklig, bygger nätverk och långsiktiga relationer med lätthet.
Du har en relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet. Du vill arbeta både strategiskt och operativt, och har erfarenhet av projektledning, processledning, affärsutveckling eller entreprenörskap. Du har intresse för ny teknik och innovation samt att identifiera affärsmöjligheter.

För att lyckas i rollen behöver du ha goda kommunikations- och presentationsfärdigheter på både svenska och engelska och är väl bevandrad i Ms Office.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i inkubatorer, acceleratorer eller liknande dynamiska miljöer.

I denna rekryteringsprocess samarbetar BizMaker med Poolia. Vid frågor om tjänsten eller processen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Pär Jonsson: [email protected] +46 768 694 756


Om verksamheten
BizMaker arbetar för att forma framtidens Västernorrland. Med fokus på entreprenörskap, innovation och attraktion jobbar vi för att forma nya idéer till hållbara lösningar, möjliggöra nya etableringar och hjälpa dagens företag att ställa om.

Vi erbjuder dig

Hos oss blir du en del av Team BizMaker – ett arbetslag där alla bidrar till den nyfikenhet, kreativitet, handlingskraft och kompetens som skapar magin i vår gemenskap. Vi är en liten organisation i ständig utveckling, där du som medarbetare har stor möjlighet att påverka och växa tillsammans med oss.

Vi tror på frihet under ansvar – för vi vet att det är ditt liv och dina intressen utanför jobbet som gör dig till den du är. Vår arbetsmiljö och vårt arbetssätt skapar utrymme för både kreativitet och balans i livet.

Det ska vara kul att gå till jobbet! Visa mindre

Etableringsrådgivare BizMaker AB/High Coast Invest

Ansök    Nov 28    Poolia AB    Affärsutvecklare
Vill du jobba med internationella/nationella affärer och samtidigt utveckla näringslivet i Västernorrland? Vi söker efter en etableringsrådgivare som vill hjälpa både utländska och svenska företag att hitta till vår region! Vi arbetar med proaktiv marknadsföring och smidig service för att utländska och svenska bolag ska välja att etablera sig i vår region. Vi hjälper företag som söker rätt förutsättningar för expansion i Sverige, i form av marknad, resur... Visa mer
Vill du jobba med internationella/nationella affärer och samtidigt utveckla näringslivet i Västernorrland? Vi söker efter en etableringsrådgivare som vill hjälpa både utländska och svenska företag att hitta till vår region!

Vi arbetar med proaktiv marknadsföring och smidig service för att utländska och svenska bolag ska välja att etablera sig i vår region. Vi hjälper företag som söker rätt förutsättningar för expansion i Sverige, i form av marknad, resurser eller kompetens. Vårt mål är att bidra till fler arbetstillfällen och hållbar tillväxt i Västernorrland.

Om tjänsten
I din roll som etableringsrådgivare kommer du att tillsammans med teamet utveckla och paketera regionala affärsmöjligheter inom våra fokusområden i samråd med kommuner och företag i regionen. Du arbetar också med införsäljning av affärsmöjligheterna till både utländska och svenska företag. Du är placerad på vårt kontor i Härnösand som bas men kommer arbeta från alla 3 kontor i Västernorrland, Sundsvall och Örnsköldsvik. Du kommer även resa en del i jobbet, både i Sverige och utomlands.

Hos oss kommer du att arbeta tillsammans med ett starkt, framgångsrikt och kreativt team som arbetar nära varandra där ni kompletterar varandra med era olika spetskompetenser för att lyckas i uppdraget.

För rätt person finns goda möjligheter till ökat ansvar och/ eller ledarroll.

Vem är du?
Vi vill jobba ihop med dig som har:

- minst 5 års erfarenhet från affärsutveckling eller liknande och/eller B2B-försäljning med teknisk bakgrund, gärna elinfrastruktur eller elproduktion som innebär förståelse för nya tekniker och den gröna omställningen.
- erfarenhet av internationella affärer.
- en relevant universitets- eller högskoleexamen (exempelvis ekonomi, ingenjör eller utbildning inom internationella affärer).
- mycket goda språkkunskaper i engelska, svenska och gärna fler språk.

Du som person har en genomförandekraft, är strategisk och har en säljande profil. Du har lätt för att bygga goda relationer och skapa engagemang. Du uppskattar att arbeta i en snabbföränderlig miljö. Du tänker innovativt, samtidigt som du med din goda analytiska förmåga snabbt kan sätta dig in i ett företags behov vid en etablering, oavsett bransch.

I denna rekryteringsprocess samarbetar BizMaker AB/High Coast Invest med Poolia. Vid frågor om tjänsten eller processen är du varmt välkommen att höra av dig till Poolias rekryteringskonsult Pär Jonsson på [email protected], +46 768 694 756.

Om verksamheten
High Coast Invest är en del av BizMaker som erbjuder affärsutveckling, innovationsprocesser och etableringsstöd i syfte att skapa tillväxt genom att främja entreprenörskap, stimulera innovation och bidra till en ökad attraktion till Västernorrland. High Coast Invest är regional partner till Business Sweden som arbetar med investeringsfrämjande med fokus på utländska företag.

Hos oss blir du en del av team BizMaker. Ett arbetslag där alla är med och bidrar till den nyfikenhet, kreativitet, handlingskraft och kompetens som skapar magin i vår gemenskap. Vi är en liten organisation i ständig förändring där du som medarbetare förväntas delta och bidra till dess utveckling.

Ibland kan det kännas svårt att få ihop livspusslet. På BizMaker arbetar vi utifrån förutsättningarna frihet under ansvar, för vi vet att det är ditt liv och dina intressen utanför jobbet som gör dig till den du är. Vi tror på en arbetsmiljö och ett arbetssätt som skapar utrymme för kreativitet och personlig utveckling. Det ska vara kul att gå till jobbet! Visa mindre

Verksamhets- och affärsutvecklare

Härnösand Energi & Miljö, HEMAB, är en självklar del av Härnösand. Det är vi som levererar värme, vatten, el och tar hand om återvinningen. Vi producerar grön el via våra vindkraftverk och vårt kraftvärmeverk som drivs av biobränsle och vi tar även en aktiv roll i lokalsamhället och gör insatser inom exempelvis skola och integration. Verksamhets- och Affärsutvecklare med framtidsfokus sökes Vill du vara med och utveckla HEMAB till ett modernt, effektiv... Visa mer
Härnösand Energi & Miljö, HEMAB, är en självklar del av Härnösand. Det är vi som levererar värme, vatten, el och tar hand om återvinningen. Vi producerar grön el via våra vindkraftverk och vårt kraftvärmeverk som drivs av biobränsle och vi tar även en aktiv roll i lokalsamhället och gör insatser inom exempelvis skola och integration.

Verksamhets- och Affärsutvecklare med framtidsfokus sökes

Vill du vara med och utveckla HEMAB till ett modernt, effektivt och kundfokuserat energibolag? Vi söker nu en engagerad verksamhets- och affärsutvecklare som vill vara med och driva vår digitala transformation för att utveckla bolagets verksamheter samt utveckla och skapa nya affärer.

Härnösand är fantastiskt! Från bostaden och jobbet har du alla kommunikationer i din närhet och havsbad, segling, skidåkning och ett rikt kulturutbud finns bara några minuter bort. Din nya arbetsplats har moderna och ljusa lokaler med tillgång till gym, bastu och gruppträning på arbetstid.

Om jobbet

Du erbjuds ett varierande och utvecklande jobb som affärsutvecklare vid Utvecklingsavdelningen. Fokus i din roll är att samarbeta med hela organisationen för att utveckla våra processer i den strategiska riktningen för ökad kundnytta, effektivitet och lönsamhet.

Energibranschen är mitt i en stor digitaliseringstranformation och där kommer ditt processutvecklingsarbete på ett naturligt sätt inkluderas. Du kommer också arbeta med att implementera nya processer som stärker vår affärsutveckling i att lansera nya tjänster och produkter. Ditt arbete kommer kräva att du kan växla mellan att tänka strategiskt och taktiskt till att ibland arbeta operativt med beslutsamhet och stark vilja. Vi ser gärna att du har erfarenhet av verksamhetsutveckling där du fokuserat på interna processer, kontakt med leverantörer, sammanställning av kravspecifikationer och genomförande från planering till uppföljning och utvärdering.

I arbetet med affärsutveckling ska du kunna se möjligheter till nya affärer, likväl som du utvecklar våra befintliga för maximal kundnytta och lönsamhet. Du planerar och genomför aktiviteter på marknaden och gentemot kunder. Att koppla det interna utvecklingsarbetet med potentiella affärsmöjligheter på marknaden är en naturlig del i ditt arbete.

Om dig

• Du har tre års utbildning från högskola eller universitet, eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig.
• Du har erfarenhet av och bakgrund inom den tillverkande- eller processindustrin.
• Du är självgående och arbetar strukturerat och driver uthålligt ditt arbete till avslut.
• Du är van att arbeta med uppsatta mål och resultat.
• Du har god pedagogisk förmåga att anpassa din kommunikation.
• Du har lätt för att samarbeta med andra människor, är engagerad och tillför energi i arbetet.
• Eftersom arbetet innebär mycket kontakter inom och utanför bolaget är det viktigt med god förmåga att kommunicera i både tal och skrift på svenska och engelska.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Ansökan och frågor

Befattningen är heltid vid HEMABs Utvecklingsavdelning med sex månaders provanställning. Tillträde 1 september 2023. Nyanställningsundersökning inklusive drogtest är obligatoriskt i rekryteringsprocessen. Vi tillämpar kollektivavtal BÖK Energi.

Du är välkommen att ansöka via formuläret längst ner på denna sida. Sista ansökningsdag är den 31 maj 2023.

Vi erbjuder möjlighet till platsoberoende arbete och förväntar oss att du befinner dig på kontoret utifrån verksamhetens behov samt överenskommelse med närmsta chef.

För frågor om tjänsten, vänligen kontakta Peyman Vahedi, chef för avdelning Utveckling, [email protected].

Fackliga representanter

Vision: Pia Sjöberg, 0611-55 75 00, [email protected]

Sveriges ingenjörer: Elias Holmberg, 076-139 10 97, [email protected]

Om HEMAB

Härnösand Energi & Miljö AB (HEMAB) är en koncern i Höga Kusten med 140 anställda och en omsättning på 400 Mkr. Koncernens verksamheter elnät, fjärrvärme, återvinning, vatten, elförsäljning, vindkraft, biogas och infrastruktur för laddning av elbilar är viktiga för Härnösands fortsatt positiva utveckling. Vi tar en aktiv roll i lokalsamhället och arbetar bredare än bara våra verksamheter, exempelvis inom skola och integration. Hållbarhet är viktigt för oss och vi ser mångfald som en styrka för att skapa en pigg, attraktiv och välkomnande arbetsplats. HEMAB är idag certifierade inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö (ISO 9001, 14001, 45001). Vi arbetat aktivt för att utveckla vårt arbetssätt, vilket kommer möjliggöra till viss del digitala arbetssätt och platsoberoende arbete. Visa mindre

Affärsutvecklare/Teknisk säljare, FB Kedjor AB

Här är tjänsten för dig som vill komma till ett framgångsrikt företag och tillhöra en spännande koncern. Du får sätta din prägel på inom alla våra affärsområden i södra Norrland. För rätt person finns mycket goda möjligheter till utökat ansvar och avancemang. Arbetsuppgifter Din huvudsakliga arbetsuppgift är att hjälpa våra kunder att utveckla sina kedjeapplikationer för en hållbar industri och öka deras produktivitet genom teknisk bearbetning på plats. K... Visa mer
Här är tjänsten för dig som vill komma till ett framgångsrikt företag och tillhöra en spännande koncern. Du får sätta din prägel på inom alla våra affärsområden i södra Norrland. För rätt person finns mycket goda möjligheter till utökat ansvar och avancemang.

Arbetsuppgifter
Din huvudsakliga arbetsuppgift är att hjälpa våra kunder att utveckla sina kedjeapplikationer för en hållbar industri och öka deras produktivitet genom teknisk bearbetning på plats. Kunderna som ska bearbetas är massa- och pappersbruk, sågverk, värmeverk samt stål- och gruvindustri samt konsulter som arbetar inom detta område. Vidare tar du fram marknadsaktiviteter, såsom mässor, event och marknadsmaterial inom sociala medier tillsammans med vår Backoffice. Du gör egna kundbesök hos befintliga kunder och prospekt. Du offererar och följer upp offerter. Vid sålda projekt koordinerar du montage tillsammans med befintlig service- och Backoffice organisation. Resor med övernattning ingår i tjänsten.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- är gymnasie och/eller högskoleingenjör
- har minst 3 års relevant erfarenhet av teknisk försäljning och vana av långa försäljningscykler
- har projektledarerfarenhet (meriterande)
- har mycket god teknisk förståelse med erfarenhet av arbete inom ovan nämnda industrier.
- uttrycker dig väl på svenska och engelska i såväl tal som skrift.
- god vana av att arbeta med kundstödssystem samt Office-paketet.

Personlighet
Personliga egenskaper som vi värdesätter är att du har/är:
- ansvarstagande och har förmåga att arbeta självständigt
- förmåga att hålla en hög aktivitetsnivå, är uthållig och kan komma till avslut i affärer
- lyhörd och kan lyssna och förstå kundens behov
- tekniskt intresserad och lösningsorienterad
- socialt kompetent lagspelare som både gillar och har lätt för att knyta kontakter

Om FB Kedjor
FB Kedjor utvecklar, tillverkar och säljer högkvalitetskedjor och kringutrustning till industri och offentlig sektor. Produkterna gör driften säkrare och är samtidigt resurs- och kostnadseffektiva. Med över 100 år i branschen finns en enorm erfarenhet och kunskap i företaget. Detta används vid utveckling av nya produkter och banbrytande tekniska lösningar. Vi drivs av att lösa våra kunders utmaningar och tillför alltid ett tekniskt och ekonomiskt mervärde. Vårt tydliga mål är att göra mätbar skillnad för både människan, miljön och industrin. Vi omsätter ca 130 MSEK och har 20 anställda.

FB Kedjor AB ingår i den svenska börsnoterade tekniklösningskoncernen Addtech. Addtech består av 140 självständiga bolag som säljer högteknologiska produkter och lösningar till kunder inom framför allt tillverkande industri och infrastruktur i cirka 20 länder. Läs mer på www.fbkedjor.se och www.addtech.se.

Ansökan
Vi samarbetar med Addilon i denna rekrytering. Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras vardagar 9.00-10.00, 010 207 43 20.

Om Addilon
Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.

Följ oss gärna:
LinkedIn | Facebook | Instagram

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc. Visa mindre

B2B Säljare till GIF Sundsvall

Nu söker vi dig med erfarenhet från servicerelaterande yrken och som vill arbeta lokalt för ett av Sundsvalls största varumärken! OBS! Placeringsort: Sundsvall Om rollen Som affärsutvecklare på GIF Sundsvall kommer du att arbeta tätt tillsammans med övriga kollegor där ditt fokus är B2B-försäljning. Du hanterar nya och befintliga kunder inom näringslivet och riktar in dig på både små- och medelstora bolag. Du arbetar uppsökande för att komma ut och träffa ... Visa mer
Nu söker vi dig med erfarenhet från servicerelaterande yrken och som vill arbeta lokalt för ett av Sundsvalls största varumärken!
OBS! Placeringsort: Sundsvall
Om rollen
Som affärsutvecklare på GIF Sundsvall kommer du att arbeta tätt tillsammans med övriga kollegor där ditt fokus är B2B-försäljning. Du hanterar nya och befintliga kunder inom näringslivet och riktar in dig på både små- och medelstora bolag.
Du arbetar uppsökande för att komma ut och träffa företag där du säljer in samarbeten och olika paket som du skräddarsyr och rekommenderar för just dina kunder. Du är ansvarig för hela försäljningsprocessen från första kontakt till avtalsskrivning och färdig affär. Därefter fortsätter ditt arbete i fakturering, leverans, förvaltning och förlängning av affären.
Du kommer att representera en fotbollsklubb och ett ämne som engagerar många, vilket gör att du behöver vara professionell och affärsmässig i möten med kunder. Den här tjänsten ställer också krav på dig att vara ansvarstagande och strukturerad i hur du planerar dina arbetsuppgifter då du vissa månader på året lägger ditt fokus på försäljning för att under fotbollssäsongen lägga mer av din tid och närvaro på matchevent och föreningens anordnade evenemang.
För rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter att utvecklas internt hos kunden och vi ser gärna att du som kommer in tar möjligheten att skapa dina egna ansvarsområden. Det här är en unik möjlighet för dig som vill vara med att utveckla GIF Sundsvall som allsvensk förening.
Vem är du?
Vi tror att du tidigare har arbetat inom servicerelaterande yrken med fördel inom uppsökande försäljning med fokus på B2B. Du arbetar enligt en tydlig process, organiserar och planerar ditt arbeta väl och gör det du kan för att nå dina mål med ett gott resultat. Vidare tror vi att du aktivt gillar att ta initiativ i sociala sammanhang och har lätt för att skapa nya relationer samtidigt som du hanterar stress och bibehåller ett gott humör vid press och motgångar. Som person trivs du i en nätverkande roll och gillar att arbeta i högt tempo. Vi tror att du har ett brett kontaktnät bland företag i regionen och kan påvisa tidigare försäljning med goda resultat.
För att lyckas i rollen och ge ett gott intryck i kundmöten tror vi att du har ett idrottsintresse, men det viktigaste är att du kommer in med viljan att lära dig om både produkt och tjänst.
Om GIF Sundsvall
GIF Sundsvall är en anrik förening som bildades 1903. Visionen är att vara stabil allsvensk förening och en engagerad samhällsaktör. Klubben har ett representationslag i allsvenskan, en elitförberedande verksamhet av högsta sverigeklass och en mycket bra ungdomsverksamhet. GIF Sundsvall tar också ett stort ansvar för samhällsfrågorna i kommunen i allmänhet men i vissa utpekade utvecklingsområden i synnerhet.
I den här tjänsten arbetar du tillsammans med dina kollegor på kansliet som består av marknad, sporten, samhällsengagemang och akademi & ungdomsverksamheten samt övriga kollegor på fotbollsplanen.
Krav för tjänsten
Tidigare arbetslivserfarenhet inom servicerelaterade yrken
God datorvana
B-körkort

Meriterande
Tidigare erfarenhet inom B2B- försäljning
Tidigare erfarenhet från CRM-system
Eftergymnasial utbildning

Övrigt
Startdatum: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Ort: Sundsvall
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Vi går igenom urvalet löpande vilket innebär att rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta [email protected]
Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra. Visa mindre

Verksamhets- och affärsutvecklare

Härnösand Energi & Miljö, HEMAB, är en självklar del av Härnösand. Det är vi som levererar värme, vatten, el och tar hand om återvinningen. Vi producerar grön el via våra vindkraftverk och vårt kraftvärmeverk som drivs av biobränsle och vi tar även en aktiv roll i lokalsamhället och gör insatser inom exempelvis skola och integration. Verksamhets- och Affärsutvecklare med framtidsfokus sökes Vill du vara med och utveckla HEMAB till ett modernt, effektiv... Visa mer
Härnösand Energi & Miljö, HEMAB, är en självklar del av Härnösand. Det är vi som levererar värme, vatten, el och tar hand om återvinningen. Vi producerar grön el via våra vindkraftverk och vårt kraftvärmeverk som drivs av biobränsle och vi tar även en aktiv roll i lokalsamhället och gör insatser inom exempelvis skola och integration.

Verksamhets- och Affärsutvecklare med framtidsfokus sökes

Vill du vara med och utveckla HEMAB till ett modernt, effektivt och kundfokuserat energibolag? Vi söker nu två engagerade verksamhets- och affärsutvecklare som vill vara med och driva även har kompetens inom verksamhetsutveckling. Du driver vår digitala transformation för att utveckla bolagets verksamheter. Vidare ingår det att utveckla och skapa nya affärer.

Härnösand är fantastiskt! Från bostaden och jobbet har du alla kommunikationer i din närhet och havsbad, segling, vandring och skidåkning finns bara några minuter bort. Din nya arbetsplats har moderna och ljusa lokaler med tillgång till gym, bastu och gruppträning på arbetstid.

Om jobbet

Du erbjuds ett varierande och utvecklande jobb som affärsutvecklare vid Utvecklingsavdelningen. Fokus i din roll är att samarbeta med hela organisationen för att utveckla våra processer i den strategiska riktningen för ökad kundnytta, effektivitet och lönsamhet.

Energibranschen är mitt i en stor digitaliseringstranformation och där kommer ditt processutvecklingsarbete på ett naturligt sätt inkluderas. Du kommer också arbeta med att implementera nya processer som stärker vår affärsutveckling i att lansera nya tjänster och produkter. Ditt arbete kommer kräva att du kan växla mellan att tänka strategiskt och taktiskt till att ibland arbeta operativt med beslutsamhet och stark vilja. Vi ser gärna att du har erfarenhet av verksamhetsutveckling där du fokuserat på interna processer, kontakt med leverantörer, sammanställning av kravspecifikationer och genomförande från planering till uppföljning och utvärdering.

I arbetet med affärsutveckling ska du kunna se möjligheter till nya affärer, likväl som du utvecklar våra befintliga för maximal kundnytta och lönsamhet. Du planerar och genomför aktiviteter på marknaden och gentemot kunder. Att koppla det interna utvecklingsarbetet med potentiella affärsmöjligheter på marknaden är en naturlig del i ditt arbete.

Om dig

• Du har tre års utbildning från högskola eller universitet, eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig.
• Du är självgående och arbetar strukturerat och driver uthålligt ditt arbete till avslut.
• Du är van att arbeta med uppsatta mål och resultat.
• Du har god pedagogisk förmåga att anpassa din kommunikation.
• Du har lätt för att samarbeta med andra människor, är engagerad och tillför energi i arbetet.
• Du har god förmåga att kommunicera i både tal och skrift på svenska och engelska.

Ansökan och frågor

Tjänsten är heltid vid HEMABs Utvecklingsavdelning med sex månaders provanställning. Tillträde efter överenskommelse. Nyanställningsundersökning är obligatoriskt i rekryteringsprocessen. Vi tillämpar kollektivavtal BÖK Energi.

Du är välkommen att ansöka via formuläret längst ner på denna sida. Sista ansökningsdag är den 14 mars 2022.

Vi erbjuder möjlighet till platsoberoende arbete och förväntar oss att du befinner dig på kontoret utifrån verksamhetens behov samt överenskommelse med närmsta chef.

För frågor om tjänsten, vänligen kontakta Peyman Vahedi, chef för avdelning Utveckling, peyman.vahedi @hemab.se.

Fackliga representanter

Vision: Pia Sjöberg, 0611-55 75 00, [email protected]

Sveriges ingenjörer: Anders Nordin, 0611-55 75 00, [email protected]

Om Härnösand Energi & Miljö AB

Härnösand Energi & Miljö AB (HEMAB) är en koncern i Höga Kusten med 140 anställda och en omsättning på 400 Mkr. Koncernens verksamheter elnät, fjärrvärme, återvinning, vatten, elförsäljning, vindkraft, biogas och infrastruktur för laddning av elbilar är viktiga för Härnösands fortsatt positiva utveckling. Vi tar en aktiv roll i lokalsamhället och arbetar bredare än bara våra verksamheter, exempelvis inom skola och integration. Hållbarhet är viktigt för oss och vi ser mångfald som en styrka för att skapa en pigg, attraktiv och välkomnande arbetsplats. HEMAB är idag certifierade inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö (ISO 9001, 14001, 45001). Vi arbetat aktivt för att utveckla vårt arbetssätt, vilket kommer möjliggöra till viss del digitala arbetssätt och platsoberoende arbete. Visa mindre

B2B SÄLJARE TILL GIF SUNDSVALL Placeringsort: Sundsvall

Nu söker vi dig med erfarenhet från servicerelaterande yrken och som vill arbeta lokalt för ett av Sundsvalls största varumärken! Om rollen Som affärsutvecklare på GIF Sundsvall kommer du att arbeta tätt tillsammans med övriga kollegor där ditt fokus är B2B-försäljning. Du hanterar nya och befintliga kunder inom näringslivet och riktar in dig på både små- och medelstora bolag. Du arbetar uppsökande för att komma ut och träffa företag där du säljer in samar... Visa mer
Nu söker vi dig med erfarenhet från servicerelaterande yrken och som vill arbeta lokalt för ett av Sundsvalls största varumärken!
Om rollen
Som affärsutvecklare på GIF Sundsvall kommer du att arbeta tätt tillsammans med övriga kollegor där ditt fokus är B2B-försäljning. Du hanterar nya och befintliga kunder inom näringslivet och riktar in dig på både små- och medelstora bolag.
Du arbetar uppsökande för att komma ut och träffa företag där du säljer in samarbeten och olika paket som du skräddarsyr och rekommenderar för just dina kunder. Du är ansvarig för hela försäljningsprocessen från första kontakt till avtalsskrivning och färdig affär. Därefter fortsätter ditt arbete i fakturering, leverans, förvaltning och förlängning av affären.
Du kommer att representera en fotbollsklubb och ett ämne som engagerar många, vilket gör att du behöver vara professionell och affärsmässig i möten med kunder. Den här tjänsten ställer också krav på dig att vara ansvarstagande och strukturerad i hur du planerar dina arbetsuppgifter då du vissa månader på året lägger ditt fokus på försäljning för att under fotbollssäsongen lägga mer av din tid och närvaro på matchevent och föreningens anordnade evenemang.
För rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter att utvecklas internt hos kunden och vi ser gärna att du som kommer in tar möjligheten att skapa dina egna ansvarsområden. Det här är en unik möjlighet för dig som vill vara med att utveckla GIF Sundsvall som allsvensk förening.
Vem är du?
Vi tror att du tidigare har arbetat inom servicerelaterande yrken med fördel inom uppsökande försäljning med fokus på B2B. Du arbetar enligt en tydlig process, organiserar och planerar ditt arbeta väl och gör det du kan för att nå dina mål med ett gott resultat. Vidare tror vi att du aktivt gillar att ta initiativ i sociala sammanhang och har lätt för att skapa nya relationer samtidigt som du hanterar stress och bibehåller ett gott humör vid press och motgångar. Som person trivs du i en nätverkande roll och gillar att arbeta i högt tempo. Vi tror att du har ett brett kontaktnät bland företag i regionen och kan påvisa tidigare försäljning med goda resultat.
För att lyckas i rollen och ge ett gott intryck i kundmöten tror vi att du har ett idrottsintresse, men det viktigaste är att du kommer in med viljan att lära dig om både produkt och tjänst.
Om GIF Sundsvall
GIF Sundsvall är en anrik förening som bildades 1903. Visionen är att vara stabil allsvensk förening och en engagerad samhällsaktör. Klubben har ett representationslag i allsvenskan, en elitförberedande verksamhet av högsta sverigeklass och en mycket bra ungdomsverksamhet. GIF Sundsvall tar också ett stort ansvar för samhällsfrågorna i kommunen i allmänhet men i vissa utpekade utvecklingsområden i synnerhet.
I den här tjänsten arbetar du tillsammans med dina kollegor på kansliet som består av marknad, sporten, samhällsengagemang och akademi & ungdomsverksamheten samt övriga kollegor på fotbollsplanen.
Krav för tjänsten
Tidigare arbetslivserfarenhet inom servicerelaterade yrken
God datorvana
B-körkort

Meriterande
Tidigare erfarenhet inom B2B- försäljning
Tidigare erfarenhet från CRM-system
Eftergymnasial utbildning

Övrigt
Startdatum: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Ort: Sundsvall
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Vi går igenom urvalet löpande vilket innebär att rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta [email protected]
Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra. Visa mindre

B2B Säljare till GIF Sundsvall

Nu söker vi dig med erfarenhet från servicerelaterande yrken och som vill arbeta lokalt för ett av Sundsvalls största varumärken! OBS! Placeringsort: Sundsvall Om rollen Som affärsutvecklare på GIF Sundsvall kommer du att arbeta tätt tillsammans med övriga kollegor där ditt fokus är B2B-försäljning. Du hanterar nya och befintliga kunder inom näringslivet och riktar in dig på både små- och medelstora bolag. Du arbetar uppsökande för att komma ut och träffa ... Visa mer
Nu söker vi dig med erfarenhet från servicerelaterande yrken och som vill arbeta lokalt för ett av Sundsvalls största varumärken!
OBS! Placeringsort: Sundsvall
Om rollen
Som affärsutvecklare på GIF Sundsvall kommer du att arbeta tätt tillsammans med övriga kollegor där ditt fokus är B2B-försäljning. Du hanterar nya och befintliga kunder inom näringslivet och riktar in dig på både små- och medelstora bolag.
Du arbetar uppsökande för att komma ut och träffa företag där du säljer in samarbeten och olika paket som du skräddarsyr och rekommenderar för just dina kunder. Du är ansvarig för hela försäljningsprocessen från första kontakt till avtalsskrivning och färdig affär. Därefter fortsätter ditt arbete i fakturering, leverans, förvaltning och förlängning av affären.
Du kommer att representera en fotbollsklubb och ett ämne som engagerar många, vilket gör att du behöver vara professionell och affärsmässig i möten med kunder. Den här tjänsten ställer också krav på dig att vara ansvarstagande och strukturerad i hur du planerar dina arbetsuppgifter då du vissa månader på året lägger ditt fokus på försäljning för att under fotbollssäsongen lägga mer av din tid och närvaro på matchevent och föreningens anordnade evenemang.
För rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter att utvecklas internt hos kunden och vi ser gärna att du som kommer in tar möjligheten att skapa dina egna ansvarsområden. Det här är en unik möjlighet för dig som vill vara med att utveckla GIF Sundsvall som allsvensk förening.
Vem är du?
Vi tror att du tidigare har arbetat inom servicerelaterande yrken med fördel inom uppsökande försäljning med fokus på B2B. Du arbetar enligt en tydlig process, organiserar och planerar ditt arbeta väl och gör det du kan för att nå dina mål med ett gott resultat. Vidare tror vi att du aktivt gillar att ta initiativ i sociala sammanhang och har lätt för att skapa nya relationer samtidigt som du hanterar stress och bibehåller ett gott humör vid press och motgångar. Som person trivs du i en nätverkande roll och gillar att arbeta i högt tempo. Vi tror att du har ett brett kontaktnät bland företag i regionen och kan påvisa tidigare försäljning med goda resultat.
För att lyckas i rollen och ge ett gott intryck i kundmöten tror vi att du har ett idrottsintresse, men det viktigaste är att du kommer in med viljan att lära dig om både produkt och tjänst.
Om GIF Sundsvall
GIF Sundsvall är en anrik förening som bildades 1903. Visionen är att vara stabil allsvensk förening och en engagerad samhällsaktör. Klubben har ett representationslag i allsvenskan, en elitförberedande verksamhet av högsta sverigeklass och en mycket bra ungdomsverksamhet. GIF Sundsvall tar också ett stort ansvar för samhällsfrågorna i kommunen i allmänhet men i vissa utpekade utvecklingsområden i synnerhet.
I den här tjänsten arbetar du tillsammans med dina kollegor på kansliet som består av marknad, sporten, samhällsengagemang och akademi & ungdomsverksamheten samt övriga kollegor på fotbollsplanen.
Krav för tjänsten
Tidigare arbetslivserfarenhet inom servicerelaterade yrken
God datorvana
B-körkort

Meriterande
Tidigare erfarenhet inom B2B- försäljning
Tidigare erfarenhet från CRM-system
Eftergymnasial utbildning

Övrigt
Startdatum: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Ort: Sundsvall
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Vi går igenom urvalet löpande vilket innebär att rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta [email protected]
Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra. Visa mindre

Affärsutvecklande Säljare

Ansök    Feb 27    Bokadero AB    Affärsutvecklare
OM FÖRETAGET Vill du arbeta på ett företag som har en vision om att göra ditt jobb till en hobby? Jo du läste rätt, Bokadero tror på att om vi tillsammans med dig utvecklar ett företag som våra medarbetare tycker är som sin hobby då kommer vi tillsammans kämpa hårdare och bry oss mer om företagets utveckling. Vi tror att jobbet blir roligare när alla är delaktiga i företagets utveckling och när arbetsuppgifterna känns betydelsefulla. För att uppnå det lägg... Visa mer
OM FÖRETAGET
Vill du arbeta på ett företag som har en vision om att göra ditt jobb till en hobby?
Jo du läste rätt, Bokadero tror på att om vi tillsammans med dig utvecklar ett företag som våra medarbetare tycker är som sin hobby då kommer vi tillsammans kämpa hårdare och bry oss mer om företagets utveckling.
Vi tror att jobbet blir roligare när alla är delaktiga i företagets utveckling och när arbetsuppgifterna känns betydelsefulla. För att uppnå det lägger vi väldigt mycket eget ansvar på alla medarbetare där alla ska känna att misstag bara är en väg vi behöver vandra för att nå framgång.
Om företaget går bra så tycker vi också att våra medarbetare ska ha det lite bättre också, det gör vi genom att dela ut gemsamma bonusar till medarbetarna om vi uppnår våra målsättningar.
NU KANSKE DU FUNDERAR PÅ VAD VI GÖR?
Bokadero är en digital rekryteringsplattform som förmedlar olika jobb, såsom konsultjobb, anställningar, praktikplatser, styrelsejobb m.m. I grunden har vi ett rekryteringsverktyg som förenklar för arbetsgivarnas rekryteringsprocesser.
Genom vår plattform kan arbetsgivare visa upp sitt nuvarande och framtida rekryteringsbehov och sedan enkelt hantera ansökningar som kommer in. Konsulter kan lägga upp sina profiler, paktera sina tjänster och lämna offerter på jobbuppdrag som kommer in på vår jobbportal. Vi utmanar traditionella konsultförmedlingar och framförallt talarförmedlingar med en transparent och oberoende plattform där de vanliga 25 - 50 % förmedlingsavgifterna är helt borta.
Ett av våra stora mål är att koppla ihop vår plattform med föreningslivet och bli en av de största aktörerna som stöttar föreningslivet. Vi vill dela ut 50 miljoner kr per år till föreningslivet genom att dela ut 6 % av våra intäkter.
DINA ARBETSUPPGIFTER
I din roll som problemlösande säljare och affärsutvecklare kommer du att arbeta med att skapa långsiktiga relationer med våra befintliga kunder och nya kunder. Du kommer få ansvaret för att etablera vårt koncept i din region och det är en bonus om du i framtiden kan se dig själv i en ledarroll i din region.
För att etablera oss i din region kommer din första tid bestå av mycket uppsökande försäljning och därför borde du inte känna några hinder för att kontakta potentiella kunder via telefon, mail och LinkedIn.
Du kommer att arbeta med både våra medlemmar och beställare av våra medlemmars tjänster. Du kommer att samtala med våra kunder främst via video- och telefonmöten, då du går igenom våra tjänster och produkter så att våra kunder får kännedom om vilka värden vi erbjuder och hur vi kan hjälpa dem på bästa sätt.
Arbetet är strategiskt och målet med din roll är att bryta ny mark, identifiera och förstå trender, förutse kundens behov, hjälpa dem att uppnå lönsamhet och bli effektivare med hjälp av våra produkter.
Från start kommer ditt främsta fokus ligga på att sälja Bokaderos rekryteringsverktyg till företag i din region och på sikt ser vi också en stor möjlighet att etablera vårt uppskattade företagsnätverk Bokadero Arena i din region tillsammans med dig.
Du kommer arbeta väldigt nära hela gruppen från systemutvecklare till oss andra som arbetar med försäljning, marknadsföring och affärsutveckling. Det innebär att du kommer vara fullt delaktig i företagets produktutveckling och marknadsföring, därmed kommer du ha god chans att påverka företaget i en riktning som du anser vara intressant.
DIN PROFIL
För att trivas hos oss behöver du gilla korta beslutsvägar och förändringar, du behöver vara en transparent och ärlig person som inte lovar våra kunder guld och gröna skogar för att få igenom en försäljning om vi inte kan svara upp emot dessa förväntningar.
Du behöver vara en lyhörd och lösningsorienterad person som lyssnar på våra kunders behov och hittar sätt att lösa problemen genom våra befintliga digitala tjänster eller hitta nya möjligheter till att utveckla nya tjänster och erbjudanden för att lösa våra kunders behov..
För att lyckas hos oss behöver du också vara intresserad av teknik och digitala tjänster.
Då vi satsar på att bygga ihop vår marknadsplats med föreningslivet ser vi ett stort värde i om du attraheras på ett personligt plan att vara med på en resa för att ge tillbaka till föreningslivet.
Du behöver också behärska det svenska språket flytande och acceptera vår nolltolerans mot droger inom företaget.
Meriterande är om du:
- Har arbetat med försäljning i någon form, extra meriterande är digitala tjänster, rekryteringstjänster och mediaförsäljning.
- Är eller har varit idéelt engagerad i en idrottsförenings sponsorförsäljning.
Men viktigast av allt är inte vad du gjort utan vad du vill göra i framtiden.
ÖVRIGT
Arbetstiderna är flexibla, de flesta arbetar 08:00 – 17:00 men att arbeta på Bokadero kräver ett heltidsengagemang och det är viktigt att du känner att du alltid kan vara representabel av vårt varumärke.
Du kommer ingå i ett team med andra säljare och få gemensam säljcoaching för att utvecklas till ditt bästa jag.
Lönen är en fast grundlön + provision.
Ansökningar går igenom löpande och tillsättning av tjänsten kan ske innan sista ansökningsdatum. Vår förhoppning är att anställa 1-3 personer under våren.
Det är inget krav att skicka in alla delar av ansökningsformuläret men desto mer information vi får om dig desto bättre.
PLATS
Egentligen har platsen ingen betydelse men vi ser att vår produkt passar sig bäst i lite mindre kommuner där invånarna vill att kommunen ska utvecklas och bli bättre. Vi ser gärna ansökningar från Dalarna, Västernorrland, Jämtland, Värmland och liknande regioner.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Affärsutvecklare

Härnösand Energi & Miljö, HEMAB, är en självklar del av Härnösand. Det är vi som levererar värme, vatten, el och tar hand om återvinningen. Vi producerar grön el via våra vindkraftverk och vårt kraftvärmeverk som drivs av biobränsle och vi tar även en aktiv roll i lokalsamhället och gör insatser inom exempelvis skola och integration. Nyskapande affärsutvecklare med kreativt driv och nyfikenhet efterlyses Till denna mycket spännande tjänst söker vi dig ... Visa mer
Härnösand Energi & Miljö, HEMAB, är en självklar del av Härnösand. Det är vi som levererar värme, vatten, el och tar hand om återvinningen. Vi producerar grön el via våra vindkraftverk och vårt kraftvärmeverk som drivs av biobränsle och vi tar även en aktiv roll i lokalsamhället och gör insatser inom exempelvis skola och integration.

Nyskapande affärsutvecklare med kreativt driv och nyfikenhet efterlyses

Till denna mycket spännande tjänst söker vi dig som vill arbeta med att utveckla nya och befintliga affärer i en bransch i snabb utveckling.

Hållbarhet är viktigt för oss och vi ser mångfald som en styrka för att skapa en pigg, attraktiv och välkomnande arbetsplats. Vi har moderna och ljusa lokaler med tillgång till gym, bastu och gruppträning på arbetstid. Förutom det så är Härnösand fantastiskt! Från bostaden och jobbet har du alla kommunikationer i din närhet och havsbad, segling, vandring och skidåkning finns bara några minuter bort.

Om jobbet

I rollen som affärsutvecklare är du den som ansvarar för processen när en ny produkt, affär, eller tjänst ska införlivas i den övriga organisationen. Du äger affärsansvar för vår elförsäljningsaffär samt nya affärer fram till dess att de är redo att lämnas över till ordinarie affärsansvarig.

Du planerar och genomför marknads- och behovsanalyser som sedan ligger till grund för bolagets säljplaner. Som affärsutvecklare deltar du aktivt i att optimera vårt försäljningsarbete och du hittar och föreslår affärs- och intäktsmodeller kring nya och befintliga produkter.

Rollen är organisatoriskt placerad i funktionen Kund och marknad vilket innebär ett tätt samarbete med kommunikatörer och säljare men du har ett brett kontaktnät inom bolaget där affärsansvariga är dina uppdragsgivare.

Vi praktiserar flexibel arbetstid som främst är förlagd till kontorstid. Kvälls- och helgarbete kan dock förekomma. Vi erbjuder möjlighet till platsoberoende arbete, men förväntar oss att du befinner dig på kontoret utifrån verksamhetens behov och överenskommelse med närmsta chef.

Om dig

Vi tror att du arbetat inom energibranschen tidigare och att du har relevant utbildning för dina arbetsuppgifter, alternativt erfarenhet vi bedömer som likvärdig.

Som affärsutvecklare är du kreativ, självständig och har ett stort driv. Som person är du förtroendeingivande och övertygande i ditt sätt att kommunicera och agera.

Du har ett väl utvecklat sinne för affärer och ekonomi och kan snabbt sätta dig in i olika förutsättningar. Som affärsutvecklare är du prestigelös i ditt sätt att finna lösningar och du har lätt för att samarbeta.

Du motiveras av att nå uppsatta mål och tar egna initiativ att ständigt utveckla både verksamheten och dig själv.

Ansökan och frågor

Tjänsten är en tillsvidaretjänst med 6 månaders provanställning. Drogtest är obligatoriskt vid alla nyanställningar.

Tillträde efter överenskommelse. Vi tillämpar KFS energiavtal.

Skicka din ansökan senast den 16/11. Vi gör urval löpande under ansökningstiden, så skicka in din ansökan redan idag!

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Fredrik Olsson, 073-089 30 69, [email protected]

Fackliga representanter

Vision: Krzysztof Lukaszewicz, 0611-55 75 89, [email protected]

Sveriges ingenjörer, Anders Nordin, 0611-55 75 42, [email protected]

Om företaget

Härnösand Energi & Miljö AB (HEMAB) är en koncern i Höga Kusten med 140 anställda och en omsättning på 400 Mkr.

Koncernens verksamheter elnät, fjärrvärme, återvinning, vatten, elförsäljning, vindkraft, biogas och infrastruktur för laddning av elbilar är viktiga för Härnösands fortsatt positiva utveckling. Vi tar en aktiv roll i lokalsamhället och arbetar bredare än bara våra verksamheter, exempelvis inom skola och integration.

I ett nystartat samarbete med ett lokalt företag erbjuder vi individuell coaching i hälso- och livsstilsfrågor. Visa mindre

Projektledare - för etablering av en Hållbar Livsmedelsindustri

Ansök    Nov 6    Härnösands kommun    Affärsutvecklare
Vi är medarbetare, kollegor och vänner med hjärta för Härnösand. Tillsammans gör vi skillnad för människor - dygnet runt. Med glädje delar vi med oss av vår kunskap och service i våra olika yrkesroller. I Härnösand har vi tagit #metoo vidare till #WeDo. Vi vill skapa en hållbar arbetsplats och kommun där alla kan känna sig trygga och ha framtidstro. Nu söker vi positiva, ansvarstagande och engagerade människor som vill vara med och bygga en hållbar fra... Visa mer
Vi är medarbetare, kollegor och vänner med hjärta för Härnösand. Tillsammans gör vi skillnad för människor - dygnet runt. Med glädje delar vi med oss av vår kunskap och service i våra olika yrkesroller.

I Härnösand har vi tagit #metoo vidare till #WeDo. Vi vill skapa en hållbar arbetsplats och kommun där alla kan känna sig trygga och ha framtidstro.

Nu söker vi positiva, ansvarstagande och engagerade människor som vill vara med och bygga en hållbar framtid i Härnösand.


Arbetsbeskrivning

Vi söker en kollega med uppgift att etablera en ny hållbar industri i regionen.

I uppdraget ingår att hitta intressanta företag som kan komplettera eller vill investera och etablera sig på en ny arena för hållbar livsmedelsutveckling. Genomföra analyser, marknadsföra Härnösand och regionen som attraktivt etableringsområdet. Samt stimulera och sprida kunskap om möjligheterna kring hållbar livsmedelsproduktion.

Du kommer att samverka med kollegor i olika kommuner inom regionen, med myndigheter, näringslivet samt andra nätverk och organisationer.

Arbetstid/varaktighet

Tjänsten är en heltidstjänst med flexibel arbetstid och är en projektanställning som löper över 2 år. Tillsättning 1 januari 2021.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning eller liknande erfarenheter som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Du är en van projektledare och är bra på att uttrycka dig både på svenska och engelska.  

Har du redan nu ett nationellt nätverk inom näringslivet och livsmedelsindustrin samt erfarenhet av marknadsföring och/eller etableringsprocesser, ser vi det som stor fördel.

Som person är du driven, nyfiken på omvärlden, ser möjligheter och har intresse av strategisk utveckling. Du är positiv, engagerad och har lätt att samarbeta i grupp.

Du erbjuds

Du erbjuds en bred, omväxlande roll med stort eget ansvar med möjlighet att påverka morgondagens hållbara livsmedelsindustri. Du kommer att ingå i en grupp av drivna och kompetenta kollegor med framåtanda.

Lön

Individuell lönesättning.


Härnösand i Höga Kusten är platsen för dig som gillar det nära och enkla livet. Här kan du bo nära havet och naturen och vad du än är intresserad av så finns det bara några minuter bort. Ena stunden på jobbet – i nästa på havet, i skogen eller på fritidsanläggningen. Välkommen till Härnösand!

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen vill vi att du söker tjänsten via denna annons. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt. Visa mindre

Näringslivsutvecklare med inriktning på evenemang (vikariat)

Ansök    Mar 21    Härnösands Kommun    Affärsutvecklare
Härnösands kommun är inne i en förvandlingsprocess där vi arbetar som ett enda lag och bygger och vårdar vårt varumärke tillsammans. Nu söker vi engagerade människor som vill vara med och bygga framtidens Härnösand. Arbetsbeskrivning Har du viljan och passionen att vara med och utveckla Härnösand? En av våra medarbetare skall i höst vara föräldraledig, vi söker därför en vikarie. I din roll som näringslivsutvecklare kommer du att ha särskilt fokus på ev... Visa mer
Härnösands kommun är inne i en förvandlingsprocess där vi arbetar som ett enda lag och bygger och vårdar vårt varumärke tillsammans. Nu söker vi engagerade människor som vill vara med och bygga framtidens Härnösand.

Arbetsbeskrivning

Har du viljan och passionen att vara med och utveckla Härnösand? En av våra medarbetare skall i höst vara föräldraledig, vi söker därför en vikarie.

I din roll som näringslivsutvecklare kommer du att ha särskilt fokus på evenemang. Du kommer att koordinera, samordna och utveckla evenemang som stärker varumärket, ger turistekonomiska effekter till näringsliv, bygger attraktivitet och skapar förutsättningar till ett rikt utbud av minnesvärda upplevelser för både invånare och besökare.

Du kommer i samverkan med kollegor, näringen, föreningen HÄR Handel och Möten, Höga Kusten Destinationsutveckling och andra aktörer att både utveckla befintliga och hitta nya evenemang som bidrar till utvecklingen av Härnösand och Höga Kusten.

Du kommer att ta ett särskilt ansvar för Birka Cruises anlöp i sommar. Du kommer att fungera som företagslots där dina uppgifter är att ge service till företagare. Du vägleder i frågor som rör exempelvis tillstånd, marknadsföring och samordning med andra. Du kommer att jobba med många olika mötesplatser för företagare.

Tjänsten är ett föräldravikariat på heltid med flexibla arbetstider under tiden 2019-06-01 till 2019-12-31.

Kvalifikationer
Vi söker dig med lämplig eftergymnasial utbildning eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Har du säljerfarenhet, erfarenhet från att arbetat med event och möten, projektledande arbete inom affärsturism och evenemang ses detta som meriterande.

Du är resultatinriktad och affärsmässig, har förmåga att arbeta självständigt och driva större projekt samt en känsla för att hitta rätt evenemang till rätt tillfälle. I ditt arbete ingår att bygga långsiktiga relationer med samarbetspartners. Som person är du också driven, strukturerad och inte rädd för att hugga i.

Du erbjuds
Du kommer erbjudas en bred, omväxlande roll med stort eget ansvar där du får möjlighet att vara med och påverka. Du kommer tillhöra en grupp drivna och kompetenta kollegor med framåtanda.


Härnösand i Höga Kusten är platsen för dig som gillar det nära och enkla livet. Här kan du bo nära havet och naturen och vad du än är intresserad av så finns det bara några minuter bort. Ena stunden på jobbet – i nästa på havet, i skogen eller på fritidsanläggningen. Välkommen till Härnösand!

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen vill vi att du söker tjänsten via denna annons. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt. Visa mindre