Lediga jobb som Fastighetsförvaltare i Härnösand

Se lediga jobb som Fastighetsförvaltare i Härnösand. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Härnösand som finns hos arbetsgivaren.

Lokalsamordnare till SPSM

Vill du vara med och skapa de bästa förutsättningarna för en likvärdig utbildning? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande med funktionsnedsättning ska nå målen för sin utbildning. Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Vi driver också specialskolor, fördelar stadsbidrag och utvecklar läromedel. Som medarbetare ... Visa mer
Vill du vara med och skapa de bästa förutsättningarna för en likvärdig utbildning? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande med funktionsnedsättning ska nå målen för sin utbildning.

Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Vi driver också specialskolor, fördelar stadsbidrag och utvecklar läromedel.

Som medarbetare hos oss får du arbeta för allas lika värde i en organisation där delaktighet och engagerade medarbetare värderas högt. Vi ser ett stort värde i att ha medarbetare som mår bra och satsar därför mycket på friskvård och kompetensutveckling. Hos oss har du frihet att påverka ditt arbete. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb


ARBETSUPPGIFTER
Sedan 1 januari 2022 har lokalförsörjningsarbetet centraliserats och fungerar motsvarande en intern hyresvärd. Du ska tillsammans med dina kollegor operativt, långsiktigt och strategiskt arbeta med att utveckla, planera och genomföra arbeten kring myndighetens lokaler och drift.

Som lokalsamordnare på SPSM möts du av ett omväxlande arbete med många arbetsuppgifter. Du kommer arbeta med verksamhetsanpassningar för kontorsverksamhet och specialskola. Vi strävar efter att lokalerna utvecklas med ett fokus på långsiktighet och hållbarhet och är väl anpassade till kärnverksamhetens behov.

Andra exempel på arbetsuppgifter är:
- Ge råd och operativt stöd till verksamheten i lokalförsörjningsfrågor.
- Ta fram och utveckla strategiska dokument, lokalförsörjningsplan och funktionsprogram.
- Ta fram beslutsunderlag, följa upp investeringar och budget för myndighetens lokalförsörjning samt följa upp indikatorer och nyckeltal.
- Arbeta med hyres- och driftavtal
- Arbeta med förhandlingar, framtidsdialoger och driftmöten med hyresvärdar samt omvärldsbevaka utvecklingen på fastighetsmarknaden.
- Initiera, styra och planera projekt inom lokalförsörjning.
- Leda och samordna interna tvärfunktionella grupper samt samarbetsgrupperingar med externa parter.
- Verka för att lokalbehovet i myndigheten tillgodoses på ett effektivt sätt

Lokalförsörjningsorganisationen är inne i en förändringsresa. Det innebär att du kommer att arbeta med att utveckla lokalförsörjningsarbetet i samarbete med dina andra lokalförsörjningskollegor och övrig verksamhet. Det är viktigt för oss att eftersträva hållbara lokaler med hög tillgänglighet där ekonomiska, sociala och miljömässiga förutsättningar vägts samman utifrån verksamhetens behov.

Även om de flesta möten sker digitalt så kommer tjänsten innebära en del resor.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som
- har en eftergymnasial utbildning företrädelsevis inom ekonomi, fastighetsförvaltning eller projektledning, alternativt annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren finner relevant.
- har erfarenhet av lagstiftning som berör lokalförsörjning, t.ex. arbetsmiljö-, hyresrätt, plan- och bygg samt miljöområdet.
- har erfarenhet av att driva och arbeta i projekt.
- har kunskap om fastighetsekonomi.
- uttrycker dig väl i tal eller teckenspråk på svenska och i skrift

Det är meriterande om du
- Har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i offentlig verksamhet
- har erfarenhet av strategiskt och operativt lokalförsörjningsarbete.
- Har erfarenhet av fastighetsförvaltning och kundvård.
- Har erfarenhet av lokalförsörjning för skolverksamhet.
- Har grundläggande kunskaper om hyreslagstiftning
- Har erfarenhet av Lagen om offentlig upphandling.

För att lyckas i rollen som lokalsamordnare på Specialpedagogiska skolmyndigheten behöver du trivas med att arbeta självständigt och driva ditt arbete framåt. Vi söker dig som arbetar strukturerat med hög kvalitét. Du har ett flexibelt angreppssätt och trivs med att samverka och samarbeta i olika nätverk. För dig är ingen uppgift för stor eller för liten utan du löser uppgifter på ett positivt, prestigelöst och flexibelt sätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vid all rekrytering sätter vi värde på de kvalitéer som jämställdhet och mångfald tillför verksamheten. Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Vaktmästare till Transportverksamheten, Härnösand

Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling. Regionledningsförvaltningen har tre huvudsakliga uppdrag: - Att utifrån lagstiftning och regelverk styra och stödja verksamheterna. - Att erbjuda stöd... Visa mer
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.

Regionledningsförvaltningen har tre huvudsakliga uppdrag:
- Att utifrån lagstiftning och regelverk styra och stödja verksamheterna.
- Att erbjuda stöd och service till verksamheternas processer och utveckling.
- Att ge stöd och kvalitativa underlag till den politiska förtroendemannaorganisationen och regionledningen.

Transportverksamheten är en servicefunktion i Regionen som bland annat utför patienttransporter, läkemedelsleveranser, textilhantering, avfallshantering, matleveranser, passagesystem, fordon i bilpool, siths-kortshantering post och pakethantering samt andra förekommande transportuppgifter.

Nu söker vi en vaktmästare för en vikariatsanställning på heltid under sex månader men tillträde 20230801 eller enligt överenskommelse.

ROLLEN SOM VAKTMÄSTARE

Du kommer att ansvara för Regionens centrala kopierings- och tryckerifunktion samt arbeta med andra förekommande uppgifter.

Vi söker dig som har en fullgjord gymnasial utbildning, Meriterande är tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, god datorvana samt bra kunskaper i Officepaketet. Det krävs att du har goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift. B-körkort är ett krav.

För att lyckas i rollen ser vi att du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Vidare är du självgående, tar egna initiativ samt har en god samarbetsförmåga. Du gör korrekta bedömningar innan beslutsfattning.

Varmt välkommen med din ansökan!

Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Du får tillgång till regionens friskvårdsanläggningar i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik samt Sollefteå. Genom din anställning hos oss har du flera anställningsförmåner som exempelvis tillägg till föräldraförsäkringen, extra semesterdagar när du fyllt 40 år, möjlighet att löneväxla till tjänstepension. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Region Västernorrlands arbetsplatser är rökfria och vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

Lokalintendent/Fastighetsförvaltare till Härnösands Kommun

Som medarbetare i Härnösands kommun är ditt främsta uppdrag att tillsammans med dina kollegor ge god service till invånare och gäster. Vår kultur ska präglas av tillit, nyfikenhet och lärande och vi vill att du ska ha ett långsiktigt hållbart arbetsliv. Vi är övertygade om att vårt förhållningssätt till varandra och vårt arbete har en direkt koppling till invånarnas upplevelse av våra välfärdstjänster. Vi är också säkra på att jämlikhet och mångfald utve... Visa mer
Som medarbetare i Härnösands kommun är ditt främsta uppdrag att tillsammans med dina kollegor ge god service till invånare och gäster.
Vår kultur ska präglas av tillit, nyfikenhet och lärande och vi vill att du ska ha ett långsiktigt hållbart arbetsliv.

Vi är övertygade om att vårt förhållningssätt till varandra och vårt arbete har en direkt koppling till invånarnas upplevelse av våra välfärdstjänster. Vi är också säkra på att jämlikhet och mångfald utvecklar och höjer kvaliteten på våra verksamheter.
Vi uppmuntrar ett livslångt lärande och ger dig möjlighet till utveckling och karriär.Vi söker dig som vill vara med och utveckla Härnösand.
Vi söker en lokalintendent/fastighetsförvaltare till lokalförsörjningsenheten på Härnösands Kommun.

Just nu är Härnösand inne i en samhällsomvandling vi inte sett motsvarighet på 100 år. Flera myndigheter utökar och förstärkt sin verksamhet här och lokala företag bygger om och ut sina verksamheter. Dessutom sker en stor etablering av en batteridelsfabrik i Torsboda 26 kilometer från Härnösands centrum. Det ger många arbetstillfällen och förhoppningsvis nya invånare.

Allt detta påverkar Härnösands kommun och behovet av lokaler för våra verksamheter ökar. Just nu arbetar vi med flera nyproduktioner och förbereder för flera projekt.

Vi på Lokalförsörjningsenheten arbetar med de flesta frågor som rör kommunens lokaler. Vi är ett litet team på fem personer som arbetar tätt ihop med varandra, men också med kommunens olika verksamheter och våra hyresvärdar

Vi söker dig som är en erfaren fastighetsförvaltare eller lokalintendent.
Som medarbetare hos oss får du ett stort personligt ansvar och möjlighet att utforma ditt arbete utifrån dina kompetenser och erfarenheter. Vi är flexibla i vårt arbetssätt och tillämpar förtroendearbetstid vilket ger möjlighet till en bra balans mellan arbete och fritid.

Arbetsuppgifter


Du kommer att arbeta i nära några av våra förvaltningar och hantera samtliga frågor som rör lokaler. Det kan handla om lokalanpassningar, underhållsfrågor, myndighetsfrågor och liknande. Du kommer också att ansvara för arbetet när det behövs nya lokaler med att upprätta lokalprogram, upphandla nya hyresavtal och företräda verksamheten vid nyproduktion.

Du kommer ha nära kontakt med fastighetsägarnas förvaltningsorganisationer och säkerställa att deras leverans motsvarar avtalade villkor samt hantera avtalsförhandlingar och villkorsändringar.

Kvalifikationer
Vi söker sig som har minst tre års yrkeserfarenhet som fastighetsförvaltare eller motsvarande arbetsuppgifter. Du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område som exempelvis fastighetsekonom, fastighetsförvaltare eller andra utbildningar och erfarenheter som kan bedömas likvärdiga. Du har B-körkort samt talar och skriver svenska flytande.

Meriterande är om du har erfarenhet från arbete med samhällsfastigheter och om du har vana av arbete med underhållsplanering samt att, som beställare, leda projekt avseende lokalanpassningar, ombyggnationer och mindre byggentreprenader. Vi ser gärna att du har erfarenheter av att leda förändringsarbeten inom lokaler och fastigheter i nära samarbete med hyresgästerna.

Som person är du självgående och planerar och prioriterar dina arbetsuppgifter på ett strukturerat sätt. Du har god samarbetsförmåga och är serviceinriktad.

Övrig information
Omfattning: Heltid, tillvidare
Lön: Enligt överenskommelse
Startdatum: Tillträde i januari 2024 eller enligt överenskommels.
Ansökningstid: Lämna din ansökan senast 2023-10-30 via länken på denna sida.


För anställning kräver vi utdrag ur polisens belastnings- och misstankeregister.

Senare i rekryteringsprocessen önskar vi att du lämnar referenser. 


Härnösand i Höga Kusten är platsen för dig som gillar det nära och enkla livet. Här kan du bo nära havet, naturen och kulturen. Vad du än är intresserad av så finns det bara några minuter bort. Ena stunden på jobbet – i nästa på havet, i skogen eller på konsthallen. Välkommen till Härnösand!

Säkerhetsprövning
Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du behöver i vissa fall vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen vill vi att du söker tjänsten via denna annons. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt. Om du har skyddad identitet kontakta ansvarig rekryterare. Visa mindre

Riksarkivet söker en Intendent till Härnösand

Ansök    Mar 13    Riksarkivet    Fastighetsintendent
Om Riksarkivet Riksarkivet har särskilt ansvar för den statliga arkivverksamheten och för arkivvården i landet. Vi ska kontrollera den offentliga arkivverksamheten och ha nationell överblick över arkivfrågorna. Vi tar emot statliga myndigheters arkiv och arkiv från andra typer av organisationer. Vi säkrar samhällets långsiktiga informationsförsörjning och garanterar innehåll, sammanhang och äkthet. Vi fokuserar på användarnas behov när vi beskriver och ... Visa mer
Om Riksarkivet
Riksarkivet har särskilt ansvar för den statliga arkivverksamheten och för arkivvården i landet. Vi ska kontrollera den offentliga arkivverksamheten och ha nationell överblick över arkivfrågorna. Vi tar emot statliga myndigheters arkiv och arkiv från andra typer av organisationer.

Vi säkrar samhällets långsiktiga informationsförsörjning och garanterar innehåll, sammanhang och äkthet. Vi fokuserar på användarnas behov när vi beskriver och vårdar arkiven, när vi gör dem tillgängliga och när vi reglerar hur de ska hanteras.

Riksarkivets målsättningar sammanfattas i att vi är länken mellan dåtid, nutid och framtid, samhällets information är säkrad och arkiven är tillgängliga för alla.

Riksarkivet har drygt 400 anställda och finns på elva orter. Vi är inne i ett spännande och omfattande förändringsarbete med målet att bli en mer innovativ och omvärldsorienterad organisation som kan leva upp till nya förväntningar och krav.

Om enheten
I Härnösand bygger Riksarkivet nu tillsammans med Specialfastigheter och Skatteverket ett nytt och toppmodernt arkivhus som ska stå klart 2025. Det är placerat på Saltvikshöjden, ett par kilometer norr om Härnösands mer centrala delar. På Riksarkivet i Härnösand förvaras främst arkiv från regionala och lokala myndigheter men även arkiv från några större, rikstäckande verksamheter samt enskilda arkiv.

Om tjänsten
Vår intendent går i pension och nu söker vi en ersättare. Du kommer att ha en viktig funktion som den som ser till att markservicen fungerar i en hektisk vardag, både inom den löpande verksamheten och med planering och genomförande av flytt av hela verksamheten till nya lokaler.

Tjänsten är placerad vid Enheten Härnösand – Östersund, en enhet inom Riksarkivets avdelning för arkivverksamhet. Enheten har ca 50 medarbetare och är fördelad på två orter, Härösand och Östersund, och fyra sektioner.

Tjänsten som intendent är placerad i Härnösand och innebär ansvar för, och samordning av, lokaler, material, inköp och läsesalslogistik. Arbetsuppgifterna omfattar bland annat:


• Inköp och fakturagranskning
• Flytt och mottagande av arkivbestånd
• Framtagning och tillbakaställning av arkivmaterial samt kopiering/skanning
• Småreparationer i huset, föreslå nya praktiska lösningar vid behov
• Ha kontakt med fastighetsskötare och skicka felanmälningar
• Ha kontakt med och beställa jobb från hantverkare
• Delta i det lokala systematiska arbetsmiljöarbetet

Arbetet utförs i nära samarbete med andra medarbetare på enheten. Kontakter med övriga medarbetare inom myndigheten samt externa kontakter förekommer också.

Vi erbjuder


• Intressanta, utvecklande och stimulerande arbetsuppgifter som bidrar till samhällsnytta
• god arbetsmiljö
• flexibla arbetstider
• goda semestervillkor
• generös friskvårdsersättning

Om dig
Du har:


• Gymnasieutbildning med godkända betyg
• B-körkort för manuell växellåda

Det är meriterande om du också har:


• Erfarenhet från tidigare roller med liknande arbetsuppgifter
• Erfarenhet från offentlig verksamhet

Personliga egenskaper:


• Som person är du lösningsfokuserad, serviceinriktad, har en god samarbetsförmåga och en god initiativförmåga.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Anställningsvillkor
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Tjänstgöringsgrad: Heltid
Arbetsplats: Härnösand
Arbetstid: I huvudsakligen dagtid, viss kvälltjänstgöring och resor kan förekomma.

Riksarkivet tillämpar individuell lönesättning samt 6 månaders provanställning.

Tillträde: 1 juni 2023

Ansök senast: 2023-03-31

Du måste vara svensk medborgare eftersom tjänsten är placerad i säkerhetsklass. Vi kommer därför att göra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585).

Inför rekryteringsarbetet har Riksarkivet tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Vi söker en ny lokalintendent / förvaltare

Vi söker dig som vill vara med och utveckla Härnösand. Just nu är Härnösands Kommun inne i en expansiv fas där det är aktuellt att bygga och tillskapa många nya verksamhetslokaler. Ett arbete som i många fall drivs och utvecklas av Lokalförsörjningsenheten. Vi är ett litet team på fem personer som hanterar de flesta frågor som är relaterade till kommunens verksamhetslokaler. Vi söker dig som är en erfaren fastighetsförvaltare eller lokalintendent eftersom ... Visa mer
Vi söker dig som vill vara med och utveckla Härnösand.
Just nu är Härnösands Kommun inne i en expansiv fas där det är aktuellt att bygga och tillskapa många nya verksamhetslokaler. Ett arbete som i många fall drivs och utvecklas av Lokalförsörjningsenheten. Vi är ett litet team på fem personer som hanterar de flesta frågor som är relaterade till kommunens verksamhetslokaler. Vi söker dig som är en erfaren fastighetsförvaltare eller lokalintendent eftersom en av våra medarbetare snart går i pension. Syftet med vårt arbete är att säkerställa att kommunens lokaler är funktionella, verksamhetsanpassade och att lokalförsörjningen sker på ett kostnadseffektivt, samordnat och likvärdigt sätt. Du kommer att ha ett stort personligt ansvar och utforma arbetet utifrån dina kompetenser och erfarenheter. Vi är flexibla i vårt arbetssätt och tillämpar förtroendearbetstid vilket ger möjlighet till en bra balans mellan arbete och fritid.

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta i nära samarbete med några av våra förvaltningar. Du hanterar samtliga frågor som rör verksamhetslokalerna såsom lokalanpassningar, underhållsfrågor, myndighetsfrågor med mera. Du kommer också att ansvara för arbetet när det behövs nya lokaler med att upprätta lokalprogram, upphandla nya hyresavtal och företräda verksamheten vid nyproduktion. Du kommer ha nära kontakt med fastighetsägarnas förvaltningsorganisationer och säkerställa att deras leverans motsvarar avtalade villkor samt hantera avtalsförhandlingar och villkorsändringar. 
Inom lokalförsörjningsenheten jobbar vi i nära samarbete med varandra och alla är delaktiga i organisationens arbetssätt och hur vi samverkar med kommunens verksamheter och externa hyresvärdar.

Kvalifikationer
Vi söker sig som har minst tre års yrkeserfarenhet som fastighetsförvaltare eller motsvarande arbetsuppgifter. Du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område såsom fastighetsekonom, fastighetsförvaltare eller andra utbildninger och erfarenheter som kan bedömas likvärdiga. Du innehar B-körkort samt talar och skriver svenska flytande eftersom dina arbetsuppgifter kräver detta

Meriterande är om du har erfarenhet från arbete med samhällsfastigheter och om du har vana av arbete med underhållsplanering samt att, som beställare, leda projekt avseende lokalanpassningar, ombyggnationer och mindre byggentreprenader. Vi ser gärna att du har erfarenheter av att leda förändringsarbeten och har förmågan att sammanställa skriftliga rapporter, minnesanteckningar eller beslutsunderlag.

Som person är du självgående och planerar och prioriterar dina arbetsuppgifter. Du har god samarbetsförmåga med kollegor och externa parter. Du har en serviceinriktad attityd och är både strukturerad och flexibel.

Övrig information
Omfattning: Heltid, tillvidare
Lön: Enligt överenskommelse
Startdatum: Rekryteringen sker löpande så vänta inte med din ansökan. Tillträde under augusti månad.

För anställning kräver vi utdrag ur polisens belastnings- och misstankeregister.

Senare i rekryteringsprocessen önskar vi att du lämnar referenspersoner som kan svara på en del frågor.

Fackliga representant: Vision, Anneli Persson tel. 073-274 54 50, e-post [email protected]

Härnösand i Höga Kusten är platsen för dig som gillar det nära och enkla livet. Här kan du bo nära havet, naturen och kulturen. Vad du än är intresserad av så finns det bara några minuter bort. Ena stunden på jobbet – i nästa på havet, i skogen eller på konsthallen. Välkommen till Härnösand!

Säkerhetsprövning
Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du behöver i vissa fall vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen vill vi att du söker tjänsten via denna annons. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt. Om du har skyddad identitet kontakta ansvarig rekryterare. Visa mindre

Vi söker en ny lokalintendent / förvaltare

Vi söker dig som vill vara med och utveckla Härnösand. Just nu är Härnösands Kommun inne i en expansiv fas där det är aktuellt att bygga och tillskapa många nya verksamhetslokaler. Ett arbete som i många fall drivs och utvecklas av Lokalförsörjningsenheten. Vi är ett litet team på fem personer som hanterar de flesta frågor som är relaterade till kommunens verksamhetslokaler. Vi söker dig som är en erfaren fastighetsförvaltare eller lokalintendent eftersom ... Visa mer
Vi söker dig som vill vara med och utveckla Härnösand.
Just nu är Härnösands Kommun inne i en expansiv fas där det är aktuellt att bygga och tillskapa många nya verksamhetslokaler. Ett arbete som i många fall drivs och utvecklas av Lokalförsörjningsenheten. Vi är ett litet team på fem personer som hanterar de flesta frågor som är relaterade till kommunens verksamhetslokaler. Vi söker dig som är en erfaren fastighetsförvaltare eller lokalintendent eftersom en av våra medarbetare snart går i pension. Syftet med vårt arbete är att säkerställa att kommunens lokaler är funktionella, verksamhetsanpassade och att lokalförsörjningen sker på ett kostnadseffektivt, samordnat och likvärdigt sätt. Du kommer att ha ett stort personligt ansvar och utforma arbetet utifrån dina kompetenser och erfarenheter. Vi är flexibla i vårt arbetssätt och tillämpar förtroendearbetstid vilket ger möjlighet till en bra balans mellan arbete och fritid.

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta i nära samarbete med några av våra förvaltningar. Du hanterar samtliga frågor som rör verksamhetslokalerna såsom lokalanpassningar, underhållsfrågor, myndighetsfrågor med mera. Du kommer också att ansvara för arbetet när det behövs nya lokaler med att upprätta lokalprogram, upphandla nya hyresavtal och företräda verksamheten vid nyproduktion. Du kommer ha nära kontakt med fastighetsägarnas förvaltningsorganisationer och säkerställa att deras leverans motsvarar avtalade villkor samt hantera avtalsförhandlingar och villkorsändringar. 
Inom lokalförsörjningsenheten jobbar vi i nära samarbete med varandra och alla är delaktiga i organisationens arbetssätt och hur vi samverkar med kommunens verksamheter och externa hyresvärdar.

Kvalifikationer
Vi söker sig som har minst tre års yrkeserfarenhet som fastighetsförvaltare eller motsvarande arbetsuppgifter. Du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område såsom fastighetsekonom, fastighetsförvaltare eller andra utbildninger och erfarenheter som kan bedömas likvärdiga. Du innehar B-körkort samt talar och skriver svenska flytande eftersom dina arbetsuppgifter kräver detta

Meriterande är om du har erfarenhet från arbete med samhällsfastigheter och om du har vana av arbete med underhållsplanering samt att, som beställare, leda projekt avseende lokalanpassningar, ombyggnationer och mindre byggentreprenader. Vi ser gärna att du har erfarenheter av att leda förändringsarbeten och har förmågan att sammanställa skriftliga rapporter, minnesanteckningar eller beslutsunderlag.

Som person är du självgående och planerar och prioriterar dina arbetsuppgifter. Du har god samarbetsförmåga med kollegor och externa parter. Du har en serviceinriktad attityd och är både strukturerad och flexibel.

Övrig information
Omfattning: Heltid, tillvidare
Lön: Enligt överenskommelse
Startdatum: Tillträde under augusti månad eller enligt överenskommels.
Ansökningstid: Lämna din ansökan senast 2023-04-25 via länken på denna sida.

För anställning kräver vi utdrag ur polisens belastnings- och misstankeregister.

Senare i rekryteringsprocessen önskar vi att du lämnar referenspersoner som kan svara på en del frågor.

Fackliga representant: Vision, Anneli Persson tel. 073-274 54 50, e-post [email protected]

Härnösand i Höga Kusten är platsen för dig som gillar det nära och enkla livet. Här kan du bo nära havet, naturen och kulturen. Vad du än är intresserad av så finns det bara några minuter bort. Ena stunden på jobbet – i nästa på havet, i skogen eller på konsthallen. Välkommen till Härnösand!

Säkerhetsprövning
Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du behöver i vissa fall vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen vill vi att du söker tjänsten via denna annons. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt. Om du har skyddad identitet kontakta ansvarig rekryterare. Visa mindre

Biträdande enhetschef med ansvar för myndighetens lokalförsörjning

Vill du bidra till Sveriges största kunskapsbank inom specialpedagogik? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande ska kunna utvecklas och nå målen i sin utbildning – oavsett funktionsförmåga. Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Vi driver också flera specialskolor, fördelar statsbidrag och utvecklar läromedel. Myndi... Visa mer
Vill du bidra till Sveriges största kunskapsbank inom specialpedagogik? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande ska kunna utvecklas och nå målen i sin utbildning – oavsett funktionsförmåga. Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Vi driver också flera specialskolor, fördelar statsbidrag och utvecklar läromedel. Myndigheten har cirka 1 200 medarbetare och verksamhet i hela landet.

Som medarbetare hos oss får du arbeta för allas lika värde i en organisation där delaktighet och engagerade medarbetare värderas högt. Vi ser ett stort värde i att ha medarbetare som mår bra och satsar därför mycket på friskvård och kompetensutveckling. Hos oss har du frihet att påverka ditt arbete. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb


Just nu söker vi dig som vill fortsätta driva vår förändringsresa framåt!
Vill du vara med och skapa nya möjligheter inom lokalförsörjningsområdet?
Är du en samverkande person som vill driva myndighetens utveckling mot hållbara och attraktiva arbetsplatser?
Vill du påverka våra framtida skollokaler och kontor?


ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten som biträdande enhetschef med ansvar för lokalförsörjning innebär att du har den ledande rollen för myndighetens lokalförsörjningsarbete.

Våra lokaler återfinns från Luleå i norr till Malmö i söder. Total har vi 18 elevboenden (4 000m2), 10 skolor (40 000m2) och 20 kontor (16 000m2). Eftersom vi är en statlig myndighet äger vi inte våra lokaler utan vi hyr av olika fastighetsägare.

Sedan 1 januari 2022 har lokalförsörjningsarbetet centraliserat och fungerar motsvarande en intern hyresvärd. Som biträdande enhetschef för lokalförsörjning ska du långsiktigt och strategiskt driva arbetet med att utveckla, planera och genomföra arbeten kring myndighetens lokaler tillsammans med myndighetens lokalsamordnare.

Exempel på arbetsuppgifter:

- ansvara för myndighetens strategiska lokalförsörjningsarbete och ansvara för hyres- och driftsavtal.
- ansvara för förhandling, framtidsdialoger och driftmöten med hyresvärdar samt omvärldsbevaka utvecklingen på fastighetsmarknaden.
- ta fram underlag, följa upp investeringar och budget för myndighetens lokalförsörjning samt ta fram förslag till indikatorer och nyckeltal.
- initiera, styra och planera projekt inom lokalförsörjning.
- ge expertråd och stöd till verksamheten i lokalförsörjningsfrågor.
- ansvar för budget och personalansvar för tre lokalsamordnare.
- leda och samordna interna tvärfunktionella grupper samt samarbetsgrupperingar med externa parter.
- ansvara för vår rapportering till Ekonomistyrningsverket och Naturvårdsverket.

Lokalförsörjningsorganisationen är ny, vilket innebär att du kommer att ansvara för att utveckla lokalförsörjningsarbetet tillsammans med lokalsamordnarna i nära samarbete med övrig verksamhet. Det är viktigt för oss att eftersträva hållbara lokaler där ekonomiska, sociala och miljömässiga förutsättningar vägts samman utifrån verksamhetens behov.

Andra arbetsuppgifter inom enhetens kompetensområde kan förekomma då du ersätter enhetschefen vid enhetschefens frånvaro.

Även om de flesta möten sker digitalt så kommer tjänsten innebära en del resor.




KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som
- har en akademisk examen med inriktning mot fastighetsfrågor, ingenjör, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
- Flerårig chefserfarenhet med budget, verksamhet- och personalansvar.
- Flerårig erfarenhet av strategiskt lokalförsörjningsarbete.

Det är meriterande om du
- har erfarenhet av lokalförsörjning för skolverksamhet.
- har erfarenhet av Lagen om offentlig upphandling.
- har erfarenhet av lagstiftning som berör lokalförsörjning, t.ex. arbetsmiljö-, hyresrätt, plan- och bygg samt miljöområdet.
- har erfarenhet av arbete i projekt.
- har kunskaper om fastighetsekonomi.
- har förhandlingsvana.
- har mycket god kommunikativ förmåga
- uttrycker dig väl i tal eller teckenspråk på svenska och i skrift

Personliga egenskaper
- För dig är ingen uppgift för stor eller för liten utan du löser uppgifter på ett prestigelöst och flexibelt sätt.
- Du trivs med att arbeta och att driva ditt arbete självständigt, strukturerat och noggrant samtidigt som du har förmåga att prioritera och arbeta med flera parallella uppdrag.
- Du är samarbetsorienterad och har ett positivt bemötande.
Stor hänsyn tas till personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Vid all rekrytering sätter vi värde på de kvalitéer som jämställdhet och mångfald tillför verksamheten. Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Lokalsamordnare till Samordningsenheten

Vill du bidra till Sveriges största kunskapsbank inom specialpedagogik? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande ska kunna utvecklas och nå målen i sin utbildning – oavsett funktionsförmåga. Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Vi driver också flera specialskolor, fördelar statsbidrag och utvecklar läromedel. Myndi... Visa mer
Vill du bidra till Sveriges största kunskapsbank inom specialpedagogik? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande ska kunna utvecklas och nå målen i sin utbildning – oavsett funktionsförmåga. Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Vi driver också flera specialskolor, fördelar statsbidrag och utvecklar läromedel. Myndigheten har cirka 1 200 medarbetare och verksamhet i hela landet.

Som medarbetare hos oss får du arbeta för allas lika värde i en organisation där delaktighet och engagerade medarbetare värderas högt. Vi ser ett stort värde i att ha medarbetare som mår bra och satsar därför mycket på friskvård och kompetensutveckling. Hos oss har du frihet att påverka ditt arbete. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb


Just nu befinner sig SPSM i ett spännande utvecklingsarbete för att nå vår vision: En likvärdig utbildning för alla. Vi vill att alla barn, elever och vuxna, oavsett funktionsförmåga, blir delaktiga i en tillgänglig och inkluderande lärmiljö i sin utbildning. Vi vill att de möter en framtidsorienterad och utmanande pedagogik. Vi vill att alla beslut som påverkar deras utbildning grundas på bästa tillgängliga kunskap. Och vi vill att alla deras rättigheter främjas, tillvaratas och tillämpas. Det är vår målbild.

Samordningsenheten är en av sju stödenheter inom verksamhetsområdet Stöd och Styrning. Samordningsenheten har totalt 17 medarbetare placerade i Örebro, Solna och Luleå men största delen av verksamheten finns i Härnösand där enhetschef och lokalförsörjningschef också är placerade. Den tilltänkta placeringsorten för denna tjänst är i första hand i Härnösand, men annan ort kan övervägas.

Enheten ansvarar för tjänster inom lokalförsörjning, miljöledning, fysisk säkerhet, intern service, nämndadministration och metodstöd i processutveckling. Enheten har ett nationellt uppdrag som kommer att innebära resor i hela landet.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter:
- bevaka hyres- och driftsavtal.
- ta fram underlag, följa upp investeringar och budget för delar av myndighetens lokalförsörjning.
- ge expertråd och stöd till verksamheten i lokalfrågor.
- samordna lokalförsörjningsprojekt på lång och kort sikt genom framtidsdialoger och driftmöten med hyresvärdar och leverantörer.
- samordna interna och externa tvärfunktionella grupper, styrning och planering av projekt inom lokalförsörjning.
- många andra arbetsuppgifter förekommer.

Även om de flesta möten sker digitalt så innebär tjänsten resor.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som
- har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot de arbetsuppgifter du ska utföra eller annan utbildning som arbetsgivaren finner relevant.
- har erfarenhet av strategiskt och operativt lokalförsörjningsarbete.
- har erfarenhet av lagstiftning som berör lokalförsörjning, t.ex. arbetsmiljö-, hyresrätt, plan- och bygg samt miljöområdet.
- har erfarenhet av arbete i projekt.
- har kunskaper om fastighetsekonomi.
- har god kommunikativ förmåga.
- uttrycker dig väl i tal eller teckenspråk på svenska och i skrift-

Det är meriterande om du
- har erfarenhet av arbete i stora organisationer i offentlig verksamhet.
- har haft liknande arbetsuppgifter där samordning inom lokalförsörjning ingår som en av de huvudsakliga arbetsuppgifterna.
- har haft någon typ av beställarfunktion för leverantörer inom fastighetsbranschen.
- har erfarenhet av fastighetsförvaltning, kundvård och/eller projektledning.
- har erfarenhet av Lagen om offentlig upphandling.

Personliga egenskaper
- för dig är ingen uppgift för stor eller för liten utan du löser uppgifter på ett prestigelöst och flexibelt sätt.
- du trivs med att arbeta och att driva ditt arbete självständigt, strukturerat och noggrant samtidigt som du har förmåga att prioritera och arbeta med flera parallella uppdrag.
- du är samarbetsorienterad och har ett positivt bemötande.

Stor hänsyn tas till personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vid all rekrytering sätter vi värde på de kvalitéer som jämställdhet och mångfald tillför verksamheten. Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning. Provanställning på sex månader tillämpas.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Riksarkivet söker Intendent till Enheten Härnösand - Östersund

Ansök    Sep 7    Riksarkivet    Fastighetsintendent
Om Riksarkivet Riksarkivet har särskilt ansvar för den statliga arkivverksamheten och för arkivvården i landet. Vi ska kontrollera den offentliga arkivverksamheten och ha nationell överblick över arkivfrågorna. Vi tar emot statliga myndigheters arkiv och arkiv från andra typer av organisationer. Vi säkrar samhällets långsiktiga informationsförsörjning och garanterar innehåll, sammanhang och äkthet. Vi fokuserar på användarnas behov när vi beskriver och ... Visa mer
Om Riksarkivet
Riksarkivet har särskilt ansvar för den statliga arkivverksamheten och för arkivvården i landet. Vi ska kontrollera den offentliga arkivverksamheten och ha nationell överblick över arkivfrågorna. Vi tar emot statliga myndigheters arkiv och arkiv från andra typer av organisationer.

Vi säkrar samhällets långsiktiga informationsförsörjning och garanterar innehåll, sammanhang och äkthet. Vi fokuserar på användarnas behov när vi beskriver och vårdar arkiven, när vi gör dem tillgängliga och när vi reglerar hur de ska hanteras.

Riksarkivets målsättningar sammanfattas i att vi är länken mellan dåtid, nutid och framtid, samhällets information är säkrad och arkiven är tillgängliga för alla.

Riksarkivet har drygt 400 anställda och finns på elva orter. Vi är inne i ett spännande och omfattande förändringsarbete med målet att bli en mer innovativ och omvärldsorienterad organisation som kan leva upp till nya förväntningar och krav.

Om enheten
Landsarkivet i Härnösand är en del av Enheten Härnösand – Östersund och är placerad inom Riksarkivets avdelning för arkivverksamhet. På Landsarkivet i Härnösand förvaras främst arkiv från regionala och lokala myndigheter men även arkiv från några större, rikstäckande verksamheter samt enskilda arkiv. Landsarkivet i Härnösand har ca 40 medarbetare och verksamheten bedrivs på två depåer.

Om tjänsten
Den löpande verksamheten är fördelad på tre sektioner och en av dessa är sektionen för Publik verksamhet. Sektionens huvudsakliga verksamhetsområde är att tillhandahålla handlingar i läsesal, besvara förfrågningar samt programverksamhet. Sektionen ansvarar även för stödfunktioner såsom intendentur och lokalvård.

Tjänsten som intendent innebär ansvar för, och samordning kring, lokaler, material, inköp och läsesalslogistik. Arbetsuppgifter omfattar bland annat:


• Planering och uppföljning inom verksamheten
• Utgöra ett stöd för verksamheten
• Delta i det lokala systematiska arbetsmiljöarbetet
• Inköp och fakturagranskning
• Ge förslag till investeringsbudget
• Anläggningsansvar (bla säkerhet, lokalfrågor, larmfrågor, miljöfrågor, kontakt med fastighetsförvaltare)
• Flytt och mottagande av arkivbestånd
• Framtagning och tillbakaställning av arkivmaterial samt kopiering/skanning

Arbetet utförs i nära samarbete med andra medarbetare på enheten. Kontakter med övriga medarbetare inom myndigheten samt externa kontakter förekommer också.


Vi erbjuder flexibla arbetstider, friskvårdsersättning och generösa semestervillkor

Om dig
Du ska ha en gymnasieutbildning med godkända betyg, kunskaper inom Officepaketet samt B-körkort.

Det är meriterande om du har fastighetsskötarutbildning eller motsvarande, tjänstgjort hos arkivinstitution och/eller offentlig förvaltning samt erfarenhet från tidigare roller med liknande arbetsuppgifter.

Som person är du lösningsfokuserad, självständig och har en god initiativförmåga. Vidare är du serviceinriktad och har en god samarbetsförmåga.

Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.

Anställningsvillkor
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning
Tjänstgöringsgrad: Heltid
Arbetsplats: Härnösand

Tjänsten är en visstidsanställning som som löper till och med 211231

Arbetstid: I huvudsak dagtid, viss kvällstjänstgöring och resor kan förekomma.

Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse.

Ansök senast: 2021-09-20

Inför rekryteringsarbetet har Riksarkivet tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Förvaltningsledare till fastighetsenheten

Ansök    Jul 12    Kriminalvården    Fastighetsförvaltare
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Tjänsten är placerad på Ekonomi- och Fastighetsavdelningens förvaltningsenhet. Enheten präglas av hög laganda och ska leverera säkra... Visa mer
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Tjänsten är placerad på Ekonomi- och Fastighetsavdelningens förvaltningsenhet. Enheten präglas av hög laganda och ska leverera säkra och ändamålsenliga lokaler som stöder kärnverksamheten med utgångspunkt i en humanistisk grundsyn. Vi arbetar med alla typer av lokalförsörjningsfrågor i kort och långt perspektiv, där vi har en utförande och stödjande roll gentemot våra regioner och lokala enheter.

ARBETSUPPGIFTER
Som förvaltningsansvarig är enhetschefen för fastighetsavdelningen din närmsta chef och du ingår i en grupp som täcker hela Sverige. Du har som huvuduppgift att stödja region och verksamhetsställe i lokalrelaterade frågor och tillse att Kriminalvårdens lokaler är ändamålsenliga och stödjer den verksamhet som bedrivs i dem. Du är ansvarig för ett geografiskt område samtidigt som du kan få nationella uppdrag i lokalförsörjningsfrågor. Du ska tillsammans med dina kollegor och närmsta chef arbeta med utveckling av frågor relaterade till fastighetsförvaltning och lokalförsörjning. I arbetsuppgifterna ingår att vara med och ta fram och uppdatera en förvaltningsplan samt att skapa förutsättningar för bra samverkan med fastighetsägarna. Du ska planera, driva och följa upp åtgärder, beslut och planer som berör fastighetsförvaltning inom ditt ansvarsområde. Du ska också vara delaktig i att skapa strukturerade processer vad gäller drift, underhåll och reparationer. Tjänsten innebär en del resande inom Sverige.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som arbetar bra med andra människor. Du har en förmåga att arbeta hårt och lägger ner tid, energi och engagemang på i ditt arbete. Vidare ser du helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Du tar ansvar för din uppgift. Du strukturer själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Vidare är du utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Du skapar kontakter och underhåller relationer.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet

Vi söker dig som har:
• Akademisk utbildning alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som kriminalvården bedömer relevant
• Erfarenhet av fastighetsförvaltning och ledarerfarenhet
• Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska
• Kunna hantera UBW och Heroma

Det är meriterande om du har:
• Utbildning inom fastighetsförvaltning
• Arbete inom kriminalvården
• Arbete med förvaltningsplaner

ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal. Visa mindre

Fastighetsförvaltare

Vi söker fastighetsförvaltare för arbete med kommersiella fastigheter och privata bostäder. Vi kan erbjuda ett mycket självständigt arbete med goda villkor och en hög grad av eget ansvar. ARBETSUPPGIFTER I arbetsuppgifterna ingår bland annat tillsyn och skötsel, avhjälpande underhåll i form av fastighetsreparationer, måleri, snickeri, trädgårdsskötsel, trappstädning, kundkontakter, inköp av material, underhåll av maskiner och handverktyg. Under vintersäs... Visa mer
Vi söker fastighetsförvaltare för arbete med kommersiella fastigheter och privata bostäder.
Vi kan erbjuda ett mycket självständigt arbete med goda villkor och en hög grad av eget ansvar.


ARBETSUPPGIFTER
I arbetsuppgifterna ingår bland annat tillsyn och skötsel, avhjälpande underhåll i form av fastighetsreparationer, måleri, snickeri, trädgårdsskötsel, trappstädning, kundkontakter, inköp av material, underhåll av maskiner och handverktyg. Under vintersäsong kan eventuellt även förekomma snöröjning och halkbekämpning vid behov.


KVALIFIKATIONER
Har teknisk kompetens och kunskap om fastighetsdrift.
Du ska ha erfarenhet av att ha arbetat som fastighetsskötare.
Du ska ha erfarenhet av renovering och förbättringar i både privata och kommersiella fastigheter.
Du ska ha erfarenhet av måleri & snickeri.
Det är meriterande med erfarenhet av arbete inom el, vvs, ventilation, bygg eller styr.
Kan arbeta såväl självständigt som i grupp.
Mycket god social kompetens.
Är ansvarstagande.
Datorvana är ett krav.
Har förmåga att prioritera.
Körkort är ett krav.
Du är pålitlig, engagerad, strukturerad och har god samarbetsförmåga.



PROFIL
Du är en serviceinriktad, social och självgående person med en god samarbetsförmåga och en hög arbetskapacitet. Du är en ansvarsfull person som värdesätter kvalitet i både ditt arbete och bemötandet av kunder. För att vara framgångsrik som förvaltare behöver du vara drivande och handlingskraftig.


Omfattning: Heltid tillsvidare.


Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Lokalintendent / förvaltare

Vi är medarbetare, kollegor och vänner med hjärta för Härnösand. Tillsammans gör vi skillnad för människor - dygnet runt. Med glädje delar vi med oss av vår kunskap och service i våra olika yrkesroller. I Härnösand har vi tagit #metoo vidare till #WeDo. Vi vill skapa en hållbar arbetsplats och kommun där alla kan känna sig trygga och ha framtidstro. Nu söker vi positiva, ansvarstagande och engagerade människor som vill vara med och bygga en hållbar fra... Visa mer
Vi är medarbetare, kollegor och vänner med hjärta för Härnösand. Tillsammans gör vi skillnad för människor - dygnet runt. Med glädje delar vi med oss av vår kunskap och service i våra olika yrkesroller.

I Härnösand har vi tagit #metoo vidare till #WeDo. Vi vill skapa en hållbar arbetsplats och kommun där alla kan känna sig trygga och ha framtidstro.

Nu söker vi positiva, ansvarstagande och engagerade människor som vill vara med och bygga en hållbar framtid i Härnösand.


Vi söker dig som vill vara med och bygga upp Härnösands Kommuns nya Lokalförsörjningsenhet. Verksamheten är nystartad med övergripande ansvar för kommunens alla verksamhetslokaler. Vi är en liten grupp på fyra medarbetare som jobbar nära varandra och kommunens verksamheter. Syftet med vårt arbete är att säkerställa att kommunens lokaler är funktionella, verksamhetsanpassade och att lokalförsörjningen sker på ett kostnadseffektivt, samordnat och likvärdigt sätt. Vi är flexibla i vårt arbetssätt och tillämpar förtroendearbetstid vilket ger möjlighet till en bra balans mellan arbete och fritid.

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta i nära samarbete med verksamheterna, i första hand skolförvaltningen. Du hanterar lokalfrågor såsom underhållsfrågor, lokalanpassningar och myndighetsfrågor med mera. Du kommer ha nära kontakter med fastighetsägarnas förvaltningsorganisationer och säkerställa att fastighetsägarnas leverans motsvarar avtalade villkor. Du hjälper till att identifiera nya och förändrade lokalbehov och driver arbetet med att införskaffa och förhyra nya lokaler. Du kommer tillsammans med dina kollegor vara delaktig i utformningen av orgnisationens arbetssätt och hur vi samverkar med verksamheterna och med externa hyresvärdar.

Kvalifikationer
Du har minst tre års erfarenhet från arbete med fastighetsförvaltning eller likvärdigt arbete samt en eftergymnasial examen inom relevant område t ex YH-utbildning inom fastighetsförvaltning eller högskoleutbildning. Du innehar B-körkort samt talar och skriver svenska flytande.

Vi ser gärna att du även har utbildning inom och erfarenheter av arbete med hyresjuridik såsom tecknade av hyresavtal, uppsägningar och liknande samt god förhandlingsvana. Det är också meriterande om du har efarenhet av att, som beställare, leda projekt avseende lokalanpassningar och ombyggnationer eller kunskaper från arbete med värme och ventilation.

Du är serviceinriktad, självgående och beslutsam i din yrkesroll. Eftersom vi är en stödfunktion för kommunens verksamheter är det viktigt att du har god samarbetsförmåga och trivs i en roll som problemlösare.

Arbetstid/Varaktighet
Heltid, tillsvidare

Tillträde
Rekrytering sker löpande så vänta inte med din ansökan, tillträde enligt överenskommelse.

För anställning kräver vi utdrag ur polisens belastnings- och misstankeregister.

 


Härnösand i Höga Kusten är platsen för dig som gillar det nära och enkla livet. Här kan du bo nära havet och naturen och vad du än är intresserad av så finns det bara några minuter bort. Ena stunden på jobbet – i nästa på havet, i skogen eller på fritidsanläggningen. Välkommen till Härnösand!

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen vill vi att du söker tjänsten via denna annons. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt. Visa mindre

Fastighetssamordnare med placering i Sollefteå

Härnösands stift söker fastighetssamordnare med placering i Sollefteå Har du ett intresse för kulturhistoriskt värdefulla byggnader och vill arbeta med att utveckla fastighetsförvaltning i en organisation med stark värdegrund och framtidstro? Då har vi på Härnösands stift ett spännande jobb för dig. Svenska kyrkan är en av Sveriges största fastighetsägare och förvaltar kyrkor, församlingshem och ekonomibyggnader. Vi strävar efter en effektiv och hållbar fö... Visa mer
Härnösands stift söker fastighetssamordnare med placering i Sollefteå
Har du ett intresse för kulturhistoriskt värdefulla byggnader och vill arbeta med att utveckla fastighetsförvaltning i en organisation med stark värdegrund och framtidstro? Då har vi på Härnösands stift ett spännande jobb för dig.
Svenska kyrkan är en av Sveriges största fastighetsägare och förvaltar kyrkor, församlingshem och ekonomibyggnader. Vi strävar efter en effektiv och hållbar förvaltning av våra fastigheter. Det är en förutsättning för att församlingarna ska kunna lägga fokus på sin grundläggande uppgift: att fira gudstjänster, erbjuda barn- och ungdomsverksamhet, social omsorg och meningsfulla kontakter med lokalsamhället.
I Svenska kyrkan pågår ett omfattande projekt med syfte att underlätta och kvalitetssäkra församlingarnas arbete med lokal- och fastighetsfrågor. Det medför att församlingarna ska ta fram lokalförsörjningsplaner och effektivisera fastighetsförvaltningen i samverkan med stiftet. Till detta arbete söker vi en fastighetssamordnare i Sollefteå. Rollen är utåtriktad och innebär ett utvecklande arbete med kontakter med församlingsanställda och förtroendevalda.
 Dina främsta arbetsuppgifter
vara ett strategiskt stöd till församlingar inom fastighetsförvaltningsfrågor såsom drift, service/underhåll och ekonomi.
erbjuda stöd för vård- och underhållsplaner kopplat till förvaltningsverktyget Dedu
bistå församlingar vid ansökningar om kyrkoantikvarisk ersättning (KAE) och kyrkounderhållsbidrag (KUB)
vara ett taktiskt och operativt stöd vid upphandlingar
erbjuda stöd vid framtagande av lokalförsörjningsplaner



Till din hjälp har du antikvarisk och byggteknisk kompetens vid stiftskansliet. Din arbetsledare är stiftskansliets fastighetsstrateg.
Din profil
Vi söker dig som har ingenjörsutbildning på högskole- eller gymnasienivå eller annan utbildning som vi bedömer relevant. Du har flera års arbetslivserfarenhet från fastighetsförvaltning och/eller entreprenadbranschen.
För att lyckas i rollen behöver du ha erfarenhet av att göra fastighetsekonomiska bedömningar och vara väl förtrogen i rollen som beställare. Du har praktisk erfarenhet av att arbeta i projekt, gärna som projektledare. Det är bra om du har erfarenhet av förändringsprocesser.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av fastighetsförvaltning i en politiskt styrd organisation och att du känner dig bekväm med att hålla presentationer och föredra ärenden. Du är en van användare av Officepaketet (Word och Excel) och uttrycker dig väl i tal och skrift.
Som person är du strukturerad, van att självständigt organisera och planera ditt arbete samt har lätt för att sätta dig in i olika verksamheters behov. Du har en vilja och förmåga att samarbeta med andra och är duktig på att hitta lösningar på uppkomna problem.
Eftersom projektet syftar till förändring vill vi att du är trygg att arbeta i förändringsprocesser. Vi tror att du har en personlig mognad, oavsett ålder, och att du kan företräda din arbetsgivare väl.
För befattningen krävs medlemskap i Svenska kyrkan samt B-körkort, då det ingår resor runt om i stiftet.
Anställningsvillkor
Tjänsten är en visstidsanställning på två år, med möjlighet till förlängning. Placeringsort är Sollefteå och ditt arbetsområde omfattar Ådalens kontrakt. Tillträde den 1 april 2020 eller enligt överenskommelse.
Härnösands stift erbjuder dig stimulerande arbetsuppgifter och flexibla arbetstider. Som anställd inom Svenska kyrkan får du tjänstepension. Vi månar om din professionella utveckling och uppmuntrar olika slags kompetensutveckling. Vi har friskvårdsförmåner och tillgång till företagshälsovård.
Så här rekryterar vi
Härnösands stift arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. I den här rekryteringen använder vi kompetens- och personlighetstest som en del av urvalsmetoden.
Skicka CV och personligt brev där du berättar varför du skulle passa för tjänsten till [email protected] senast söndag den 29 december 2019. Märk ansökan med Dnr S 2019-0552.
Vill du veta mer?
För frågor om tjänsten kontakta fastighetsstrateg Christian Ferm på 0611-254 45 eller [email protected]
Härnösands stift är en regional del av Svenska kyrkan och omfattar Jämtland, Härjedalen, Medelpad och Ångermanland. Församlingarna äger och förvaltar närmare 1300 byggnader, varav ca 250 är kyrkor och kapell. Härnösands stift har till uppdrag att främja församlingarnas fastighetsförvaltning.
Övrigt
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen. Visa mindre

Västernorrlands Museum söker fastighetsförvaltare

Västernorrlands museum har ett uppdrag att bevara, utveckla och tillgängliggöra länets kulturarv och kulturmiljöer. Museiverksamheten är omfattande och innefattar utställningar, program och samlingsförvaltning. Arkeologi, konservering och byggnadsantikvarisk verksamhet är viktiga delar i museets utåtriktade kulturmiljöarbete i länet. Museibyggnad och Murberget friluftsmuseum är placerade i Härnösand, och till museet hör också andra kulturhistoriskt värdefu... Visa mer
Västernorrlands museum har ett uppdrag att bevara, utveckla och tillgängliggöra länets kulturarv och kulturmiljöer. Museiverksamheten är omfattande och innefattar utställningar, program och samlingsförvaltning. Arkeologi, konservering och byggnadsantikvarisk verksamhet är viktiga delar i museets utåtriktade kulturmiljöarbete i länet. Museibyggnad och Murberget friluftsmuseum är placerade i Härnösand, och till museet hör också andra kulturhistoriskt värdefulla miljöer - Gammelgården i Myckelgensjö och Ulvö gamla kapell.


Länsmuseet befinner sig i ett utvecklingsarbete där kulturmiljöarbetet i länet och Murbergets friluftsmuseum spelar en viktig roll. Det sker också mycket utveckling av vår verksamhet i museibyggnaden. Nu söker vi en fastighetsförvaltare som kan utveckla och förvalta stiftelsens fastigheter tillsammans med oss.


Som fastighetsförvaltare kommer du att ansvara för stiftelsens lokalförsörjning, drift, förvaltning och underhåll av hyrda och ägda fastigheter. Du kommer att leda och ansvara för den fastighetsförvaltande verksamheten, vilket inbegriper museibyggnaden, som vi hyr av Regionfastigheter, stiftelsens egen fastighet Murberget Friluftsmuseum med ca 70 kulturhistoriska byggnader och 40 ha mark, samt våra fastigheter Styresholm fornborg, Gammelgården i Myckelgensjö, EW-stugan och Ulvö Kapell. I uppdraget inbegrips projektledning för fastighetsprojekt, investeringar samt personal- och arbetsmiljöansvar för museitekniker och lokalvård. I tjänsten ingår ett budgetansvar för den fastighetsförvaltande verksamheten. Omvärldsbevakning och branschkunskap är en väsentlig del av uppdraget. Ansvar för miljöledningssystem, systematiskt brandskyddsarbete och säkerhetsarbete likväl som viktiga hållbarhetsfrågor och tillgänglighetsarbete ingår i tjänsten. Förutom fastighetsförvaltning kommer det att förekomma andra arbetsuppgifter och samverkan i museets verksamhet. I arbetet ingår också att genomföra publik verksamhet.


Fastighetsförvaltaren, museiteknikerna och lokalvårdaren ingår i avdelningen Gemensamma funktioner och fastighetsförvaltaren tillhör museets ledningsgrupp.


Kvalifikationskrav
Du har
· examen från universitet/högskola med inriktning kultur- och byggnadshantverk, bygg eller annan relevant utbildning
· byggnadsteknisk utbildning
· flerårig erfarenhet av fastighetsförvaltning och teknisk förvaltning av kommersiella fastigheter, att arbeta med kund- och hyresgästkontakter, avtalsfrågor och projekt
· erfarenhet av ledande befattning med personal inom fastighetsverksamhet
· goda kunskaper i engelska och svenska, skriftligt och muntligt
· B-körkort


Meriterande
· Erfarenhet av och intresse för kulturhistorisk verksamhet eller hantverk.
· Erfarenhet av arbete i SAM, SBA.
· Erfarenhet av myndighetsbesiktningar och fastighetsunderhåll.
· Certifikat för heta arbeten.
· Bred kompetens inom bygg.
· Utbildning i ledarskap.
· Erfarenhet av projektarbete med kulturhistoriska byggnader.


Egenskaper
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Du är en självgående, social och god lagspelare och ledare med pedagogiska egenskaper. Du arbetar systematiskt och utvecklingsorienterat och har förmåga att arbeta i ett högt tempo med parallella projekt. Du kan prioritera samt analysera komplexa sammanhang.


Västernorrlands Museum eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter.


Övrig information
Tillsvidareanställning, 100% enligt överenskommelse. Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt sex månaders provanställning.


Ansökan som beskriver varför du är rätt person för tjänsten skickas med cv till [email protected] senast 2020-06-30. Märk ansökan med ”Fastighetsförvaltare YLM-2020/79”. Vi ser fram emot din ansökan!


Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

Fastighetsförvaltare

HSB jobbar med att skapa det goda boendet för våra drygt 600 000 medlemmar i Sverige. I Gävleborg, Västernorrland och Jämtland servar vi 430 bostadsrättsföreningar och andra fastighetsägare med ett heltäckande utbud av förvaltningstjänster. HSB har också ca 2 000 hyreslägenheter i området. Till vår hjälp har vi nästan 250 duktiga medarbetare som nu behöver förstärkning. Vi söker en fastighetsförvaltare stationerad i Härnösand som helhjärtat vill medverka ... Visa mer
HSB jobbar med att skapa det goda boendet för våra drygt 600 000 medlemmar i Sverige. I Gävleborg, Västernorrland och Jämtland servar vi 430 bostadsrättsföreningar och andra fastighetsägare med ett heltäckande utbud av förvaltningstjänster. HSB har också ca 2 000 hyreslägenheter i området. Till vår hjälp har vi nästan 250 duktiga medarbetare som nu behöver förstärkning.

Vi söker en fastighetsförvaltare stationerad i Härnösand som helhjärtat vill medverka i vår fortsatta positiva utveckling. Arbetet innebär resor över dagen till närliggande orter som Kramfors och Sollefteå.



Ansvar och arbetsuppgifter

Dina uppgifter blir att arbeta som förvaltare för bostadsrättsföreningar i Härnösand, Kramfors och Sollefteå med omgivning. Du ansvarar för att på ett affärsmässigt och kundorienterat sätt utveckla fastigheternas värde och våra kunders bostadsområden. Förvaltaren är en kvalificerad rådgivare till styrelsen i föreningen och säkerställer att beslut genomförs.

Traditionella förvaltningsuppgifter såsom besiktningar, lokal och underhållsprojekt, entreprenörskontakter, med mera är en stor del av jobbet. Beställningsarbeten, fakturahantering och kontakt med boende är också exempel på områden som förvaltaren ansvarar för. Du arbetar i gemensamma projekt för att genomföra åtgärder utefter underhållsplaner och med att skapa goda relationer med styrelser, boende samt myndigheter. Du kommer att planera och genomföra styrelsemöten och årsstämmor i enlighet med våra kunders stadgar. Du stöttar och hjälper föreningen i att använda de digitala verktyg som finns för att underlätta föreningens arbete. Arbetet innehåller även kvällsarbete.

Som anställd på HSB blir du också HSB-ledamot i ett par föreningar.

Erfarenhet

Du har relevant utbildning och stor erfarenhet från liknande arbete. Meriterande är att du har 3-5 års branscherfarenhet inom teknisk förvaltning samt att du har haft kundansvar. Vi fortsätter att utveckla rollen och satsar b.la på långsiktiga planer för att stärka utvecklingen och värdet i de fastigheter som våra kunder äger. Av denna anledning ser vi gärna att du som söker har erfarenhet av upphandling inom bygg och underhåll samt att du haft ett ekonomiskt ansvar. I din roll som fastighetsförvaltare planerar du självständigt ditt arbete. Körkort är ett krav.

Personliga egenskaper

Du är van att självständigt planera ditt arbete, är kundfokuserad och har en hög serviceförmåga. God samarbetsförmåga och förmåga att ta initiativ är förutsättningar för att lyckas i arbetet.

Vidare förutsätter vi att du delar våra värderingar och att ditt agerande gentemot kunder, kollegor och medlemmar utgår ifrån dem

Vad HSB erbjuder


HSB strävar hela tiden efter att bli bättre, både som organisation och som arbetsplats, och det blir vi när medarbetarna utvecklas. Hos HSB är det du som påverkar din utveckling. Med den rätta ambitionen och stark drivkraft är en anställning inom HSB en bra investering i din karriär. Organisationen präglas av kärnvärderingarna Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan och beslutsvägarna är korta, vilket innebär att du ges goda möjligheter att påverka. Du får också stor frihet under ansvar i arbetet och HSB försöker alltid - så långt det är möjligt - att hjälpa dig att skapa balans i tillvaron mellan jobb och fritid. Genom att bidra till organisationens framgång kommer dina insatser att värdesättas. Möjligheterna finns hos HSB.

Sista ansökningsdag 2021-01-22, intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan.

Vill du veta mer? Kontakta Christopher Henberg, chef förvaltargruppen telefon: 010-303 23 66. Johannes Ehinger, facklig företrädare Unionen telefon: 010-303 23 17

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Anläggningsförvaltare till Boden

Ansök    Nov 22    Försvarsmakten    Fastighetsförvaltare
Nu söker vi två Anläggningsförvaltare till Försvarsmaktens Genomförandeenhet Norr, stationeringsort Boden. Huvudsakliga arbetsuppgifter Utgöra FMTIS resurs för att säkerställa drift och säkerhet avseende del av Försvarsmaktens anläggningar. Genomföra verksamhetsföreträdarens egenkontroller vid del av Försvarsmaktens anläggningar. Delta och stödja vid kontroll och inventering av Försvarsmaktens anläggningar. Utgöra kontaktyta för del av Försvarsmaktens an... Visa mer
Nu söker vi två Anläggningsförvaltare till Försvarsmaktens Genomförandeenhet Norr, stationeringsort Boden.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Utgöra FMTIS resurs för att säkerställa drift och säkerhet avseende del av Försvarsmaktens anläggningar. Genomföra verksamhetsföreträdarens egenkontroller vid del av Försvarsmaktens anläggningar. Delta och stödja vid kontroll och inventering av Försvarsmaktens anläggningar. Utgöra kontaktyta för del av Försvarsmaktens anläggningar, såväl internt Försvarsmakten som externt mot t ex Fortifikationsverket, Försvarets Materiel Verk och industri. I arbetet ingår det ofta tjänsteresor inom främst norra Sverige men även till övriga delar av landet.

Kvalifikationer

Slutförd gymnaieutbildning med godkänt i samtliga ämnen samt eftergymnasial utbildning

Minst ett års arbetslivserfarenhet från serviceyrke

God förmåga att uttrycka sig på svenska i tal och skrift

B-körkort fordras

Meriterande

Kännedom om Försvarsverksamhets verksamhet och organisation
Erfarenheter av arbete med fastigheter och eller anläggningar inom totalförsvaret
Erfarenheter av verksamhetssäkerhetsskyddstjänst i miljöarbete, samt genomföra skyddsronder
Erfarenhet av säkerhetsskyddstjänst, säkerhetsskyddsplaner/säkerhetsanalyser
Erfarenheter av att genomföra egenkontroller och tillsyner
Erfarenhet av att genomföra och utbilda personal


Personliga egenskaper

Viktiga personliga egenskaper är att du slutför uppgifter utan kontroll och påminnelse, har god samarbetsförmåga, är serviceinriktad. Du har en teknisk läggning, god analytisk förmåga, är kvalitetsmedveten samt arbetar bra enskilt och i grupp. Vidare behöver du ha god förmåga att utveckla och bibehålla kontakter. Som person är du strukturerad, noggrann, säkerhetsmedveten och ansvarskännande.

Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet och att vi bedömer att du kommer att passa in i befintligt arbetslag.

Om du vill jobba hos oss i Försvarsmakten så får du bl. a följande förmåner

Fortlöpande kompetensutveckling inom yrkesområdet.
Möjlighet till flextid.
Minst 28 betalda semesterdagar/år.
Tre timmar friskvård/träning i veckan på arbetstid och tillgång till gym.


Övrigt
Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras enligt 19§ i säkerhetsskyddslagen före anställning. På arbetsplatsen finns många manliga medarbetare och vi arbetar för en ökad mångfald och könsfördelning, vi ser därför gärna kvinnliga sökande.

Anställningen är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning.

Befattningen är civil men vid anställning följer nationell och internationell arbetsskyldighet samt en skyldighet att krigsplaceras i Försvarsmaktens insatsorganisation, delta i utbildning samt övningar.

Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan senast 2019-12-01.

 
Upplysningar:
Vill du veta mer om befattningen är du välkommen att kontakta

Lille-Mor Ögren 070-684 68 02

 

Fackliga företrädare:

SACO Pär Lohman

OFR/S Martin Sparr

SEKO-F Matz Felix

OFR/O Wiveca Hörlin Wisborg

Samtliga nås via växeln på 019-393 500


--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om. Förbandet ansvarar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands.

FMTIS är ständigt insatta och verkar i fred, kris och krig och har över 1 400 medarbetare och finns på mer än 30 orter runt om i landet.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre

Anläggningsförvaltare till Härnösand

Ansök    Nov 22    Försvarsmakten    Fastighetsförvaltare
Nu söker vi två Anläggningsförvaltare till Försvarsmaktens Genomförandeenhet Norr, stationeringsort Härnösand. Huvudsakliga arbetsuppgifter Utgöra FMTIS resurs för att säkerställa drift och säkerhet avseende del av Försvarsmaktens anläggningar. Genomföra verksamhetsföreträdarens egenkontroller vid del av Försvarsmaktens anläggningar. Delta och stödja vid kontroll och inventering av Försvarsmaktens anläggningar. Utgöra kontaktyta för del av Försvarsmakten... Visa mer
Nu söker vi två Anläggningsförvaltare till Försvarsmaktens Genomförandeenhet Norr, stationeringsort Härnösand.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Utgöra FMTIS resurs för att säkerställa drift och säkerhet avseende del av Försvarsmaktens anläggningar. Genomföra verksamhetsföreträdarens egenkontroller vid del av Försvarsmaktens anläggningar. Delta och stödja vid kontroll och inventering av Försvarsmaktens anläggningar. Utgöra kontaktyta för del av Försvarsmaktens anläggningar, såväl internt Försvarsmakten som externt mot t.ex. Fortifikationsverket, Försvarets Materiel Verk och industri. I arbetet ingår det ofta tjänsteresor inom främst norra Sverige men även till övriga delar av landet.

Kvalifikationer

Slutförd gymnaieutbildning med godkänt i samtliga ämnen samt eftergymnasial utbildning

Minst ett års arbetslivserfarenhet från serviceyrke

God förmåga att uttrycka sig på svenska i tal och skrift

B-körkort 

Meriterande

Kännedom om Försvarsverksamhets verksamhet och organisation
Erfarenheter av arbete med fastigheter och eller anläggningar inom totalförsvaret
Erfarenheter av verksamhetssäkerhetsskyddstjänst i miljöarbete, samt genomföra skyddsronder
Erfarenhet av säkerhetsskyddstjänst, säkerhetsskyddsplaner/säkerhetsanalyser
Erfarenheter av att genomföra egenkontroller och tillsyner
Erfarenhet av att genomföra och utbilda personal

Personliga egenskaper

Viktiga personliga egenskaper är att du slutför uppgifter utan kontroll och påminnelse, har god samarbetsförmåga, är serviceinriktad. Du har en teknisk läggning, god analytisk förmåga, är kvalitetsmedveten samt arbetar bra enskilt och i grupp. Vidare behöver du ha god förmåga att utveckla och bibehålla kontakter. Som person är du strukturerad, noggrann, säkerhetsmedveten och ansvarskännande.

Vi lägger mycket stor vikt vid din personlig lämplighet och att vi bedömer att du kommer att passa in i befintligt arbetslag.

Om du vill jobba hos oss i Försvarsmakten så får du bl. a följande förmåner

Fortlöpande kompetensutveckling inom yrkesområdet.
Möjlighet till flextid.
Minst 28 betalda semesterdagar/år.
Tre timmars friskvård/träning i veckan på arbetstid och tillgång till gym.


Övrigt
Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras enligt 19§ i säkerhetsskyddslagen före anställning. På arbetsplatsen finns många manliga medarbetare och vi arbetar för en ökad mångfald och könsfördelning, vi ser därför gärna kvinnliga sökande.

Anställningen är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning.

Befattningen är civil men vid anställning följer nationell och internationell arbetsskyldighet samt en skyldighet att krigsplaceras i Försvarsmaktens insatsorganisation, delta i utbildning samt övningar.

Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan senast 2019-12-01.

Vill du veta mer om befattningen är du välkommen kontakta

Lille-Mor Ögren 070-684 68 02

Fackliga företrädare

SACO Pär Lohman

OFR/S Martin Sparr

SEKO-F Matz Felix

OFR/O Wiveca Hörlin Wisborg

Samtliga nås via växeln på 019-393 500


--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om. Förbandet ansvarar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands.

FMTIS är ständigt insatta och verkar i fred, kris och krig och har över 1 400 medarbetare och finns på mer än 30 orter runt om i landet.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre

Vill du ge strategiskt stöd inom fastighetsförvaltning?

Härnösands stift söker två fastighetssamordnare med placering i Ådalens och Norra Jämtlands kontrakt. Har du ett intresse för kulturhistoriskt värdefulla byggnader och vill arbeta med att utveckla fastighetsförvaltning i en organisation med stark värdegrund och framtidstro? Då har vi på Härnösands stift ett spännande jobb för dig. Svenska kyrkan är en av Sveriges största fastighetsägare och förvaltar kyrkor, församlingshem och ekonomibyggnader. Vi strävar ... Visa mer
Härnösands stift söker två fastighetssamordnare med placering i Ådalens och Norra Jämtlands kontrakt.
Har du ett intresse för kulturhistoriskt värdefulla byggnader och vill arbeta med att utveckla fastighetsförvaltning i en organisation med stark värdegrund och framtidstro? Då har vi på Härnösands stift ett spännande jobb för dig.
Svenska kyrkan är en av Sveriges största fastighetsägare och förvaltar kyrkor, församlingshem och ekonomibyggnader. Vi strävar efter en effektiv och hållbar förvaltning av våra fastigheter. Det är en förutsättning för att församlingarna ska kunna lägga fokus på sin grundläggande uppgift: att fira gudstjänster, erbjuda barn- och ungdomsverksamhet, social omsorg och meningsfulla kontakter med lokalsamhället.
I Svenska kyrkan pågår ett omfattande projekt med syfte att underlätta och kvalitetssäkra församlingarnas arbete med lokal- och fastighetsfrågor. Det medför att församlingarna ska ta fram lokalförsörjningsplaner och effektivisera fastighetsförvaltningen i samverkan med stiftet. Till detta arbete söker vi två fastighetssamordnare. Rollen är utåtriktad och innebär ett utvecklande arbete med kontakter med församlingsanställda och förtroendevalda.


 Dina främsta arbetsuppgifter
vara ett strategiskt stöd till församlingar inom fastighetsförvaltningsfrågor såsom drift, service/underhåll och ekonomi.
erbjuda stöd för vård- och underhållsplaner kopplat till förvaltningsverktyget Dedu
bistå församlingar vid ansökningar om kyrkoantikvarisk ersättning (KAE) och kyrkounderhållsbidrag (KUB)
vara ett taktiskt och operativt stöd vid upphandlingar
erbjuda stöd vid framtagande av lokalförsörjningsplaner



Till din hjälp har du antikvarisk och byggteknisk kompetens vid stiftskansliet. Din arbetsledare är stiftskansliets fastighetsstrateg.
Din profil
Vi söker dig som har ingenjörsutbildning på högskole- eller gymnasienivå med flerårig arbetslivserfarenhet från fastighetsförvaltning och/eller entreprenadbranschen.
För att lyckas i rollen behöver du erfarenhet av att göra fastighetsekonomiska bedömningar och vara väl förtrogen i rollen som beställare. Du har praktisk erfarenhet av att arbeta i projekt, gärna som projektledare. Det är bra om du har erfarenhet av förändringsprocesser.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av fastighetsförvaltning i en politiskt styrd organisation och att du känner dig bekväm med att hålla presentationer och föredra ärenden. Du är en van användare av Officepaketet (Word och Excel) och uttrycker dig väl i tal och skrift.
Som person är du strukturerad, van att självständigt organisera och planera ditt arbete samt har lätt för att sätta dig in i olika verksamheters behov. Du har en vilja och förmåga att samarbeta med andra och är duktig på att hitta lösningar på uppkomna problem.
Eftersom projektet syftar till förändring vill vi att du är trygg att arbeta i förändringsprocesser. Vi tror att du har en personlig mognad, oavsett ålder, och att du kan företräda din arbetsgivare väl.
För befattningen krävs medlemskap i Svenska kyrkan samt B-körkort, då det ingår resor runt om i stiftet.
Anställningsvillkor
Tjänsten är en visstidsanställning på två år, med möjlighet till förlängning. Placeringsort enligt överenskommelse, inom antingen Ådalens eller Norra Jämtlands kontrakt. Ange i din ansökan vilket kontrakt du helst vill arbeta i. Tillträde den 1 april 2020 eller enligt överenskommelse.
Härnösands stift erbjuder dig stimulerande arbetsuppgifter och flexibla arbetstider. Som anställd inom Svenska kyrkan får du tjänstepension. Vi månar om din professionella utveckling och uppmuntrar olika slags kompetensutveckling. Vi har friskvårdsförmåner och tillgång till företagshälsovård.
Så här rekryterar vi
Härnösands stift arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. I den här rekryteringen använder vi kompetens- och personlighetstest som en del av urvalsmetoden.
Skicka din personliga ansökan med CV till [email protected] senast söndag den 10 november 2019. Märk ansökan med Dnr S 2019-0332.
Vill du veta mer?
Vi välkomnar frågor om tjänsten och oss som arbetsgivare. Kontakta enhetschef Charlotta Ekelund på 0611-254 60, [email protected], eller fastighetsstrateg Christian Ferm på 0611-254 45, [email protected]
Härnösands stift är en regional del av Svenska kyrkan och omfattar Jämtland, Härjedalen, Medelpad och Ångermanland. Församlingarna äger och förvaltar närmare 1300 byggnader, varav ca 250 är kyrkor och kapell. Härnösands stift har till uppdrag att främja församlingarnas fastighetsförvaltning.
Övrigt
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen. Visa mindre