Lediga jobb Experis AB i Härnösand

Se alla lediga jobb från Experis AB i Härnösand. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Härnösand som finns inom det yrket.

Utbildare till Creando

Om oss Sedan starten 2007 har vi hållit fast vid vår idé att leverera bra utbildningar till processindustrin, på industrins villkor och utifrån industrins behov. I takt med att våra kunders förutsättningar förändras, förändras också våra utbildningsmetoder och innehåll. Något vi däremot aldrig tummar på är att utbildningen ska vara relevant, effektiv och av hög kvalitet. Vår verksamhet består av dels leveranser till våra kunder inom industrin med fokus p... Visa mer
Om oss

Sedan starten 2007 har vi hållit fast vid vår idé att leverera bra utbildningar till processindustrin, på industrins villkor och utifrån industrins behov. I takt med att våra kunders förutsättningar förändras, förändras också våra utbildningsmetoder och innehåll. Något vi däremot aldrig tummar på är att utbildningen ska vara relevant, effektiv och av hög kvalitet. Vår verksamhet består av dels leveranser till våra kunder inom industrin med fokus på kompetensförsörjning och anpassad utbildning, dels service och undervisning till de studerande i yrkeshögskoleutbildningen. Vi har vårt hjärta i individers och organisationers tillväxt där vi är flexibla och anpassar oss till de olika förutsättningarna som presenteras. Vi är snabba och beslut fattas ofta direkt i personalgruppen.

Våra studieorter där vi har samlingsveckor för vår Yrkeshögskola idag är Sundsvall, Västerås och Piteå.

Läs gärna mer om oss på https://www.creando.se/index.php/about/

Vi växer och siktar mot framtiden! Just nu söker vi dig som motiveras av att jobba med människor och av att leda andra.

Trivs du med stort eget ansvar och där din kompetens och drivkraft blir viktig? Då kan det här vara rätt för dig. Nu söker vi vår nästa utbildningsstjärna, är det du?

Vem är du

Vi söker dig som gillar att utbilda och gärna har din bakgrund i processindustrin eller är ny utbildad inom relevant område. Viktigast för oss är att du har rätt inställning och driv till ditt arbete.

Som person är du teoretiskt bevandrad och trivs i relationsskapande roller. Du har ett tekniskt intresse med ett pedagogiskt tänk. Du är en god lagspelare och duktig på att styra dig själv och motivera andra. Vidare är du kreativ och bidrar till framåtanda i en föränderlig värld.

Resande blir en del av din vardag därför är det viktig att du trivs i den miljön.

Vi har idag medarbetare som arbetar från Sundsvall, Härnösand och Västerås, vi är en distansorganisation vilket innebär att du arbetar hemifrån

Kontakt

I denna rekrytering samarbetar vi med Jefferson Wells en del av Manpower Group.

Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Alexandra Åkermark Köhn

Mobil: 070 287 39 30

Epost: [email protected]

Vi jobbar med löåande urval så vänta inte med att söka

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Rekryterare | Kriminalvården | Jefferson Wells

Vill du göra samhället tryggare och säkrare för alla och brinner för likabehandling? Vill du dessutom arbeta som rekryteringskonsult och självständigt driva egna rekryteringsprocesser? Då har vi en tjänst för dig! Just nu söker vi på Jefferson Wells rekryteringskonsulter till Kriminalvården i Härnösand! Vänta inte med din ansökan! Som rekryteringskonsult kommer du ha möjlighet att skapa en kvalitetssäker rekryteringsorganisation hos Kriminalvården vars må... Visa mer
Vill du göra samhället tryggare och säkrare för alla och brinner för likabehandling? Vill du dessutom arbeta som rekryteringskonsult och självständigt driva egna rekryteringsprocesser? Då har vi en tjänst för dig! Just nu söker vi på Jefferson Wells rekryteringskonsulter till Kriminalvården i Härnösand! Vänta inte med din ansökan!

Som rekryteringskonsult kommer du ha möjlighet att skapa en kvalitetssäker rekryteringsorganisation hos Kriminalvården vars mål är att minska återfall i brott och att bryta den onda cirkeln samt skapa ett tryggare och säkrare samhälle!



Om tjänsten

Som rekryteringskonsult kommer du självständigt driva rekryteringar från start till mål. En viktig del av rollen innebär att arbeta konsultativt och serviceinriktat mot dina uppdragsgivare, framför allt andra linjens chefer i kärnverksamheten.

Kompetensbaserad rekrytering, genomföra säkerhetsintervjuer och säkerhetsprövningar samt vara en ambassadör för arbetsgivarvarumärket när du kommunicerar med externa och interna kontakter kommer vara en del av dina arbetsuppgifter.

Du kommer tillhöra en nationell rekryteringsorganisation med placering regionalt. Rekryteringsteamen finns placerade i Örebro, Stockholm, Norrköping, Göteborg, Härnösand och Malmö. Rekryteringsorganisationen stöttar varandra över de geografiska gränserna och resor inom Sverige kan förekomma.



För att passa i tjänsten behöver du ha:

* Utbildning i personal- och arbetsvetenskap/likvärdigt från högskola eller universitet eller:
* Motsvarande arbetserfarenhet inom rekrytering/liknande
* Minst två (2) års arbetserfarenhet från liknande arbete
* Erfarenhet från kompetensbaserade intervjuer
* Erfarenhet av personaladministrativa system
* Goda kunskaper i MS Office eller liknande
* Goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du har arbetserfarenhet från statlig arbetsgivare.

Vi söker dig som har lätt för att samarbeta och som är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. I ditt arbete tar du stort eget ansvar för att driva dina rekryteringsprocesser och i dialog med rekryterande chefer planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. I din roll som rekryteringskonsult är du noggrann och väl medveten om mål och att bibehålla en hög kvalitet.



Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är ett av Sveriges största konsultbolag för chefer och specialister. Vi samarbetar med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Som konsult hos Jefferson Wells är din karriär och utveckling alltid i fokus, och vi har gedigen kunskap inom just ditt område. Du kan anta uppdrag antingen som tillsvidareanställd konsult eller genom ditt eget företag.



Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval och intervjuer kommer ske löpande. Vid övriga frågor om tjänsten kan du kontakta Talent Acquisition Specialist Viktoria Markbrant på [email protected] Visa mindre

Underhållschef inriktning elkraft till Hemab i Härnösand

Ansök    Maj 30    Experis AB    Teknisk chef, kommun
HEMAB ägs av Härnösands kommun och ägardirektivet beslutas av Kommunfullmäktige. Bolaget ska bedrivas affärsmässigt, men inte vinstmaximerande. Låga priser prioriteras före avkastning. Bolaget är en viktig resurs i utvecklingsarbete och profilering av kommunen. Verksamheten skall omfatta: fjärrvärme, fastighetsrenhållning och återvinning, vatten och avlopp, elnät, vindkraft, biogasproduktion, fordonsgasstation, bredband, laddinfrastruktur och engagemang i ... Visa mer
HEMAB ägs av Härnösands kommun och ägardirektivet beslutas av Kommunfullmäktige. Bolaget ska bedrivas affärsmässigt, men inte vinstmaximerande. Låga priser prioriteras före avkastning. Bolaget är en viktig resurs i utvecklingsarbete och profilering av kommunen. Verksamheten skall omfatta: fjärrvärme, fastighetsrenhållning och återvinning, vatten och avlopp, elnät, vindkraft, biogasproduktion, fordonsgasstation, bredband, laddinfrastruktur och engagemang i lokalsamhället. Vi skapar innovativ samhällsnytta för ett attraktivt och hållbart Härnösand.

Är du en chef/ledare med erfarenhet inom underhåll, har tekniska kunskaper och brinner för utveckling och förändringsarbete? Är du trygg, närvarande, inkluderande och strukturerad i ditt ledarskap? Då är du välkommen till oss på HEMAB i Härnösand där du har chansen att vara med på vår resa mot ett underhåll i världsklass!

Arbetsbeskrivning

Ditt uppdrag blir att leda vår underhållsavdelning och ta nya steg framåt, att omsätta strategi till planer och aktiviteter. Som Underhållschef blir du ytterst ansvarig för vårt underhållsarbete. Du leder en kompetent underhållsavdelning och arbetar i nära samarbete med övriga organisationen. Vi söker därför en Underhållschef som arbetar med ständiga förbättringar, har högt kundfokus och arbetar för ett säkert underhållsarbete. Ditt arbete innebär att säkerhetsställa ett optimalt underhåll inom verksamheten produktion på HEMAB med avseende arbetsmiljö, teknik och ekonomi.

Du leder ett team som idag består av ca 15 st underhållstekniker, el/mek och elmontörer. Det inkluderar även 2 st arbetsledare som är ansvariga för respektive grupp.

Vidare kommer du att:

* Ha personal- och budgetansvar för verksamhetsområdet
* Leda, planera och samordna underhållsarbete
* Agera support i frågor utifrån ditt område och din expertis
* Leda och delta i förbättringsarbeten
* Projektleda större underhållsarbeten
* Driva och följa upp säkerhetsarbetet
* Arbeta med kompetensutveckling av personal

Du sitter med i ledningsgrupp/produktion och rapporterar till produktionschef.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Härnösand. Tillträde enligt överenskommelse.



Vem är du

Vi söker dig som har högskoleutbildning inom teknikområdet eller erfarenhet som bedöms likvärdig. Vidare har du erfarenhet av industrin med fokus på ständiga förbättringar samt arbete i något affärs/underhållssystem. Har du har erfarenhet/kompetens inom elnät ser vi det som meriterande.

Du har flera års erfarenhet av ledarskap och är har lätt för att samarbeta och bygga team. Du är kommunikativ, skapar tydlighet genom målstyrning och struktur och är van att leda personal i förändring. Du har många kontaktytor och kan lätt skapa förtroende både internt och externt. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.



Om oss

Härnösand Energi & Miljös vision är att skapa innovativ samhällsnytta för ett attraktivt och hållbart Härnösand. Visionen styr ditt beteende och agerande både internt och externt och sammanfattas med nedanstående ledord;

* Värderingar & uppdrag
* Personligt ansvarstagande
* Resultat och utvecklingsansvar



Kontakt

Vi samarbetar med Jefferson Wells i denna rekrytering. Har du frågor är du välkommen att kontakta Karin Frisendahl på telefon 070-3774546, [email protected]

Din ansökan vill vi har via länken senast den 19 juni. Visa mindre

Ekonom till Skolstödsenheten

Ansök    Mar 30    Experis AB    Förvaltningsekonom
Om arbetsplatsen Vill du bidra till Sveriges största kunskapsbank inom specialpedagogik? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande ska kunna utvecklas och nå målen i sin utbildning - oavsett funktionsförmåga. Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Vi driver också flera specialskolor, fördelar statsbidrag och utveckl... Visa mer
Om arbetsplatsen

Vill du bidra till Sveriges största kunskapsbank inom specialpedagogik? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande ska kunna utvecklas och nå målen i sin utbildning - oavsett funktionsförmåga.

Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Vi driver också flera specialskolor, fördelar statsbidrag och utvecklar läromedel. Myndigheten har cirka 1 200 medarbetare och verksamhet i hela landet.

Som medarbetare hos oss får du arbeta för allas lika värde i en organisation där delaktighet och engagerade medarbetare värderas högt. Vi ser ett stort värde i att ha medarbetare som mår bra och satsar därför mycket på friskvård och kompetensutveckling. Hos oss har du frihet att påverka ditt arbete. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb

Vi söker nu en ekonom till Skolstödsenheten med placering i Härnösand eller Stockholm. Även placering på något av myndighetens andra kontor/skolor kan vara möjlig.

Om verksamhetsområdet
Verksamhetsområdet omfattar myndighetens samtliga regionala och nationella specialskolor som från och med augusti 2019 är 10 till antalet. Utöver skolorna innehåller verksamhetsområdet även en skolstödsenhet, en skolutvecklingsenhet och en Hälso- och sjukvårdsenhet.

Skolstödsenheten ger stöd till verksamhetsområdets enheter så att de kan fokusera på våra målgruppers behov. Vi ger bland annat stöd inom områdena ekonomistyrning, elevadministration, personaladministration, teckenspråkstolkning, lokalfrågor, kök, vaktmästeri och lokalvård. Enheten består av cirka 65 medarbetare.

Då myndigheten finns inom stora delar av landet använder vi digitala verktyg för arbete och möten på distans. Resor i tjänsten förekommer.

Arbetsuppgifter

Du kommer som ekonom inom verksamhetsområdet specialskola att arbeta i nära samarbete med verksamhetens enhetschefer för att utveckla de ekonomiska förutsättningarna för att ge verksamhetens målgrupper bästa möjliga stöd. Du ger stöd vid ekonomisk planering, budgetering, uppföljning, prognos, analys, inköp och ekonomiska utredningar. Du arbetar rådgivande och ger kvalificerat stöd till cheferna i deras ekonomiska frågor och beslut. Som ekonom driver och utvecklar du arbetet med bokslut, budget, prognoser och olika uppföljningar. Redovisning sker både i form av muntliga och skriftliga presentationer och rapporter.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:
* Högskoleutbildning inom ekonomi
* Erfarenhet av att sammanställa, presentera och ta fram rapporter
* Erfarenhet av ekonomiarbete inom offentlig förvaltning
* Mycket goda IT-kunskaper, särskilt Officepaketet

Eftersom arbetet innebär kontakter med icke hörande personal och elever med hörselnedsättning måste du vara beredd att lära dig teckenspråk.

Det är meriterande om du har
* Erfarenhet av att inhämta och tolka fakta i relevanta regelverk
* Förståelse för och kunskap i relevanta administrativa digitala stödsystem
* Kunskap i teckenspråk
* Erfarenhet av att arbeta med ekonomi i skolverksamhet

Personliga egenskaper
* Serviceinriktad och lyhörd
* Kvalitetsmedveten och strukturerad
* Analytisk
* Förmåga att planera ditt arbete och ta egna initiativ
* Förmåga att skapa goda samarbetsrelationer med såväl enhetschefer som annan administrativ och handläggande personal
* God förmåga att enkelt förklara ekonomiska samband i din rådgivande roll ute i våra verksamheter



Ansökan

Ansök senast: 2022-04-18

Referensnummer: 2 STO-2022/300

Välkommen med din ansökan via nedanstående länk:

https://www.offentligajobb.se/Public/AssignmentView.aspx?RemoteId=4DC9E524-EE5C-44D4-BA3E-432CA027A20D&PublisherGuid=eda3e6d2-4583-40d4-a51c-c1cfcbc01b3a

(Observera att ansökan endast kan göras via länken och inte någon annan väg) Visa mindre

Kundservicemedarbetare till OneMed

Ansök    Mar 16    Experis AB    Kundtjänstmedarbetare
OneMed en av Sveriges ledande distributörer inom medicintekniska produkter och tjänster med cirka 350 medarbetare på fyra platser i Sverige - Malmö, Göteborg, Danderyd samt Härnösand. Vi är Norra Europas ledande partner till hälso- och sjukvården, med ett heltäckande sortiment inom medicinskt förbrukningsmateriel samt tillhörande verksamhetsförbättrande tjänster och stödsystem. Vårdgivare i hela Europa vänder sig till oss för att få hjälp att bättre möta ... Visa mer
OneMed en av Sveriges ledande distributörer inom medicintekniska produkter och tjänster med cirka 350 medarbetare på fyra platser i Sverige - Malmö, Göteborg, Danderyd samt Härnösand.

Vi är Norra Europas ledande partner till hälso- och sjukvården, med ett heltäckande sortiment inom medicinskt förbrukningsmateriel samt tillhörande verksamhetsförbättrande tjänster och stödsystem. Vårdgivare i hela Europa vänder sig till oss för att få hjälp att bättre möta sina patienters behov. Med oss som partner kan de förbättra vårdkvaliteten, sänka totalkostnaderna och samtidigt förbättra sina resultat inom hållbarhets- och CSR arbete. OneMed erbjuder sina kunder en helhetslösning och kan genom en nära dialog vara en samarbetspartner som förstår hälso- och sjukvårdens behov. OneMed är en del av Asker Healthcare Group som består av mer än 30 företag i 14 länder och omsätter cirka 8 miljarder SEK.

Är du serviceinriktad och trivs med att arbeta med kundkontakter på en internationell bas? Är du en lagspelare som har lätt för att samarbeta med andra? Då kan detta vara något för dig! Till vårt Kundserviceteam med placering i Härnösand söker vi nu dig som vill bli en del av oss!

Om tjänsten

I rollen på kundtjänst kommer du att spela en nyckelroll i dialogen med våra kunder. Som Kundservicemedarbetare hos oss kommer du ingå i ett team om 8 personer där ditt dagliga arbete summeras av kundfokus och service i en affärsdriven miljö. Du kommer att supportera våra lager och kollegor i Danmark, Finland, Lettland och Nederländerna.

Du kommer arbeta självständigt med att hjälpa våra kollegor och kunder i deras ärenden genom epost (på engelska), telefon och med digitala verktyg. Du kommer att hantera alla typer av kundfrågor, exempelvis leveransavvikelser, returer, faktura-, och transportfrågor. Tillsammans med dina teamkamrater arbetar ni med kundkontakter och hanterar det administrativa arbetet som följer av kundsamtal.

Vår vardag genomsyras av utveckling, effektivitet och kundvård. Vi är en organisation som hela tiden strävar efter att utvecklas i det vi gör och här kommer du att spela en viktig roll, både i kundmötet och i interna samarbeten.

Placeringsort är Härnösand. Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi tillämpar provanställning.



Vad erbjuder vi?

I denna roll blir du en del av ett team som präglas av laganda, högt i tak och ett stort engagemang. Vårt kontor i Härnösand har nyrenoverade lokaler. Hos OneMed får du även friskvårdsbidrag, en marknadsmässig lön och möjligheten att vara en del i ett bolag som befinner sig i en spännande tillväxtresa.



Vem är du?

För att lyckas i denna roll ser vi att du är en drivande och initiativrik person som är van att hantera digitala verktyg. Då du dagligen kommunicerar genom såväl tal som skrift är det av stor vikt att du har goda kunskaper i både svenska och engelska, detta då vissa kunder har en internationell bas. Du har en god administrativ förmåga och har lätt för att strukturera ditt arbete. Vidare har du inga problem med att det stundtals är högt tempo och trivs när det är många bollar i luften.

Vi ser gärna att du har en utbildning från Handel- och Administration eller motsvarande. Tidigare erfarenheter från kundtjänst och/eller andra serviceyrken är stor fördel.




Kontakt

Vi samarbetar med Jefferson Wells i denna rekrytering. Har du frågor är du välkommen att kontakta Karin Frisendahl, 070-3774546, [email protected]

Vi arbetar med löpande urval och ber dig därför skicka in din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är den 7 april. Visa mindre

Biträdande enhetschef, lokalförsörjning

Ansök    Maj 11    Experis AB    Fastighetschef
Vill du bidra till Sveriges största kunskapsbank inom specialpedagogik? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande ska kunna utvecklas och nå målen i sin utbildning - oavsett funktionsförmåga. Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Vi driver också flera specialskolor, fördelar statsbidrag och utvecklar läromedel. Myndi... Visa mer
Vill du bidra till Sveriges största kunskapsbank inom specialpedagogik? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande ska kunna utvecklas och nå målen i sin utbildning - oavsett funktionsförmåga. Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Vi driver också flera specialskolor, fördelar statsbidrag och utvecklar läromedel. Myndigheten har cirka 1 200 medarbetare och verksamhet i hela landet.

Som medarbetare hos oss får du arbeta för allas lika värde i en organisation där delaktighet och engagerade medarbetare värderas högt. Vi ser ett stort värde i att ha medarbetare som mår bra och satsar därför mycket på friskvård och kompetensutveckling. Hos oss har du frihet att påverka ditt arbete. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb

Just nu söker vi dig som vill fortsätta driva vår förändringsresa framåt!
Vill du vara med och skapa nya möjligheter inom lokalförsörjningsområdet?
Är du en samverkande person som vill driva myndighetens utveckling mot hållbara och attraktiva arbetsplatser?
Vill du påverka våra framtida skollokaler och kontor?

Tjänsten som biträdande enhetschef med ansvar för lokalförsörjning innebär att du har den ledande rollen för myndighetens lokalförsörjningsarbete.

Våra lokaler återfinns från Luleå i norr till Malmö i söder. Total har vi 18 elevboenden (4 000m2), 10 skolor (40 000m2) och 20 kontor (16 000m2). Eftersom vi är en statlig myndighet äger vi inte våra lokaler utan vi hyr av olika fastighetsägare.

Sedan 1 januari 2022 har lokalförsörjningsarbetet centraliserat och fungerar motsvarande en intern hyresvärd. Som biträdande enhetschef för lokalförsörjning ska du långsiktigt och strategiskt driva arbetet med att utveckla, planera och genomföra arbeten kring myndighetens lokaler tillsammans med myndighetens lokalsamordnare.

Exempel på arbetsuppgifter:

- ansvara för myndighetens strategiska lokalförsörjningsarbete och ansvara för hyres- och driftsavtal.
- ansvara för förhandling, framtidsdialoger och driftmöten med hyresvärdar samt omvärldsbevaka utvecklingen på fastighetsmarknaden.
- ta fram underlag, följa upp investeringar och budget för myndighetens lokalförsörjning samt ta fram förslag till indikatorer och nyckeltal.
- initiera, styra och planera projekt inom lokalförsörjning.
- ge expertråd och stöd till verksamheten i lokalförsörjningsfrågor.
- ansvar för budget och personalansvar för tre lokalsamordnare.
- leda och samordna interna tvärfunktionella grupper samt samarbetsgrupperingar med externa parter.
- ansvara för vår rapportering till Ekonomistyrningsverket och Naturvårdsverket.

Lokalförsörjningsorganisationen är ny, vilket innebär att du kommer att ansvara för att utveckla lokalförsörjningsarbetet tillsammans med lokalsamordnarna i nära samarbete med övrig verksamhet. Det är viktigt för oss att eftersträva hållbara lokaler där ekonomiska, sociala och miljömässiga förutsättningar vägts samman utifrån verksamhetens behov.

Andra arbetsuppgifter inom enhetens kompetensområde kan förekomma då du ersätter enhetschefen vid enhetschefens frånvaro.

Även om de flesta möten sker digitalt så kommer tjänsten innebära en del resor.

Kvalifikationer

Vi söker dig som
- har en akademisk examen med inriktning mot fastighetsfrågor, ingenjör, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
- Flerårig chefserfarenhet med budget, verksamhet- och personalansvar.
- Flerårig erfarenhet av strategiskt lokalförsörjningsarbete.

Det är meriterande om du
- har erfarenhet av lokalförsörjning för skolverksamhet.
- har erfarenhet av Lagen om offentlig upphandling.
- har erfarenhet av lagstiftning som berör lokalförsörjning, t.ex. arbetsmiljö-, hyresrätt, plan- och bygg samt miljöområdet.
- har erfarenhet av arbete i projekt.
- har kunskaper om fastighetsekonomi.
- har förhandlingsvana.
- har mycket god kommunikativ förmåga
- uttrycker dig väl i tal eller teckenspråk på svenska och i skrift

Personliga egenskaper
- För dig är ingen uppgift för stor eller för liten utan du löser uppgifter på ett prestigelöst och flexibelt sätt.
- Du trivs med att arbeta och att driva ditt arbete självständigt, strukturerat och noggrant samtidigt som du har förmåga att prioritera och arbeta med flera parallella uppdrag.
- Du är samarbetsorienterad och har ett positivt bemötande.
Stor hänsyn tas till personlig lämplighet.

Välkommen med din ansökan via

https://www.offentligajobb.se/jobad/biträdande-enhetschef-med-ansvar-för-myndighetens-lokalförsörjning_härnösand-västernorrlands-län-sverige_38f361c5-da41-49a8-be2c-45371ff7ffd0



Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare

Alexandra Åkermark Köhn

[email protected]

Mobil: 070-287 39 30 Visa mindre

Ledigt jobb som upphandlare till en myndighet i Härnösand

Ansök    Okt 4    Experis AB    Upphandlare
Är du en strategisk och noggrann upphandlare som har tidigare erfarenhet av att arbeta med offentliga upphandlingar? Är du dessutom på jakt efter en ny utmaning? Vi på Jefferson Wells söker just nu dig som vill jobba som Upphandlare hos en statlig myndighet i Härnösand. Låter det intressant? Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Start: 1 november Placering: Arbetet sker till största del på distans, men vid behov kommer man att arbeta på Härnösands... Visa mer
Är du en strategisk och noggrann upphandlare som har tidigare erfarenhet av att arbeta med offentliga upphandlingar? Är du dessutom på jakt efter en ny utmaning? Vi på Jefferson Wells söker just nu dig som vill jobba som Upphandlare hos en statlig myndighet i Härnösand. Låter det intressant? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Start: 1 november
Placering: Arbetet sker till största del på distans, men vid behov kommer man att arbeta på Härnösandskontoret.
Uppdrag: Konsultuppdrag fram tills 31/3 2022



Om uppdraget

I uppdraget kommer du att stärka upp myndighetens befintliga upphandlingsfunktion på ekonomienheten. Idag består avdelningen av ett team på 5 personer som just nu behöver kompletteras med en ytterligare upphandlare. Arbetet innebär bland annat att ha ansvar för övergripande verksamhetsinformation, avrop, sammanställning av statistik, samt självständigt genomföra upphandlingar enligt lagen om offentlig upphandling. Du kommer även att få delta i kund- och uppstartsmöten, rekrytering av personal och hantering av dokumentation och diarieföring.



Om dig:

För tjänsten söker vi dig som uppfyller följande krav,

* högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, YH-utbildning som upphandlare/inköpare eller likvärdig utbildning samt minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
* goda kunskaper inom LOU
* erfarenhet från att arbeta med upphandlingsverktyg t.ex. Mercell TendSign.
* goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
* kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift

Som person är du flexibel och har lätt att anpassa dig till nya arbetsuppgifter. Du har vidare en förmåga att arbeta strategisk och noggrant. För att vara framgångsrik i rollen ser vi också att du kan arbeta på ett självständigt sätt där du själv planerar och driver ditt arbete framåt.



Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Vi matchar dina färdigheter och karriärmål med några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken, så att du kan uppnå dina karriärmål.



Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila ansvarig Talent Acquisition Specialist Ida Tegnelöv på [email protected] Visa mindre

Verksamhetschef IT till Region Västernorrland

Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling. Har du erfarenhet och kunskap inom IT och brinner för ledarskap, utveckling och förändringsledning? Då tror vi att det här kan var en tjänst för dig! A... Visa mer
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.

Har du erfarenhet och kunskap inom IT och brinner för ledarskap, utveckling och förändringsledning? Då tror vi att det här kan var en tjänst för dig!

Arbetsuppgifter

Område IT, medicinsk teknik (MT) och digitalisering har i uppdrag att utveckla och förvalta tjänster inom IT och medicinsk teknik. Området driver och samordnar regionens digitaliseringsarbete samt leder arbetet med implementeringen av framtidens vårdinformationsstöd (FVIS).

Verksamhet IT ansvarar för drift och infrastruktur, support och systemförvaltning av regionens IT-tjänster. Modellerna ITIL och pm3 tillämpas. I verksamheten ingår även ansvar för integrationsplattform, IT-säkerhet och arkitektur. Det ökade trycket på digitalisering inom vården ställer allt högre krav på en både stabil och följsam leverans av IT-tjänster. Detta medför ökat behov av den kompetens och de förmågor som verksamhet IT tillhandahåller. Vi strävar efter att vara ett starkt stöd till kärnverksamheterna, baserat på tillit och partnerskap.

Som verksamhetschef IT kommer du ha ett övergripande ansvar för drift, support och systemförvaltning av regionens IT-tjänster samt delta i digitalisering och utveckling av nya IT-tjänster. Vidare ingår IT-säkerhetsfrågor, arkitektur och metodfrågor. Du kommer att ha ett helhetsansvar för verksamhet, personal och ekonomi.

IT-verksamheten består av ca 80 medarbetare där du leder en ledningsgrupp med tre enhetschefer. IT har verksamhet i Sundsvall, Härnösand, Sollefteå och Örnsköldsvik. Verksamhetschefen är direkt underställd områdesdirektör och ingår i områdets ledningsgrupp.

Som verksamhetschef säkerställer du att det finns rätt kompetens och bemanning samt att dina medarbetare får de förutsättningar som krävs för arbetet. Arbetet sker i nära samarbete med regionens andra verksamheter samt även nationellt med andra regioner.

Vår verksamhet präglas av stark förändring där du har stor möjlighet att sätta din prägel på verksamhetens utformning. Du kommer bli en central del i en dynamisk och utvecklingsinriktad ledningsmiljö med samarbeten på flera olika områden och nivåer. Vidare kommer du att delta i styrgrupper för utvecklings- och förändringsprojekt.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placeringsort vid någon av våra verksamheter i Sundsvall, Härnösand, Sollefteå eller Örnsköldsvik. Vi tillämpar 4 års chefsförordnade.



Vem är du

Vi söker dig med en akademisk examen eller utbildning inom för tjänsten relevant område. Du har gedigen chefs- och ledarerfarenhet med vana av strategiskt ledningsarbete. Vi ser att du har erfarenhet från IT-området samt kunskap om, och erfarenhet av arbete inom hälso- och sjukvårdssektorn och/eller offentlig sektor. Då organisationen är under utveckling bör du ha kunskap om att leda förändringsarbete med dokumenterat gott resultat.

Som ledare är du handlingskraftig och inspirerande. Du har en god helhetssyn och väger samman komplex information och olika typer av hänsynstaganden. Du visar gott omdöme vid uttalanden, ageranden och beslut. Du har lätt för att utveckla förtroendefulla relationer och din samarbetsförmåga är mycket god. Vidare har du lätt för att ta beslut utifrån begränsad information eller utmanande omständigheter.



Kontakt

Vi samarbetar med Experis Executive i denna rekrytering och har du frågor är du välkommen att kontakta Alexandra Köhn, 070-2873930, [email protected] eller Karin Frisendahl, 070-3774546, [email protected] Din ansökan vill vi ha via länken senast den 20 mars.

Fackliga kontakter:

Lars T Jarl, saco, tel 0611-80133, e-post [email protected], Ylva Byström, vision, tel. 060-18 18 62, e-post [email protected] Visa mindre

Projekterande arkitekt till Arconi Design & Projektering

Ansök    Okt 29    Experis AB    Arkitekt
ARCONI DESIGN & PROJEKTERING är ett lokalt konsultföretag som gestaltar och projekterar olika typer av byggnader, anläggningar och miljöer, med uppdrag över hela Sverige. Vi erbjuder omfattar åtaganden från idé- och utvecklingsskede till projekt- och byggledning och överlämnande av det färdiga resultatet till förvaltare och hyresgäst. ARCONI DESIGN & PROJEKTERING bildades i slutet av 2008 och har sedan dess vuxit till att idag vara Härnösands största ar... Visa mer
ARCONI DESIGN & PROJEKTERING är ett lokalt konsultföretag som gestaltar och projekterar olika typer av byggnader, anläggningar och miljöer, med uppdrag över hela Sverige. Vi erbjuder omfattar åtaganden från idé- och utvecklingsskede till projekt- och byggledning och överlämnande av det färdiga resultatet till förvaltare och hyresgäst.

ARCONI DESIGN & PROJEKTERING bildades i slutet av 2008 och har sedan dess vuxit till att idag vara Härnösands största arkitekt- och byggkonsultföretag. Vi arbetar i nyrenoverade lokaler vid Härnösand Central.

Söker du ett utvecklande och spännande arbete i en bransch som är under stor förändring med flera spännande projekt? Har du erfarenhet av projektering och arbete på ett arkitektkontor? Trivs du i en atmosfär där det är högt i tak och där du faktiskt kan påverka? Då kanske det här är något för dig!

Arbetsbeskrivning

Hos Arconi Design & Projektering arbetar vi med att gestalta och projektera olika typer av byggnader, anläggningar och miljöer inom hela Sverige. Vårt kontor i Härnösand är i en expansiv fas och vi behöver förstärkning av en duktig medarbetare till våra projekt.

I ditt arbete hos oss kommer du att arbeta i många olika projekt där kundens behov alltid är i fokus. Du kommer i huvudsak att verka som handläggare alternativt uppdragsansvarig med fokus på projektering och handläggning av ärenden. Vilken roll du inledningsvis kommer att ha beror på din tidigare erfarenhet. Du kommer att vara ett av våra viktiga ansikten utåt som tillsammans med oss, övriga projektörer och andra aktörer förverkligar visioner och är delaktig i att skapa god arkitektur som håller över tid.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Härnösand



Vem är du

Vi söker dig med relevant utbildning från universitet/högskola samt några års erfarenhet i rollen som handläggande eller uppdragsanvarig projektör. Du har goda kunskaper i Revit eller CAD.

Vidare har du god förståelse och kunskap om hur god arkitektur och hållbara lösningar länkas samman med krav och intressen från samhälle, kund och brukare. Vi tror att du i samarbete med våra arkitekter och byggnadsingenjörer vill vara delaktig i att gestalta och lösa byggnader från helhet till detalj.

Vi samarbetar mycket i team och det ställer krav på att du är lyhörd, samarbetsvillig och öppen för nya idéer. Du behöver även kunna svenska språket, såväl i tal som i skrift.

I din roll som lagspelare trivs du med att dela med dig av din kunskap samt att skapa goda förutsättningar för andra att utvecklas. I såväl stora som små uppdrag är engagemang, rätt kvalitet samt leverans i tid våra ledord.



Vi erbjuder

Hos oss får du möjlighet att ta eget ansvar, arbeta och utvecklas i en kreativ miljö och har stor frihet att påverka din egen utveckling. Vår kultur bygger på korta beslutsvägar, öppenhet och omtanke och ger dig samtidigt uppbackningen du behöver för att växa.



Kontakt

Vi samarbetar med Jefferson Wells och har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Karin Frisendahl 070-3773435, [email protected] eller Alexandra Köhn, 070-2873930, [email protected]

Din ansökan vill vi ha via länken senast den 14 november. Urval sker löpande och vi ber dig därför skicka in din ansökan omgående. Visa mindre

Byggnadsingenjör till ARCONI DESIGN & PROJEKTERING

ARCONI DESIGN & PROJEKTERING är ett lokalt konsultföretag som gestaltar och projekterar olika typer av byggnader, anläggningar och miljöer, med uppdrag över hela Sverige. Vi erbjuder omfattar åtaganden från idé- och utvecklingsskede till projekt- och byggledning och överlämnande av det färdiga resultatet till förvaltare och hyresgäst. ARCONI DESIGN & PROJEKTERING bildades i slutet av 2008 och har sedan dess vuxit till att idag vara Härnösands största ar... Visa mer
ARCONI DESIGN & PROJEKTERING är ett lokalt konsultföretag som gestaltar och projekterar olika typer av byggnader, anläggningar och miljöer, med uppdrag över hela Sverige. Vi erbjuder omfattar åtaganden från idé- och utvecklingsskede till projekt- och byggledning och överlämnande av det färdiga resultatet till förvaltare och hyresgäst.

ARCONI DESIGN & PROJEKTERING bildades i slutet av 2008 och har sedan dess vuxit till att idag vara Härnösands största arkitekt- och byggkonsultföretag. Vi arbetar i nyrenoverade lokaler vid Härnösand Central.

Söker du ett utvecklande och spännande arbete i en bransch som är under stor förändring med flera spännande projekt? Har du erfarenhet av projektering och arbete på ett arkitektkontor? Trivs du i en atmosfär där det är högt i tak och där du faktiskt kan påverka? Då kanske det här är något för dig!

Arbetsbeskrivning

Vi arbetar med att gestalta och projektera olika typer av byggnader, anläggningar och miljöer inom hela Sverige. Vårt kontor är i en expansiv fas och vi behöver förstärkning av en duktig medarbetare till våra projekt.

I ditt arbete hos oss kommer du att arbeta i många olika projekt där kundens behov alltid är i fokus. Du kommer i huvudsak att verka som handläggare alternativt uppdragsansvarig med fokus på projektering och handläggning av ärenden. Vilken roll du inledningsvis kommer att ha beror på din tidigare erfarenhet. Du kommer att vara ett av våra viktiga ansikten utåt som tillsammans med oss, övriga projektörer och andra aktörer förverkligar visioner och är delaktig i att skapa god arkitektur som håller över tid.



Vem är du

Vi söker dig med adekvat utbildning och några års erfarenhet i rollen som handläggande eller uppdragsanvarig byggnadsingenjör med erfarenhet av att arbeta med Revit eller CAD. Vi ser gärna att du har erfarenhet från arkitektkontor eller konsultföretag.

Du har förståelse och kunskap om hur god arkitektur och hållbara lösningar länkas samman med krav och intressen från samhälle, kund och brukare. Vi tror att du i samarbete med våra arkitekter och byggnadsingenjörer vill vara delaktig i att gestalta och lösa byggnader från helhet till detalj.

Vi samarbetar mycket i team och det ställer krav på att du är lyhörd, samarbetsvillig och öppen för nya idéer. Du behöver även kunna svenska språket, såväl i tal som i skrift.

I din roll som lagspelare trivs du med att dela med dig av din kunskap samt att skapa goda förutsättningar för andra att utvecklas. I såväl stora som små uppdrag är engagemang, rätt kvalitet samt leverans i tid våra ledord.



Vi erbjuder

Hos oss får du möjlighet att ta eget ansvar, arbeta och utvecklas i en kreativ miljö och har stor frihet att påverka din egen utveckling. Vår kultur bygger på korta beslutsvägar, öppenhet och omtanke och ger dig samtidigt uppbackningen du behöver för att växa.



Kontakt

Vi samarbetar med Jefferson Wells och har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Karin Frisendahl 070-3773435, [email protected] eller Alexandra Köhn, 070-2873930, [email protected]

Din ansökan vill vi ha via länken senast den 17 oktober. Visa mindre

Site Manager North

As Site Manager North at RWE you will be responsible for operations including service and maintenance. We have 75 Onshore turbines placed in South Sweden and 185 Onshore turbines placed in North Sweden. This means planning, follow up, reporting OPEX and MTP planning and supporting the Service Manager. Your main area of responsibility will include: * Managing safety and in accordance with relevant legislation and company instructions * Producing annual ... Visa mer
As Site Manager North at RWE you will be responsible for operations including service and maintenance. We have 75 Onshore turbines placed in South Sweden and 185 Onshore turbines placed in North Sweden. This means planning, follow up, reporting OPEX and MTP planning and supporting the Service Manager.

Your main area of responsibility will include:

* Managing safety and in accordance with relevant legislation and company instructions
* Producing annual maintenance and improvement work programs
* Optimizing plant operation to minimize downtime
* Maintaining an up to date engineering asset register
* Preparing annual budgets and operating plans
* Controlling spend to budget
* Backing Service Manager and Asset Manager on the Procurement process and authorizing payments
* Reporting asset performance to internal and external stakeholders.
* Developing site specific procedures & instructions where appropriate
* Stakeholder Management, internal and external. Interface with public and community groups
* Landowner management ensuring rents, revenues are delivered appropriately and to define timescales

This position is preferably in Viksjö (outside Härnösand), but aplicants from Malmö will be considered!

About you
To be successful and feel at home in the role as Site Manager North we think you have an academic degree, preferably within Engineering, Economics or similar. You have experience of Contact and Contractor management and you also been operating within safety, environmental and operational policies, frameworks and statutory legislation.

You have good communications skills including presentation delivery and you are professional with both internal and external stakeholders. You approach problems when they appear but you always have the ambition to prioritize proactive work, structure and accuracy. You are analytic with a strong personal drive to deliver and you're also independent, reliable and able to perform well under pressure.

In addition to the above, we would like you to have knowledge of:

* Financial management, formulating budgets, monitoring and controlling budgets
* Experience of managing service providers
* Good understanding and awareness of environmental, commercial and legal issues and the impact on the plant operating conditions
* IT literacy skills

In this role, we handle applications on an ongoing basis, please apply for the role no later than Sunday 26th september!

If you have questions related to the role, please contact:
Bill Kristensen, +46 725 662547

Contact with the union:
Unionen, Marius Chard Uscilo, +46 706289094
Akavia, Gustaf Svemar, +46 730610841

About RWE Renewables
We are about 100 employees in Sweden with headquarters in Malmö. We are part of an energy group with high ambitions for renewable energy, and we are in the starting blocks of our journey together with approximately 3,500 colleagues who work with renewable energy in Europe, North and South America, Asia and the Pacific. In other words, there are good opportunities to develop further within the organization. In your role, you have great freedom to set up your work yourself in the way that suits you. Our culture is characterized by entrepreneurship, openness and commitment. With us, you get a dynamic job where relationships, development and strategy will be an even bigger part of your day. Visa mindre

Servicetekniker till RWE Renewables i Viksjö!

Ansök    Jun 30    Experis AB    Installationselektriker
Vill du ha ett meningsfullt arbete som har betydelse för samhället, framtiden och miljön? Då ska du komma och arbeta hos oss som servicetekniker med inriktning vindkraft på RWE! Vi letar nu efter kollegor till vår nyetablering i Viksjö norr om Sundsvall. Om rollen Som servicetekniker på RWE kommer du bland annat att arbeta med underhåll, service och felsökning på våra vindkraftsanläggningar. Arbetet kommer till största del vara förlagt ute på vår vindkra... Visa mer
Vill du ha ett meningsfullt arbete som har betydelse för samhället, framtiden och miljön?
Då ska du komma och arbeta hos oss som servicetekniker med inriktning vindkraft på RWE!
Vi letar nu efter kollegor till vår nyetablering i Viksjö norr om Sundsvall.

Om rollen
Som servicetekniker på RWE kommer du bland annat att arbeta med underhåll, service och felsökning på våra vindkraftsanläggningar. Arbetet kommer till största del vara förlagt ute på vår vindkraftspark Nysäter som ligger i Viksjö utanför Härnösand och sker enligt RWEs hälsa- och säkerhetsstandards.
RWE Renewables tillhör de största globala aktörerna inom kraftproduktion från förnybar energi med en total installerad produktionskapacitet på 9 gigawatt och ytterligare 2,6 gigawatt under konstruktion.
Genom att arbeta på RWE får du otroligt stora utvecklingsmöjligheter i ett globalt företag!

Om dig vi söker
För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du gillar att arbeta med problemlösning och i en verksamhet där det uppstår nya situationer dagligen. Har du erfarenhet från vindkraftsindustrin så ser vi det som meriterande.

Du som söker bör ha:

* Flera år med yrkesmässig erfarenhet av arbete med el, mekanik eller hydraulik.
* God förmåga att analysera och lösa problem.
* God datorvana avseende Microsoft Office eller motsvarande.
* En vilja att "få saker gjort" och bra förmåga att arbeta i grupp
* Flexibel vad gäller arbetstider
* God hälsa behövs för arbetet i turbinerna som innebär hög höjd och klättring.
* Behärskar svenska och även engelska muntligt o skriftligt

Som person tror vi att du är ansvarstagande, driftig och självgående.
Vi tror också att du är nyfiken och gärna vill lära dig nya saker, samt att du är rak och tydlig i din kommunikation och samarbetar bra med kollegor. Vidare är du en prestigelös person som gärna hjälper till där det behövs.

Inför påbörjad anställning kommer du att genomföra en hälsoundersökning.
I tjänsten ingår det även att ta sig till våra olika anläggningar med servicebil, därav krav på körkort-B.

Alla är lika olika och alla är välkomna på RWE! På RWE arbetar vi aktivt för en ökad mångfald och jämställdhet, för att vi vet att det föder goda resultat. Därför är just DU intressant för oss!

Vi erbjuder
Vårt mål är att snabbt utvidga användningen av förnybara energikällor med teknologier som hanterar den växande oron för energisäkerhet, energisparbarhet och klimatförändringar.
I Sverige driver vi onshore och offshore vindparker. I linje med våra tillväxtambitioner utvidgar vi vår portfölj med nya förnybara tillgångar, som Nysäter vindkraftspark (475 MW), som nu är under succesiv driftsättning och representerar ett av de största landprojekten inte bara i Sverige utan också i hela Europa. Hoppas du vill följa med på resan!

Välkommen att söka redan idag, men dock senast 12e augusti, rekrytering kan påbörjas innan sista ansökningsdag.
I denna rekrytering vill vi att du söker direkt i RWEs system, det gör du genom att klicka HÄR!

För frågor gällande tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef:
E-post: [email protected]

Kontakt med fackliga personer:
Unionen, Marius Chard Uscilo, +46 706 289094
Akavia, Gustaf Svemar, +46 730610841 Visa mindre

Rektor till Kristinaskolan, Härnösand

Ansök    Apr 7    Experis AB    Rektor
Kristinaskolan i Härnösand är en specialskola för elever som är döva eller har en hörselnedsättning. Vårt uppdrag är att erbjuda våra elever en utbildning som så långt det är möjligt motsvarar den utbildning som ges i grundskolan eller grundsärskolan. Utbildningen anpassas till varje elevs förutsättningar. Kommunikationen i verksamheten sker både på svenskt teckenspråk och talad svenska. Skolan har verksamhet från förskoleklass till årskurs 10. En de... Visa mer
Kristinaskolan i Härnösand är en specialskola för elever som är döva eller har en hörselnedsättning.

Vårt uppdrag är att erbjuda våra elever en utbildning som så långt det är möjligt motsvarar den utbildning som ges i grundskolan eller grundsärskolan. Utbildningen anpassas till varje elevs förutsättningar. Kommunikationen i verksamheten sker både på svenskt teckenspråk och talad svenska.

Skolan har verksamhet från förskoleklass till årskurs 10. En del av skolans elever bor på elevhem. Vi har även elever som kommer till oss på deltid. Vi ansvarar också för utbildning i teckenspråk för barn och ungdomar som har föräldrar eller syskon som är döva eller har en hörselnedsättning. Vi arbetar processorienterat i en utvecklingsinriktad verksamhet.

Du söker tjänsten via Offentliga jobb

https://www.offentligajobb.se

Referensnummer/diarienummer: 2 STO-2021/422

Sista ansökningsdag: 25 april

Arbetsuppgifter

Vi söker dig som har ett genuint intresse och engagemang för att se och förstå våra elever och utifrån det skapar den bästa lärmiljön för att de ska kunna nå sina utbildningsmål. Som rektor hos oss arbetar du i en tvåspråkig miljö, där kommunikationen sker på svenskt teckenspråk och svenska.

Som rektor och pedagogisk ledare driver du utvecklingen av Kristinaskolans verksamhet, dess måluppfyllelse och förmåga att möta våra elevers förutsättningar och behov på bästa sätt. Därför arbetar du kontinuerligt med att utveckla dina medarbetare och arbetslag så att deras kunskap och erfarenhet hela tiden förbättras och tas tillvara.
Du leder skolan så att verksamhetens mål nås utifrån tillgängliga resurser och det systematiska kvalitetsarbetet. Vi värderar högt en väl fungerande samverkan och det förutsätter att du aktivt arbetar för det.

Som rektor arbetar du utifrån ett tillitsbaserat ledarskap och får kontinuerligt stöd och utbildning genom myndighetens chef och ledarskapsprogram. I din introduktion ingår också att ha en chefskollega, till stöd och vägledning.

Genom att vara rektor på Kristinaskolan bidrar du aktivt till specialskolornas utvecklings- och kvalitetsarbete. Det gör du bland annat genom att medverka i och konstruktivt bidra till den samverkan som sker mellan myndighetens skolor för att öka kvalitet och likvärdighet.

Du ingår i verksamhetsområde specialskolans ledningsgrupp och har personal, budget och arbetsmiljöansvar inom ditt ansvarsområde. Du kommer att leda medarbetare både direkt och genom den biträdande enhetschefen och du har det yttersta verksamhetsansvaret där bland annat undervisning, fritidshem och elevboende ingår. Vi har ett processbaserat arbetssätt som du förväntas agera i och bidra till.

Vi har en mångårig tradition av att arbeta med digitala möten men vissa resor ingår i arbetet.

Kvalifikationer

* Lärarutbildning eller annan likvärdig utbildning där pedagogik och didaktik ingår
* Du är väl förtrogen med skolans styrdokument och utbildningsväsendets organisation och styrning och tillämpningen av den
* Dokumenterad erfarenhet av att driva och leda skolutveckling
* En väl utvecklad kommunikativ förmåga som stöds av referenser
* Du ska ha goda kunskaper och vana inom IT, som gör att du använder IT som verktyg i din vardag och lätt sätter dig in i och arbetar i olika systemstöd.
* Du ska ha dokumenterad vana av att arbeta och samverka i nätverk

Merieterande är:

* Utbildning för och erfarenhet av arbete med elever som är döva eller hörselskadade
* Rektorsutbildning
* Chefserfarenhet inom pedagogisk verksamhet
* Kunskap om digitaliseringen betydelse för lärandet och erfarenhet av att leda den.
* Kunskap om specialskolans styrdokument
* Kan kommunicera på svenskt teckenspråk. Om du inte kan kommunicera på svenskt teckenspråk har du både ambition och intresse av att lära dig.

Personliga egenskaper:

Vi söker dig som skapar engagemang och motivation i verksamheten.
Du har en hög självkännedom, dvs du är väl medveten om dina starka sidor och även dina utvecklingsområden. Du är tydlig, handlingskraftig och har god samordningsförmåga.
Vi ser även att du är flexibel och lösningsfokuserad samt är ansvarstagande utifrån ett tillitsbaserat ledarskap.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Provanställnings på sex månader tillämpas
Chefsförordnande

I denna rekrytering samarbetar vi med Experis/Jefferson Wells, kontaktperson:

Rekryteringskonsult AnnaKarin Bergqvist 070 - 377 20 63 eller mail: [email protected]

Sista ansökningsdag är 9 maj Visa mindre

Utvecklingssamordnare till Specialpedagogiska skolmyndigheten

Ansök    Jan 22    Experis AB    Specialpedagog
Vill du bidra till Sveriges största kunskapsbank inom specialpedagogik? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande ska kunna utvecklas och nå målen i sin utbildning - oavsett funktionsförmåga. Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Vi driver också flera specialskolor, fördelar statsbidrag och utvecklar läromedel. Mynd... Visa mer
Vill du bidra till Sveriges största kunskapsbank inom specialpedagogik? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande ska kunna utvecklas och nå målen i sin utbildning - oavsett funktionsförmåga. Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga.

Vi driver också flera specialskolor, fördelar statsbidrag och utvecklar läromedel. Myndigheten har cirka 1 200 medarbetare och verksamhet i hela landet.

Vi söker nu två utvecklingssamordnare som ska vara med och driva kvalitets-, utvecklings- och förbättringsarbete samt digitalisering inom verksamhetsområdet.

Beskrivning av arbetsplatsen:

Myndigheten ska genom det specialpedagogiska stödet verka för att alla barn, elever och vuxenstuderande med funktionsnedsättning får tillgång till en likvärdig utbildning och annan verksamhet av god kvalitet i en trygg miljö. Verksamhetsområdets verksamhet består av rådgivning och utredningsverksamhet, kompetensutveckling, läromedel och statsbidrag. Verksamhetsområdet har ca 375 medarbetare, som finns på 20 olika arbetsställen från Malmö i söder till Luleå i norr.

Huvudsakligt fokus för Specialpedagogiska utvecklingsenheten är att genom strategiska insatser stödja utveckling av kärnverksamheternas kvalitéer (strategi, organisation och arbetssätt) så att kärnverksamheterna kan främja huvudmannens inkluderingsförmåga. Slutmålet på lång sikt förväntas vara ökad måluppfyllelse hos eleverna.

Enheten finns inom Verksamhetsområde specialpedagogiskt stöd och har idag 21 medarbetare med placering i Göteborg, Härnösand, Jönköping, Linköping, Luleå, Malmö, Stockholm och Örebro. Enhetens chef är placerad i Örebro.

Även om vi använder moderna verktyg för arbete och möten på distans som video och Skype så kommer befattningen att innebära resor.

Placeringsort:
Vi ser gärna placering vid vårt huvudkontor i Härnösand men beroende på sökandes kvalifikationer kan annan placering vara aktuell.

Arbetsuppgifter:
Som utvecklingssamordnare på Specialpedagogiska utvecklingsenheten arbetar du i tät samverkan med dina kollegor med att stödja kärnverksamheterna i utvecklingsfrågor. Du arbetar nära verksamhetsområdets chefer och medarbetare och bidrar inom områdena verksamhetsutveckling, strategi avseende verksamhetsutveckling, organisation, arbetssätt och kollegialt lärande.

Arbetsuppgifterna är varierande och kan bland annat innebära att du aktivt bidrar med kunskaper om olika metoder för utveckling och deltar i enhetens arbete med att ge stöd för utveckling av verksamhetsområdets kärnverksamheter. Du kan komma att ingå i olika projektarbeten och regeringsuppdrag samt bidra i arbetet med remissvar. Även andra uppdrag inom verksamhetsområdets ansvarsområde kan förekomma.

Kvalifikationer:
Vi söker dig som har:

* akademisk examen avancerad nivå med specialpedagogisk, samhällsvetenskaplig eller beteendevetenskaplig inriktning eller inriktning som arbetsgivaren bedömer lämplig
* minst tre års erfarenhet av arbete inom det specialpedagogiska fältet
* minst tre års erfarenhet av arbete med strategisk verksamhetsutveckling
* dokumenterad erfarenhet av att leda projekt

Meriterande är

* akademisk examen på lägst licenciatnivå med specialpedagogisk, samhällsvetenskaplig eller beteendevetenskaplig inriktning
* erfarenhet av arbete med att stödja chefer och medarbetare
* chefserfarenhet
* erfarenhet av uppföljning och utvärdering
* erfarenhet av arbete inom statlig eller annan offentlig förvaltning



Personliga egenskaper
Som person trivs du att arbeta i en verksamhet som är under utveckling och förbättring och du är uthållig. Du har god förmåga att söka lösningar tillsammans med andra. Du ser helheten och har en förmåga att prioritera aktiviteter och ta ansvar så att vi når verksamhetens mål. Du är nyfiken och villig att utveckla nya förmågor. Du har god kommunikativ förmåga och förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift och du tycker om att arbeta både strategiskt och operativt.

Provanställning sex månader tillämpas. Utdrag ur belastningsregistret kommer att krävas.

I denna rekrytering samarbetar vi med Jefferson Wells, ManpowerGroup´s rekryteringsavdelning för tjänstemän och undanber oss kontakter med övriga rekryteringsaktörer.

Kontaktpersoner
Om du har frågor kring tjänsten eller processen ta gärna kontakt med vår rekryteringskonsult Tom Jakobsen på 070-270 27 67 eller [email protected]

Välkommen med din ansökan via denna länk:
https://recruit.visma.com/Public/Assignment.aspx?guidAssignment=5b983b73-9eca-4b43-bebb-fa12441e698c

snarast och senast den 14 februari 2021.

Fackliga företrädare är:
Gunnel Torége, OFR/S, telefon: 010-473 51 07, [email protected]

Anna Nordesjö, Saco-S, telefon: 010-473 55 56, [email protected] Visa mindre

SPSM söker Ekonom till Verksamhetsstödsenheten

Ansök    Okt 23    Experis AB    Redovisningsekonom
Vill du bidra till Sveriges största kunskapsbank inom specialpedagogik? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande ska kunna utvecklas och nå målen i sin utbildning - oavsett funktionsförmåga. Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Vi driver också flera specialskolor, fördelar statsbidrag och utvecklar läromedel. Mynd... Visa mer
Vill du bidra till Sveriges största kunskapsbank inom specialpedagogik? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten,
SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande ska kunna utvecklas och nå målen i sin utbildning - oavsett
funktionsförmåga. Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och
tillgängliga. Vi driver också flera specialskolor, fördelar statsbidrag och utvecklar läromedel.

Myndigheten har cirka 1 200 medarbetare och verksamhet i hela landet.
Som medarbetare hos oss får du arbeta för allas lika värde i en organisation där delaktighet och engagerade medarbetare värderas högt. Vi ser ett stort värde i att ha medarbetare som mår bra och satsar därför mycket på friskvård och kompetensutveckling. Hos oss har du frihet att påverka ditt arbete. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb

Vi söker nu en ekonom till Verksamhetsstödsenheten vid vårt kontor i Örebro, Härnösand eller Skellefteå.
På kontoren finns olika delar av vår verksamhet representerad.
Verksamhetsstödsenheten inrättades 1 januari 2019 som ett led i ett myndighetsövergripande förändringsarbete och
omfattar för närvarande 26 medarbetare.
Verksamhetsstödsenheten tillhör verksamhetsområde Specialpedagogiskt stöd. Vi ger stöd till verksamhetsområdets
chefer så att de kan fokusera på ledarskapet och till våra medarbetare så att de kan fokusera på våra målgruppers behov. Vi ger bland annat stöd inom områdena ekonomi- och verksamhetsstyrning, ekonomiadministration,
personaladministration, bidragshantering och kursadministration
Då myndigheten finns inom stora delar av landet använder vi video, Skype och Zoom för arbete och möten på distans.
Resor i tjänsten kan förekomma.

Arbetsuppgifter
I rollen som ekonom är huvuduppgiften att vara ett kvalificerat ekonomistöd till verksamhetsområdets avdelningar och
enheter. Det innebär bland annat arbete med budget, uppföljningar och prognos.
I arbetsuppgifterna ingår även avtalsförvaltning. Arbetsuppgifterna kring avtalsförvaltning innebär att du har en viktig
uppgift i att stödja avtalsägare i att kvalitetsgranska och följa upp våra avtal samt vid behov rekommendera och genomföra åtgärder. Hos oss kommer du att få sätta dig in i olika typer av verksamheter och ditt uppdrag kommer att innebära regelbunden kontakt med chefer inom verksamhetsområdet.
Eftersom vi är i ett förändringsarbete kan arbetsuppgifter förändras utifrån verksamhetens behov och även andra
administrativa arbetsuppgifter kan förekomma. Här blir nyckel till framgång din förmåga att bygga relationer och nätverk samt din förmåga att både utmana och stödja våra chefer beroende på situation och med utgångspunkt i verksamhetens mål. Befattningen ingår i enhetens ekonomigrupp som är en del av verksamhetsområdets gemensamma administration. I ekonomigruppen ingår ekonomer och ekonomiadministratörer. Din närmsta chef blir enhetschefen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
* Relevant universitets- eller högskoleutbildning med ekonomisk inriktning
* Minst fem års dokumenterad erfarenhet av självständigt och kvalificerat ekonomiarbete
* Minst två års erfarenhet av avtalstolkning och avtalsförvaltning
* Minst två års erfarenhet av att tidigare har arbetat med ekonomi och avtalsförvaltning inom offentligt styrd verksamhet.

Det är meriterande om du har:
* Kunskap och, eller erfarenhet av att arbeta med våra målgrupper
* Erfarenhet av att arbeta som chefsstöd
* Goda kunskaper i Office-paketet.

Vi söker dig som:
* Kan arbeta både självständigt och i grupp
* Har ett konsultativt arbetssätt
* Är problemlösande och kreativ
* Är kommunikativ, både i tal och skrift
* Upplevs flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde: 2021-01-01 eller enligt överenskommelse

Ansökan
Ansök senast: 2020-11-20
Referensnummer: 2 STO-2020/1338

Välkommen att söka genom att göra en digital ansökan via denna länk:

https://recruit.visma.com/Public/Login/Applicant.aspx?ReturnUrl=/spa/sv/applicant/apply?guidAssignment=c159baeb-e969-4333-a5a4-64ca6d4571f7&frameablegui;=

Anställning
Antal annonserade arbetstillfällen: 1

Kontakt
Om du har frågor kring tjänsten eller processen ta gärna kontakt med vår rekryteringskonsult Tom Jakobsen på 070-270 27 67 eller [email protected]

Fackliga företrädare är:
Gunnel Torége, OFR/S, telefon: 010-473 51 07

Peter Lindgren, Saco-s, telefon: 010-473 53 82

Övrigt
Vid all rekrytering sätter vi värde på de kvalitéer som jämställdhet och mångfald tillför verksamheten. Utdrag från
belastningsregistret ska visas upp inför anställning.
Provanställning sex månader tillämpas.
I denna rekrytering samarbetar vi med Experis och undanber oss kontakter med övriga rekryteringsaktörer. Visa mindre